Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A közösségi hálózatok és a reklám

Címkék: iwiw web2 közösség

2007.12.30. vasárnap 20:04 Konrad

Na, mára mindenkinek van (vagy lehet) iWiW meghívója, a többi közösségi hálózat pedig nem kihívás, bárki regisztrálhat. Regisztrálnak is az emberek, az a furcsa, az a különleges, aki nincs fent valahol. Van ilyen is, persze, de azok vagy lúzerek, vagy tudatos internetezők, vagy csak nagyon alap netezők (pl. az idősebb korosztály tipikusan).

De a reklám szempontjából fontos, befolyásolható és elérendő korosztály, az "internetező tömeg" ott van ezekben a hálózatokban. És most vegyük komolyan az elérést, és bár szeretjük, de most ne foglalkozzunk az olyan idehaza sajnos egzotikus dolgokkal, mint a Twitter, a LinkedIn vagy akár a FaceBook. A hazai piacon két nagy közösségi hálózat van: az iWiW és a MyVIP. Pont. Aztán nagy csend, és van a HotDog, a videómegosztók, meg egyéb szolgáltatások, de a két nagyhoz képest már csak jelzés értékűek.

Hiszen milliós napi eléréshez képest max. százezres elérések bizony más kategória.

2007 nagy tanulsága, hogy ezeket a hálózatokat sokkal jobban használták reklámra az amatőrök, a tagok, a kisvállalkozások vagy magánemberek, mint az ügynökségek, a nagy cégek, vagy akár a szolgáltatást üzemeltetők. Igaz, legtöbbször amit csináltak, az nem volt szabályos, szemben állt a felhasználási feltételekkel, legtöbbször büntetés (jellemzően az iWiW-en törlés) volt a "jutalom", de ettől még működött, hatékony volt. Nem tudom, összeszámolta-e valaki, hány spam-et kapott ezeken a hálózatokon? És hány hirdetést látott az üzenőfalon? Hány szervezet, kocsma, vagy akár város akarta bejelölni?

Persze valahol érthető, hogy ezeket a kicsit gerilla, kicsit spam, kicsit vírus dolgokat azok használják, akiknek nincs pénzük hirdetni (legalábbis nincs több százezer forintjuk a netre). Érthető, hiszen a cél eléréséhez (sok ember eléréséhez) nem nagy ár, ha újra meghívót kell kérni, márpedig nincs a neten "számlatörténet", kizárás után símán újra lehet regisztrálni.

Nem akarok én ezzel ötleteket adni, egyszerűen ez van, ez a valóság.

Ehhez képest az ügynökségi hirdetők, a sok pénzt költők telenyomják bannerrel a szolgáltatásokat, és olyan "fantasztikus" ötleteik vannak, mint a szponzorált user (sőt, az iWiW direkt ebbe az irányba lépeget el), vagy az öncélú játékok. Esetleg (a myVIP-en) központi spam áradat.

Pedig a közösségi hálózatok reklámereje pont abban van, amire a kicsik rájöttek: az egymás közti kommunikációban. Ez az, amihez két dolog kell: benne lenni a közösségbe és hiteles üzenetet kell átadni. Ezért van az, hogy a nagy hirdetőknek maradnak a hagyományos eszközök, hiszen értelemszerűen, a közösségi modell kis méretben hatékony, de nagyban már nem. Hiszen mennyire érdekes az, ha Koltay Róbert az ismerősünk, igaz? De ha mindenki ismerőse, akkor már nem érdekes: devalválódott, tökmindegy kategória lett.

A közösségi hálózatok reklámereje hatalmas, de annak elérése, kihasználása olyan, mint a jégmező alatti olaj kinyerése: nem egyszerű vállalkozás. 2008-ban várhatóan látni fogunk sok régi és új megoldást, talán egyre több célzott és kreatív reklámot a nagyoktól, és remélem sok új ötletet a kicsiktől, a tagoktól.

Attól félek, integrációt nem fogunk látni: ezek a hálózatok a tulajdonosok számára hitbizományok, nem engednek senkit se be, se ki. Pedig ez pont szemben áll az egész szellemiségével, ezért is van az, hogy a felhasználjók nagy ívben leszarják semmibe veszik a szabályokat. És ha az iWiW ritkán letöltődő képek mögé dugja az e-mail címeket, akkor két nap múlva már lesz, aki le-OCR-ezi, szoftveresen. És ha akadályozzák az emberek "mozgását", akkor meg fogják találni a kerülőutakat. Így van ez a való életben is, elég csak az adóelkerülésre gondolni. Miért lenne ez máshogy a virtuális térben is?

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr47279405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jattila · http://infkvt.blogspot.com 2007.12.30. 22:09:45

Akkor én "tudatos internetező" vagyok? Nem vagyok az iwiw-en és a myvip-en sem regisztrálva. (De a Twitteren igen.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.12.30. 22:16:01

Igen, tudatos. Bár ezt jobban kifejthettem volna: tudatosan közösségi szolgáltatás (illetve tudatosan iwiw-myvip) kerülő :)

zsoltu (törölt) · http://www.estiskola.hu 2007.12.30. 22:47:29

közösségi hálózat - miközben a szó klasszikus értelmében nem képeznek közösséget.

egyébként pedig azt kifelejtetted, hogy vannak, akik éppenhogy a reklámok, a nyomulás és az miatt nincsenek az iwiwen és tsain, hogy a fene se tudja, mire használják az adatainkat.

addig, amíg az osztálytársak és egyéb ártalmatlan dolgok vannak a haveri listádon, még csak-csak. de azért van egy bizonyos szint, ami fölött már nagyon nem mindegy, hogy ki les bele a lapjaidba.

Pepe 2007.12.31. 00:15:38

Na ezért gyalultam le a kontaktjaimat az iwiben. Egyszerűen nem értem azokat, akik az egész életüket, full ismeretségi körüket közszemlére teszik.

Dzsekszon 2007.12.31. 02:02:53

Csatlakozom, sem iwiw-en sem myvip-en nem vagyok. Aki engem ismer, az van annyira intelligens hogy megtalál, nem kell hozzá egy nyilvános telefonkönyv :) Ellenben facebook-on fake névvel megtalálható vagyok.
Nem igazán szeretem kiteregetni a nagyvilágnak a adataimat, most is úgy fáj, hogy a IP címem benne lesz a szerver szerverlog-ban :D:D

Oregon (TM) 2007.12.31. 21:02:07

wiw-en van egyparauserem, vagyis en hivtam meg oszt harakiri, zert nincs egy ismerose,m igazi fantom. "tervezett" felhasznalasi terulete a "furkeszes"...
vazz, ez BTK300§.


Akkor nem is. :) Biztos reszeg vagyok, mert szilveszter van.

critics 2008.01.02. 13:15:42

Nekem sincs se iwiw, se myvip userem, pedig még a wiw indulásakor, 2002 táján kaptam rá meghívót.

Ezekszerint mégse olyan kevés a tudatosan távol maradó...

dx 2008.01.03. 15:08:36

myvip-ről már töröltem magam, a wiwen pedig én is tervezek egy tóta w féle gyalut (persze miután töröltem az accot amivel meghívót küldtem) az egyik (egyetlen?) ok amiért megtartom, hogy péntekenként röhöghessek a subbán pellengérre állított kevésbé tudatos wiw felhasználókon
OFF
amikor a wiw még szimpatikus nonprofit kezdeményezés volt, tarháltak vasra és én adtam nekik ezer forintot. én most telekom részvényes vagyok? ;)
ON
OFF
az első hely amelyik nem szereti a trashmail.net-es önmegsemmisítő e-mail címet. grat! jutalma: nemlétező cím
ON


süti beállítások módosítása