A hazai internetes tartalomszolgáltatás a domináns, vezető oldalak miatt a hirdetési bevételekre épül. De ez egy olyan piac is egyben, ahol az erős portálok különösen jó ajánlatokkal és látványos, magas számokat tartalmazó statisztikákkal "mindent visznek": az ügynökségek (most mindegy, miért) nem ugrálnak a kis site-ok után, a direkt ügyfelek (azaz a közvetlen hirdetők) pedig nem is ismerik a "kicsiket".
Amikor egy új ötletet látok, az egyik első kérdésem az: ez szép, de hol van a pénz? Hol van az a pont, ahol bevétel termelődik, ahol valóban megéri megcsinálni, üzemeltetni azt a valamit?
- Hát hol lenne? A reklámbevételekből! - Baaang! Rossz válasz! A reklámfelületekből "csak úgy" nincs bevétel! Azt el kell adni! Nem az ügynökség fogja eladni. Nem sales house fogja eladni. Nem fognak a hirdetők sorbaállni és várni a szabad felületeket. A reklámbevételek csak akkor fognak jönni, ha valaki "házon belül" hajtja a hirdetőket. És még ebben az esetben is hosszú hónapok, rosszabb esetben akár egy év is, míg "szemmel látható" bevétel érkezik.
Azaz a jó válasz valami ilyen: az első egy évre(!) megvan az üzemeltetésre a tőke, és van itt egy ügyes gyerek, aki ismeri a piacot, és felépíti az értékesítést, bevezeti a piacra az oldalt.
Nem fognak külsős cégek "dokumentumokat" hordani hozzánk, és nem leszünk második iWiW, akit a reklámbevételek reményében felvásárol valamelyik nagy. Van ilyen, persze, de ez a jéghegy olyan pici csúcsa, amire egy pingvin is csak nehezen fér fel.
Ha kitalál valaki egy szolgáltatást, el akar indítani egy portált és bevételt szeretne, tegye fel azonnal a kérdést: hol van a pénz? És ha erre tudunk értelmes választ adni, akkor lesz piacilag is sikeres a vállalkozásunk.
Utolsó kommentek