Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mi lapul a fűben

Címkék: statisztika látogatottság kutatás

2008.03.18. kedd 21:05 Konrad

Nos, még nem a nyusziról akarok írni (és azzal sem fogok foglalkozni, milyen genetikai torzulás miatt tojik pont hímes tojást ez a szerencsétlen szőrös állat). Hanem az elmúlt napokban oly népszerűvé vált Szonda Ipsos és a Gemius Hungary által készített gemius/Ipsos Audience online közönségmérés-ről. Még a kreatív.online is megírta, így aztán nem gondoltam, hogy nekem is kellene ezzel foglalkozni.

Amiért mégis: a teljes listát még nem látam sehol, ráadásul a "második oldal"-ról kevés szó esik. Ezért egyrészt tessék mindenkinek a full lista pdf-ben. Másrészt pedig néhány dolog, ami eszembe jutott.

Először is, az év eleje nem a Sanoma időszaka. Decemberhez képest a teljes portfoliójuk látogatottsága 95 százalékra esett. Ez önmagában még nem lenne gond, de mindenki másnak növekedett: még a legkevesebbet növekedő Origó csoport is 106 százalékos növekedést mutat, úgy, hogy ezen belül az Origó és az OK.hu is csökken.

A Sanoma csökkenését részben a Tangó kereső, részben a Nők Lapja C@fe okozza (a konkurens Velvet ebben az időszakban 101 százalékra stagnálta magát, miközben az NLC 83! százalék - most mondja Rabbit, a Velvet nem is konkurens, úgyhogy törölve...). Az FN.hu egyébként 119 százalékra emelkedett, talán a design váltás is segített. Mindenesetre én kicsit magamban néznék a helyükben, a Startlap sem növekedett ugyanis. Azaz nincsenek olyan babérok, amin meg lehetne ülni...

A másik fontos észrevételem a Google. Nagyon látványos és jól hangzó dolog, hogy egy amerikai szolgáltatás a hazai piacvezető 2,9 millió látogatóval. Csoport szinten az Origó is csak minimálisan tudja megelőzni. De egy dolgot érdemes megjegyezni: teljesen más hirdetési terep a Google és mondjuk az Origó csoport.

"Van annyi pénz", amennyiből lehet csinálni olyan kampányt az Origón, amit mindenki lát. Mind a 3 millió látogató. De nem nagyon tudok olyat, aki ugyanezt vállalná a Google.hu-n. A Google.hu látogatása ugyanis a napi cirka 2 millió keresésből jön össze, azaz nagyon sok szóra - gyakorlatilag az összesre, amit keresnek - kellene hirdetni, akár releváns az számunkra, akár nem. Márpedig ezt nem lehet, illetve csak olyan költségekkel lehet, ami már irreális.

Lefordítva: a Google jó a célzott keresésekre, ha a 2,9 millióból a számunkra érdekeseket akarjuk elérni. Az Origó (és a hasonló oldalak) pedig jó az általános elérésre, ha nekünk az kell. És akkor még nem is beszéltünk a kreatívok sokszínűségéről az utóbbi és szűk köréről az előbbi esetében. Meg arról se, hogy van ETARGET is a világon a célzott hirdetésekre. Meg lehet egyéb módon is célozni...

Érdemes tehát okosan olvasni az adatokat. Remélem, rendszeresen láthatunk majd ilyen listát (de jó lenne havonta!), és majd figyelhetjük a változásokat is. Addig is olvasgasson mindenki Webisztánt, Hírbehozó nagyon jó cikket írt a YouTube hazai látogatóiról, és még folytatást is ígér.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr61386738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

viktor134 2008.03.18. 23:59:07

miért akarnám elérni az origo teljes célközönségét? miért nem elég nekem az aki célcsoport tehát a termékemet akarom eladni?

az origot meghagyom a reklámpénzüket el nem verni tudóknak.

devizakozep 2008.03.19. 11:21:22

azert erdekelne, h mennyire tartjak szentirasnak ezt a marketingesek. bar ogndolom most mint veres kardot mutogatjak, pedig jo csomo oldal kiaradt ebbol a listabol. saccra meg az elso 25bol is.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.19. 23:22:41

deviza, elvileg ebből nem szabadna kimaradni semminek, bár tény, szexoldalak nincsenek a listában. Erre rá is kérdezek :)

devizakozep 2008.03.20. 10:53:06

nalatod. erre gondoltam pont. goldengate.hu pl biztos az elso feleben lenne. szal ennyit az objektiv kozvelemenykutatasos listarol :-)

űrkuta-tó 2008.03.20. 13:42:03

tisztelt egybegyűltek, szülők, nagyszülők, rokonok, barátok, ismerősök!

a goldengate.hu domain nem maradt ki a top 50ből, nincs benne, egy hangyányit hátrébb van.

űrkuta-tó 2008.03.20. 13:44:05

PI és eltöltött idő alapján egyébiránt beférne a top 50be, de ugye ez egyedi látogatószám alapján készült ranking.

devizakozep 2008.03.20. 14:53:50

ahamm, szoval az ultraweb a napi 60-65k uniqkal a 11. mig a goldengate a szinten napi 60-70kval nem fert be.

namost akkor mire is jo ez a lista?

a magyar oldalak rangsora eddig is tiszta sor volt a webauditbol, az h youtube meg top5ben van, nem egy ordongosseg. jpe. ill ott van alexa is. komo nemertem miert esik hasra mindenki ettol a listatol.

űrkuta-tó 2008.03.20. 15:01:20

az értelmező olvasás sokat segít most is, máskor is.

a publikát és fent belinkelt ranking havi adatokat tartalmaz.

napi alapján biztosan jó a gg, de mivel nagyon sok a törzsolvasó (visszatérő látogató), ezért havi szinten kevesebb lesz az egyedi látogatószám

devizakozep 2008.03.20. 17:58:17

kosz h segitettel urkuta. minderre magamtol nem is jottem ra.

Maci 2008.03.29. 09:08:29

Valóban, a google.hu-n nem lehet elérni minden egyes látogatót, mint az origón, hanem csak azt, aki érdekel a hirdetés. Viszont huszadannyi pénzből feleannyi vásárlót foghatok a google.hu-ról, mint az origóról, ha jól csinálom. Kérdés, hogy jó-e nekem, a pénztárcámnak és a márkámnak (a userről már nem is beszélve), ha olyanok képébe "tolom" a banneremet, akiket abszolúte hidegen hagy, urambocsá idegesít.

Azt lehet tudni, hogy a google.hu-n kívül a google.com-ot hányan nézik itthonról?


süti beállítások módosítása