Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Csúszka és számok

Címkék: kutatás online kutatas 2007

2007.12.04. kedd 22:20 Konrad

Ma volt az első online kutatás konferencia, és bár erősen szakmai volt, mégis rengeteg olyan dolog elhangzott, ami online marketing szempontból is érdekes. Igazából olyan volt ez a nap, mint egy előkarácsony: kutatók meséltek az eredményeikről, és ezzel rengeteg számomra hasznos információt is megosztottak. Más kérdés, hogy ki kinek hisz, hiszen valahol túlzás a 43 százalékos hazai internet penetráció, de például igen érdekes a 90 százalék fölötti internetező arány a 15-17 évesek körében.

Máth András például megosztotta az első előadás alatt azt a jövőképét, amely alapján  2012-re elérjük az 57 százalékos  penetrációt - és ez várhatóan nagyon nem is fog tovább nőni. A hazai maximumot többen is 60-70 százalék közé teszik, inkább közelebb a hatvanhoz...

A kutatásokban az online egyébként nem elsősorban arról szól, hogy az online piac mérése, hanem arról, hogy milyen internetes eszközöket használnak a kutatók. Például milyen lekérdezési módszereket, milyen fókuszcsoportos vizsgálatot és így tovább. Így arra is jutott idő, hogy megismerjük a csúszkát: egy olyan mérési módszert, amikor a felhasználó nem 1 és 5 vagy 1 és 10 közötti értéket ad valamire, hanem egy kis csúszó jelet mozgat balról-jobbra, jobbról-balra. Azaz sokkal árnyaltabb képet kaphatunk, pl. akár 100 fokozatú skálával is.

Mivel az előadások elvileg a neten is elérhetőek lesznek, így biztos még egy-egy elemre visszatérek majd a jövőben. Addig is még egy "érdekes adat": a hazai internetpenetráció megfelel az angol, portugál, olasz és holland piac 2000-es állapotának(!) - ez itt és most konkrétan azért fontos, mert a kutatási lehetőségek az internet segítségével is hasonlóak. Ez végül is csak 7 év lemaradás... De nézzük a jó oldalát: 5-7 évünk van beletanulni a dolgokba.

Elsőre ennyi, és majd lesz folytatás is!

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr26252686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EasyFriend 2007.12.05. 04:25:10

Az a baj, hogy ez a 7 év most kb. ugyanannyit jelent lemaradásban mint az az 50 év a maga idejében. Mivel "kicsit" felpörgött a világ.

gergely 2007.12.05. 05:36:46

A per pillanatnyi 43%-os net penetráció túlzás.Szerény ismereteim szerint vhol 25% körül tartunk.
Továbbá külön kell vizsgálni az otthoni net elérhetőséget is,ami siralmas.

Maddness69 2007.12.05. 07:45:36

Szerintem meg emelni kellene az online elérés költségeit s egyéb trükköket (!) bevetni (pl. infláció, reálbér csökkentése, stb.) és akkor a 7 évet fel tudnánk tornázni 10, jó esetlegben 15 évre is.:)

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2007.12.05. 08:36:52

Konrád, a 43%-os penetrációt az egyik PR előadásban hallhattuk, és külön mondta az előadó, hogy 43%-ot úgy érti, hogy BÁRHOL hozzáfér a nethez (értsd: munkahelyén v. otthon), de nem feltétlen ő az a biz. rendszeresen netező.

Mirefel? 2007.12.05. 08:53:50

Nem értem, miért vagy odáig a 100 fokozatú csúszkától. Komolyan gondolod, hogy valódi különbség lesz a 48% és az 52% között, és nem csupán valahová középre akarja behúzni? Ha nagyobb a húzogatás bizonytalansága, mint a felbontás, akkor kitörölheted vele. Kipróbálhatod: próbálj meg tízszer egymás után pontosan ugyanannyit beállítani egy ilyen csúszkán (a végpontoktól eltekintve)!

Alapvető mérésügyi szabály, hogy nem írunk több számjegyet, mint amennyi a mérés pontossága. Mondjuk nézettségmérésnél nincs olyan, hogy 1 543 223 (+/- 4%) ember nézte, ha egyszer ezer fős volt a minta. Mennyi is ennek a bizonytalansága? Hatvanezer? Akkor talán annyit mondhatunk, hogy körülbelül egymillióötszáznegyvenezer ember nézte.

A fenti számokhoz annyit, hogy a 43% és a 90% valószínűleg úgy jött ki, hogy "látott-e már életében internetet?". Pont egy kutató tudhatná, hogy a módszertan nélkül értékelhetetlen egy eredmény.

Séra B · http://www.isite.hu 2007.12.05. 08:56:29

Az NHH gyorsjelentései szerint (ami csak a legnagyobb szolgáltatók adatait veszi figyelembe) a magyar háztartások 35%-ának van szélessávú internetelérése (3 860 000 háztartás volt 2001-ben és 1 110 000 szélessávú hozzáférés volt októberben). És egyre lassabban növekszik, átlagban 1-2 százalék körül havonta.

bülbül · http://www.bulbul.hu/ 2007.12.05. 09:52:29

Kedves "Mirefel", a csúszkás mérőeszközön lehet látni az adatot, mert megmutatja - konkrétan kiírja. A változás ebben az esetben az 5 fokú skála vs pontosabb mérést jelenti egy egyszerű és kezelhető egységgel.
Balee, gergely, az online penetrációra a 43% nem egy pr előadás volt, hanem az ithaka jelenlegi méréséből (2007 nyár vége) származott és ugyan mintahibák vannak, de a rendszeres használók (értsd legalább hetente) ennél alacsonyabb, de valahol 36-39% között lehet) - valóban vannak eltérések a mérések között, de nem 10-20%-osak, hanem 1-3%-os, konkrétan a mérési hibából adódóak. Az otthoni nethasználat egyre kevésbé siralmas, sőt, az utóbbi 3-4 évben az egyetlen szegmens ahol dinamikus a bővülés.

Dr. Kotász 2007.12.05. 09:56:04

7% az semmi. Részint nicns semmi jelentősége, részint meg ha megnézzük, hogy úgy egyébként mennyire vagyunk lemaradva, kimondottan üdítő, hogy csak 7%.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.12.05. 09:56:18

Mirefel, a csúszkánál azt nem írtam le, de például a skála szélessége mellett az is fontos, hogy egy reklámfilm nézése közben folyamatosan lehet változtatni az értéket, huzigatva a csúszkát, így egy időben is folyamatos "elégedettség" figyelhető meg.

Turnbull 2007.12.05. 10:01:02

Egyelőre nem sok változás várható, mert az otthoni internetezést biztosító műszaki lefedettség még igencsak egyenlőtlen, és drága (lásd vidéki szélessávval kapcsolatos fórumok tartalmát).
Ezt követné az, hogy a polgár járatos legyen az e-vásárásban, amit jelenleg csak "élesben" lehet elsajátítani, ezért nem véletlenül tartanak tőle.

Rwindx 2007.12.05. 10:07:52

Dr. Kotász:
A lábát, nem a karját!
A balt, nem a jobbat!
7 év, nem 7%!

:)

Lögar 2007.12.05. 10:16:53

A hazai maximum 60% körüli értéke szerintem nagyon beszédes: mindenkinek lesz netje, aki egyébként teljesen megvan nélküle, de legalább töltögethet-szórakozhat az urbánus lakosság. Azok nem fognak "penetrálni", akiknek ez lenne a versenyképesség és felzárkózás egyetlen forrása. (Nekem is gyakorlatilag a net hiánya miatt kellett otthagynom a jó kis vidéki levegőt.)

A csúszka szerintem marhaság. A 7fokozatú skála a leghatékonyabb mérőeszköz megkérdezésnél (szvsz), ugyanis ehhez PONTOS fogalmakat tud rendelni mind a kérdező, mind a válaszadó. Kellő felbontás és kisúlyozható szélsőérték. Ez kell. Ha nem tudom, hogy mennyi az annyi,csak "besaccolom", mitől lenne pontos a felmérés?

Lögar 2007.12.05. 10:20:47

A mozgatható csúszka mire jó? Megállapíthatod, hogy a blikkfangos jelenetek tényleg vonzzák a tekintetet? Belegondolva, én szélsőértékeket favorizálnék (15-85)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.12.05. 10:32:57

Lögar, pl. arra jó, hogy megállapítsd egy filmben, hol van változás, majd azt külön elemezd, hogy miért történt. Nemcsak reklámfilmre gondolj, hanem pl. vetélkedő tesztvetítés (a példa is ilyen volt), vagy bármi saját gyártású tévéműsor (pl. Fábrishow).

eeyore 2007.12.05. 13:01:32

A csúszka valóban hasznos lehet ha a dolgot folyamatában akarunk mérni és kiemelni a gyors, szignifikáns változásokat. Az azonban az előadáson is kiderült, hogy a mérési eredmények csak marginálisan különböznek egy 5 fokú skála eredményeitől.

EasyFriend 2007.12.05. 15:38:58

Így van, folyamatok valósidejű mérésénél ez praktikus dolog lehet. Valamelyik amerikai ügyvédes tévésorozatban volt, hogy a kőgazdag ügyvédi iroda próbaesküdtekkel tesztelte a különböző stratégiákat, hogy melyik stratégia mely eleme milyen típusú esküdtnek tetszik/nem tetszik. Na ott húzogattak ilyen csúszkákat folyamatosan a próbaesküdtek, és kvázi valós időben tudták mérni, hogy amivel éppen próbálkoznak, az mennyire jöhet be. Ez szerintem nem lehet nagy scifi.


süti beállítások módosítása