Ez a bejegyzés az Árukereső hét részeként jelenik meg.
Tartalmat gyártani az interneten nem egyszerű. Jó tartalmat még kevésbé. Sok munka, rengeteg idő és energia egy szolgáltatás elindítása, majd legalább ennyi küszködés a fenntartás, üzemeltetés. Ráadásul ilyenkor szembesül az ember azzal, hogy kellenének új dolgok, új szolgáltatások a látogatók megtartására, új látogatók elérésére.
A minimális erőforrással történő tartalombővítés egyik eleme mástól tartalmat kérni, venni. Persze jó lenne minél olcsóbban, akár ingyen is. Pontosabban nem ingyen, hiszen tudunk adni valamit: a látogatóinkat. Erre a fajta tartalommegosztásra találták ki a co-branding módszert, a tartalom szindikálást, megosztást. Ez az USA-ban már nagyon népszerű módszer nálunk is lassan kezd terjedni, és egy ilyen együttműködési rendszert dolgozott ki az Árukereső.hu is.
Ha az ember csinál egy jó árukeresőt, azzal sokak életét tudja megkönnyíteni. Népszerű dolog pártatlanul összehasonlítani termékeket és forgalmazókat. Árukeresőt csinálni pénzügyileg is lehet jó, hisz az online boltok egy része hajlandó pénzt áldolzni az ilyen szolgáltatásokból rá irányuló forgalomért. Logikus, hisz itt az ember már látta termék képét, leírását és árát. Sőt, már a konkurenciát is megnézte. Aki innen megy, az már elég jó eséllyel meg is veszi a terméket - sokkal inkább mint más, kevésbé informatív források esetén.
Árukeresőt csinálni viszont nem egyszerű feladat.
Ha egy általános vagy vertikális portál úgy gondolja, hogy szeretne még több oldalletöltést - ezáltal még magasabb AV-t, esetleg jól jönne napi párezer új látogató ilyen-olyan keresőkből és mindezért még pénzt is akar kapni, akkor lehet számára érdekes ez a megoldás.
Az Árukereső csapata megcsinálja helyette a "white-label" árukeresőt, ami megjelenésben illeszkedik a gazda oldal megjelenéséhez. Minden fejlesztési és üzemeltetési költséget Az Árukereső áll. A banner helyeket a gazdaoldal értékesíti, bevétele abból neki van. A boltok felé kattintásokból származó bevételt pedig megosztják.
Hogy néz ki ez élőben? Ez pl a Haon-os integráció, ami az árukereső teljes kínálatát tartalmazza.
Ez itt egy fotózással foglalkozó oldal alá betett árukereső, ennek megfelelően csak az ilyen jellegű kategóriák jelennek meg.
Más példák?
Végül érdekességként a többszintű együttműködésre egy különleges példa, amikor a Haon vásárlási szekciójában, amit az arukereso.hu motorja hajt, az aukciók fülön az oda integrált Vatera tartalma található.
Utolsó kommentek