Van olyan, aki emiatt bojkottálja az egészet. Olyan is van, aki megpróbálja átlépni a fejlesztők által emelt falakat. De ezek szélsőséges esetek. A legtöbb felhasználó - és itt most milliós tömegről van szó! - símán elfogadja ezt a változást is. Még az sem zavarja, hogy az iWiW ilyen apróságról "elfelejt" tájékoztatni, a mai nap is egy múlt novemberi üzenet van a belső címlapon. (Haha, két hónapja várjuk a folyamatos tájékoztatást!)
Szerintem még azzal sem lenne gondjuk, hogy az ismerősének az e-mail címét egy telefonszám felhívása után automata mondaná be - azt is elfogadnák. Nincs és nem is lesz ilyen ok miatt tömeges elvándorlás, és ezt jól tudják a T-Online-nál is. De vajon miért?
Az iWiW nem egy szoftver, nem egy szolgáltatás - az iWiW egy Intézmény. Az iWiW a A Magyar Közösségi Oldal, csupa nagy betűvel. A felhasználói nem hasonlítgatják semmihez, mert nem is használnak mást. Még az e-mail sem érdekes, úgyis a buta és korlátozott belső üzenőrendszert használják, mert az kényelmes.
Nincsenek tömeges igények a fejlesztésre, csak megzavarná a megszokott felületet használókat az, hogy új funkciók jelennek meg, nem beszélve mondjuk a FaceBook-on lévő kisalkalmazásokról, amik egy átlagos (átlagosan nem gyakorlott, nem geek) felhasználó számára csak riasztóak.
Persze, ha az iWiW olyan irányba szigorít, ami zavarja a felhasználókat, akkor majd alkalmazkodni fognak. No nem fognak elmenni, sokkal inkább elhajolnak. Már láttam olyan profilt például, ahol a bemutatkozást kiegészítette a felhasználó az e-mail címével. Ezt nem védi a captcha, így könnyen és gyorsan látható.
"Csak azért is, itt az e-mail címem, ha valakinek kell"
Az egész captcha-hisztiből nekem eddig az a tanulság, hogy mindenre van egyszerű és triviális megoldás is, és a felhasználó birka türelmű: amíg ki nem zárják, addig nem fog elmenni, ha egyszer már itt jól érzi magát.
Ez van. És ezt jól tudják az iWiW-et vezetők is, ne legyenek illúzióink.
Utolsó kommentek