Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ámokfutás, vagy tudatos szivatás?

Címkék: onlinemarketing

2008.04.14. hétfő 12:49 Konrad

Vannak értelmetlen szabályozások, vannak túl szigorú törvények, vannak érthetetlen dolgok a mindennapjainkban.  Miközben többé-kevésbé szabadon lehet árusítani cigit, alkoholt, aközben ezek reklámozása erősen szabályozott. Igazi kétszínűség, mert ha káros, tiltsák be, ha nem káros, akkor meg miért nem lehet reklámozni?

Oké, mert káros lehet. De akkor miért szabad árulni? Oké, szabályozva van, kik vehetik meg. És ez hol okoz problémát egy 14 évesnek? Most komolyan!

A hazai szabályozás a kéretlen elektronikus reklámlevelek területén nagyon szigorú. Csak akkor lehet küldeni ilyet, ha a fogadó ezt ellenörzi. De nem elektronikus spam-et szabad küldeni: a postaládát tele lehet tömni mindenfélével. Ez úgy tűnik sokakat zavar, ezért tervezik ennek a szigorítását, azaz ugyanazt a szabályt, mint az e-mailnél: csak akkor szabad ilyet bedobni, ha az előzetesen meg lett engedve.

Ez gyakorlatilag megszünteti a postaládázást. Ki lesz az a hülye, aki ezt engedi? De nézzük meg, milyen következményei lehetnek az internetre nézve ennek a szabályozásnak!

Ha a végrehajtás kellően szigorú lesz, és valóban megbüntetik az érintetteket, akkor leállnak a szórólapozással. Ezzel egrészt a nagy multik koppannak (TESCO, CORA, AUCHAN, Interspar... folytassam?), másrészt viszont egy eddig is jól megsanyargatott réteg, a kisvállalkozók: zárjavítás, fűtés, gáz, víz, villanyszerelők, lakás adás-vétel, kisbolt, pizzás. Ja, és az ingyenes újságok egy része is kimúlik.

Jó lesz ez? Valami kell majd ez a hirdetés helyett. Biztos lesznek ügyes megoldások (előfizetet ingyenes újság, fejlécezett, újságnak kinéző, engedélyezett brand alatt futó szórólapok), de ez nem fogja lefedni az eddigi piacot.

De talán a szórólapok egy része megindul az internetre. Mégjobban kitömi a szabály a Google zsebét, és profitálhat ebből az ETARGET-es. Talán még lesz néhány nagyobb portál, szolgáltatás, amely átáll valamilyen elektronikus szórólapra. Ja, és igen: kegyetlen módon meg fog nőni a hazai spam-ek száma.

Kell ez nekünk? Tényleg lesz értelme egy ilyen szabálynak? Nem tudom. Szerintem nem. Jó lenne, ha bukna ez az ötlet is, rögtön a járuléknak álcázott internetadó után. Ha lehet, még most.

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2424974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_original · http://mikvannak.hu 2008.04.14. 13:11:32

szerintem ez hosszutavon akkor sem fog igazan műkodni. A, ki fogja ellenőrizni, mert szerintem juli néni aki kap szórólapot nem fog feljelentgetni, sőt, inkább van aki örül neki B, ugyan ez van a plakátokkal is, azt sem szabad kiragasztgatni, mégis kint vannak mindenhol. C, hogy kell előzetesen megengedni majd? D, valamiért én nem érzem ennyire ezt a spam fenyegetettséget...

Mária 2008.04.14. 13:35:56

Én már láttam ingyenes hirdetési újságért egymás torkának eső nyugdíjas mamikákat... a gondjuk az volt, hogy egyik héten a terjesztő gyerek az egyikük ládájába dobott újságot, a másikba meg nem.

A következő héten az újság nélkül maradt mamika lesben állt... és jól lecseszte a terjesztőt is, aki KIVÉTELEZ, meg a szomszéd mamit is, akivel kivételezve lett :)))

szpeti78 2008.04.14. 13:47:57

Ha egy központi helyen elérhetővé teszik ezeket (mint pl. a Metro újságot), akkor csak az vehetne belőle, akit tényleg érdekel, és nem képződik belőle annyi szemét. Én támogatnám, hogy így legyen.

zsolti 2008.04.14. 14:12:34

Nálunk van egy külön doboz (spam folder, haha!) a postaládák mellett, direkt szórólapoknak. Nyilván mindig van egy-egy paraszt, aki ennek ellenére nem oda teszi a reklámját, de alapjában véve működik.

Raha · http://jabjab.blog.com 2008.04.14. 14:23:21

Nálunk hiánycikk a reklámújság. Legjobban azokat szeretjük amelyek kihajtogatható nagy méretűek, azokkal lehet rendesen bélelni a cica alom alját. Amiket irkafűzéssel gyártanak le azok részben jók csak (max A4 méretűek a lapok, de legalább részlegesen folyadékállóak). A legrosszabb a ragasztott gerincű, mert azt nagyon nehéz rendesen alom bélelésre felhasználni.
Egyébként kikérem magamnak hogy a reklámújság haszontalan dolog! Mivel nekünk nem jár semmiféle sajtótermék (kedvesem nem olvassa őket, én a neten tájékozódom), így akkor mivel gyújtanánk be amikor eljön a hideg? A drága nyomtatópapírral??

:-)))

2008.04.14. 14:41:14

Azt csendesen megjegyezném, hogy egy ilyen szabályozás mekkora csapás lenne a vásárlási tájékozódásra. A tavaly novemberi kutatásunkban a megkérdezettek az akciós újságot, mint információbeszerzési forrást az első helyen említették, 87%-kal vezetett ez a forrás.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.04.14. 15:18:00

...meg néhány nyomda sem örülne.

Mária 2008.04.14. 15:31:20

Viszont a megyei napilapoknak onnantól valóban csak pár vacak cikket kell majd összedobniuk a látszat kedvéért.

Eddig is a hirdetőkből éltek, nem az olvasókból, ezután pedig annyiért adják majd a hirdetési helyeket, amennyiért nem szégyellik :)

Csepregi Balázs · http://www.internet-marketing.hu/blog 2008.04.14. 20:45:02

Sziasztok!

Pont ma elmélkedtem ezen a kérdésen látva azt a hatalmas halom szemetet (pardon, információforrást), amely elborította a kapunkra szerelt "spam foldert" ÉS KÖRNYÉKÉT.

Nekem is fáj a szívem a nyomdákért, de a környezetünkért sokkal-sokkal jobban.

A második helyen a mamikák vannak, akiknek ez tényleg fontos, de ha választanom kell a fiam (környezetének) jövője és a mamikák tájékozottsága között, akkor szerintem egyértelmű, hogy melyiket választom!

Mellesleg az klassz, ha a mami bemegy x boltba a 3 Ft-tal olcsóbb parizerért, de úgyis legombolják róla Lúdas Matyi módjára ennek a többszörösét azokon a termékeken, amik nem voltak benne az újságban, úgyhogy tán még a mami sem járna annyira rosszul...

Üdv: Csepregi Zöld Balázs

H 2008.04.14. 21:58:32

Én Budapest/ Körúton lakom, naponta körülbelül 20 különböző szórólappal, reklámmal tömik meg a postaládámat, ami miatt perceket kell álldogáljak, átnézzem, nehogy elkeveredjen egy levél, és azokkal együtt kidobjam, és most nem is szólók arról, hogy volt, a postás pár napos utazás miatt reklámmal megtelt postaláda miatt nem tudta kézbesíteni a levelem (nem fért bele), és a házmesternél hagyta... szóval csak hagyják békén a magántulajdonom, és ennek kapcsán nem is érdekel, hogy ez milyen hatással jár azt internetes reklámra, spamekre, stb. VAGY: ha ezt lehet, akkor legyen szabad az elektronikus reklámlevél, hadd ne játsszunk kettős játékot.

Üdv

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.04.14. 22:17:08

Ja, adalék: állítólag a politikai szórólapok (kampányidőben) maradhatnak, azokra nem vonatkozna a szabály.
Hogy is írt Orwell az Állatfarmban???

Kolos Tibor · https://www.haloszem.hu 2008.04.15. 09:13:16

Az elektronikus kereskedelemben meghonosított opt-in rendszer alapvetően rossz. Sokkal kevesebben veszik a fáradságot arra, hogy bejelentkezzenek reklámra/hírlevélre, mint ahányan egyébként (lustaságból vagy minimális érdeklődésből) eltűrnék, neadjisten olvasnák is. Az opt-out rendszer ésszerűbb/jobb lenne. Nem csupán az online, hanem az offline világban is.

csiszi 2008.04.15. 13:17:18

Pont ezen az opt-outon gondolkodom. Legyen kötelező komolyan venni a postaládára kiragasztott "köszönöm, nem kérek semmilyen reklámot" matricát, különben irgum-burgum. Akit zavar, annak nem nagy ügy kitenni, aki meg szereti ezeket, az olvashatja őket tovább.
Fejlettebb változat a "nem kérek szórólapot, csak akciós újságot".

retek · http://www.pointduraz.com 2008.04.15. 15:58:16

Következő kérdésem: Mikor lesz végre a televíziómon egy olyan gomb, hogy "Kérek hirdetést, reklámokat."? És ugye default nem lesz benyomva ez a gomb?

Az a gyakorlat amúgy, hogy adatvédelmi szempontból NEM elegendő, hogy a felhasználási feltételekbe leírásra kerüljön (vagy opt-out kiemelve), hogy ha a user regel, akkor elfogadja, hogy kapni fog DM-et is, nevettséges. Ehelyett iratkozzon fel rá külön. SŐT! Le is tudjon iratkozni bármikor úgy, hogy ne legyen korlátozva.

Lobbi.

károly 2008.04.16. 10:02:32

Kolos Tibor: azért nem opt-out, mert nem az a cél, hogy ez emberek eltűrjék, hanem, hogy _ne_kelljen_ eltűrniük! És azért opt-in, hogy aki akarja, az azért kaphassa. Gondolom Te inkább hirdetni szeretnél, ezért mások a szmpontjaid.

csiszi: Sajnos ez betarthatatlan. Ki tudja bizonyítani, hogy neki dobtak be, pedig kint volt a felirata? Az viszont elég feltűnő, ha több ezer ember postaládájába bekerül egy szórólap.

retek: Azért a TV-ben a reklámok között néha adnak egy kis műsort is. Ezért Te azzal 'fizetsz', hogy megnézed a reklámot.

Anonymus 2008.04.16. 19:35:48

Konrád: Szerintem rossz szemszögből közelíted meg a kérdést. Inkább tiltsák be a szórólap osztogatást, minthogy több és több fát vágjanak ki. Jobban foglalkoztat, hogy vajon a gyermekeinknek jut-e még friss levegő, minthogy hány nyomda vagy pizzéria jelent csődöt. Minden pizzéria és egyéb társulás egyenlően veszt az esélyeiből.

Továbbá, általában telefonon/interneten szoktak ételt rendelni, és a szórólap iránti igényt telefonon/webes űrlapon is le lehetne adni a cégeknek. Ezen kívül pedig, ha a papírnak, mint adathordozónak lejárt az ideje, akkor itt az ideje, hogy ezt elismerjük. Én igenis támogatom az ötletet, ugyanis rengeteg szemét képződik a szórólapokból, aminek van újrahasznosítási költsége, illetve a közterület fenntartást is drágítja az ebből képződött szemét. (Azt hozzá sem kell tennem, hogy kishazánkban az újrahasznosítás rettentő alacsony szinten áll.)

Jano 2008.04.16. 22:50:58

A fák kivágása részhez csak annyit, hogy azokat a fákat direkt ezért ültetik, hogy szórólap legyen belőlük, szóval ha nem lenne szórólap lehet nem is ültetnék. (Karácsonyfák szintén.)

Másrészt én simán feliratkoznék olyan reklám RSS-re amiben valóban az én általam beállított dolgok jönnek. Távolabbi jövőben meg úgyis eljön az az időszak, hogy a hirdetés nem csak a weboldal szövege alapján fog hirdetést ajánlani, hanem tudni fog rólam a nézőről is sok sok mindent.

Reklám ujság még azért jó mert tömegközlekedési eszközön is lehet nézni, dehát lehetne podcastot, slideshot is nézegetni megfelelő eszközön...

csiszi 2008.04.17. 12:42:18

Károly: "Sajnos ez betarthatatlan. Ki tudja bizonyítani, hogy neki dobtak be, pedig kint volt a felirata? Az viszont elég feltűnő, ha több ezer ember postaládájába bekerül egy szórólap."

Mennyivel bonyolultabb bizonyítani, nem engedélyezett szórólapot kaptál, mint hogy spam-et? Hogy bizonyítod be, hogy te NEM regisztráltál hozzájuk? (sehogy) Továbbá ha feltesszük, hogy több embernek is kint van a nem-kérek matricája, de mindenki kap szórólapot, akkor az is elég "feltűnő", ha ezek mind jelentik a dolgot.

Tökéletesen működhetne, ha mondjuk az önkormányzatnál kapnál egy számozott "nem-kérek-reklámot" matricát, majd a neten ezen szám alapján jelenthetnéd, ha valamelyik cég mégis bedobott. Ha sokan jelentik, akkor röpül a büntetés.

Vidi Rita · http://www.viruskommando.hu 2008.04.17. 21:56:19

Hát akkor a történelmi hűség kedvéért jegyezzük meg, hogy kimondottan a Direkt Marketinget akarják csak szabályozni, vagyis a névre szóló leveleket (amiket mi is elkezdtünk kapni, amint céget alapítottunk..).
Ugyanis azokhoz adatokat kell tudni, de vajon honnan is tudják a nevet, lakcímet, satöbbit?

Ez lesz majd a nagy lecó, és egy online marketingesnek rögtön észre kellene vennie a lehetőséget: online fel lehet írtani az offline DM-re az embereket.

Erre egy nagy, átfogó kampányt? Hmm?
Most már az a cég is a netre jön, akinek eddig semmi érdeke nem fűződött hozzá.

A szórólapok maradnak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.04.18. 00:47:47

Igen, mostmár látszik, hogy a szórólap életben marad, csak a célzott reklámokat szigorítják. Ez azért tényleg más felállás lesz :)


süti beállítások módosítása