Ehhez tudni kell, hogy a Kreatív Online-on a cikkek egy része "kulcsos", azaz fizetős. Ez a gyakorlatbna azt jelenti, hogy vagy fizet érte az ember emelt díjas sms-ben, vagy van hozzáférése. Vagy tudja, kinek van az ismerősi körében hozzáférése, és... De nem adok tippeket.
Én többek közt azzal utasítottam el az előfizetést, hogy a Kreatív kulcsos cikkeiben nincs semmi olyan exkluzív tartalom, amit ne tudnék máshonnan megkapni. Azóta tudatosan figyelem is, valóban így van-e. Az igazság az, hogy gyakorlatilag tévedtem: bár szinte minden ott megjelent, de lezárt dolog máshol elérhető, azért az kényelmesebb (lenne), ha ott olvasnám. Ráadásul vakóban van egy 10-15 százaléknyi cikk, ami valóban egyedi és érdekes is.
Aztán a napokban figyeltem fel arra, ami a mostani írásom apropója is. Nem titok, hogy a híreket jórészt rss-ben olvasom, így figyelem a Kreatív Onlinet és így figyelem a Menedzsment Fórumot is. Arra lettem figyelmes, hogy azok a kulcsos hírek, amik aktuálisan érdekelnének, rendre ott vannak a konkurenciánál is - ingyen. Ráadásul míg a Kreatív az rss ajánlóból a lényeget kihagyja (hogy legyen miért belépni), addig az Mfor beleírja a fontos dolgokat.
Mutatok példát:
Mfor: Új vezető az Avantgarde Public Affairs élén
Kreatív: Avantgarde Group - új divízióvezető
Mfor: Cserfai Miklós a Ringier gazdasági igazgatója
Kreatív: Ringier - új gazdasági igazgató
Jellemzően egyébként azokat az inormációkat lehet így ingyen elérni az Mfornál, amelyek a piaci mozgásokról szólnak vagy konkrét sajtóközleményeken alapulnak.
A fentiekkel nem akarom azt állítani hogy ne lenne létjogosultsága a fizetős tartalomnak. De nekem, mint fogyasztónak csak akkor van értelme erre költeni, ha valóban exkluzív, máshonnan nem megszerezhető információt kapok. A Kreatív Online is részben ilyen, főleg, ha nem rendelem meg a papír alapú változatot. De a várható veszélyre jól felhívja a figyelmet a fenti eset is: hiába van egy elfogadott, jól működő szolgáltatásunk és egy jelenleg élő üzleti modellünk, könnyen szembetalálhatjuk magunkat olyan konkurenciával, amelyik más utat választ. És akkor lépni kell.
Így most érdeklődve várom, lép-e valamit a Kreatív, és a máshol ingyenesen elérhető híreket továbbra is elzárja, vagy koncentrál olyan saját tartalmakra, amiket egyébként egy szakmailag elismert és elfogadott kiadványtól mindenki elvár.
Utolsó kommentek