Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

De hol van a pénz?

Címkék: weboldal üzlet

2008.02.01. péntek 12:04 Konrad

Nagyon sok, jónak tűnő, érdekes internetes szolgáltatásról hallok nap mint nap. Ötletekről, frissen induló oldalakról, vagy akár évek óta futó, látogatott portálokról. A legnagyobb probléma minden esetben az, hogy honnan van a pénz a működésre. Pontosabban honnan nincs. Mert nincs pénz.

A hazai internetes tartalomszolgáltatás a domináns, vezető oldalak miatt a hirdetési bevételekre épül. De ez egy olyan piac is egyben, ahol az erős portálok különösen jó ajánlatokkal és látványos, magas számokat tartalmazó statisztikákkal "mindent visznek": az ügynökségek (most mindegy, miért) nem ugrálnak a kis site-ok után, a direkt ügyfelek (azaz a közvetlen hirdetők) pedig nem is ismerik a "kicsiket".

Amikor egy új ötletet látok, az egyik első kérdésem az: ez szép, de hol van a pénz? Hol van az a pont, ahol bevétel termelődik, ahol valóban megéri megcsinálni, üzemeltetni azt a valamit?

- Hát hol lenne? A reklámbevételekből! - Baaang! Rossz válasz! A reklámfelületekből "csak úgy" nincs bevétel! Azt el kell adni! Nem az ügynökség fogja eladni. Nem sales house fogja eladni. Nem fognak a hirdetők sorbaállni és várni a szabad felületeket. A reklámbevételek csak akkor fognak jönni, ha valaki "házon belül" hajtja a hirdetőket. És még ebben az esetben is hosszú hónapok, rosszabb esetben akár egy év is, míg "szemmel látható" bevétel érkezik.

Azaz a jó válasz valami ilyen: az első egy évre(!) megvan az üzemeltetésre a tőke, és van itt egy ügyes gyerek, aki ismeri a piacot, és felépíti az értékesítést, bevezeti a piacra az oldalt.

Nem fognak külsős cégek "dokumentumokat" hordani hozzánk, és nem leszünk második iWiW, akit a reklámbevételek reményében felvásárol valamelyik nagy. Van ilyen, persze, de ez a jéghegy olyan pici csúcsa, amire egy pingvin is csak nehezen fér fel.

Ha kitalál valaki egy szolgáltatást, el akar indítani egy portált és bevételt szeretne, tegye fel azonnal a kérdést: hol van a pénz? És ha erre tudunk értelmes választ adni, akkor lesz piacilag is sikeres a vállalkozásunk.

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr33320776

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: OnlineMarketingWelt.hu 2008.02.01. 23:43:08

Online reklám: nehéz helyzetben a webkettes szolgáltatásokKonrád tette fel ma a kérdést, hogy hogyan is tudnak a jobbnál jobb internetes ötletek kiagyalói bevételre szert tenni, honnan is van pénz az induló vagy már bevezetett szolgáltatások működtet…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.02.01. 12:32:52

nem csak az országos szinten nagy portálokhoz vándorol a pénz a reklámokból hanem a megyei szinten vezető portálok is jól éldegélnek ebből. nagyjából úgy lehet ezt elképzelni mint ahogyan a régiós hirdetési újságok is igen klasszul mennek.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2008.02.01. 12:36:36

Ó, hát befektető híján nehéz lesz. De itt van nekünk ez a remek keresőmarketing.
Nulladik lépés nyilván a tartalom specifikációja és minősége - itt el is dől sokminden.
Befektető híján lehet türelemmel lenni, SEO, Adsense-szel azért lehet már csorgatni befelé is, aztán a releváns vállalkozások felé lehet nyitni - de, csak, ha már van tartalom.
Utálom, ha olyan ajánlattal keresnek meg, hogy majd csak áprilisban nyit a portál... osztakkómostmitmongyak? zsákbamacsek

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2008.02.01. 12:37:43

És iminek igaza vagyon! Lokális piacok bizony! Amik olykor sokkal öööö befolyásolhatóbbak (pl. még hisznek bannerben :))) )

apin · http://napielet.hu/ 2008.02.01. 13:00:47

Azzal lehet talán némi előnyre szert tenni, ha van egy print partner, és csomagban adható el a hálós hirdetés.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.02.01. 13:10:52

Egyetértek, éppen ebben a témában sikerült kikupálnom magamat a mai napon nekem is.

Karma · http://karma.blog.hu 2008.02.01. 13:47:49

Nagyon fontos poszt Konrád, gratula :)

gabor 2008.02.01. 14:35:09

Hm... érdekes, ezt a webreklámot nem ismertem, van valami tapasztalata valakinek róluk?

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2008.02.01. 14:36:54

Picit helyesbítenék. Nem csak a "kicsiknek" problémájuk, hogy megteremtsék a pénzt a működtetéshez, netalántán profitot termeljenek. Ugyanúgy a "nagyoknak" is kemény kihívás, sőt.
Egy nagy szervezet allokációs ktg-e sokkal nagyobb egy adott termékre, mint egy kisvállalkozásé, ezt is ki kell termelni. De beszélhetünk arról is, hogy míg egy nagyobb cég nem, egy kisebb vállalkozás simán belemehet(megy) bindzsizésbe.

A probléma továbbra is egy: Kevés még midnig a pénz a piacon. (És míg a kábelcsatornák az előfizetési díjakból, a magazinok az előfizukból és a lapárbevételből tudnak "kompenzálni", addig az internetes megoldásoknak komoly alternatív megoldás nélkül kell feloldaniuk a problémát.)

Stavok 2008.02.01. 15:21:46

Én megmondom, hol van a pénz: most még a Microsoftnál. Lehet, hogy nemsokára meg a Yahoo! részvényeseknél lesz:

blog.seattlepi.nwsource.com/microsoft/archives/130801.asp?source=rss

microsoft.blognewschannel.com/archives/2008/02/01/microsoft-offers-to-buy-yahoo/

Ha jól számolom, a MS alig több, mint 60% felárat kínál a Y! részvényekért...
Hát, csodálkoznék, ha erre nemet mondanának.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.02.01. 17:15:48

Érdekes, ez a megállapítás pont ellentéte annak, amit a nagy óceán túloldalán mondanak: ott azt mondják, (Guy Kawasaki meg a haverjai) hogy az elején nem kell a bevételekkel foglalkozni, azzal ráér akkor, amikor már beindult a "biznisz". Megy hogy ott nem kell több egy startuphoz, mint 25 000 dollár (ami vagy 5 milka, de az ottani fizetéshez, ugye...)

Ez a különbség.

pollner · http://soreo.biz 2008.02.01. 17:27:35

KGyST: Ilyen-olyan fórumokon már sokszor volt róla szó, hogy itthon alapvető játékosok hiányoknak a befektetői piacról.
Egy "komolyabb" (hazai értelemben), már működő online vállalkozáshoz már esetleg lehet pénzt szerezni, de az első néhány millió megszerzése (reális feltételekkel) szinte teljesen reménytelen. Ezért akarnak az egyébként anyagi tartalékok nélküli "feltalálók" olyasmit csinálni, ami szinte azonnal hoz pénzt.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.01. 17:32:17

KGyST: igen, ez egy teljesen más piac. Mást ne mondjak, egy magyar nyelvű szolgáltatás potenciálisan 3,5 millió embernek szól maximum...

Kattintós · http://www.kattmarketing.hu 2008.02.01. 17:41:43

Konrad: Igen, ez így van, kis piac, mérsékelt érdeklődésű hirdetők.
Ebben is, mint oly sok minden másban el vagyunk maradva, akár a nagy pocsoján túlaktól, akár a nyugati szomszédoktól. Viszont látszik, hogy idővel minden nyugati trend betör hozzánk.
Bár etéren egyelőre csak halk kopogtatás hallatszik. :)

KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.02.01. 19:51:27

Üdv, érdekes, attól, hogy valami hazai, nem feltétlenül (csak) magyar nyelvű, a poszt a hazait és a magyar nyelvűt szinonimaként használja, és a SEO felől nézve valszeg a dolog erősen nyelvfüggő is, de a startupok idehaza lehetnek angol/magyarok is.

Bár ahogyan a webkettő szépen eltolódik az ajánlások (recommendation, sharing) felé, egyre inkább megjelennek a nem is nyelvi, de kapcsolati határok a magyar és pl. az amcsi piac között: a magyar felhasználók hány százalékának vannak amcsi haverjai.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.01. 20:18:55

KGyST: mindegy, hogy itthon vagy külföldön fog futni a szolgáltatás, a pénzügyi alapok fontosak. De a post elsősorban a hazai piacról szól, azaz azokról, akik magyar nyelvű szolgáltatással a magyar piacon akarnak megélni.

Vannak jól működő szolgáltatások külföld felé, ilyen esetekben mindig a célország szabályai az érdekesek (illetve globális piac esetében a hangsúlyos piacok).

devizakozep 2008.02.02. 13:01:32

azert ha penzed van egyeves mukodtetesre, akkor meg semmid sincs. neha abszolute semmid. latogato kell. az meg szinten nem lesz magatol. sokszor meg penztol sem (tudom, ellentmondas, de utanagondoltok, aztan bologattok.) itthon barat kell, a barat biztositja az online media megjelenest, ami jo esetben biztositja a latogatokat. a penz masodlagos.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.02. 13:40:25

deviza, azt mondom, még egy éve is igazat adok neked. De látom azokat a kis oldal statisztikákat, ahol a látogatók ingyen likekről és a Google-ből jönnek. Sokan. Azaz ha jó a tartalmad, akkor lesz látogató. Igaz, haverok nélkül a kutya nem fog erről tudni a "szakmában".

devizakozep 2008.02.02. 16:16:18

"Azaz ha jó a tartalmad, akkor lesz látogató."

ez NEM! igaz.

illetve igaz parszaz, vagy 1-2 ezer latogato esetben. tobbtizezres vagy szazezres nezoszamot -ertsd: REKLAMBOL megelo oldalt kiszolgalo latogattottsagot- SOHA NEM general itthon az, ami _csak_ jo!
ugyh, onmagaba harapo kigyoba ertunk immaron sokadszor.
altalanos oldalt csinalsz, tartalmat szolgaltatsz? - reklambol akarsz megelni.

reklambol akarsz megelni? - soksoksok latogato kell

soksosok latogatot akarsz szerezni? - legyen baratod az indexnel vagy az origonal.

ja, es vigyazz,h a baratod regi baratsag legyen. konnyen megesik, h ha jo az otlet, vagy tulsagosan "ujkeletu" a baratsag, akkor a mediabarat inkabb megcsinalja maganak ugyanazt, aztan a networkjebol beletolja a nepet oda, es lam itt az ujabb sikerszori. nekik.

itthon megvasarlasrol teljesen folosleges is gondolkodni. kizarolag latogatokat vasarol(na)nak a cegek. es ugye abbol indultunk ki, h az nekunk nincs. "csak" egy jo otletunk.

ui: bocs, hogy en leszurok mindent -es raadasul mindent ugyanazzal kb- de egy kicsit logikusan gondolkodva es ismerve a szereploket (szemelyesen is) ezt dobja ki a gep.
sorozesek alkalmaval (ertsd: negyszemkozt) masnak is...

ui2: 2007ben milyen startup (en ezalatt nem a 3 ceg vmelyik aloldalat/vallalkozasat ertem) indult el es lehetett rola hallani csak azert mert jo?

vagy egyaltalan lehetett rola hallani?

vagy nemhallani, de most kiderult ,h van napi 30-40-80-100k uniqja (=sikeres = reklamokbol megel)?

szal nyugodtan adj igazat most is :(

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.02.02. 17:25:17

deviza:

általános, független portál, minimális hirdetéssel, de elég jól körülhatárolt célcsoporttal.
Elmúlt harminc napban 200 ezernél több látogatás, 150 ezer egyedi látogató, egy ember átlagban közel 3 oldalt nézett meg.
A forgalom forrása: 59 százalék keresők.

joskafiser 2008.02.02. 18:43:35

5k / nap. az nulla. en masrol beszelek. 5k/nappal te nem a sikeres oldalak korebe tartozol, _ha_ egy szeles kornek szant szolgaltatasrol beszelunk, amivel sok penzt lehet keresni a reklamok altal, hanem eroteljesen a futottakmeg kategoriaba.

_marpedig fentebb errol volt szo ill en errol beszelek_

web2akarmikrol, megosztokrol, hiroldaalkrol. altalanos, szeles koru szolgaltatas oldalakrol.
meg arrol, h ezekhez a latogatokat el lehet erni napi parezres tomegben mert a szolgaltatas jo vagy a google eszi. parezerre viszont tojik az ugynokseg. azt soktizezer erdekli _esetleg_. (ha nyirbatori garazsceg vagy akkor nem ;-) )

mint mondtam (es nyilvan mindneki tudja), partizezret vagy parszazezret nem lehet anelkul elerni, h ne cikkezzen rolad 3 naponta valaki. ilyen mennyisegben cikkezni meg akkor fog rolad , ha erdeke.


süti beállítások módosítása