Azt is mondják, nemcsak a piacszerzés a cél, hanem szépen levadásszák a nagy ügyfeleket. Azokat, akik sokat költenek és jellemzően ügynökségeken keresztül költenek. Azt is mondják, az első ilyen elcsábított nagy ügyfél az Invitel volt, és a korábbi kampány eredményét is javították.
Azt mondják, ez most a stratégia: az ügynökségek kihagyása, az ügyfelek direkt elérése, mintegy ügynökségként történő fellépés a piacon. A Google egyébként sem barátja a közvetítőknek: míg a portálok és akár az ETARGET is ad jutalékot, kedvezményt, bónuszt az ügynökségeknek, addig a Google nem. És most még az ügyfeleket is lenyúlja.
Nem vagyok boldog. Érdemes így piacot építeni? Érdemes így edukálni? Behozok egy ügyfelet, felépítek egy kampányt, aztán pont az a szereplő, aki MINDENT TUD, hiszen nála megy a hirdetés, elveszi.
Másrészt felértékeli ez a dolog a többi hirdetési megoldást az ügynökségek szemében. Érdemesebb a pénzt inkább ETARGET-re vagy portálokba rakni, azok nem fogják cserébe elvenni az ügyfelet.
Tudom, persze, jó ez az egész az ügyfélnek. De tényeg jó? Ha majd nem lesznek független tanácsadók, ügynökségek nagy forgalmi tapasztalatokkal, akkor a Google azt csinál, amit akar. Például óvatosan emeli a kattintások árát. Teheti majd, hiszen nincs aki felügyelje, nincs, aki megszakértse.
Ezek hát a pletykák. Érdekesek, nemigaz?
Utolsó kommentek