Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A hitelesség kérdése

Címkék: érdekes tartalom

2007.11.19. hétfő 17:34 Konrad

A weben állandó probléma a hitelesség. Vajon egy közösségi hírszolgáltatás mennyire megbízható? Egy weblap mennyire mond igazat? A Wikipedia vajon mennyire torzít? Egy jószándékú szótár, ha buta, veszélyes lehet-e?

A hitelesség a hirdetőknek is fontos. Van, aki "komoly" tartalmak mellett akar megjelenni, vagy ha támogat valamit, akkor az legyen hiteles. Persze vannak torzító tényezők: politikai elfogultság, gazdasági elkötelezettség, stb. De ezekkel "számolunk".

Az internet nem mint hiteles hírforrás szokott szerepelni a magát hitelesnek tartó, "hagyományos" médiában. Mondjuk a mai bulvár híradók körében egy normál portál számomra hitelesebb, de azért a hagyományos újságírás bástyái még erősek.

Persze a legerősebb bástya maga a Magyar Távirati Iroda. Egy olyan intézmény, amely a hiteles és objektív. Vagy legalábbis az szeretne lenni. Van nekik küldetésük is, íme:
„A jövő Magyar Távirati Irodája olyan nemzeti hírügynökség, amely több mint százhúsz éves jó hagyományaira támaszkodva, a megbízhatóság, a gyorsaság, a kiegyensúlyozottság szakmai követelményeinek magas színvonalon megfelelve, korszerű technológiát alkalmazva, ügyfeleinek igényeit folyamatosan szem előtt tartva tesz eleget közszolgálati és piacorientált hír-, információ-, fotó- , adatbázis és multimédiás szolgáltatási feladatainak.” (Idézet az MTI 2003-ban jóváhagyott jövőképéből)
Persze ez a jövő Magyar Távirati Irodájáról szól. A jelen nagyon más. Egyrészt a mai napig ott fityeg ez az oldalukon:
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
Ez egyébként szerintem a legviccesebb és egyben legszomorúbb dolog is az egész MTI.hu-n...

De nem is emiatt, hanem az MTI egy másik butasága miatt püfölöm a billentyűket. Az történt ugyanis, hogy sikerült nekik házhoz menni a lófaszért (már elnézést, de ennél csak durvábban tudom kifejezni).

Igen, a kazinbarcikai ősanya ügyet rángattam most elő, miután kiderült, nem úgy van az, ahogy egyesek az elefántcsont-toronyból gondolják! A történet tömören: beszívtak egy médiahack-et, azaz hírként hoztak le olyan információt, ami nem igaz. Ez pedig azért történt, mert a kedves újságíró nem ellenőrizte sem a forrást, sem a hír hitelességét. Ejnye.

De van ilyen, ezek a dolgok a nagy hírdömpinben lecsengenek, az emberek elfelejtik, az MTI él tovább, a hagyományos média fizeti nekik továbbra is a havi százezreket a szarul megírt hírekért, nem gond. De nem, az MTI nem bírta ki, kiállt a szemétdomb tetejére, és elkezdte üvölteni: "hülye vagyok, hülye vagyok!" - és jól feljelentette a médiahack kiötlőit. Nekem itt szakadt el valami, és ezt a  bejegyzést már akkor elkezdtem fogalmazni, de gondoltam várjunk kicsit, lehet, igazuk lesz, végülis Abszurdisztánban élünk, ahol bármi megtörténhet...

Viszont megszületett az első döntés, és ez finoman szólva is kellemetlen a Magyar Tévirati Irományok részére:
Magyar Reklámszövetség (...) döntése szerint álhírekkel bombázni a médiát nem jogsértő, még akkor sem, ha ez egy film reklámkampányának része.
És hogy teljes legyen az örömünk, az orrocskájukat jól bele is nyomkodják a saját kakijukba:
A bizottság álláspontja szerint a hírszerkesztés és -szolgáltatás szakmai és etikai szabályainak kéne megvédenie az olvasókat és a hírfogyasztókat a fentihez hasonló gerillakampányoktól.
Azaz tessenek szakmailag normálisan dolgozni, és ha tévednek, akkor mélyen hallgatni! De azért van pozitív oldala is az ügynek: most sokan láthatják, hogy nem attól hiteles valami, hogy innen avagy amonnan érkezik. A hitelesség önmagában létező fogalom, és nem kell ahhoz sem állami támogatással fenntartott intézmény, sem elefántcsont-torony, hogy valami az legyen. Pontosabban nem ezektől válik valami azzá.

48 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr88234552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aadaam 2007.11.19. 18:10:27

Nekem a kedvencem, amikor beszivtak Boratot...

comment.blog.hu/2005/11/04/ali_g_atrazta_a_magyar_tavirati_irodat

(Ez meg a CC pre-blog idoszakaban volt)

Az MTI hitelessege nalam eleg gyenge, ugye ott is tartja magat a magyar minosegi standard, azaz ide jolesz a citrom is narancsnak...

zsolti 2007.11.19. 18:15:06

"Magyar Reklámszövetség (...) döntése szerint álhírekkel bombázni a médiát nem jogsértő, még akkor sem, ha ez egy film reklámkampányának része."

Volt ilyen kérdés egyáltalán? Ja, hogy az MTInél volt? Az más.

Zenyatta Mondatta 2007.11.19. 20:03:53

Biztos vagyok benne, hogy kizárólag a véletlennek köszönhető, hogy csak az MTI szopta ezt be ennyire.
Ha jól emlékszem, jópár évvel ezelőtt mintha az index közölt volna le egy általa gyártott fake hírt, a többi (akkor még jóval kevesebb) hírportál meg simán átvette, leközölte, aztán döbbent. Szerintem ma sem lenne sokkal másképp, a sok "hírügynökség" és "újságíró" leggyakrabban használt billentyűje a kopi-pészt.

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.11.19. 20:26:59

"Az 1996. évi CXXVII. törvény értelmében az MTI Rt. egyszemélyes részvénytársaság, amelynek tulajdonosa az Országgyűlés."
www.mti.hu/szolgaltatasok/78762/

Akkor hogy a faszomba' van az, hogy "Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése." ???

A fenti link elhelyezésével most akkor bűnözök? Milyen jogszabály alapján? Hol van leírva (mármint jogszabályban, nem általuk) az, hogy nem írhatok le egy bármilyen oldalra mutató linket?

És egyáltalán, ezt a pofátlanságot hogy a fészkes fenébe engedheti meg magának egy közpénzekből fenntartott cég?

Érdemes lenne rászabadítani a témára a TASZ-t vagy valami hasonló jogászcsapatot.

Vincze úr (www.mti.hu/szolgaltatasok/78761/) lehet, hogy nem mosolyogna utána annyira...

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.11.19. 20:39:11

Nem az a baj az MTI-vel, hogy átvette, hibázni lehet, és fognak is még, egyre többet, főleg mert szerintem vannak/ lesznek bőven olyanok, akik rosszhiszemű módon élnek vissza a "hír" fogalmával. Elég ránézni a hírstartra, egyből ki lehet szúrni a Storyonline híreit ("Dermesztő! Centiken múlt a sztár élete!", amiből kiderül, hogy valaki majdnem összekoccant egy másik autóval, de végülis elkerülték az ütközést, stb.) és ez szerintem sokkal inkább visszaélés a nyilvánossággal.

Szóval az MTI-nél az a baj, hogy a ügyetlenséget hülyeséggel tetézi. Arról nem is beszélve, hogy néha olyan érzése van az embernek, az MTI-nél híreket gyártó újságírók még megmaradtak a telex szintjén, mert bődületes butaságokat képesek leírni. (Összevetve a Story tudatos csalásaival: jobb egy okos ellenség, mint egy buta barát?) A Subba többször szemlézett MTI-s gyöngyszemeket, ami azért sokatmondó. Egy ilyen esetnél szépen végig kellene gondolni, mennyire ellenőrzöttek a források, hozzáértők-e az újságírók, és kontrollálásra képesek-e a szerkesztők.

0xFFFF 2007.11.19. 21:14:47

Ja zsenyinka, csak nem jelentette fel a szemét hamis forrást :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.11.19. 21:53:37

Zenyatta Mondatta, nem az a kérdés, beszopta-e. Előfordul. Csak az nem hibázik ugye, aki nem dolgozik. Hanem az a baj, amit utánna tett. Ez a fajta görcsös réngatódzás, feljelentősdi, pökhendi hozzáállás. Ez a baj. Ráadásul mindez közpénzből...

Zenyatta Mondatta 2007.11.19. 21:57:14

ElChe · buvar.blog.hu/ 2007.11.19. 20:39:11

Az MTI-vel is az a baj, mint a többi régi nagy őskövülettel (MOL, MATÁV, izé T-*, stb...). Monopolhelyzetben vannak, mert a piac mérete nem vonzza megfelelően a konkurenciát.
Nem véletlen, hogy mindenki a MOL-tól veszi az olajszármazékokat, a MATÁV-tól a telefont/internetet, és az MTI-től a híreket. Kicsi a piac. Ebből következően a fent említett cégek diktálnak.

Zenyatta Mondatta 2007.11.19. 22:02:55

Konrad · onlinemarketing.blog.hu 2007.11.19. 21:53:37

Szerintem az is baj, hogy beszopta. A legynagyobb hírügynökség ne szopjon be se médiahekket, se fake híreket, és ne terjesszen bulvármocskot (ld. subbás MTI posztok).
Gondolom nem kevés adóforintot kap azért, hogy hitelesen (értsd: a mindenkori szócső, tehát a körülményekhez képest) tájékoztasson.

Yeto 2007.11.19. 22:45:26

MTI vacsora, befut valami nyikhaj, szőke diszkók*va elüvölti magát:
- Itt az ember, aki megalázta Orbán Viktort!
Éljenzés.

Az alcsúti törpét én spec 96 óta rühellem, de nehogy már ez legyen a független magyar állami pénzből fenntartott hírügynökség...

Az index tele van nagyobb és nagyobb összevisszafélrefordított faszságokkal külügyi hírek terén, forrásnak mindig ott virít, hogy MTI. Amikor sokadszor gorombítottam le őket, visszaírtak, hogy ők csak átveszik az MTI híreit, ott reklamáljak.

Nesze neked hiteles szakmai újságírás. Érdekes, a belföldi tudósításaikat valahogy meg tudják csinálni többé-kevésbé normálisan.

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.11.19. 23:06:01

"Itt az ember, aki megalázta Orbán Viktort!"

Miért, megérkezett Sváby? :-))

Megmondóleoltó (iloveu123) · http://huszoneves.blog.hu/ 2007.11.19. 23:39:03

Kezdi értelmét veszíteni a magyar nyelv? Magyar média = félrefordított, olvass eredetit. Magyar szinkron? Mióta letűnt a hajdani Romhányi féle társasság azóta egy kalap szart sem ér = nézz eredeti hangon filmet. Zene? Néhány tényleg ütős kivételtől eltekintve vagy jó akusztikus zenét, vagy hallgathatatlan lálálá poppszart csinálunk = halgass külföldit. Mi maradt? Vetélkedő? Reklám? Szomszéd? Havas könyve a szegény Kelemen "koszosláb" Annáról, meg arról, h szopnia kellett, hogy legyen pénze kokainra, ami azért kellett neki, hogy szopni tudjon? Ezek annyira nem fontos dologok. Ráadásul a legtöbb szakmában a naprakész információ idegen nyelven, legtöbbször angolul érhető el.

Szóval akkor vagy használjuk ezt a szép nyelvet valami hozzá méltó dologra, vagy felejtsük el... ??????

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.11.19. 23:57:49

A versek, a regények. A műfordítások. A gyerekeim, a szüleim. Soroljam? Ne bántsuk a nyelvet mások butasága miatt :)

Sics68 2007.11.20. 00:25:16

Üdv!

Hogy a reklámetikusok szerint mi etikus, azt leszarom.

Szerintem mások tudatos félrevezetése és becsapása nem etikus. Akkor sem, ha ezt marketingnek, gerillamerketingnek vagy akármi másnak hívják.

Hogy az MTI mennyiben vétkes abban, hogy beszopta?

Kicsit. Esetleg.

Ma egy elég felgyorsult (és elég bonyolult) világban élünk. A legtöbb ember nem ért ... legfeljebb a maga szűk szakmájához. Abban lehet profi. De egy más szakterület híreiről, történéseiről ... jó szerével azt se tudja miről beszélnek, az újdonság-e, vagy lehetséges-e egyáltalán.

Szóval ezt a hírt/álhírt asszem akár egy történelemtanár végzettségű valaki is hihetőnek tartaná...

Akkor meg mit tegyen az újságíró? Kérjen minden ilyen jellegű beeső hír esetében előzetes normakontrollt az MTA erre szakosodott kollégiumától?

... Akkor az lesz, hogy három év múlva születik egy tanulány/közlemény/cikk, amiből az derül ki (a hozzáértők számára, merthogy mások nem tudnak majd mit kezdeni a cikk nyelvezetével), hogy lehet hogy találtak valamit, ami akár valami is lehet.

De persze ez mindegy is, hisz a hír akkor hír, ha gyorsan továbbítják - nincs idő vészesen sok tökölődésre.

És ekkor a kacsa bekerül a hírek közé.

Szerintem nem az MTI a hibás...

Lehet őket szapulni sok mindenért ( félrefordított, pontatlanul fordított hírek pld. kifejezetten ilyen!) - de ez esetben egy tudatos, jól megtervezett és ügyesen kivitelezett megtévesztésnek estek áldozatul.

Hogy miért tartom bajnak ezt a megtévesztést ?

Nos: szeretek hírekhez, valós információkhoz jutni. A fentiekben leírt problémák okán a hírek ellenőrzése csak korlátozott mértékben lehetséges - a rendszer bizonyos fokig a bizalomra épül.

És ezzel a bizalommal éltek vissza szemtémocskos módon egyes hiénák.

Visszaéltek az MTI bizalmával, és visszaéltek sok-sok gyanútlan olvasó bizalmával.

Elloptak némi időt az életemből, amit nem adtam volna nekik - egy történelmi hírnek viszont igen.

( Az kurvaisten, hogy az érintett filmet SOHA nem veszem meg, nem nézem meg pénzért, de a körülötte bábáskodó és erről a csalásról tudó faszfejek semmiféle termékét, soha. )

Forduljanak fel, rohadjon ki a belük, egye ki a májukat rák, utódaik pedig dögöljenek meg sugárfertőzésben...

bye
Sics

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.11.20. 00:51:25

Sics68, köszönjük kedves szavaidat, és hasonló jókat kívánunk neked! Vagy nem is... ennyire nem vagyok szemét marketinges. Legyen szép napod, na.

Merras · http://merras.sfblogs.net 2007.11.20. 00:54:40

Sics,

Nem. Az újságírónak nem kell mindenhez értenie - nem kell töriprofnak, kémikusnak, egyéb szagértőnek lennie ahhoz, hogy jól végezze a munkáját.

Azonban, az újságírói munkában vaskosan benne van az, hogy igenis járjon utána egy információ hitelességének. Egy hírt ki kell "támasztani", hivatalos forrásból, sőt, több forrásból meg kell erősíteni - ez alap szakmai dolog.

Nem várom el az újságírótól, hogy ő kapásból döntse el, igaz-e vagy kacsa egy hír. Hanem azt várom el, hogy tájékozódjon.

Az MTI gyakorlatilag a szakmát félredobva ctrl+c, ctrl+v módszerrel lehozott egy sajtóanyagot, amit egy ügyes marketinges talált ki. A magyar sajtón meg végigment, mert gyak. a magyar sajtó 90%-a cseszik leellenőrízni a hírt. Ez gáz.

Igaza van annak, aki azt mondja, hogy ez a típusú marketing nem működne, ha a sajtó nem így működne, ahogy.

Jómagam is számtalanszor küldtem már ki sajtóanyagokat, amiket én írtam meg, és mindannyiszor azt látom, hogy ellenőrzés nélkül elkezdenek feltünedezni mindenütt - olyan helyeken is amúgy, ahova nem küldtem ki, mert simán megy a másik anyagának a lenyúlása is. Az már csak hab a tortán, amikor a szerző rovatban a médium nevét tüntetik fel, mintha saját anyag lenne. Marketing szempontból tojok rá nagy ívben, hiszen nekem az a lényeg, hogy minnél több helyen megjelenjen a mondandóm - mezei olvasóként viszont kimondottan pocsék ügy ezzel szembesülni.

Még egyszer: csont igaz. Végezzék az újságírók tisztességesen a munkájukat, járják végig alaposan a témát - és akkor ezek a gerilla akciók nem fognak működni.

Merras · http://merras.sfblogs.net 2007.11.20. 00:58:11

Ja, és egy olyan szervezet, amelyik közpénzekből tartja el magát, az triplán dolgozzon jól, a szakmai szabályokat betartva. Mert az Konrád, a Te, meg az én pénzemből működik, meg mindenki máséból.

Az Index, az Origo, az akárkimás az saját tőkét kockáztat, ezt a gagyit viszont mi fizetjük.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.11.20. 01:11:46

Merras, a hibázás akkor is benne van. De ezt el kell ismerni, és nem tovább rontani.

G. Lóci 2007.11.20. 01:14:45

elefántcsonttorony egy szó

Zenyatta Mondatta 2007.11.19. 20:03:53

Melyik billentyű is az a kopipészt?

Merras · http://merras.sfblogs.net 2007.11.20. 01:16:27

Konrád, ebben igazad van. De simán kopipésztelni egy anyagot az nem hiba, hanem vétség.

G. Lóci 2007.11.20. 01:24:11

ILOVEU123 2007.11.19. 23:39:03

Ezek szimplán nem igazak.
Születnek ma is jó szinkronok, csak a hatalmas mennyiségben elvesznek. Mostanság ugyanis kb. annyi filmet szinkronizálnak hetente, mint Romhányiék idején egész évben. És az akkori viszonyokhoz képest a filmfordítók, de a szinkronosok is bagóért dolgoznak - magyarul az igazán jó fordítók találnak más, jobban fizető melót.

Zenéből pedig rengeteg jó minőségű születik ma is, más kérdés, hogy nem jut el a rádiókba (a friss és fiatalos "nagyon (közepes) zene" Petőfi is alig egy évtizeddel, helyenként többel van lemaradva magyar zene terén; biztató, hogy Quimbyt és Kispált már játszanak). Koncertekre kell járni. Esetleg közösségi rádiókat hallgatni, már ahol fogni lehet őket (a neten pl. a legtöbbet lehet).

G. Lóci 2007.11.20. 01:39:42

Merras · merras.sfblogs.net 2007.11.20. 00:54:40
"Jómagam is számtalanszor küldtem már ki sajtóanyagokat, amiket én írtam meg, és mindannyiszor azt látom, hogy ellenőrzés nélkül elkezdenek feltünedezni mindenütt"

Mondjuk neked sem ártott volna ezek szerint ellenőrizni, de egyébként egyetértek.

Vagy tizenkét éve járt erre Björk az akkori lemezét bemutatni a PeCsában. A kiadója (szintén vállveregetés az ottani baromnak, szívlapáttal, hogy a tarkóját is érje) sajtóanyagában volt egy olyan kitétel, hogy "CSEH szülők gyermeke". Minden újság lehozta gondolkodás nélkül (egyébként ma napig is ezt szokták, még csak a helyesírási hibákat sem javítják, nemhogy szerkesztést végeznének rajta).

Aki látta már Björköt, biztos látja rajta, hogy nem egy tipikus cseh arcberendezése van, hanem inkább olyan eszkimós. (Ha már a Gudmund csehnek hangzik valaki fülének, mert ő ugye Gudmundsdottir, de a sdottir rész csak annyit tesz, hogy lánya, ha fiú lenne, Gudmundssen lenne.) A lényeg, hogy a "Bohemian" szót fordította az okos "cseh" formában.
Eszébe sem jutott, hogy a csajszi szülei BOHÉMok voltak (konkrétan hippik, de azért ez Izlandon kicsit más, mint mondjuk Amerikában).

gromit 2007.11.20. 02:11:08

kedvencem az internetes forrasok hitelessegenek kerdeserol:
v.youku.com/v_show/id_XMTMzMjMy.html

szoktam is mondani a diakjaimnak, h nem akarok olyan dolgozatot kapni toluk, amiben csak wikis hivatkozasok vannak :)

Sics 2007.11.20. 06:22:26

Üdv!

Konrád: na akkor neked is.

Merras: itt két dologról van szó.

Egyik hogy hibáztatható-e az MTI egynémely dolgai miatt. ( Ha félrefordít valamit és emiatt téves hírt/hülyeséget közöl, ha beszop és hírként továbbít egynémely kacsát/mediahack-et ..., ha tele van helyesírási hibával amit közöl...)

A másik, hogy hibáztatható-e az az egyén vagy szervezet, amelyik szándékosan hírként közöl valamit, ami nem hír hanem bújtatott reklám, vagy olyan dolog ami egyszerűen nem igaz.

Álláspontom szerint utóbbi IS hibáztatható. Sőt: adott esetben elsősorban ő hibáztatható...

Mint jól mondtad: az MTI költségvetése közpénzből ( jelentős részben közpénzből) áll. Namármost: azt elvárhatom az ott dolgozóktól, hogy az adómat okosan használják fel ... és ne legyen elkúrt fordítás ,helyesírási hiba stb. a cikkeikben/híreikben. Sőt azt is elvárhatom, hogy "az elvárható mértékben" utánajárjanak egynémely cikkeknek.

Ugyanakkor végtelenül felháborít az, amikor egy faszfej vagy faszfej mód viselkedő társaság szándékosan veri át az MTI-t... ezzel gyakorlatilag kikényszerítve azt, hogy az MTI olyasmire költsön a jövőben (hírek alaposabb előszűrése) ami normális esetben (normálisan viselkedő partnerek esetében) nem lenne indokolt.

Szóval az ilyen gerillamarketingelő faszok igenis kárt okoznak, a fenti módon áttételesen is.

Ráadásul a spam-jükkel közvetlenül is lopják az időmet ... ha valaha esetleg ne adj isten találkozom bármelyikükkel is, ugyanúgy jár nekik egy arconköpés, mint azt bármely más spammerrel is megtenném.

bye
Sics

neménvótam 2007.11.20. 07:16:11

És akkor a fizetetett seggnyalás/istenítés melyik kategória? Mert eléggé megtévesztő baromságokat(hazugságokat) tudnak összeírkálni egyes cikkekben. Lásd index. Mikor új dizájnt kapott a médiaajánlatok közöztt kint is volt az, hogy x hufért írnak promó cikket erről-arról. Mondjuk előtte is tudta midenki, mert vmi ami köztudottan szar azt nem tudom minek isteníteni. És kb innnen jön az is, hogy xy oldalon egy bizonyos terméket dícsérik, míg a másikon lehúzzák. Pl az index számtech rovata ezért is nem ér semmit. Promó cikkek tömkelege.
De sajnos ez az összes online portálra igaz.

emzéperiksz 2007.11.20. 07:39:32

1. Az MTI-ben rengeteg a hiba, mert nagyon sokat, nagyon gyorsan dolgoznak az ottaniak. em biztos, hogy van idő mindenféle baromságot ezer forrásból ellenőrizni.
2. Jó lenne, ha kimondanák, hogy a médiát álhírekkel bobázni jogsértő. Mert ha Pista bácsi azt mondja, hogy nem verte az asszonyt, az asszony meg azt mondja, hogy de, verte, és az újságíró az etikai szabályokat maximálisan betartva mindkét fél álláspntját leírja, Pista bácsninak még akkor is joga van feljelenteni az újságírót a személyiségi jogai megsértéséért, mert a cikkben az asszony neki nem tetszőt nyilatkozott. És ez komoly. Szóval jó lenne, ha ilyenkor nem az újságíró szopna, mert valaki hazudott neki, hanem az, aki hazudozott. A reklámszövetség meg kapja be.

emzéperiksz 2007.11.20. 07:40:56

Azt meg már ne is említsem, amikor a reklámosok szabályosan fenyegetőznek, ha valami nekik nem tetszetős témáról cikk készül. Mejnen a reklámszövetség tényleg a halál faxára!

emzéperiksz 2007.11.20. 07:43:20

Ja, és még egy. Nem tudom, mennyi közpénzt használ az MTI, de a szolgáltatásaiért, híreiért fizetni kell, nem is keveset.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.11.20. 08:10:03

Az MTI-t védőknek: nem gondolom, hogy az egy hírügynökség dolga, hogy sajtóközleményekből, féligazságokból építkezzen. Ez az eset is tökéletesen megmutatta, hogy konkrétan nulla szakmaiság maradt mára a "nemzeti hírügynökségnél".
A legnagyobb gond szerintem az, hogy még a mai napig kapnak állami pénzt. Ha magán cég lenne, akkor sokkal fontosabb lenne a saját hitelük.
Másrészt az álhírekről: honnantól álhír valami? Ki az, aki eldönti, írónia, paródia vagy gerilla eszköz? Miért kellene szabályozni? Mert a t.újságírók egy része lusta?

merkoffo · http://inftars.extra.hu 2007.11.20. 08:34:22

Láttad a Hackni című magyar dokfilmet. Egy idei tavaszi médiahacket dolgoz fel (magyar törzs Kongóban). A magyar média bő háromnegyede bevette. Végül az Index buktatta le őket, de nem azért, mert a nyilvánvaló fake honlapon kattintottak egyet (ahol neves tudósként pl. Michael Jackson van felsorolva), hanem mert nem volt vezetékes szám...
Szal ennyit a hitelességről.

szofi 2007.11.20. 09:51:24

csak annyit, hogy ami "vicces és szomorú is egyben", azt úgy hívják, h nevetséges

Akos 2007.11.20. 13:08:37

"szándékosan veri át az MTI-t... ezzel gyakorlatilag kikényszerítve azt, hogy az MTI olyasmire költsön a jövőben ami normális esetben nem lenne indokolt"

Szegény MTI.

Ha nem kellene előszűrni a híreket, mert mindenki tökéletesen sportszerűen játszana, akkor nem lenne szükség MTI-re, csak egy hírfeltöltő oldalra, ahová mindenki felrakhatná a 100%-ban releváns, hiteles, etikus és színvonalasan megírt híreit.

Bizalomra a köztem és az MTI közötti viszony épül. A hírforrások és az MTI közötti viszony nem épülhet a bizalomra.

És ha valaki többévtizedes tapasztalattal nem képes felismerni a penetránsan kamuszagú híreket, legalább egy olyan szinten, hogy "hmm, ennek azért nézzünk utána" - az nem alkalmas újságírónak.

Mert az újságírás szerintem nem arról szól, hogy az olyan elegáns meg menő, és csak jól fogalmazni meg szerkesztgetni kell. Hanem arról, hogy az átlagosnál sokkal kritikusabban kell tudnod gondolkodni, és reálisabban megítélni a világ történéseit.

pollner · http://soreo.biz 2007.11.20. 13:29:52

Nem az MTI-vel van a baj, hanem a hírek gyűjtésének és továbbításának a múlt századi rendszerével. Vagyis nem azt MTI-be kell újabb pénzeket ölni, hogy utolérje a 20 évvel ezelőtt Reuterst, hanem az információgyűjtés / szűrés / továbbadás rendszerét kellene a mai (holnapi) viszonyoknak megfelelően újjászervezni.
A média hackelése a működési zavarokra hívja fel a figyelme (fontos), de megoldást természetesen nem kínálhat.

emzéperiksz 2007.11.20. 17:14:41

A médiahekket nem mindig 5 perc leleplezni, az MTI-nél meg ennyi idő van egy hírre kb. Vagy mondjuk 10. Vegyél fel kedves Konrád még vagy 200 lelkes tényfeltáró újságíró havi nettó 500 ezerért, és akkor majd lelepleznek médiahekkeket. Én már lepleztem le ilyesmit, egy hetembe tellett, tudom, miről beszélek.
Az Index sem 2 perc alatt leplezte le a kongói magyarokat.

A médiahekkelő PR-os meg ügynökség büntije meg legyen az a szerkesztőségekben, hogy ügynökségi szinten beállítani, hogy az onnan érkező összes sajtóanyag menjen olvasatlanul a kukába. Nem írni semmit egyetlen irományukból sem, egyetlen ügyfelülről sem, csak a megkerülésükkel, kerülni őket, mint a pestist, akkor majd észbe kapnak a kis pihent agyú PR-os kurvák, hogy jobban jártak volna, ha az anyjukkal szórakoznak, nem mást szívatnak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.11.20. 17:26:01

Kedves MZ/X, nekem továbbra sem azzal van elsősorban bajom, hogy beszívták az álhírt. A bajom azzal van, ahogy ezek után elkezdtek vagdalkozni, ahelyett, hogy farokbehúzva sunnyognának magukban.

A PR-osok meg ügyesek, és ha a rendszer hibás, lyukas, neadjisten korrupt, akkor úgyis meglesznek a kiskapuk. (Jut eszembe, nekem elsősorban ffi PR-os ismerőseim vannak.)

Merras · http://merras.sfblogs.net 2007.11.21. 01:00:15

Sics, még egyszer mondom: az újságírói munka egyik alapszabálya az, hogy ha megtudsz egy hírt, akkor megpróbálod lehetőleg 2 forrásból ellenőrízni.

Teszemazt, benyögi valaki a fülest, hogy benzinszállító kamion robbant fel az M0-n, akkor a minimum, hogy felhívod a tűzoltósági vagy rendőrségi kontaktot, hogy "figyi, télleg felrobbant egy kamion az M0-n?". Nem pedig üvöltöd bele a vakvilágba, alapozás nélkül. Ezt basszus, még az első éves kommunikáció szakosoknak is megtanítják - az már más kérdés, hogy mire odakerülnek, addigra nagyjából el is felejtik ezeket a szabályokat.

És igen, Konrádnál van a pont: ha meg ellenőrzés hiánya miatt beszoptad a hírt, akkor nem locsolsz magadra még 5 liter benzint, és gyújtod fel magadat, hanem inkább tanulsz az esetből.

G.Lóci

"Jómagam is számtalanszor küldtem már ki sajtóanyagokat, amiket én írtam meg, és mindannyiszor azt látom, hogy ellenőrzés nélkül elkezdenek feltünedezni mindenütt"

"Mondjuk neked sem ártott volna ezek szerint ellenőrizni, de egyébként egyetértek."


Bocs, asszem nem fogalmaztam egyértelműen. Minket érintő, hírértékű eseményről írtunk sajtóanyagot - nem hekk, az elsőtől az utolsó szaváig igaz volt.

Az "ellenőrzés nélkül" kitétel a részemről arra vonatkozott, hogy soha, senkitől nem kaptam visszajelzést, utánajárást, hogy amúgy tényleg igaz-e a hír, amit nyomattam, vagy sem. Soha, senki nem kérdezett vissza, hanem cirka 4-6 órán belül kikerültek az anyagok mindenféle portálokra, vagy egy-két nap múlva a nyomtatott sajtóba.

Igen sokszor olyan formában, hogy egy csomó portál mint saját anyagot tálalta, a saját nevét írta be a szerző rovatba. De olykor az is szépen nyomonkövethető, hogy mely honlapok nyúlják a tartalmat máshonnan, más honlapokról.

Amikor a sajtónak azon a végén állok, hogy hírt akarok eljuttatni, akkor persze nekem kifejezetten jó ez a dolog. De ha kikapcsol az agyam ezen fele, akkor olvasói, médiafogyasztói szemmel valami halál gáz.

MTI-s · http://www.mti.hu 2007.11.21. 19:00:35

Nem a blog-gazda, hanem a beírók iránti tiszteletből szólok hozzá. Nem is azokra regálok, akik minden információ nélkül fröcsögnek itt az MTI ellen. Biztos megvan rá az okuk, elhajtotta őket a cég HR-ese, vagy esetleg nem ment át valami szar közleményük az itteni rendszer \"lyukain\".

Egyszerűen tényeket szeretnék közölni, mert a többség úgy fogalmaz meg sommás - elítélő - véleményt, hogy nincs semmilyen információja a történtekről.

\"Az MTI gyakorlatilag a szakmát félredobva ctrl+c, ctrl+v módszerrel lehozott egy sajtóanyagot, amit egy ügyes marketinges talált ki.\"

Az MTI beszopta, nem ellenőrizte a hírt, \"kopipésztet\" használt.

Nem igaz! Az MTI megkereste az illetékest (nem volt könnyű), bizonyos Arday urat, aki (szakmája büszkeségeként) valódi történész. Elérhetőségét a városi polgármesteri hivatal adta meg, ahol egyébként megerősítették: igen, valóban szenzációs leletek vannak a \"határban\". A történész elmondta, amit (mint utóbb kiderült) pénzért el kellett mondania. Az önkormányzattól hivatalosan megigényelt területfoglalási engedély alapján az \"ásatás\" körbe volt kerítve (az MTI-s odament, de a \"sírhoz\" nem engedték, másnapra ígértek neki fotózási lehetőséget). Az \"ásatást\" egy ismert biztonsági cég emberei őrizték (szintén utólag nyer értelmet, hogy a cég emblémája megtalálható a reklámozott film támogatói között a film honlapján...).

Az MTI-s még a hír megírása előtt a "rendes, hivatalos" helyi (régészeti) illetékeseket is elkezdte keresni, a véletlenen múlt, hogy fél órával később tudott velük beszélni, mint ahogy az eredeti anyag kiment. 66 perccel az első hír után kiment a második, amiben az illetékesek szélhámosságnak minősítik a bejelentést. Az egy óra alatt rejtélyes telefont kapott az MTI-s: ugyan volna szíves egy-két napot várni az illetékesek véleményének közlésével, nem lennének hálátlanok...

Miről van tehát szó? Rendes költségvetést állítottak fel, élő embereket, történészeket vonultattak fel, tárgyakat vittek a helyszínre, hogy egyszerűen átverjék a sajtót, és igen, a sajtón keresztül titeket, kedves blogolók. Ennek köze nincs a médiahack-hez, ez egyszerűen aljas átverés. (Fogalmilag sem stimmel a médiahack, hiszen létező szerkesztőség is asszisztált az akcióhoz.) Azt szerették volna, ha néhány napig csepegtethetik az újabb és újabb álhíreket (dns-vizsgálat, stb, nyilván megvan a végül nem felhasznált részletes terv az asztalfiókban), hogy a végén ők maguk leplezzék le magukat, ezzel adva igazán lökést a reklámkampánynak.

Hát döntsétek el, hogy olyan szarul dolgozott-e az MTI, mint ahogy azt az itt fröcsögők állítják. (Mindenesetre a magunk részéről természetesen tanultunk az esetből, még jobban fogunk vigyázni.)

És most már talán érthetőbb az is, hogy az MTI miért gondolta úgy, hogy nem húzza be fülét-farkát, lenyelve a békát, hanem megpróbálja értésére adni a reklám- és marketing-szakmának, hogy képviselői túlmentek egy határon. (Túl sok hírt adunk ki naponta ahhoz, hogy az esetek túlnyomó többségében megfelelő, biztonságos kontrollt szigorítani kelljen. Egyetlen szerkesztőség sem lehet állandó készenlétben ilyen veszélyre számítva, tehát ha nem teszünk meg minden lehetségest annak érdekében, hogy megelőzzük az ilyen trógerkodás elszaporodását, akkor később már majd magunkat is hibáztathatjuk majd: miért nem léptünk fel időben az ilyen akciók ellen.)

Ja, mellesleg a gyorsan kikupálódott Koltai-gyerek, akinek az első nap-keltés beszélgetésben még csöpögött a nyál a szája széléről, és elmondta, hogy ő az Apuci gyermeke, szeretne most már végre saját lábra állni, letenni valamit az asztalra, azóta is telenyilatkozza a sajtót, hogy az akció milyen sikeres volt. A Reklámszövetség pedig ugye azt mondja, hogy \"...a film „célközönségét” azonban fogyasztási döntésében a panaszolt álhír nem befolyásolta.\"

Most akkor sikerült a "hack", lehet örömködni, vagy nem volt hatása semmire? Tessék eldönteni és aszerint vállalni a következményeket!

Vagy talán a mundér becsületét védték meg a szövetségben, elvtelenül? Döntsétek ezt is el.

Lehetne még írni a Bors nevű bulvár(szenny)lap szerepéről, a Reklámszövetség etikai kódexéről, de talán ennyi is elég, hogy kicsit árnyaltabb legyen a kép.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.11.21. 19:11:28

Kedves MTI-s, köszi a másik oldal véleményét is. Ez most hivatalos MTI álláspont, avagy csak magánvélemény?

cowkie 2007.11.21. 21:06:34

Hehe. Konrad :)

A fenti comment fenyeben (amennyiben hiteles) hogy is van ez, a fals informaciok atvetelevel? ;) helyetted is eg a bor a kepemrol =D

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.11.21. 23:47:59

cowkie, nem gondolom, hogy az alapvető felvetésemen ez változtat. Ugyanis nem az álhír közlésével volt bajom, hanem az azt követő lépéseivel az MTI-nek. Azon a fentiek szerintem semmit nem változtatnak.

Sics 2007.11.22. 02:00:12

Üdv!

Konrad, ha az MTI-s arc igazat mond (nem kétlem...) akkor nem csak hülye vagy, de bunkó is!

bye
Sics

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.11.22. 02:18:41

Kedves Sics, köszönöm mélyenszántó és előremutató kommented, de ha kérhetem, legközelebb kicsit árnyaltabban fejtsd ki a véleményed.

Az MTI-s arc mindössze annyit mondott el, amennyit a korábbi híradásokból egyébként is tudni lehetett: egy jól felépített médiahack szenvedő alanyai lettek. Ahogy fent is írtam: van ilyen, ez pont az a dolog, amit nem lehet kikerülni adott esetben. Ez az MTI-s arc leírása alapján gondolom egyértelmű. Úgylehet, az MTI ebben nem is hibázott - nem az én tisztem eldönteni. Egészen pontosan ezt írtam: "De van ilyen, ezek a dolgok a nagy hírdömpinben lecsengenek, az emberek elfelejtik, az MTI él tovább"
Ahogy fent is írtam, a gondom azzal van, amit ez után tettek. Ezt továbbra is tartom. Úgy gondolom, lenne más eszköz is a kezükben, és lehetne ezt máshogy is kezelni.
Ezt írja az MTI-s: "megpróbálja értésére adni a reklám- és marketing-szakmának, hogy képviselői túlmentek egy határon" - és itt van talán az alapvető vitánk. Ugyanis szerintem nem mentek túl semmilyen határon, sőt. Bemutatták azt, hogy mennyire manipulálható a sajtó. Miért baj ez? Ha esetleg olvastál Orwellt (nem a népszerű regényeit, hanem pl. olyan beszámolóit, amit a spanyol polgárháború kapcsán írt), akkor jól tudhatod, ez nem mai probléma. A sajtó ilyen. Ilyen volt az elmúlt száz évben, és ilyen is lesz.

cowkie 2007.11.22. 07:16:35

Nezd Konrad. tobb evnyi onair, offline es online kereskedelmi mediatapasztalat alapjan azt mondom neked, hogy vastag tevedesben vagy. a tevedesed oka pedig az elfogultsag, ugytunik zsigerbol gyulolod az MTI-t, amire biztos kivalo okod van.

viszont ha objektiven vizsgalod meg a dolgot, teljesen mas a lenyzo fekvese. a media szandekos megtevesztese (akar kozszolgalati, akar monopol, akar allami, stb) NEM lehet etikus, foleg nem kereskedelmi celokbol!!

a fenti commentemmel pedig hiaba vitatkozol, atvettel egy ferditett kamu hirt, te magad is ferditettel rajta, raadasul mindezt minosithetetlen, bicskanyitogato stilusban. orulj neki, hogy egyatalan szobaallnak veled. ha ezen meg vitatkozol is, akkor egyetertek Sics-el, csak mas sorrendben: nem csak bunko vagy, de hulye is.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.11.22. 09:10:40

cowkie, tiszteletben tartva a véleményed, nem értek veled egyet. A sértegetésekkel meg álljatok le, legközelebb tartalomtól függetlenül törlöm. Én sem szidtam személy szerint senkit.
Az MTI-vel mindössze az a bajom, hogy állami pénzen tartunk fent egy olyan intézményt, ami piaci tevékenységet is végez, ráadásul folyamatosan rossz minőségben.
Ha valaki veszi a fáradtságot és pl. követi rss-ben a híreiket, az láthatja, egy-egy hírt hányszor és mi módon írnak át menet közben. Tanulságos.
Nem utálom az MTI-t, azt nem szeretem, amit ebben az esetben csinált. Miért akarja ebben az országban mindenki azonnal feljelenteni a másikat, ha lábrázása van? Miért kell megpróbálni mindent erőből megoldani?
Ráadásul az MTI egy ittmaradt ósdi csökevény, köze nincs a modern újságíráshoz...

Sics 2007.11.22. 11:09:53

Koma!

Az hogy utálod az MTI-t, vagy hogy miért utálod, az adott ügy szempontjából irreleváns.

Hogy az MTI _máskor_, _más_esetekben_ milyen hibákat csinált (vagy nem csinált) az adott eset szempontjából ugyancsak mellékes.

***

Itt most az történt, hogy Te írtál egy cikket vagy miafrászt, amiben azzal vádoltad az MTI-t, hogy

> beszívtak egy médiahack-et
> ... mert a kedves újságíró nem ellenőrizte
> sem a forrást, sem a hír hitelességét.
> Ejnye.

Mint kiderült: ellenőrizték, az elvárható módon és mértékben. Sőt tán annál is jobban.

Ebből viszont az is következik, hogy amit Te írtál, az bizonyult hülyeségnek ... eszerint Te nem ellenőrizted a forrásaidat!

> Ez az eset is tökéletesen megmutatta, hogy konkrétan nulla
> szakmaiság maradt mára a "nemzeti hírügynökségnél".

Na és Nálad mennyi "szakmaiság" marad ?!

Nálad, aki úgy ír cikket valamiről, hogy nem nézett utána a sztorinak az elvárható alapossággal? Hanem csak a rendelkezésére álló korlátozott adatok, nulla utánanázéssel nem hogy cikket ír, de még ítéletet is mer mondani. ...

Aztán meg:

A hitelesség kérdése 2007.11.19. 17:34 Konrad
> a kedves újságíró nem ellenőrizte sem a forrást,
> sem a hír hitelességét. Ejnye.

Konrad · onlinemarketing.blog.hu 2007.11.22. 02:18:41
> Úgylehet, az MTI ebben nem is hibázott
> - nem az én tisztem eldönteni.

Értem én.

Alaposan utánanéztél, megalapozott véleményt alakítottál ki az esetről ...

Meg el sem ítéled, az az "ejnye" meg az egész vitaindító cikk egészen véletlenül került ide ... most meg már persze azt mondod, lehet hogy nem is hibázott, meg nem a Te tiszted eldönteni ...

Ha nem tudod miről beszélsz, akkor vajon miért is írkálsz róla ?!

> Az MTI-vel mindössze az a bajom, hogy állami pénzen
> tartunk fent egy olyan intézményt, ami piaci
> tevékenységet is végez, ráadásul folyamatosan rossz
> minőségben.

Koma, épp most sikerült bebizonyítanod, hogy a konkrét esetben az MTI tök korrekt volt, Te meg teljesen inkorrekt módon írtál róla ...

Ezek után hogy gondolod, hogy
- véleményednek,
- mondandódnak
- vagy személyednek
még súlya van ?????

***
***

> nem az a kérdés, beszopta-e. Előfordul.
> Csak az nem hibázik ugye, aki nem dolgozik.
> Hanem az a baj, amit utánna tett. Ez a fajta
> görcsös réngatódzás, feljelentősdi, pökhendi
> hozzáállás. Ez a baj. Ráadásul mindez közpénzből...

Azt mondod, hogy baj amit utána tett.

Hadd tegyem fel először is azt a kérdést: az adott esetben, az MTI-s hír megjelenésének körülményeit tekintve szerinted mit kellett volna másképp csinálniuk mint az az MTI-s arc írta ?

Másodszor pedig a következő kérdést tenném fel: ha az MTI korrekten utánament a hírnek, a tőlük elvárható gondossággal, alapossággal, "szakmaisággal" stb. jártak el, semmit nem kellett volna másképp csinálniuk .... és ennek ellenére beszívatták őket ... akkor most mégis, mit kéne csinálniuk ?

Örülniük, hogy csak ennyire szívtak? Vagy lapulni, mint nyuszinak a fűben ?!

Szerintem kurvára igazuk van, amikor jogi útra terelik az ügyet. Ez velük szemben hitelrontás volt, velem egyszerű olvasóval szemben pedig spam ... mindkettő "csúnya dolog", sőt olyasmi, amit a törvény is szankcionál ...

És hogy miért kell bíróságra rohangálni ezzel ?

Azér mert vannak olyan pofátlan köcsög online vagy egyéb marketinges médiagenyák, akik szerint amit a pr-esek csináltak az nem volt köcsögség ... és még ezeknak a pofátlan gazembereknek áll feljebb !

Hát nem.

bye
Sics

cowkie 2007.11.22. 12:44:38

> cowkie, tiszteletben tartva a véleményed, nem értek veled egyet. A sértegetésekkel meg álljatok le, legközelebb tartalomtól függetlenül törlöm. Én sem szidtam személy szerint senkit.

jahogy velemenyt nyilvanitani se lehet? mm, intelligens megoldas. szemely szerint nem szidtal senkit, csak az MTI-t szapulod folyamatosan, pedig teljesen nyilvanvalo, h fogalmad sincs sem a mediapiacrol, sem az mti-rol (utobbirol semmilyen szinten).

> Az MTI-vel mindössze az a bajom, hogy állami pénzen tartunk fent egy olyan intézményt, ami piaci tevékenységet is végez, ráadásul folyamatosan rossz minőségben.

a minoseget jogod van megitelni, csak senkit sem erdekel. nem vagy kompetens, nem ertesz hozza, nem latsz be a kulisszak moge, raadasul a meg-nem-szuno szapulasbol ha jol sejtem jobbra huzol picit es ezert nem tetszik az MTI.

> Ha valaki veszi a fáradtságot és pl. követi rss-ben a híreiket, az láthatja, egy-egy hírt hányszor és mi módon írnak át menet közben. Tanulságos.

az MTI-t a szutyadek weboldalukkal azonositod? koszonom. leulhetsz.

> Nem utálom az MTI-t, azt nem szeretem, amit ebben az esetben csinált. Miért akarja ebben az országban mindenki azonnal feljelenteni a másikat, ha lábrázása van? Miért kell megpróbálni mindent erőből megoldani?
Ráadásul az MTI egy ittmaradt ósdi csökevény, köze nincs a modern újságíráshoz...

blabla. mutasd be kerlek a modern ujsagirast. havas, mi?

es vegul egy aprosag, amin picit el kene gondolkodnod. szerinted ha kikopik egy ujsagiro az MTI-bol, honnan potoljak? fejen talaltad a szoget, egyetemrol gyakornokokkal vagy palyakezdokkel. megis milyen minoseget varsz el, az oktatas mai szintjen?? persze, ezert le lehet b*szni a turnusvezetoket, meg a felelos szerkesztoket, de konyorgom, ha egy ember figyel a belpol cikkekre pl, nem csuszhat be egy 19eves gyakornok miatt vmi hulyeseg? nevetseges a mubalhed.

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.11.23. 01:02:48

Sics, te basszus, nem változtál semmit öt év alatt... nem lehetne személyeskedés nélkül vitatkozni, anélkül, hogy leanyáznád azt, amihez kevéssé értesz?


süti beállítások módosítása