Rossz nyelvek szerint minden olyan felület, amin egy reklámos nyomot tud hagyni, máris önálló kommunikációs csatornává válik, saját szabályokkal és lehetőségekkel. Ha belegondolunk, van azért abban valami, hogy nem ugyanúgy fogunk reklámozni az interneten mint mondjuk a tévében, igaz?
A Twitter néhány hónapja tört be a hazai geek életbe is, és a kezdeti föllángolás után a mai napig működik. Sokan lemorzsolódtak persze, de sokan csak mostanában csatlakoznak, és próbálják ki a mikroblogolást, vagy válaszolnak arra a kérdésre 140 karakterben: What are you doing?
De a Twitter marketing csatornává is vált, és talán érdemes áttekinteni, mire lehet használni ebből a nézőpontból!
Először is természetesen az önmenedzselés eszköze. Önmagában a jelenlét és a néhanapján történő beírás segíthet új kapcsolatokat építeni, ami előbb-utóbb lefordítódhat üzleti haszonra is. Igaz, csak azért Twitterezni, hogy ezzel pénzt keressünk, nincs értelme. Úgyse fog összejönni.
De a Twitter alkalmas saját weboldalunk, saját blogunk promótálására is: a Blog.hu véletlenszerű bejegyzés ajánlókat tesz fel, sok blogger itt is megírja, ha új bejegyzése van, és néha egyéb változásokról is lehet olvasni, Persze ez nem egy direkt eszköz, azaz nem azt kell írni, hogy "gyere, olvasd a blogom", hanem ennél finomabban kell témát ajánlani.
A Twitter nagyon jó eszköz a kiszivárogtatásra. Ha nem akarunk azonnal a nagyközönség elé állni egy új szolgáltatással, itt meg lehet szondázni, mit szólnak hozzá. Néhány tucat twitterezőnek már érdemes bedobni új infókat, és kis szerencsével meg is írja valaki azt a saját blogjában.
Konkrét termék vagy rendezvény promójára is alkalmas az eszköz. Mi például a Keresőmarketing Napnak csináltunk egy twitter usert, ahol előzetesen csak néhány információ olvasható, de a konferencia napjára napi közvetítést is tervezünk. Igaz, itt be fog segíteni Tóth Benedek zseniális Turulcsiripje is, lesz egy olyan "twitter csatorna", ahol a konferencia user bejegyzései mellett az erről beszélgetők twitt-jei is olvashatóak lesznek.
Összefoglalva a Twitter jelenleg egy élő és bizonyos esetekben nagyon hatékony réteg kommunikációs csatorna. Óvatosan, de érdemes lehet használni.
Utolsó kommentek