Trükkös a kérdés, mert nincs rá jó válasz. Persze könnyű lenne rávágni, hogy a PPC. Vagy az e-mail. Vagy a... Nem is olyan könnyű választani! Mert nem lehet. Akkor lehet választani, ha már ismerjük a kampány feltételeit: kiknek hirdetünk, mit hirdetünk és milyen céllal hirdetünk.
Akkor lehet csak eszközt választani. Mert hiszen a PPC jellemzően szöveges megoldás, amivel egy képi kreatívot nehéz közvetíteni. A banner jellemzően alacsony kattintási aránnyal és megjelenés alapon fut, emiatt fajlagosan drága lehet. Az e-mail küldéshez kell jó adatbázis. Lehetne folytatni.
Lényeges látnunk azt is, hogy nemcsak a hirdetőtől vagy a terméktől függ a választott eszköz (eszközök), hanem a kampány céljától is. Míg adott esetben a cél egy termék bevezetése, más esetben lehet cél annak az értékesítése vagy éppen adatbázis építés.
Tehát nincs Jolly Joker. Ha valaki elkötelezi magát egy adott hirdetési megoldáshoz, azzal kizár sok lehetőséget. És bár vannak esetek, amikor tényleg létezik királyi út, de ez a ritkább. Érdemes mindig médiamixben gondolkozni és kiválasztani az adott üzenethez legmegfelelőbb eszközt.
Utolsó kommentek