Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kigolyózva. Kiguglizva?

Címkék: google keresőmarketing sem

2008.03.06. csütörtök 21:48 Konrad

Azt mondják, a Googlenek van idehaza két új alkalmazottja. Nem, nem a régóta keresett új főnököt találták meg, hanem két értékesítővel növekedett a csapat.

Azt is mondják, nemcsak a piacszerzés a cél, hanem szépen levadásszák a nagy ügyfeleket. Azokat, akik sokat költenek és jellemzően ügynökségeken keresztül költenek. Azt is mondják, az első ilyen elcsábított nagy ügyfél az Invitel volt, és a korábbi kampány eredményét is javították.

Azt mondják, ez most a stratégia: az ügynökségek kihagyása, az ügyfelek direkt elérése, mintegy ügynökségként történő fellépés a piacon. A Google egyébként sem barátja a közvetítőknek: míg a portálok és akár az ETARGET is ad jutalékot, kedvezményt, bónuszt az ügynökségeknek, addig a Google nem. És most még az ügyfeleket is lenyúlja.

Nem vagyok boldog. Érdemes így piacot építeni? Érdemes így edukálni? Behozok egy ügyfelet, felépítek egy kampányt, aztán pont az a szereplő, aki MINDENT TUD, hiszen nála megy a hirdetés, elveszi.

Másrészt felértékeli ez a dolog a többi hirdetési megoldást az ügynökségek szemében. Érdemesebb a pénzt inkább ETARGET-re vagy portálokba rakni, azok nem fogják cserébe elvenni az ügyfelet.

Tudom, persze, jó ez az egész az ügyfélnek. De tényeg jó? Ha majd nem lesznek független tanácsadók, ügynökségek nagy forgalmi tapasztalatokkal, akkor a Google azt csinál, amit akar. Például óvatosan emeli a kattintások árát. Teheti majd, hiszen nincs aki felügyelje, nincs, aki megszakértse.

Ezek hát a pletykák. Érdekesek, nemigaz?

94 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr27369040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://longhand.hu 2008.03.06. 23:43:12

Igen, én és úgy hallottam 'innen-onnan', hogy Peresztegi Zoltán magyarországi missziója elsősorban abban áll, hogy saját ügynökséget állítson és egyéb keresőmarketing ügynökségek elől direkt ügyfeleket szerezzen. No meg itt van az eTarget is ugye, egyre aktívabban.
Döntő százalékban adwordsből származnak a Google bevételei ez is tudható..., mégha kicsi ország vagyunk is.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.06. 23:53:12

Épp ez az az ok, ami miatt itthon is fel fog értékelődni a SEO szerepe ügynökségi oldalon is. *ORGANIKUS* találatot ugyanis a Google sosem fog garantálni, és viszont rá fognak jönni a jelenlegi nagy AdWords költők is, hogy szükségük van a SEO-ra.

Szimplán azért, mert jóval több kattintás várható az organikus találatokra, semmilyen AdWords nem pótolja. (Ráadásul a természetes találatok irányában nagyobb a userek bizalma.)

Amúgy pedig osztom az aggályaidat. Sokkal elegánsabb megoldás lett volna, ha inkább a magyar ügynökségeknek / Qualified Prof.-oknak adtak volna segítő kezet, hogy ők tudjanak még hatékonyabban költeni.

Longhand · http://longhand.hu 2008.03.07. 00:11:16

Merras: az igaz, hogy nálunk egyelőre, - szerintem - sokkal nagyobb arányban van ráfordítás PPC-re mint SEO-ra, mint mondjuk USA-ban.
Elég sokan ismerik és próbálják ki az adwords-t ahhoz képest amennyien SEO-n gondolkodnak el. Abból látom, hogy sok olyan megekeresésem van akik adwords-el próbálkoztak, mindenféle tapasztalat nélkül és utána keresnek meg, hogy segítsek benne vagy esetleg SEO.

Ppc drágul folyamatosan a felhasználás arányában ez természetes mivel licit rendszerű.
Sokszor ha csak keresőbarát kritériumoknak megfelelne az oldal, már nagyon sokat meg lehetne spórolni a havi ppc kiadásokból. :)

No de ne csavarjuk el a témát ennyire.

Szükség van ppc-re is, sok tekintetben nélkülözhetetlen.

Mit csinál a magyar Google ügynökség adwords ügyfelek tekintetében, az most a thread témája :)

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.07. 07:25:16

Longhand: jaja, én se azt mondom, hogy a seo az egy az egyben kiváltja a ppc-t...

A ppc drágulása viszont magával hozza azt is, hogy a SEO is drágulni fog. :)

De hogy visszatérjünk az eredeti threadre: én azért kíváncsi vagyok arra, hogy magukat a kampányokat kik is fogják csinálni a Googlenél. Dublini központból megy? Vagy lesz magyar adwords csapat is? Esetleg pont az AWQP-ket is le akarnák nyúlni?

És vajon hogyan, mennyire megbízhatóan fogják kezelni azt a problémát, ha két rivális cégnek kell párhuzamosan nyomatni hasonló témában hirdetést?

Jó, ezekre valszeg se Longhand, se Konrád nem fog nekem választ adni, csak így hirtelenjében merültek fel bennem.

csiszi 2008.03.07. 10:24:17

Viszont a nagy portálok/portfoliók nagy ügynökségi jutalékai és éves keretszerződései miatt van az, hogy ma a mennyiség többet jelent a minőségnél: hiába tudnál te az ügyfélnek jóval hatékonyabb CTR-t csinálni, több alternatív kismédiumot bevonni egy kampányba, mint a nagy ügynökségek, nem tudsz labdába rúgni, egyszerűen azért, mert ők izomból lenyomnak: 50-60%-os ügynökségi jutalékukból bőven jut az ügyfélnek is.
Ez káros a kis/induló ügynökségeknek éppúgy, mint a kis/induló siteoknak. Ha nem ismersz valakit egy nagynál, nem is nagyon lesz nálad bevétel.

A PPC piac még nem ilyen nagy, de idővel itt is az lesz (lenne), hogy a régi nagy ügynökségek annyival kedvezőbb áron kapják a helyeket, amivel a jobban/szebben/hatékonyabban dolgozó kicsik egyszerűen nem tudnak versenyezni.

Ráadásul csak a régi nagy PPC szolgáltatóktól (google, etarget), ezért az ügynökség elsősorban ide, és nem a későbbi új belépőkhöz (új PPC szolgáltatók) viszi az ügyfelei pénzét (hiszen muszáj neki kitölteni az éves szerződésben megállapított összeget). Így aztán kialakulnak az "index címlap, origo címlap" kampányok.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.07. 10:41:27

csiszi, igen, a keretszerződések torzíthatják a piacot, de se a Google, se az ETARGET nem kínál ilyen megoldást. Illetve mindkét cégnek vannak forgalom elvárásai: az ETARGET-nek szerény, a Google-nek kevésbé. De ha a forgalmad magas, akkor sem kapsz pl. semmi jutalékot a Google-tól, és az ETARGET esetében sincsenek giga kedvezmények. Ez tehát nem a hagyományos portál piac.
A gond számomra azzal van, hogy tudom, mekkora meló behozni egy-egy nagy céget. És ha ezek után még el is veszi a forgalmamat, a munkámat az a cég, akitől éppen segítséget várnék...
Szóval ez leginkább az erőfölénnyel történő visszaélésnek néz ki számomra.

csiszi 2008.03.07. 10:54:17

Ezt értem, ez van most. Eleve kevés a szereplő minden tekintetben. De mi a garancia arra, hogy később nem lenne ugyanaz, mint a "hagyományos" piacon? Milyen mechanizmus gátolja ezt meg?

Egyébként szerintem egy ügynökség sok tekintetben többet nyújt(hat), mint egy google részleg. Eleve ők nyilván csak az adwords-el foglalkoznak, és akkor a PPC testvér SEO-ról még nem is volt szó, hogy a hagyományos kampányokig el se érjek.

piacismeret 2008.03.07. 11:07:29

Csiszi:
a kinti piacokon hasonló folyamatok játszódnak le, mint itthon. (csak itthon pár év csúszással)
nézz szét kint és látod, hogy sokkal robosztusabb dollár- és fontmilliókat jelentő us és uk piacokon sincsenek ilyen rendszerek. tehát itthon sem lesznek. ne aggódj :)

piacismeret 2008.03.07. 11:36:16

Konradnak egyébként maximálisan igaza van. a Google a versenytársait próbálja így kiszorítani, ha az ügyfelek hagyják megvezetni magukat, akkor elhitetik velük, hogy pl. az eTargetre fordítandó büdzséket is inkább náluk költsék el, nyilván kevésbé hatékonyan - ez utóbbit nyilván nem fogják túlhangsúlyozni ;)

Nyilván nem fognak saját maguk ellen licitálni, kampányokat optimalizálni, ne legyünk naívak.

Aki az ügynökségektől félti a piacot ill. esetleg az ügyfeleket, az abba nem gondol bele, hogy ez van, ha nem szakértők bevonásával dönt az ügyfél, hanem Gipsz Jakab Média Bt. (kicsit nagyobban: Google) odamegy valakihez és azt mond, amit akar, mert nincs tanácsadó vagy ügynökség (aki szintén tanácsadó) a háttérben. Szabadrablás a Gipsz Jakaboknak - nyilván ezért is csinálják.
Messziről jött ember azt mond, amit akar avagy minden szentnek maga felé.
(vulgáris verzióban is tudok egy idevonatkozót, ami az erősebb kutyáról és a nemi aktus létesítéséről szól)

további szép napot mindenkinek!

csiszi 2008.03.07. 11:44:51

piacismeret: Mármint a kinti ügynökségeknek nincsenek a helyi PPC szolgáltatóknál nagy kedvezményeik/éves megállapodásaik? Meglepődnék, ha ezt nyilvánosságra hoznák...

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.03.07. 11:46:39

"Ha majd nem lesznek független tanácsadók, ügynökségek nagy forgalmi tapasztalatokkal, akkor a Google azt csinál, amit akar. "
Szerintem ez a történet arról szól, hogy most is szinte azt csinál. Ami meg azt illeti, igen, a Google a saját szekerét tolja, ha lehet - de nem ezt csinálják az ügynökségek és "független" szakértők? Ha van két nagyjából hasonló lehetőség, ugye azt ajánlják, ami nekik több hasznot hoz? Az meg, hogy akár a rosszabbat is ajánlják-e, önmérséklet kérdése - mindenesetre az ügynökségi modellben ennek ugyanúgy fennáll az esélye. Ügyfél szerintem legjobban akkor jár, ha van kit ütköztetnie - érveljenek csak Google-ék az Etarget ellen és az etargetesek a Google ellen.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.07. 12:27:39

chimie: már miért érveljen a google az etarget ellen és vica versa? Sokan vannak (cégek is, ügynökségek is), akik mindkettőhöz visznek költést - mert más-más úton-módon lehet megtalálni a reménybeli vevőt. Nyilván a Googlenek az az érdeke, hogy ne létezzen etarget, meg viszont, az ügyfélnek viszont az a fontos, hogy a lehető legtöbb, számára releváns, potenciális vásárlót találja meg.

Ehhez viszont általában az kell, hogy különböző úton-módon kell eljutni hozzá. Nincs olyan médium, amin keresztül MINDEN potenciális ügyfelet meg lehet szólítani; akármekkora nagy is a Google, ez alól ő sem kivétel.

Innentől kezdve viszont klasszikussá válik a kérdés: alkalmazzon-e egy cég minden marketing feladatra egy-egy specialistát, vagy pedig inkább bízzon meg valakit, akinek megvannak a specialistái, meg van a tapasztalata, és optimális módon bírja összemixelni a dolgokat.

Keresztúri Gergely 2008.03.07. 13:52:59

Konrád, bátor vagy, tisztellek. :-)
Én úgy látom, hogy szinte minden postban ott csillog(hat) egy darabka igazság.
El kell ismerni, előfordulhat olyan eset, amikor a Google közvetlenben tényleg jobban, hatékonyabban, az ügyfelek érdekeit jobban szem előtt tartva képes szolgáltatni, mint az ügynökség.
A kérdés az, hogy ez mennyi esetben fordul elő.
A másik kérdés, hogy a Google csak a saját adatai alapján az előző kérdéseket jól tudja-e megválaszolni?
A meglátásom szerint nem.

portis 2008.03.07. 16:47:12

A Google mindent akar , a kicsiket eltapossa a nagyokat megveszi.

Nagyon ráférne már egy kis konkurencia, nagyon drukkoltam a mi9crosoft yahoo összefogásnak.

portis 2008.03.07. 16:52:12

Azóta ennyire kemények mióta a részvényesek rugdossák őket , követelik a megszokott évi 30%-os osztalékukat.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.07. 20:52:54

portis: a Google struktúrája olyan, hogy a részvényeseknek nincs különösebben beleszólása abba, hogy mit is csinál valójában a Google. Gyak. minden hatalom Page és Brin kezében van. Jó, nyilván figyelembe veszik, hogy miképp áll a részvényárfolyam, de ez önmagában nem indokolja ezt a típusú fellépést.

Mondom: ugyanezt a bevétel növekedést más, elegánsabb módon is el lehetett volna érni - mondjuk arra használják a Qualified Professioneleket, meg Companykat, amire ki van találva ez a program. Hogy legyenek olyan független szakértők, akik profin tudják használni a rendszert - és ezeknek a kezébe adni extra marketing lehetőségeket, hogy ők tudják még hatékonyabban eladni magukat és a szolgáltatást a cégeknek.

Oregon (TM) 2008.03.07. 21:17:16

En, mint hirdeto (igen tervezem aprilistol) orulok ennek a hirnek, mert a onjelolt SOA szakertobol mar igy is dunat lehetne rekeszteni.

portis 2008.03.07. 21:30:23

Merras

Hát nemtudom...mindenesetre régebben egy kreativ cégnek tüntek , most meg mintha erőböl nyomulnának.

A keresésük minősége is romlik , probálj csak meg Párizsban szállodai szobát keresni , szét van SEO-zva az egész.

Szerintem ma a Yahoo jobb minőségben dolgozik a keresési oldalon , és a hirdetési oldalon is.

kaffer 2008.03.07. 21:34:28

Hát még SEO-sból mennyi van!

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.07. 22:16:42

Oregon: mert a Google AdWords Qualified Professionel minősítésű szakértőkkel mi is a gond? :)

vajk 2008.03.07. 22:19:50

Hello!

1. ha az ugyfelnek szakertelemre lesz szuksege, majd vesz. Pl szabaduszo marketing tanacsadotol. Miert pont a kereskedotol venne szakertelmet?

2. kicsit hasonlit a cikk hangulara a mahasz meg a riaa kozlemenyeire. A vilag nem statikus, a vilag valtozik. Egyszer csak feleslegesse valtak a suszterek. Aztan a kovacsok szorultak vissza jelentosen. Most a lemezkiadokon, meg ugy latszik reklamugynoksegeken a sor.

vajk

nop · http://www.kirowski.hu 2008.03.07. 22:20:19

Az egyik Google góré mondta a 4A (az amerikai hirdetok szovetsege) konferenciajan:
"Really, We're Not Getting Into the Agency Business".
Vagy kint hazudnak szemérmetlenül (kevéssé valószínű) vagy itthon (és számos más piacon) csinál mást a kéz mint amit a fej gondol...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.07. 22:32:08

vajk, honnan lesz tudása a szabadúszó marketing tanácsadónak, ha nem gyakorolhatja azt, amit elméletben esetleg megtanul? Ugyanis ez arról szól, hogy az ügyfél és a Google közt nincs senki. Márpedig ebből nem lesz teljes piacismeretre épülő marketing-mix.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.07. 22:46:11

nop, szerintem az lehet a váltás hátterében (innentől összeesküvés elmélet), hogy egészen januárig arra számíthatott a Google, hogy erősítheti minőségi, nagy forgalmú portálokkal az AdSense hálózatot. Hiszen az Origó keresőmotorja Google lett, és innentől elvileg egyenes az út, hogy az Origóra, Iwiw-re, Freemailre AdSense kerüljön, így aztán a portál business bevételek is erősödtek volna.
Ez ugye nem történt meg, az Origóval a konkurens ETARGET kötött szerződést. Ezért most más úton próbálnk hegemóniára törökedni, és ha közvetleneznek a nagy cégekkel, akkor egyrészt lebeszélhetik őket más ppc hálózat használatáról, másrészt ügyfelek lesznek a kezükben, ami forgalmat jelent, és van egy ütőkártyájuk, hogy mégis beléphessenek a portál piacra Magyarországon.

portis 2008.03.07. 23:02:00

Konrad

Asszem most fején találtad a szöget. Amit most látsz az a nemzetközi piacon is lejátszodik ha jól látom. Nem biztos még de ugy tünik a Goggle rámászik mindenkire aki közte és a pénz között van.
De nem kell beszarni...sokan mások is vannak , és ha egy cég tul nagyra nö a kicsik a résekben megtalálják a számitásukat.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.07. 23:15:14

portis, az én helyzetem egyelőre kényelmes, az ügyfeleim tanácsadást várnak tőlem, és bár van média forgalmam is, de az is diverzifikált. Ezért csak figyelek és esetleg füstölgök, ha valami nem tetszik :)

Oregon (TM) 2008.03.07. 23:19:09

Merras: Picit ugyerzem, hogy a Google szakmasitotta a sajat egyoras tanfolyamat. Amivel semmi baj nincs, csak szamomra kevesbe ertheto, hogy a tanuloi miert erzik most ugy, hogy hatba lettek szurva? Szerintem nem lettek, hisz Ok kepzeltek tobbet magukrol mint amik. EZ nem szakma urak!

Megjegyzem egyre tobb szomszed pistike tipusu webfejleszto reggeli az ugyfelet a google adwords-be. Lattam nem reg olyan webshopot amit 20k hufert keszitettek videken (ahhoz kepest kurva jo) es meg a google adwords tanacsadast is elvegeztek _ingyen_. Ilyen vilagban elunk. Amiert ma penzt lehet kerni, mar holnap nem biztos, hogy igy lesz.

Innen igy latszik.

et 2008.03.07. 23:19:52

Ez pont olyan, mint az utazási irodák rinyálása, hogy közvetlenül a légitársaságoknál foglalnak jegyet az emberek, és nem rajtuk keresztül.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.07. 23:26:52

Tudod Oregon, az ilyen ingyenes tanácsadás után van az, hogy előbb-utóbb megkeresnek valaki tanácsadót vagy SEM ügynökséget, mert nem elég hatékony a kampány. Vagy elfogadják, hogy a kattintás átlag ára 120 Ft (például) és nem 40 (mint lehetne). A Googlenek nem érdeke az olcsó kattintás, és ha az ügyfélnek nem mondja meg senki, hogy olcsóbb lehet, akkor mi van?

et: ez nem ugyanaz, itt ugyanis nem olyan a piac, ahol megveszed és boldog vagy. Itt folyamatos kampánykezelésről, hatékonyságról, konverzióról van szó.
Én mindig ellenörzöm, hogy az ügyfeleimnek mennyire éri meg: végül hányan iratkoztak fel hirlevélre, hányan vásároltak stb. Ehhez folyamatos élő kapcsolat kell.

Oregon (TM) 2008.03.07. 23:42:23

Konrad: Biztos nem rossz dolog, ah az ember kozultal valakivel a temaban. Szakmanak ettol neme rzem, max vannak tapasztaltabb hirdetoke s tapasztalatlanok. Ahhoz, hogy az emebr elerje a celjat ismernie kell a sajat vagy az altala kepviselt valalkozast annak elonyeivel es celjaival egyutt, ha ez megvan akkor, szerintem nem olyan ordongoseg kulcsszavakat vasarolni es jo cimsorokat irni olyan embernek aki amugy is ir cimsorokat. Persze itt haraphat (gondolom) a kigyoa sajat farkaba.
Utos a cimsor? sok a klikk de keves az oldalletotles/user. Vagyis a latogatot bar atvisz, de nem csak a potencialisat.

Persze mindezt gondolom en kategoriaba tennem, mivel:
- nem hirdettem meg online (aprilistol kezdem)
- sohasem vettem meg igenybe SEO szakit

Apropo! Mi a matek? Mibol el a SEO mondjuk a gg-nel? Miert kell fizetnie az ugyfelnek es mi a megosztas?

Oregon (TM) 2008.03.07. 23:43:20

elegepelesekert bocsi. nem olvastam el send elott.

et 2008.03.07. 23:45:37

Aki plusz szolgáltatást ad az ügyfeleinek annak megmarad a piaca. Aki meg csak a jutalékot akarta, csődbemegy.
Az gynökségnek sem biztos, hogy az olcsóság a lényeg, hiszen magasabb költésből több lesz a jutalék is.

portis 2008.03.07. 23:46:00

Oregon (TM)

Itt csak az a gond merül föl , hogy a gogle felhasználhatja a rendelkezésére állo adatbázist hogy hatékonyan segitse a közvetlen hirdetőket.
Évek munkáját lovasithatja meg.

Ez mondjuk nem fáj a cégeknek , de ha mondjuk a céged hirdetéseinek az adatbázisát a konkurencia rendelkezésére bocsátja ahhoz mit szolnál?

Oregon (TM) 2008.03.07. 23:48:26

portis: Most is lathato iparagon belul a matekbol, hogy minnel dragabb a szo, annal kedveltebb a hirdetoknel.
Persze ez nem garantalja, hogy a hirdetok jol dontenek.

Cegem hirdeteseinek adatbazisat?
Ettol meg tud ovni engem a SEO szaki?

portis 2008.03.07. 23:55:07

Az elsö tévedés!!!

Második ...ettöl valóban nem ov meg téged a SEO szaki sem. :)

Oregon (TM) 2008.03.07. 23:59:12

portis:

elso: mentsegemre szoljon, hogy hobbi LAMP user vagyok es meg nem koltottem sohasem ilyenre penzt.

masodik: Talan, ha mashol kampanyolok, attol meg a google is tudni fog rola (scnnales + matek) es talan meg ki is tudja majd bizonyos algoritmussal szamolni mennyit hagyok a konkurencianal, es azt milyen modon teszem.
Nem uldozesimanias vagyok csak realisan gondolkodo hobbi koder.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.07. 23:59:33

Oregon, most SEM-ről és nem SEO-ról van szó. Két külön terület, más szakmai elvárásokkal, más tudásbázissal.
A SEM piac jelenleg úgy működik, hogy ha igénybe veszel segítőt (legyen az tanácsadó vagy ügynökség), akkor annak a munkáját (idejét) fizeted meg. Vagy a forgalom arányában (plusz 10-20-30-50-100 százalék, szolgáltatás minőségtől és sok egyébtől függően) vagy fix díjért. Vagy a kettő keverékeként.
Mitől jobb egy nem-Google tanácsadó vagy ügynökség? Mert például szól, hogy ha nem csak a triviális 25-50 szóra hirdetsz, hanem ennek a tízszeresét szeded össze, akkor az egy kattintásra eső költség úgy lehet alacsonyabb, hogy közben még javulhat a konverzió is. És te átátsz napi szinten az egyéb munkád mellett 250 szavas kampányt? Rá tudsz nézni minden nap? Vagy valóban rá fog nézni mindennap a Google (elképzelhető, bár neki nem az olcsó kattintás az érdeke)?
Ma is sokan használják közvetlenül a Google-t, nem kérdés, hogy bizonyos méret esetében ez a jobb. De nagy, integrált kampányokat, ahol pl. több tízezer szót kell kezelni, már teljesen máshogy kell tervezni és menedzselni.

Oregon (TM) 2008.03.08. 00:02:59

Konrad: mekkora koltsegvetesnel erdemes szakira bizni a dolgot per ev?

portis 2008.03.08. 00:07:36

Oregon (TM)

Probáld csak ki ... nagyon izgi jobb mint egy pokerparti. :)

Oregon (TM) 2008.03.08. 00:08:53

portis: akkor is erdemes hirdetni igy, ha iparagon belul a keresett szavak tobbsegere elso 3-ban van hp-m? (google)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.08. 00:16:16

Oregon, honnan tudod, mik a kersett szavak? :)
Egyébként igen, érdemes, ilyenkor a hirdetésekből is jönnek találatok, azaz összességében többen érkeznek az oldalra. Egész komoly esettanulmányok bizonyítják ezt (nem hazaiak).
Ha havi százezres nagyságrendben akarsz költeni, akkor már érdemes legalább konzultálnod olyannal, aki csinált ilyet. Szerintem is érdemes kipróbálni, megismerni, és csak ezek után eldönteni, kell-e szaki segítség.

portis 2008.03.08. 00:18:42

Szerintem igen...

És a kulcsszó ne tévesszen meg , ha sajtot akar venni valaki akkor nem azt irja be hogy "sajt" , hanem azt hogy "nagyluku likacsos sajtot ennék"
vagy egyéb marhaságot....

Oregon (TM) 2008.03.08. 00:18:47

Mindet nem tudhatom csak azokat amikre en is rakeresek illetve azokat amely alapjan jonnek hozzam a latogatok. (logbol latom)

Persze azokat a szavakat lenne jo ismerni amiket nem hasznalok, de kellene. :)


Szazezeres. Nem atbaszas a reszemrol, ha elso honapot SEO-val kozosen csinalom a tobbit meg nem?

Oregon (TM) 2008.03.08. 00:21:32

portis: az ilyen kereso sztringekrol a google nem keszit loggot? Nem ekszit javaslatot?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.08. 00:22:48

Oregon, attól függ, mit igérsz, illetve mit kérsz. Ha eleve tudja a tanácsadó vagy ügynökség, hogy a beindításhoz kell segtség, akkor korrekt vagy, de így lesz drágább. Viszont akkor tanulhatsz.
De ne felejtsd el, hogy a kampánykezelés elsősorban időigényes, és folyamatos figyelmet igényel.

latin Am · http://www.google.com 2008.03.08. 00:26:32

Erdekes, hogy a Google, amerikaban korantsem szokatlan, mindent-bele-en-akarom-az-egeszet taktikaja milyen felhaborodast kelt a tipikusan reklambevetel kozeli mutyizashoz szokott Magyar piacon. Jon a tenyleg jo szolgaltato es tarol mindent kozvetlenul. Most mi lesz a sok lehutovel, akikre nincs szukseg? Mert ugye ha lenne szukseg, akkor nem kellene aggodniuk, uraim.

portis 2008.03.08. 00:28:14

Az attol függ...magyar nyelven nemigen kapsz korrekt viszajelzést , angolba , németbe spanyolba ha nagyforgalmu dologrol van szó , akkor igen , de jókora késéssel akkor is.

Oregon (TM) 2008.03.08. 00:34:42

Konrad: azt nem ertem, hogy mit kellene egy kampanyon napi szinten nezni. Vagy Te azert nezed, mert hatekonysagot ellemzed? Szerintem ahhoz jo a tagabb intervallum is.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.08. 00:46:20

latin Am, szerinted nem érted, mi is a konkrét probléma...

Oregon, mondok egy példát. Ha egy alkampányban van 50 szavad, akkor azoknak a szavaknak az ára naponta folyamatosan változhat. Például lehet, hogy alacsony a licited, és ilyenkor utánna kell menni. Aztán a szavaknak van minősége, amit egy három értékű skálával jellemez a Google. Ha egy alkampányon belül van jó és rossz kulcsszavad is, akkor a rossz kulcsszavak miatt drágább lesz a jó is. Azaz külön kell választani. És ez is folyamatosan változhat. Ilyenkor pár más dolgot is érdemes esetleg megváltoztatni.
Aztán az is kiderülhet, hogy valamelyik szóra bár jönnek a látogatók, de nem csinálnak konverziót. vagy valamelyik szóra nagyon sokat csinálnak. Akkor ezekkel is lehet kezdeni valamit. Persze ehhez már az is kell, hogy a saját oldaladon is kövesd a történéseket...

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.08. 00:49:16

Oregon:
"Megjegyzem egyre tobb szomszed pistike tipusu webfejleszto reggeli az ugyfelet a google adwords-be. Lattam nem reg olyan webshopot amit 20k hufert keszitettek videken (ahhoz kepest kurva jo) es meg a google adwords tanacsadast is elvegeztek _ingyen_."

Egyrészt, megnézném SEO szempontból az ilyen szomszéd pistike-style lapot. Ill. nem, mégse, láttam eleget ebből a kategóriából. :)
Másrészt, kinőttem abból a korszakomból, amikor elhittem azt, hogy létezik ingyenebéd. Lehet, hogy a szomszéd pistike AdWords-őstehetség, de akkor egészen biztos, hogy nem ingyen fogja nyomatni a tanácsadást. Egy-egy komolyabb kampány olykor igényelhet spécibb szoftvereket is, persze megoldható anélkül is - de kétlem, hogy bizonyos tapasztalati szint alatt egy átlagember képes lenne egyszerre több kampány valamennyi hirdetésváltozatát, kulcsszókészletét, konverziós rátáját, és csillió egyéb dolgát nyomonkövetni. Igaz, láttam én már olyan ügyfelet is, aki annyira jól ráérzett az AdWordsre, annyira jól értett a saját szakmájához, és annyira jól bele bírta képzelni magát a reménybeli ügyfelei helyébe, hogy hivatalos professionalt megszégyenítő CTR-t és konverziót bírt elkönyvelni magának - no, ez mindösszesen egyetlen egy ilyen ügyfél volt, akivel én találkoztam.

Nem azt mondom, hogy a Te példádban szereplő webfejlesztőt lebecsülném, mert önmagában - sajnos - az is jelentős előrelépésnek számít, hogy:
a., egyáltalán szól az ügyfélnek arról, hogy marketingelni is kéne azt a honlapot, mert az csak úgy nem fog látogatót termelni
b., és nem valami bannerköltést javasol, hanem AdWordsöt. Mindenféle gúnyos felhang nélkül mondom, ez jelentős előrelépés. De nem elegendő.

"szerintem nem olyan ordongoseg kulcsszavakat vasarolni es jo cimsorokat irni olyan embernek aki amugy is ir cimsorokat."

Ja, biztos. Csak mondjuk egy szakértőnek van elég nagy háttértapasztalata abban, hogy milyen típusú szövegezések működnek jól, mik, amik kevésbé. Mitöbb, a kulcsszó kutatást is hatékonyabban, gyorsabban el bírja végezni; meg mondjuk a kulcsszavakat is folyamatosan bírja figyelni, hogy hogyan teljesítenek, etc.

Nem olyan rohadt nagy ördöngősség pizzát sütni, még egy olyan konyhai analfabétának is megy, mint amilyen én vagyok. De azért elismerem, hogy a szakácsmesterség külön szakma, és szívesen járok étterembe.

"Utos a cimsor? sok a klikk de keves az oldalletotles/user. Vagyis a latogatot bar atvisz, de nem csak a potencialisat."

Az AdWordsnek nem az a célja, hogy sok legyen az oldalletöltés. Hanem hogy konverziót hozzon - azaz történjen valamiféle előre meghatározott akció: praktikusan vásárlás, de nem feltétlenül csak az, lehet pl. hírlevél feliratkozás, kérdőív kitöltés, valamilyen regisztráció, és csillió egy dolog. A profi AW szakértő pedig figyelni fogja ezeket a meghatározott célokat, nem ragad le kizárólag a CTRnél.

"- sohasem vettem meg igenybe SEO szakit

Apropo! Mi a matek? Mibol el a SEO mondjuk a gg-nel? Miert kell fizetnie az ugyfelnek es mi a megosztas?"

AdWordsre nem SEO szaki kell. :) Egy tőről fakad a SEO és a SEM, de azért két külön dolog, mégha édestestvérek is. A SEO az "organikus" találatokról szól, azért pedig jellemzően nem a Googlenek fizet az ember, hanem a SEO szakinak. SEO árazásra meg van 1001 példa, erről anno írtam egy postot:

keresomarketing.blogter.hu/?post_id=171260

"Persze azokat a szavakat lenne jo ismerni amiket nem hasznalok, de kellene. :)"

Nah, erről szól a keyword research. Az alapjai ennek se túl bonyolultak, de előnyben van az, aki már jópár éve csinál ilyeneket.

viktor134 2008.03.08. 00:49:42

mint hirdető egyet értek oregonnal. :)
aki odafigyel a dolgokra, az utána olvas, és hip hop selfqualified lesz. :)
aki meg nem, az meg elbukja a pénzt. az majd megy a szakértőkhöz később mert nem éri el amit akar.

olyan ez mint az írás-olvasás. a középkorban kevsen tudták, de ma már alap. :)

Shylock 2008.03.08. 00:51:58

ááá végig olvastam az egészet. Egyetlen dolgot látok. Itt mindenki a saját megélhetését félti. Ne beszéljetek már az "ügyfélről", mert kicsit nevetséges. Ti is ugyan arra a pénzre ácsingóztok mint a google. És az meg tény, hogy bármennyire is értetek hozzá, arra még csak esélyetek sincs, hogy a google-höz bekerüljetek mint "szakértők". Szóval akkor ki és mihez ért?!:)

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.08. 00:52:53

latin AM:
"Jon a tenyleg jo szolgaltato es tarol mindent kozvetlenul. Most mi lesz a sok lehutovel, akikre nincs szukseg? Mert ugye ha lenne szukseg, akkor nem kellene aggodniuk, uraim."

Ki aggódik? :) Én pl. SEOzom, az AdWords nekem eléggé másodlagos történet, mégha rendszeres is. Azt meg, hogy ki léhűtő, meg ki nem, legalábbis macerás megítélni anélkül, hogy ismernéd, ki-milyen kampányokat mekkora hatékonysággal csinált az elmúlt x évben.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.08. 00:57:13

"arra még csak esélyetek sincs, hogy a google-höz bekerüljetek mint "szakértők""

Ezt miből gondolod? Én nem akarnék náluk dolgozni, nagyon jól elvagyok a saját cégemben, saját időbeosztásomban. Tudok foglalkozni a családommal, nem kell hülye főnökök baromságait lesnem, és ráadásul nem kell korán kelnem, hogy aztán békávézzak vagy dugóba üldögéljek. Külföldre meg jelenleg nem vágyom dolgozni.
Nézz szét a piacon és azt látod, hogy komoly tapasztalatokkal rendelkező szakemberek dolgoznak több helyen is. Nemcsak a Google-ből áll a világ, szerencsére.

Gerasz 2008.03.08. 01:40:12

"nem kell hülye főnökök baromságait lesnem, és ráadásul nem kell korán kelnem, hogy aztán békávézzak vagy dugóba üldögéljek"

konrad, miért beszélsz olyasmirol amirol nincsen tapasztalatod. Szerintem ez eleg egyoldalu megkozelites.

Es az is igaz, hogy nem csak a Google-bol all a vilag, de nem is csak etargetbol, ezt is eszre vehetned neha...

egyebkent meg ez a vita sajnos megint csak, olyan, ahol mind a ket felnek van vmilyen igaza. Bar valszeg vki "hozzaerto" le fog ugatni.

Longhand · http://longhand.hu 2008.03.08. 02:34:59

portis: "A keresésük minősége is romlik , probálj csak meg Párizsban szállodai szobát keresni , szét van SEO-zva az egész."

Régóta manuálisan szűrik a spamet az igazán kompetetív kifejezésekre (ebbe lehet a francia hotelekre irányuló keresések még nem estek bele. Magyar találati lista meg még egyáltalán nem szerintem).
És egyre csak nagyobb spammel kell megkűzdeniük, ami egyre nagyobb humán erőforrást igényel.
A '98-ban jól kitalált, megalkotott link hivatkozásokon alapuló rangsorolás életciklusa lejárt 1-2 évvel ezelőtt.
Azóta Matt Cutts a Google papjaként osztja a tízparancsolatokat a webmastereknek, mintha a Google egy vallás lenne.
Nehéz feladatok előtt áll a Google az elkövetkezendő években (és ugyanígy persze a többi kereső is), azért drukkoljunk neki, mert mégiscsak magasan a legjobb kereső volt éveken át és legalább megakadályozta a nagy internetes médiák teljes monopóliumát azzal, hogy nagy népszerűségre tett szert és általános használati eszközzé vált minden felhasználó számára.

Más tekintetben viszont, mostmár tényleg elég az egyre nagyobb monopóliumából. Nem lesz jó vége.

(bocs az offért, de a téma úgyis átment személyskedő, rosszindulatú megjegyzésekbe, ezt a szálat kár továbbdagasztani)

Longhand · http://longhand.hu 2008.03.08. 02:43:27

ps.: (szét)SEO-zás != szétszpammelés, ne keverjük össze.
SEO eleve együtt jár jó tartalmi követelményekkel.

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.03.08. 06:27:41

Az alaptémához:
Szerintem specializálódni kell. Az ügynökség SEO plusz OM ügyben legyen egy adott téma szakértője. Legyen turizmusos vagy legyen laptopos vagy legyen gyermekjátékos.
Mind a SEO mind az OM nagyon erős tartalmi és piacismereti hátteret kíván meg, ami specializáltság nélkül egyértelműen az ügyfél - szolgáltató közvetlen kapcsolata felé tereli a dolgokat. Mert ekkor a G-nak "csak" ki kell tanítania az embert, aki egyébként jó marketer, meg azért nem ma kezdte -és azért nem olyan nehéz, ezt érdemes belátni.

Oregon (TM) 2008.03.08. 09:00:46

Picit ugyerzem, hogy:
kezdo hirdeto=ugyfel
halado hirdeto= adwords szaki

Hirdetes meg penz es meres kerdese (sajat analitikai eszkozok megtervezesevel), nameg nemi utanna olvasas. En nem az a tipus vagyok aki nem fizetne azert, ha valaki valamit jobban tud, de az a tipus vagyok aki, ezt nem teszi meg aranytalanul.

Regebben nagyon odafigyeltem arra, hogy a gg minnel elokelobb helyre tegyen engem. Ehhez tudom jol mik azok amik kellenek. Az ido elteltevel a divatos blogok tag.jei olyan szakmakat es olyan iparagak honlapjait taszitotta le az elokelo helyezesrol amik addig a keresett sztringre relevans talalatok voltak, jott helyette a szemet. Nem hinnem, hogy a kereso cegeknek ez az alapot jo lenne.

Amugy eddig kevertem itt a SEO-t az Adwords tanacsadasssal. SEO-ban ugy, hogy csak ismer(getem) a gg-t nem hinnem, hogy olyan nagy tanacsokra lenne szuksegem. Adwords az teljesen uj terulet nekem, igy ami szamomra elfogadhato lenne outsourcing szinten az a szemelyes tanacs igenybevetele 1-2-3h.
Erre van itt valamelyik szakinak ara?

Rejtélyes 2008.03.08. 09:06:54

Nekem csak egy (költői) kerdesem lenne: Mi az a google adwords? :) (adblock plus rulez :) )

Oregon (TM) 2008.03.08. 09:09:37

Rejtelyes: az ellen nem ved

portis 2008.03.08. 12:13:56

Oregon (TM)

Az Adwords-ös operatorok mindenben segitenek :)
Még csetelni is tudsz velük. Sok sikert!

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.08. 13:07:00

Az AdWords az, amire csak kb. harmadannyian kattintanak, mint az organikus találatokra. :)

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.03.08. 23:16:19

Ez egyszerűen kibabrálás. Olyan, mintha a bankom minden idegen banknál lévő partneremet (akivel volt tranzakcióm) elkezdené rám hivatkozva "elcsábítani" lenyúlni és pl az ingatlanos ügyfeleimet a saját leányvállalatához áthúzni. Amúgy a google soha sem az etikáról volt híres, min a kereső/hirdetőpiac többi tagja sem.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.09. 01:04:44

andreiground: magát az AdWords elképzelést sem Page és Brin találta ki. Igazából anno halovány lila dunsztjuk nem volt arról, hogy miképp is lehetne pénzt csinálni a Googleből, amíg egy Bill Gross nevű úriember ki nem találta a goto.com című történetét: ez egy keresőmotor volt, ahol PPC alapon lehetett fizetni a helyezésekért.

A goto-s PPC reklámok akkoriban elég sok helyen megjelentek, más keresőkben is, és Gross a fáma szerint megkereste a Googlet is, hogy tegyék be a reklámokat a találati oldalakra. A Google mereven elzárkózott ettől, majd gyorsan összerántották az AdWords első verzióját. Ha nem lennénk ennyire finomlelkűek, akkor fogalmazhatnánk úgy is, hogy felismerték a koncepcióban lévő értéket, és gyorsan le is nyúlták.

Longhand · http://longhand.hu 2008.03.09. 02:22:33

Ló túlsó felére se essünk át. Lehet, hogy egyszerűen az eTarget jelenlét miatt érzik fontosnak a Google részéről az aktívabb részvételt (amire a #1 bejegyzés második részében utaltam), ez meg már piaci verseny téma, semmi más.
Majd idővel próbálok megszólaltatni én is illetékeseket a kérdésben a blogomon, ha hajlanak rá.

vajk 2008.03.10. 13:58:17

"honnan lesz tudása a szabadúszó marketing tanácsadónak, ha nem gyakorolhatja azt, amit elméletben esetleg megtanul? Ugyanis ez arról szól, hogy az ügyfél és a Google közt nincs senki."

Hat onnan mint most. Csak egyszeruen nem a google es az ugyfel kozott lesz, hanem mellettuk, az ugyfel oldalan.

Egy csomo ilyen szerkezetu piac van a vilagon, lehet hasonlitgatni:

IT outsourcing - a ceg kirugja az it osztalyt, es egy kulso szolgaltatotol veszi a szolgaltatast. Nadeha nincs az ugyfelnek IT-sa, IT managere, akkor nem lesz szaktudasa, hogy normalisan felugyelje a szolgaltatast amit kap, nem tud szakmailag ervelni/targyalni a szolgaltatoval, stb. Hat ha kell szakertelem, siman vesz tanacsadast es kesz.

Meg regimodibb pelda: ingatlan adas-vetel. A vevo (plane ha maganember) nem ert hozza, vesz szakertelmet egy ingatlanos ugyved szemelyeben. Az ugyved nem ugynokkent viselkedik, hanem penzert alkalmazza a szakertelmet az ugyfel erdekeben.

vajk

Hiteles tanacsado 2008.03.10. 14:50:41

"Érdemesebb a pénzt inkább ETARGET-re vagy portálokba rakni, azok nem fogják cserébe elvenni az ügyfelet"

Ez furcsa hozzaallas vagy csak egy felrefogalmazas egy tanacsado reszerol. En a hirdetes megterulese alapjan dontom el, hogy az ugyfel penzet mire koltom, de ha ez valakinel nem igy megy, azt hiszem azt hivjak MUTYINAK.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.10. 17:18:16

vajk, még ez is lehet. De a Google most azt mondja, hogy nem kell neked szaki, ott van ő.

Hiteles: róbáltam egy kicsit azt a fajta hozzáállást modellezni, ami egy profitorientált cégre jellemző: nem viszek oda pénzt, aki elveszi az ügyfeleimet. Te megtennéd?

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.10. 17:57:52

Hiteles tanacsado:

Maradjunk az ingatlatlanos példánál. Van egy borzasztó nagy ingatlanos cég, nála forog az összes magyarországi ingatlan mondjuk 70% - akár bérleményről van szó, akár adás-vételről.

Ez az ingatlanos multicég úgy terjeszkedett, hogy lehetővé tette: bizonyos komoly vizsgák letétele esetén bizonyos emberek tanácsadók lehettek, felhasználhatták a cég logóját, etc., amíg tisztességesen kiszolgálták a lakást kereső emberkéket. A tanácsadók lelkesen dolgoztak is, tulajdonképp sokban köszönhető nekik, hogy a népek megismerték ezt a multicéget.

A tanácsadók annak ellenére lelkesen dolgoztak amúgy, hogy az eladáshoz szükséges adatok jókora részéhez nem volt hozzáférésük: pl. azt nem tudhatták meg, hogy hány ember keresett megvételre XII. kerületi ingatlant, a keresési rátát csak egy 1-től 5-ig terjedő számmal jelölte a multicég.

Most, hogy már mindenki ismeri ezt a multicéget, az hirtelen úgy dönt: nincs szüksége a tanácsadókra, ő egymaga is jobban ki fogja szolgálni a népeket, pláne, mert ő tisztában van minden adatattal a piacról.

Félreértés ne essék: joga van mindehhez ennek az ingatlanos multinak. De nem meglepő, ha néhányan legalábbis meglepetésüknek adnak hangot a hirtelen stratégiaváltás miatt.

Hiteles tanacsado 2008.03.11. 11:35:52

Merras, tetszik a peldad, van igazsag benne. Ha leteszem a vizsgat (ami raadasul penzbe is kerul), idot, penzt es energiat foditok az ugyfelszerzesre, akkor nem veszem jo neven, ha az ugyfelet lenyulja a google, meg akkor sem, ha ez jobb az ugyfelnek. Kicsit tudathasadasos allapot ez, de racionalis.

Konrad, ha tanacsado vagyok, akkor az ugyfel azert fizet, hogy korrekt tanaccsal lassam el. Ha egzakt meresek szerint az "A" szolgaltatonal a kampanyom tobb es olcsobb konverziot hoz, mint a "B" szolgaltatonal, akkor nem fogom csak azert a kevesbe hatekony "B"-t javasolni neki, mert attol tartok, hogy elveszitem az ugyfelet. Elgondolkodtato az a hozzaallas, miszerint azert nem adom a legjobb tanacsot az ugyfelnek, hogy megtartsam... ...nem forditva kene ennek mukodnie, Konrad? Ha mar egyszer tanacsadonak pozicionaljuk magunkat...

A masik nagy dilemmam, hogy az ugynoksegek esetleg hajlamosak oda vinni az ugyfel penzet, ahonnet tobbet folyatnak vissza (gyakran ilyen-olyan ugyes trukkokkel), es nem elsosorban a hatekonysagot tartjak szem elott. Tegyuk fel, hogy az Indexen olcsobban lehetne ugyanannyi felhasznalot elerni, mint az Origon, en megis az Origon veszek bannerhelyet, mert onnet meg ev vegen juttatnak vissza par szazalakot (csak pelda). Valahogy ez az egesz hajaz a hitelkozvetitoi bizniszre: megmondom, hogy neked melyik bank ajanlata a legjobb, kozben a dontesemet torzitja, hogy egyik banktol tobb jutalekot kapok, mint a masiktol... (mutyiszagot erzek...)

Ha jol latom, a google ebbol szeretne kimaradni, es mivel behemot nagy, eleg valoszinu, hogy az ugyfel es a sajat maga szempontjabol sikeres strategiat valasztott. Felig-meddig magam ellen beszelek, de azert ha elvonatkoztatok a megelhetesemtol, hosszu tavon jobb ez igy mindenkinek. A tiltakozas pedig ez ellen teljesen termeszetes, de azert szivunk melyen tudjuk, hogy nem az ugyfelet feltjuk mi, hanem a nekunk jaro jutalekot...

Raha · http://www.jabjab.blog.com 2008.03.11. 14:18:06

Érdekes kis vita alakult itt ki, Konrád, tisztellek a szókimondásodért.
Van egy pár nagyon érdekes kérdés a történetben amit nem érintettetek. Egy kis teszt:

1, Vajon mennyit fog kérni a Google az ügyféltől a mindenre kiterjedő szaktanácsadásért?
a, többet mint egy független tanácsadó
b, ugyanannyit
c, semmit

2, Egy igen sokféle online marketing világban a Google fog-e ajánlani másféle megközelítést is, esetleg egyéb hirdetési lehetőségeket?
a, igen
b, nem

3, Benne van az általa adott szolgáltatásban a website optimizer, a konverziókövetés, google analytics, más kampányok konverziójának követése, stb?
a, igen
b, nem

4, A Google AdWords rengeteg automatikus eszközt kínál ügyfeleinek, amelyek szakemberek által sokszor nem kedvelt eszközök: automatikus licitálás, konverzió optimalizáló, automatikus kulcsszó megfeleltetés, stb. Ezeket az eszközöket fogják a nagy cégek szolgálatába állítani vagy inkább élőmunkaerőt és időt?
a, ezeket
b, élő munkaerő

5, Vajon mi az erősebb érdek a belső (Google) SEM munka során?
a, az ügyfélnek minőséget adni
b, bevételt növelni
c, egyik sem
(olyan hogy mindkettő, olyan nincs, ezek bizony ellenérdekek)

Aki a jó válaszokat jól megtippeli, kap ingyen 5 kulcsszót.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.11. 18:10:10

1., Semmit, a klikk árba fogja beépíteni. :)

2., Nem, hiszen mint tudjuk, "Google is the new agency", az AdWords bármiféle marketing kampányra bőven elegendő. :D

3., Passz, szerintem igen, de kérdés az, hogy ez mit is jelent: automatával kigenerálnak egy reportot, oszt kalap-kabát, vagy lesz rá humánerőforrás, akik leülnek az ügyféllel, és elmondják neki, mit is jelentenek a számok.

4., Automatikus rendszer inkább. És ezzel visszakanyarodtunk a hármas ponthoz: azt tudjuk, hogy van 2 értékesítő. De vajon vannak-e AdWords szakértők?

5., Az idő és a tapasztalat eldönti, nem tippelnék. :)

Naaaa, kapok legalább 1 kulcsszót? :D

Raha · http://jabjab.blog.com 2008.03.13. 09:43:15

Igen, megkapod a kulcsszavad, íme:
yahoo

Kereszturi Gergely 2008.03.13. 16:12:54

Raha:
Egyrész a válaszok szerintem, mégha talán meglepő is:
1, c, semmit
2, a, igen
3, a, igen
4, egyéb: mindkettőt
5, na ez egyértelmű: b, bevételt növelni
Én másik kulcsszót kérek! :-)
Igen, szakmailag nem biztos, hogy az ügyfél a leghatékonyabbat fogja kapni, ha csak a médiatulajdonost kérdezi.
Ha már hatékonyság, léteznek hatékonysági mutatók azért konverziószámon és konverzióköltségen túl is...

Oregon:
kezdo hirdeto=ugyfel
halado hirdeto= adwords szaki
Ez jó és így is van. Az ügyfél legyen szaki! Az adwords szakiságnak egyébként nagyon sok szintje van, szerintem messze a GAP minősítés felett is... persze, nem a KKV-król beszélek.
Az ügyfél igenis tudja, hogy mit lehet, csinálni, döntse el szakmai alapon, hogy a javaslatok jók-e és bízza másra a megvalósítást. Persze, van az a méret, ahol fel kell venni egy online-ost, aztán fel kell venni egy PPC-st satöbbi. Kevés cég költ annyit ma itthon, hogy az utóbbira az idő itt legyen. Márpedig ez csak pénzkérdés.

Vajk: IT outsourcing példád szerintem azért nem jó, mert jellemzően az ügyfélnek van IBM, HP és egyéb IT infrastruktúrája. Vajon, hiteles az, ha az IBM-re bízza az IT outsourcingot? Csak akkor, ha tudja, hogy előbb-utóbb minden gépe IBM lesz. Annak pedig van előnye és van hátránya. Illetve azzal egészíteném még ki, hogy egy HP gép kb. ugyanazt tudja, mint egy IBM. Ugyanakkor egy, pl. ETARGET-ből jövő látogatót viszont lehet, hogy sosem fogsz AdWordsből behozni...

Raha · http://jabjab.blog.com 2008.03.14. 12:26:47

Gergely, kapsz te is kulcsszót: ask

Bizony, szerintem sem fog pénzt kérni a Google a SEm munkáért, ezzel simán odacsap az ügynökségeknek. De csak azért teheti meg mert piacvezető. Erős valódi versenyben ez hiba lenne. Így egyszerűen arrogancia, de nem tudunk vele mit tenni.

Viszont innentől nem értem a logikát. Miért akarja a Google lenyomni azokat akik a piacának a bővítésén dolgoznak? Miért akar versenytársa lenni azoknak akik pénzt hoznak neki?

csiszi 2008.03.14. 12:37:47

Nem értek itt valamit.

Egyfelől szidjuk a kontárokat, akik nem tudják az ügyfelet kiszolgálni, és az ügyfél aztán jön a guruhoz sírva (egyébként az ügyfél honnan tudja, hogy egy kampány mikortól számít "rossznak"?)

Másfelől szidjuk a googlet, hogy piacot/ügyfelet akar szerezni.

Harmadrészt szidjuk a google-t, hogy nem lesz jó a szolgáltatása, mert egyrészt más az érdeke (nem ajánl konkurenciát, olcsó szó-dömpinget), másrészt nincs annyi ideje egy ügyfélre.

De ha a google nem lesz nice-guy, akkor az ügyfél úgyis megint felkeresi a gurut, nem? Döntsük már el, hogy google ügyfélnek lenni jó, vagy rossz?

Erik · http://www.carnation.hu 2008.03.15. 06:57:27

sziasztok, de jó téma :)
szerintem 3 dolgot kell az ügyfélnek végiggondolnia:

1. A ppc integráns része az online mixnek. A ppc hirdetés egy "kreatív", annak a kitalálásához / végiggondolásához és hatékony használatához ismerni kell a márkát, az éves komm. stratégiát, az elmúlt hónapok/évek márkatapasztalatait, a célcsoportot, stb. Ezeket a google mind nemismeri, ugyanúgy ahogy az origo vagy a sanoma sem. Ezért fordulnak a cégek ügynökséghez.

2. ppc hosszútávon önmagában pénzkidobás, ha mellette az organikus listában "hitelesen" nem jelenik meg a cég. Az ügynökség érdeke az, hogy a leghatékonyabb módon kihasználja a kereső mindkét oldalát az ügyfél számára, a google-é meg az, hogy minél többet fizettessen a ppc oldalon. Az ügyfélé is az előbbi.

3. a google-nél azért nem feltétlenül van több tapasztalat és tudás mint egy ügynökségben. Ne felejtsük, hogy nem az alapítók és nem a ppc fejlesztőmérnökei ülnek a budapesti irodában szerencsére. Egyszerűen jobban/hatékonyan csináljuk :)

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.15. 12:02:41

"Az ügynökség érdeke az, hogy a leghatékonyabb módon kihasználja a kereső mindkét oldalát az ügyfél számára, a google-é meg az, hogy minél többet fizettessen a ppc oldalon."

Ámen.

Az AdWordsnek nem az ügynökségek, vagy az E-target jellegű rendszerek a fő konkurenciái - hanem a Google organikus találati listája, ami nélkül viszont az AdWords sem létezhet.

MarketMann 2008.03.15. 13:07:19

" Ha majd nem lesznek független tanácsadók, ügynökségek nagy forgalmi tapasztalatokkal, akkor a Google azt csinál, amit akar. Például óvatosan emeli a kattintások árát. Teheti majd, hiszen nincs aki felügyelje, nincs, aki megszakértse."
Konrád, a Google, mint üzleti vállalkozás, valóban nem nice guy, de ennyire nem egyszerű a helyzetük nekik sem. A hirdetők számára egyáltalán nem kötelező keresőn, sőt, online hirdetni (ld: reklámtortából 6%-os részesedés, azért ne gondoljuk, hogy a fogyasztók csak és kizárólag egyetlen csatornán keresztül érhetőek el). Áremeléssel romlik az ügyféloldali megtérülés, azaz érdemesebb lehet máshol elkölteni a marketingre szánt összegeket. Azaz elsőkörben 2 dologra fókuszálhatnak: 1) nagy brandek számára komolyan optimalizálni és így újabb pénzkeretet elérni; 2) az ügynökségi-szakértői díjakat "elfelezni" közvetlen kapcsolat esetén.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2008.03.17. 16:48:08

Erik: "ppc hosszútávon önmagában pénzkidobás, ha mellette az organikus listában "hitelesen" nem jelenik meg a cég."

Már elnézést, de ez így általánosítva hülyeség.

Ettől függetlenül természetesen fontos/érdemes/muszáj az organikus listákkal is foglalkozni, de nem egy példát tudnék mondani, hogy hosszú távon is egy-az-egyben megéri hirdetni.

Longhand · http://longhand.hu 2008.03.17. 22:51:53

Én nagyvonalakban egyet tudok érteni Erikkel.
A PPC hasznos és fontos, de csak úszógumi ;-p

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.17. 23:18:40

Kristóf:

Ilyesfajta magyar felmérés még nem készült, de pl. van egy amerikai iprospectes felmérés arról, hogy a userek egész egyszerűen jobban megbíznak az organikus találatokban. Egy másik, eyetracking alapú tanulmány meg gyönyörűen megmutatja, hogy az organikus lista első 3 találati helye a "legforróbb" terület - míg a jobb oldali adwords reklámokat a felhasználók jókora része egész egyszerűen figyelmen kívül hagyja; és ha a találati lista tetején is foglal helyet a reklám, akkor is jócskán kevesebben kattintanak rá, mint az organikus találatokra.

Szvsz ezek a tények (is) alátámasztják Erik vélekedését.

portis 2008.03.17. 23:22:36

Én inkább Gál Kritoffal értek egyet , az hogy egy cégnek rendes oldala legyen , meg rendesen legyen SEO-zva , az alapkövetelmény.
Kb. mint hogy egy élelmiszerboltban rendlegyen , meg ne legyen büdös.

A többi csak innentől jön!!

portis 2008.03.17. 23:31:09

Merras

Nyilván mindenki azt érzi fontosnak amivel foglalkozik.
Azért megjegyezném hogy az organikus találatok esetén az első 20-ban hány oldal tartalmaz külső hirdetést?
Bizony jórészükön ottvan google , yahoo és még sorolhatnám tucatjával !

Longhand · http://longhand.hu 2008.03.17. 23:35:19

"De ha a google nem lesz nice-guy, akkor az ügyfél úgyis megint felkeresi a gurut, nem?"

Miután lejárt a Google-el kötött 5 éves szerződés :D

Longhand · http://longhand.hu 2008.03.17. 23:43:07

Sokféle tanulmány van ja, lehet ezen sokat töprengeni, tény az is, hogy ppc-re kattintó felhasználóban feltételezhetően nagyobb a vásárlási intenció, tehát jobban konvertál esetleg egy webshop esetén míg kizárólag az organikus találatokat kultiváló felhasználók nagyobb százaléka információt keres.
De ezt is kulcsszócsoportokra típusokra szétválasztva érdemes elemezni, nem egy egyszerű képlet.

Elmélkedtünk itt róla páran már egyszer:
optimalizalas.info/kereso-optimalizalas/ppc-vs-organikus-talalatok.php

Kiemelném még ezt a cikket, egy tanulmányról szól, hogy kik kattintanak többnyire hirdetésekre, lehet hogy általánosító, mindenesetre érdemes elolvasni:
www.seobook.com/web-ads-exploit-weak-poor-and-stupid-people

(bocs Konrád a sok linkért)

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2008.03.18. 08:40:48

"ppc hosszútávon önmagában pénzkidobás"

Mit jelent ez? Nálam azt, hogy ha hosszú távon használod a ppc-t, akkor az veszteséges buli lesz.

Mit mondok én? :) Általánosítva ez a megállapítás egészen egyszerűen nem igaz. Ha van egy 2.000 dolláros terméke az ügyfelemnek (amiből mondjuk 1.500 a haszon), egy klikk ára kb 1 dollár, és 300 klikkből lesz egy fizető ügyfél (a számok kb 2 éve így állnak nagyjából), akkor az ügyfelemnek szerintetek pénzkidobás hosszú távon a ppc?

Mindez úgy, hogy organikus szinten kb sehol nincs, és valószínűleg nem is lesz. Mondom mindezeket úgy, hogy organikus és ppc körökben is mozgok, tehát nem hazabeszélek. :)

Nem kell ezt a dolgot tanulmányokkal meg pszichológiai megállapításokkal túlbonyolítani... a dolog bizonyos esetekben (nem is olyan kevésben) igenis működik.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.18. 10:36:46

Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy akkor a PPC-t hagyjuk, és a SEO az atyaúristen. :) _ennyire_ én sem esek túlzásba. :)

portis: "Nyilván mindenki azt érzi fontosnak amivel foglalkozik."

Tyúk vagy a tojás esete... én azzal foglalkozom, amit fontosnak érzek. ;-), azért foglalkozom vele, _mert_ fontosnak érzem.

Longhand:
"Miután lejárt a Google-el kötött 5 éves szerződés :D"

Gonosz vagy :D

Kristóf: ha egy eladáson van mondjuk 1200 dollár haszon a PPC levonása után, akkor miért nem éri meg átalakítani az oldalt úgy, hogy tűrhető helyen legyen az organikus listán is? Pláne, ha 300 dollár PPC befektetésre jut egy eladás?

Erik · http://www.carnation.hu 2008.03.18. 11:00:15

Kristóf: igen, lehet hogy kicsit sarkított, de szándékosan :) Attól, hogy egy kommunikációs eszköz használata megtérül, sőt profitot termel, még nem biztos hogy az a leghatékonyabb. A PPC kell, nem kérdés, de gondolom mindannyian egyetértünk, hogy hatékonyabb, ha mellette SEO-ban is erős egy cég. És tudtommal ezt nem nyújtja a google itthon.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2008.03.18. 11:10:30

Ne adjatok a számba olyan dolgokat, amiket nem mondok/gondolok. :) Én CSAK annyit mondtam, hogy nagyon is megérheti tisztán ROI számítási szempontból önmagában a PPC is.

Nyilván olcsóbb hosszú távon az "ingyenes" forgalom, nyilván jobb kombinálni a kettőt, stb...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.18. 11:38:35

A SEO sem ingyenebéd azért. Nem elég egyszer költeni rá, kell azt is "ápolgatni" folyamatosan. És lehet, adott témában ez drágább, mint a PPC. Másrészt rövidtávú célokat (pl. akciós ajánlat) nem lehet SEO-zni, ahhoz PPC kell.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.18. 12:22:43

Konrád: naná, hogy nem ingyenebéd. :) De szvsz azokban a témákban, ahol drágább, mint a PPC, ott általában meg is éri azt az árat.

Ami a rövidtávú dolgokat illeti, igazad van, bár valamennyire ezt is lehet SEOzni - ha már van olyan landing page, ami bizonyos kulcsszavakra (amik az akció szempontjából fontosak) jó helyen van a találati listán... 302-es átirányítással lehet kísérletezni pl. :) Bár tény, az nem igazán SEOzás, hanem egy korábbi SEO eredmény újrafelhasználása.

Sziebig Péter · http://www.klikkmania.hu/google_es_klikkmania.html 2008.03.20. 11:55:59

Mint az egyik legnagyobb hazai keresőmarketing ügynökség talán érdekes lehet az álláspontunk az új Google irodáva kapcsolatban:

www.klikkmania.hu/google_es_klikkmania.html


süti beállítások módosítása