Amiért mégis: a teljes listát még nem látam sehol, ráadásul a "második oldal"-ról kevés szó esik. Ezért egyrészt tessék mindenkinek a full lista pdf-ben. Másrészt pedig néhány dolog, ami eszembe jutott.
Először is, az év eleje nem a Sanoma időszaka. Decemberhez képest a teljes portfoliójuk látogatottsága 95 százalékra esett. Ez önmagában még nem lenne gond, de mindenki másnak növekedett: még a legkevesebbet növekedő Origó csoport is 106 százalékos növekedést mutat, úgy, hogy ezen belül az Origó és az OK.hu is csökken.
A Sanoma csökkenését részben a Tangó kereső, részben a Nők Lapja C@fe okozza (
A másik fontos észrevételem a Google. Nagyon látványos és jól hangzó dolog, hogy egy amerikai szolgáltatás a hazai piacvezető 2,9 millió látogatóval. Csoport szinten az Origó is csak minimálisan tudja megelőzni. De egy dolgot érdemes megjegyezni: teljesen más hirdetési terep a Google és mondjuk az Origó csoport.
"Van annyi pénz", amennyiből lehet csinálni olyan kampányt az Origón, amit mindenki lát. Mind a 3 millió látogató. De nem nagyon tudok olyat, aki ugyanezt vállalná a Google.hu-n. A Google.hu látogatása ugyanis a napi cirka 2 millió keresésből jön össze, azaz nagyon sok szóra - gyakorlatilag az összesre, amit keresnek - kellene hirdetni, akár releváns az számunkra, akár nem. Márpedig ezt nem lehet, illetve csak olyan költségekkel lehet, ami már irreális.
Lefordítva: a Google jó a célzott keresésekre, ha a 2,9 millióból a számunkra érdekeseket akarjuk elérni. Az Origó (és a hasonló oldalak) pedig jó az általános elérésre, ha nekünk az kell. És akkor még nem is beszéltünk a kreatívok sokszínűségéről az utóbbi és szűk köréről az előbbi esetében. Meg arról se, hogy van ETARGET is a világon a célzott hirdetésekre. Meg lehet egyéb módon is célozni...
Érdemes tehát okosan olvasni az adatokat. Remélem, rendszeresen láthatunk majd ilyen listát (de jó lenne havonta!), és majd figyelhetjük a változásokat is. Addig is olvasgasson mindenki Webisztánt, Hírbehozó nagyon jó cikket írt a YouTube hazai látogatóiról, és még folytatást is ígér.
Utolsó kommentek