Egyszerű, web nélküli, chatelős szerepjáték. Aztán jött sok látványos játék, de a szerepjáték vonal természetesen megmaradt. A WoW hatalmas sikere, az ott kialakult közösségek nem jelenthet újdonságot a webbel mélyebben foglalkozóknak.
Bő egy éve tűnt fel nekem egy sokkal egyszerűbb, csak webes felületű játék, aminek nagy előnye a munkahely-kompatibilitás: nincs látványos 3d, nincsenek hanghatások, de van játék, van közösség, és lehet stratégiákat nyomni. Ez a játék a Travian. Egyre több ismrős játsza, mára a 30 ezret is meghaladja a hazai felhasználók száma. A játék maga egyébként német, de nagyon sok nyelven elérhető, többek közt magyarul is (jé, EZT lefordították, és sikeres...).
Vannak olyan elemei, amiért lehet fizetni (ez gyorsíthatja az előrejutást), a megszállottak költenek is rendesen.
A játékban előbb-utóbb közösségekbe kell szerveződni (érdemes), azaz szükséges az együttműködés másokkal. Sajnos a beépített chat kb. használhatatlan, de külső fórumokon, skype-on és még a jó ég tudja milyen felületeken megy a kollaboráció.
A játék egyébként jelenleg reklámmentes. Gondolom a fizetős userek hoznak annyit, hogy maradhat is így, bár már öt normál és egy gyors szerver fut idehaza is. Van tehát élet a hazai "nagyokon" kívül, jó ezt látni és észbe tartani. Ja, és nemcsak az USA-ból lehet közösségi szolgáltatást építeni. Ezt üzenem minden hazai fejlesztőnek, aki esetleg kicsit megroggyan a hazai angyalok hiánya miatt.
Utolsó kommentek