Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A fizetős tartalom-modellek margójára

Címkék: rss tartalom üzlet

2008.01.24. csütörtök 11:23 Konrad

Pár hete felhívott a Kreatív-tól egy kedves értékesítő hölgy nem szeretnék-e véletlen előfizetni a különböző kiadványaikra. Egyik érve, amivel meg szeretett volna győzni az volt, hogy akkor olvashatom az interneten is az összes cikket.

Ehhez tudni kell, hogy a Kreatív Online-on a cikkek egy része "kulcsos", azaz fizetős. Ez a gyakorlatbna azt jelenti, hogy vagy fizet érte az ember emelt díjas sms-ben, vagy van hozzáférése. Vagy tudja, kinek van az ismerősi körében hozzáférése, és... De nem adok tippeket.

Én többek közt azzal utasítottam el az előfizetést, hogy a Kreatív kulcsos cikkeiben nincs semmi olyan exkluzív tartalom, amit ne tudnék máshonnan megkapni. Azóta tudatosan figyelem is, valóban így van-e. Az igazság az, hogy gyakorlatilag tévedtem: bár szinte minden ott megjelent, de lezárt dolog máshol elérhető, azért az kényelmesebb (lenne), ha ott olvasnám. Ráadásul vakóban van egy 10-15 százaléknyi cikk, ami valóban egyedi és érdekes is.

Aztán a napokban figyeltem fel arra, ami a mostani írásom apropója is. Nem titok, hogy a híreket jórészt rss-ben olvasom, így figyelem a Kreatív Onlinet és így figyelem a Menedzsment Fórumot is. Arra lettem figyelmes, hogy azok a kulcsos hírek, amik aktuálisan érdekelnének, rendre ott vannak a konkurenciánál is - ingyen. Ráadásul míg a Kreatív az rss ajánlóból a lényeget kihagyja (hogy legyen miért belépni), addig az Mfor beleírja a fontos dolgokat.

Mutatok példát:

Mfor: Új vezető az Avantgarde Public Affairs élén
Kreatív: Avantgarde Group - új divízióvezető

Mfor: Cserfai Miklós a Ringier gazdasági igazgatója
Kreatív: Ringier - új gazdasági igazgató

Jellemzően egyébként azokat az inormációkat lehet így ingyen elérni az Mfornál, amelyek a piaci mozgásokról szólnak vagy konkrét sajtóközleményeken alapulnak.

A fentiekkel nem akarom azt állítani hogy ne lenne létjogosultsága a fizetős tartalomnak. De nekem, mint fogyasztónak csak akkor van értelme erre költeni, ha valóban exkluzív, máshonnan nem megszerezhető információt kapok. A Kreatív Online is részben ilyen, főleg, ha nem rendelem meg a papír alapú változatot. De a várható veszélyre jól felhívja a figyelmet a fenti eset is: hiába van egy elfogadott, jól működő szolgáltatásunk és egy jelenleg élő üzleti modellünk, könnyen szembetalálhatjuk magunkat olyan konkurenciával, amelyik más utat választ. És akkor lépni kell.

Így most érdeklődve várom, lép-e valamit a Kreatív, és a máshol ingyenesen elérhető híreket továbbra is elzárja, vagy koncentrál olyan saját tartalmakra, amiket egyébként egy szakmailag elismert és elfogadott kiadványtól mindenki elvár.

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr14309780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kukacka 2008.01.24. 12:47:40

Egyetlen cikkhez egyszeri hozzáférés 125 ill. 200 Ft. Ez nekem kicsit rohadtul soknak tűnik. Erre sem fogok rákapni.
:)

nagytv2141 · tvtenor.blog.hu 2008.01.24. 12:48:13

Értem az érveidet, de a kényelem nagy úr, és ezt használja ki a kreativ.hu. Egy úgymond döntéshozó szerinted elkezd halászni a neten az ingyencikkért? Inkább megveszi azt egy sms-el. Ráadásul a kreativ.hu-nak elég jó a kommunikációja ahhoz, hogy cégek előfizessenek rá, mert az presztizsértékű, vagy csak fontos tartalommal bír.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.24. 12:51:03

nagyteve, ha valaki eljut az rss-ig, akkor egyszerűen azt látja, hogy ezek a cikkek majdnem egymás alatt ott vannak. Én is így vettem észre :)
Ez egy folyamat. A Kreatívnak most kellene szerintem lépnie ahhoz, hogy majd egy-két év múlva ne veszítsen piacot.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.01.24. 13:02:11

Már ott elbaszták, amikor átálltak erre a struktúrára (évekkel ezelőtt)

Tófalvy Tamás 2008.01.24. 13:30:42

Kedves Konrád, Az előfizetési rendszer minősítése nem az én feladatom, de lenne egy észrevételem: ha korrektek vagyunk, nem a címet/leadet hasonlítjuk össze, hanem az egész hírt. Az Avantgarde group hírét a sajtóközleményből másolt tartalommal lehet ingyen elérni, mi ezzel szemben beszéltünk az ügynökség vezetőjével, és megírtuk, voltaképpen miért is történt a kinevezés (de ez már a címből is látszik egyébként). Az már ismét szubjektív, hogy a hozzáadott tartalom kinek mennyit ér, de általánosítva nem állja meg a helyét a példa, miszerint "ugyanazt" adjuk, csak pluszpénzért. üdv, Tamás

Fucksee 2008.01.24. 13:39:38

Köszönjük Tamás!

Pipszi · http://pipszi30.blog.hu 2008.01.24. 13:50:30

Ahhoz, hogy a cikket is össze tudja hasonlítani, küldenie kellett volna egy SMS-t :)

Egymuki 2008.01.24. 14:09:53

Kedves Tófalvy úr!

Ha az RSS feed jó, akkor abból kiderül, hogy itt többről van szó, mint egyszerű hírközlésről. A fenti cím sem nem érdekfeszítő, sem nem mutatja, hogy többlet infot hordoz, amiért megéri fizetni.
Egymuki

Tófalvy Tamás 2008.01.24. 14:17:25

Egymuki: nem világos, az "itt" mire vonatkozik, a mi anyagunkról, vagy az mfor híréről?
A többi pedig off-topic, hiszen nem a címadásról szólt a "vita" eddig...
T.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.24. 14:40:21

Kedves Tamás, ha az ember nagyon benne van az adott területben, kiderül neki a váltás oka. Ha nincs benne, akkor a puszta hír önmagában elég, amit viszont ingyen is megkapok. Én annak örülnék, ha ez úgy nézett volna ki, hogy a minimál hírt megkapom, majd szerepel ott egy olyan, hogy hírháttér vagy bővebb információ, és az már ingyenes.
De őszintén megmondom a mai webkettes, hír- és információmegosztós világban a fizetős megoldások kicsit avittasak. Én megértem a gzdasági oldalát, ezért nem is írtam erről a bejegyzésben, de ettől még így látom.

Breem 2008.01.24. 16:09:10

Meggyőződésem, hogyha valaki venné a fáradtságot reklámkörökben, hogy felépítsen egy igényes konkurens médiát (szaklap + online kommunikáció), erősen megingatható lenne a Kreatív. Méregdrága, de nem véletlen, mert mások hozzájuk képest lustábbak vagy amatőrebbek.

Tófalvy Tamsá 2008.01.24. 16:46:35

Kedves Konrád, csak még egy megjegyzés: nem értek egyet azzal, hogy aki benne van, az eleve tudja a váltás okát. Egyrészt, mert aki benne van, az - ha nem is teljesen, de jelentős mértékben - azért van benne, mert szorgalmasan olvassa a híreket (is), és onnan (is) tudhatja, másfelől pedig ha nincs benne, abból nem következik, hogy elég neki a minimál hír. (Talán pont azért kell neki bővebb, hogy tájékozott legyen.)
Továbbá nem világos, hogy mire gondolsz, hogy ha a minimál hír melletti bővebb info "már ingyenes", akkor eszerint a minimál lenne fizetős?
(Egyébként - az remélem egyértelmű - nem az előfizetés mellett / ellen érvelek, csak legalább az álláspontokat szeretném tisztázni.)
T.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.24. 17:27:07

Tamás, jogos, elírtam. Tehát: a minimálhír ingyenes, a háttér fizetős - ha ragaszkodtok a fizetős modellhez.
Egyébként a Kreatív nekem, onlineosnak semmi extrát nem mond, jó esetben csak egy napos, rosszabb esetben 4-5 napos késéssel olvasok olyat rajta, amit már tudtam. Az offline világ lehet, hogy más, arra nincs rálátásom.

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.01.24. 20:47:47

Nekem van jelszavam, de a legritkább esetben szoktam használni. Macerás. A lezárt cikk irritál. Rontja nyomtatott lap presztizsét is. Még a fizetős Wall Street Journal Online, vagy az FT.com is ad egy komoly dózis ingyenes anyagot. Szerintem egyébként a döntéshozók sem macerálnak az SMS-sel (és persze az RSS-sel sem - nem is tudják, mi az.)

Érdekelne, mekkora bevétel származik ebből az "üzleti modellből" és mennyi esik ebből a mobilszolgáltatókra. Azt pontosan tudomhatom, hogy a NY Timesnak mennyit hozott a fizető Times Select, de a Kreativ Online bevétele nyilván "üzleti titok"...

Ernő · http://www.laptoptaskabolt.hu 2008.01.24. 22:29:02

Arról nem is beszélve, hogy az SMS felét általában lenyeli a szolgáltató és a Kreatívnak csak 50-100 Ft. jut egy cikkért.

Tehát mondjuk ez a rendszer inkább a mobil szolgáltatók támogatja...

Gabi 2008.01.25. 11:29:13

A MATESZ-táblázat szerint a Kreativ értékesitett példányainak száma 1200, ingyenesen terjesztve pedig kb.3500. Ha jól értelmezem ezeket a számokat, akkor a Kreativnak évente kb. 35 millió bevétele van a "print+online" előfizetőkből. Ha ingyen adnák az online tartalmat, akkor vszinűleg elveszitenék a méregdrága print lapból eredő bevételeik egy részét is. És itt a nagyon kicsi pldszám (= kicsi nyomdaktsg) ellenére elég magas előfizetői bevételről van szó.

A NAPI nincs benne a MATESZ-ben.

vang_so · http://www.iglue.hu 2008.01.25. 11:33:07

A legnagyobb probléma szerintem a netes tartalomfizetős modellel az, hogy a médium természetével ellentétesen működik. A net lényege, hogy az adatok nagyon gyorsan képesek migrálni, összekapcsolódnak más tartalmakkal, jó eséllyel visszakereshetőek és ideális esetben új kontextusban újrahasznosíthatóak. Ezek együtt biztosítják a tartalom jelenlétét, és hasznát a weben.
A dollárszűrő mindezeket lehetetlenné teszi, a hír nem terjed, nem kapcsolódik, más tartalmakhoz, nem kereshető, azaz nem vesz részt saját értékének lehetséges bővítésében. Azáltal, hogy nagyon alacsony hatásfokkal alkalmazza a választott médium adta lehetőségét, valójában saját maga (és így létrehozói) ellen dolgozik: valós tartalom helyett egy lyuk lesz a weben. (Ez a megközelítés kicsit olyan, mintha varázskarddal babkonzervet nyitogatnánk.)

Mindezek miatt fontos megtalálni a médiumnak azt a rétegét , amely egyszerre biztosítja és kiaknázza a működésmódból adódó lehetőséget, és egyben lehetővé teszi a rentábilis működést - ez pedig szinte biztosan nem a lockolt fizetős tartalom.

pollner · http://soreo.biz 2008.01.25. 17:23:16

Egy 8 ny-európai ország 82 lapját vizsgáló tanulmányt olvastam, amiből - meglepetésemre - kiderült, hogy egyes országokban - pl. Fr. o-ban nem is olyan ritkaság a fizetős online újság.
Bővebben: mediablog.hvg.hu/2008125.aspx

Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.01.25. 19:30:49

Sajnos itt feszengek, mert nem mondhatok/írhatok semmit, mert a Kreatív kiadójának, a Geomédiának voltam a marketing igazgatója pár évig.

Egy dolgot mondanék csak: csak az előfizetői oldalról beszélgettek csak, viszont szaklapoknál köztudottan nem ez a legnagyobb bevételi forrás. De valóban, ahogy Gabi írta, az általa számolt 35 millió Ft nem elhanyagolható tétel.

Vang_so-val egyetértek. Korábban nálunk (Dashöfer) az volt a modell, hogy hírek, cikkek csak INGYENES regisztráció ellenében voltak hozzáférhetők. Nos változtatnunk kellett. Hiába stratégiai kérdés a felhasználó-gyűjtés, radikális UV növekedést lehetett elérni a honlapok megnyitásával, hiszen onnantól a keresők elkezdtek brutális szinten nekünk dolgozni...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.26. 12:27:07

engem is próbáltak meggyőzni hogy fizessek elő de nem jártak sikerrel

korábban ingyen küldték fél évig és az sem győzött meg, akkor most egy telefonos hívásra miért is sikerülne?

engem speciel kifejezetten idegesítettek a riportok a 22-24 éves mindentudó marketing cicákkal, akik miután kiosztották az észt, csinálnak olyan szar reklámokat mint amilyeneket csinálnak

csak az árról szól minden reklám manapság, botrány, aki csak ilyet tud az ne oktasson, inkább elolvasom az Ogilvy könyvét még 250-szer


süti beállítások módosítása