Máth András például megosztotta az első előadás alatt azt a jövőképét, amely alapján 2012-re elérjük az 57 százalékos penetrációt - és ez várhatóan nagyon nem is fog tovább nőni. A hazai maximumot többen is 60-70 százalék közé teszik, inkább közelebb a hatvanhoz...
A kutatásokban az online egyébként nem elsősorban arról szól, hogy az online piac mérése, hanem arról, hogy milyen internetes eszközöket használnak a kutatók. Például milyen lekérdezési módszereket, milyen fókuszcsoportos vizsgálatot és így tovább. Így arra is jutott idő, hogy megismerjük a csúszkát: egy olyan mérési módszert, amikor a felhasználó nem 1 és 5 vagy 1 és 10 közötti értéket ad valamire, hanem egy kis csúszó jelet mozgat balról-jobbra, jobbról-balra. Azaz sokkal árnyaltabb képet kaphatunk, pl. akár 100 fokozatú skálával is.
Mivel az előadások elvileg a neten is elérhetőek lesznek, így biztos még egy-egy elemre visszatérek majd a jövőben. Addig is még egy "érdekes adat": a hazai internetpenetráció megfelel az angol, portugál, olasz és holland piac 2000-es állapotának(!) - ez itt és most konkrétan azért fontos, mert a kutatási lehetőségek az internet segítségével is hasonlóak. Ez végül is csak 7 év lemaradás... De nézzük a jó oldalát: 5-7 évünk van beletanulni a dolgokba.
Elsőre ennyi, és majd lesz folytatás is!
Utolsó kommentek