Oké, mert káros lehet. De akkor miért szabad árulni? Oké, szabályozva van, kik vehetik meg. És ez hol okoz problémát egy 14 évesnek? Most komolyan!
A hazai szabályozás a kéretlen elektronikus reklámlevelek területén nagyon szigorú. Csak akkor lehet küldeni ilyet, ha a fogadó ezt ellenörzi. De nem elektronikus spam-et szabad küldeni: a postaládát tele lehet tömni mindenfélével. Ez úgy tűnik sokakat zavar, ezért tervezik ennek a szigorítását, azaz ugyanazt a szabályt, mint az e-mailnél: csak akkor szabad ilyet bedobni, ha az előzetesen meg lett engedve.
Ez gyakorlatilag megszünteti a postaládázást. Ki lesz az a hülye, aki ezt engedi? De nézzük meg, milyen következményei lehetnek az internetre nézve ennek a szabályozásnak!
Ha a végrehajtás kellően szigorú lesz, és valóban megbüntetik az érintetteket, akkor leállnak a szórólapozással. Ezzel egrészt a nagy multik koppannak (TESCO, CORA, AUCHAN, Interspar... folytassam?), másrészt viszont egy eddig is jól megsanyargatott réteg, a kisvállalkozók: zárjavítás, fűtés, gáz, víz, villanyszerelők, lakás adás-vétel, kisbolt, pizzás. Ja, és az ingyenes újságok egy része is kimúlik.
Jó lesz ez? Valami kell majd ez a hirdetés helyett. Biztos lesznek ügyes megoldások (előfizetet ingyenes újság, fejlécezett, újságnak kinéző, engedélyezett brand alatt futó szórólapok), de ez nem fogja lefedni az eddigi piacot.
De talán a szórólapok egy része megindul az internetre. Mégjobban kitömi a szabály a Google zsebét, és profitálhat ebből az ETARGET-es. Talán még lesz néhány nagyobb portál, szolgáltatás, amely átáll valamilyen elektronikus szórólapra. Ja, és igen: kegyetlen módon meg fog nőni a hazai spam-ek száma.
Kell ez nekünk? Tényleg lesz értelme egy ilyen szabálynak? Nem tudom. Szerintem nem. Jó lenne, ha bukna ez az ötlet is, rögtön a járuléknak álcázott internetadó után. Ha lehet, még most.
Utolsó kommentek