Az ugye a fő érv a SEO versenyek ellen, hogy kontraproduktívak, teleszemetelik a neten mindenféle baromsággal. Ez igaz is, de nem érzem annyira nagy problémának, sokkal több nagy baromság van fönt, ennyi információ mellett ez szerintem még "elfér".
A fő problémám az ilyen versenyek üzenete. Az ugyanis, hogy a SEO egyenlő azzal, hogy egy vagy néhány kulcsszóra az első helyen vagyunk a Google-ben. Pedig a SEO szerintem nem ez. A SEO-nak ez következménye, de nem elsődleges célja - már akkor, ha tervezetten és okosan használjuk.
A SEO célja szerintem az, hogy a keresők felől minél több látogatót hozzunk. Minél több hasznos látogatót. Minél több olyan látogatót, akiket érdekel az, amit a weboldalon kínálunk - legyen az írott, képi vagy videó tartalom vagy cégek esetében termék, szolgáltatás.
A jó SEO ismérve a sok látogató, de nem 10 másodperc alatti átlag-látogatással. A jó SEO ismérve a bevételek növekedés.
De a SEO versenyek ezzel nem foglalkoznak, nem tudnak foglalkozni. Nem is ez a céljuk. És lássuk be: teljesen más feladat egy vagy 4-5 szóra "első lenni", és teljesen más feladat napi több száz vagy ad absurdum több ezer egyedi látogatót hozni keresőkből.
De ha a SEO kapcsán azt látja a témához nem értő érdeklődő, hogy ezek az emberek szavakkal játszanak, akkor persze ezt is kéri. És sokszor nagyon nehéz megértetni vele, hogy valójában nem erre van szüksége!
Ezért károsak szerintem az ilyen versenyek. Nem tudom, milyen lenne a jó SEO verseny. Nincs ötletem. Talán leginkább nem kéne ilyen bazári mutatvánnyá silányítani ezt az egyébként fontos marketing eszközt.
Utolsó kommentek