Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kevesen vagyunk, lassan növekszünk

Címkék: onlinemarketing

2008.05.16. péntek 12:41 Konrad

Állandóan halljuk, hogy kevesen vagyunk internetezők. Alacsony a penetráció, lassul a növekedés. Az internetes reklám tortából sem harap ki olyan nagyot még a net, és bár növekszik, de enyhén csökkenő ütemben (ami persze a folyamatosan növekvő bázis miatt nem annyira rossz hír azért).

Másrészt viszont gyorsabban nőne a netes reklámköltés, mint azt követni lehet: szakember hiány van, kevés a médiatervező, kevés az online-os. A képzés messze el van maradva, két féléves marketing képzésen van egy alkalom online - igaz, pár helyen már lehet szakosodni, és vannak-lesznek szakirányú képzések is. De a gyakorlat más, és mire a most tanulók vagy csak kezdők végeznek, és szereznek egy kis gyakorlatot, el fog telni minimum 2 év.

Azaz most a növekedés egyik korlátja az, hogy nincs elég ember. Az egész iparágban. Nem is olyan nagy baj, hogy hirtelen nem akarnak a cégek két- háromszor annyit költeni...

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr67472390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2008.05.16. 13:28:02

Nem feltétlenül a szakemberekből van most a hiány, bár nem kétséges, hogy a hazai piac meghatározóinak száma még alig elégséges.

Egyre több helyről azt hallom vissza, hogy az 2008-as évre nagyobb arányban terveztek online költeni, aminek jönnek is szépen az "eredményei". Csak sajnos legtöbb esetben az eredmény az érdeklődésig jut el, konvertálódás csekély mennyiségben történik a tervezetthez képest.

Sajnos a jelenlegi politikai helyzet is visszahúzza ezeket a jelenlegi penetráció növekedését: a cégek nagy része egy kicsit elbizonytalanodik a több befektetett pénz/terven aluli eredmény láttán és visszavesznek ezekből a költésekből, mert nem lettek "meggyőzve". Ennek az elvont pénznek a következménye pedig a kevesebb fejlődés...

Mutant · http://nagykovacsi.net 2008.05.16. 13:28:38

"Az internetes tortából sem harap ki olyan nagyot még a net,"

Nem reklámtorta akart az lenni?

Az erőforrás hiányról pedig max egyetértés. De lássuk be nem kizárólag a reklámozói oldalon van hiány, hanem fejlesztői oldalon is aranyárban vannak a valóban jó szakemberek. Ez legalább olyan súlyos probléma szerintem, ha nem nagyobb.

megszervező · http://www.megszervezem.hu 2008.05.16. 14:02:06

Én éppen most fogok végezni az online marketing képzésen (MUTF - 2 félév). Holnap vizsgázok Online PR-ből és Online Piackutatásból. Nagyon sokat tanultam és végre remélhetőleg maximális képet kaptam az internet üzleti oldaláról. Ajánlom mindenkinek!

Én azt tapasztalom az előttem leírtak mellett, hogy sok kkv vezetője nem tudják elképzelni az online hirdetéseket hatékonyságát. Szerintem a következő években oktatni kell őket nagyon sok esetben.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.05.16. 15:06:45

de megfelelő embert azt tényleg nehéz találni

A figyelő · http://www.milliomos-szuletik.blog.hu 2008.05.16. 15:46:48

Egyetérek Konráddal, hogy kevés a szakember hazánkban, bár szerencsére egyre többen leszünk.

Most például egy nagyon nagy projekt van készülőben, amit több neves marketinges csinál. Sokan viszont nem hisznek a dologban és átverésnek ill értéktelennek tartják.

Ezzel kapcsolatban frissen indítottam egy blogot, ahol utána fogok járni a dolgoknak és megpróbálom kideríteni az igazságot. Ha érdekel a link a nevem mellett található…

ambbay 2008.05.16. 15:49:58

Nem inkább az a baj, hogy sótlan, fantáziátlan az egész "online marketing"? Kívülállóként (webfejlesztôként) úgy látom, hogy az egész kimerül a Google 3 szavas apróhirdetéseibôl, 10 perc alatt összedobható flash bannerekbôl, amiket a user többnyire már észre sem vesz. A spam emailekrôl, amik már szinte minden normális levelezôprogiban a kukában végzik, ne is beszéljünk.

A fantázia hiányzik. Ha a piac szereplôi - megrendelôk, szakemberek - túl tudnának lépni végre a nyomtatott sajtó internetre adaptálásán,
sokkal nagyobb lehetôség lenne az online hirdetésben, mint akár TV reklámokban. Csak éppen ezt a szakiknak észre kéne venniük, és felhagyniuk egymás majmolásával.
Akik pedig mozgatják az egészet, ritkán mernek újítani, nem mernek új dolgokba pénzt fektetni.

Igen, ebbôl a szempontból valóban kicsi a piac.

Maria · http://maria.blog.hu 2008.05.16. 15:58:08

A Figyelő:

Ezt azért nem itt kellene reklámozni, mert amit Ti ott (és máshol is) csináltok, annak nem sok köze van az online marketinghez, mint szakmához!

Persze, ha Konrad relevánsnak tartja ezt a promót, akkor én nem is szóltam semmit...

Sceptic 2008.05.16. 16:09:02

arra külön kíváncsi lennék ki az a "20 leggazdagabb és legprofibb (internetes) marketinges", akikről szó van.

mert azok, akiket ismerek és valóban azok kizárt, hogy egy ilyen BS-hez adnák a nevüket...

ha van listád, szívesen végigböngészném :)

kt · http://www.isite.hu 2008.05.16. 16:40:08

Figyelő!
Koszonjuk a linket en magam jot mulattam a gagyi 'valóságshow'-n arra, azert kivancsi lennenk, honnan szedtetek ossze ennyi retardált szerencsétlent (25het.blog.hu). Gondolom nemi nevezesi dijjal lenyultatok oket. Tan nem kellene ezt szakmai forumokon terjeszteni, mert a szakmaisaghoz nem sok koze van annak amit muveltek. Mindenesetre mosolyt csaltak arcomra a "25 hét" videok. Masreszt sajnalom a szerencsetlen atvert aldozatokat, akik meg eszre sem vettek, h at lettek verve jol...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.05.16. 16:50:02

A vulgármarketing olyan a marketingben, mint a rossz bulvár az újságírásban: úgy néz ki, mintha az lenne, de mégsem az. Sokan szeretik, mert érthető, egyszerű, "lemegy a szintjükre", de lássuk be, ez nem marketing.

A figyelő, arra a 20 marketingesre én is nagyon kíváncsi vagyok, várjuk a listát!

(és nem törlöm, mert akkor meg a válaszok nem lesznek érthetőek...)

devizakozep 2008.05.16. 17:30:47

nem kellene elvinni a topicot ebbe az iranyba, de jelzem h ez a millimos buli kamu. total.

a kevesen vagyunk meg gond. mindenhol. fejelsztoi oldalon meginkabb.
ennel megnagyobb gond a normalitas. mert ember idovel lesz. csak nem dolgozik, ostoba, egybol fonok akar lenni, beleszarik. = lumpen elem. jo ember nincs.

A figyelő · http://www.milliomos-szuletik.blog.hu 2008.05.16. 19:13:10

Mivel nem vagyok benne a milliomos születik csapatban, ezért sajnos nem tudok listával szolgálni, és én sem tudom, hogy ki lesz az a 20 szakember.

Ha nektek Wolf Gábor egy senki, vagy vulgármarketinges, akkor én kérek elnézést, hogy bátorkodtam felhívni rá a figyelmeteket.
(a blogban még nem írtam meg, hogy Wolf Gábor a második mentor, lehet ez ad okot a félreértésre).

ui. Konrád én azthittem, hogy te is benne vagy a 20-ban...

Aki pedig úgy gondolja, hogy kamu, megmagyarázhatná, hogy miért, és legalább mi is okosabbak lennénk.

megszervező · http://www.megszervezem.hu 2008.05.16. 20:20:59

Kedves Figyelő!

Ebben a részben éppen azt a problémát próbáljuk megvitatni, hogyan kellene felpezsdíteni az online megjelenéshez tartozó szakemberek fejlődését.
Ha valaki el akarja mondani a véleményét a másik témával kapcsolatban, majd meglátogatja a te blogodat is hozzászól. Itt nem ez a téma jelenleg.
Inkább te is gondolkozzál, hogy lehetne szakmailag növelni a értékét az internethez tartozó szolgáltatásoknak.

Lehet egy igazán jó közösséget kialakítani erre?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.05.16. 20:22:52

Kedves A figyelő, nem szeretnék most Wolf Gábor flame-et. Más stílus, más üzleti módszer, más hozzáállás, mint amit én képviselek. Ennyi.

Attól, hogy a nevét adja ehhez, még nem lesz sem jó, sem hiteles számomra. Egyébként pedig bárki is elhiszi, hogy néhány hét alatt ugyanazzal a módszerrel BÁRKI sikeres és gazdag lehet? Ha így volna, akkor azért ez feltünne, és sokkal többen szaladgálnának tűzpiros Ferrarival, nem?

A figyelő · http://www.milliomos-szuletik.blog.hu 2008.05.16. 20:38:25

Megértem az álláspontodat Konrád, bár úgygondolom, hogy néhány tényezőt nem veszel figyelembe.
A puding próbája az evés, és én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen izű lesz :)
Bocsánat, ha offoltam.

wolfy 2008.05.17. 13:39:04

Vegyük észre, a kommentek fele figyelő hülyeségéről szól. Ha nem tudjuk figyelmen kívül hagyni az ilyen bohócokat, akkor újra meg újra visszatérnek és tönkreteszik az értelmes szakmai vitát. Ha én Konrád ellensége lennék, és le akarnám járatni a blogját, akkor konkrétan ezt csinálnám: irreleváns, bosszantó, hozzászólásokkal ásnám alá az értékét, használhatóságát.

Minerva · http://www.hipofizis.hu 2008.05.18. 10:48:41

És valamilyen szinten idetartozik a gazdasági helyzet is. Aki szegény nem tudja megengedni magának, én meg mint kisember ha megszorulok a net lemondása és a számítógép áramtalanítása lesz az első ahol sporolhatok...

Na, de legyünk optimisták! Reméljük egyre több ember férhet hozzá a nethez.

A szakember képzés pedig csak akkor lehet hatékony ha az oktatás színvonalas, a vizsgánál pedig van követelmény.

Mao elvtars · http://www.diamondhostess.hu 2008.05.21. 14:52:49

Az online marketing nagy problemai:
1.) Nagyon gyorsan fejlodik. Mire tankonyvbe kerulne, mar elavult (kb mint az adotorvenyek), ami ma nagy otlet, fel ev mulva mindenki csinalja, ket ev mulva leragott csont. Keves a kreativ fej.
2.) A hatekonysag merese szubjektiv, sokan "oldalletoltesre" hivatkoznak, kozben a statisztikai rendszeruk egy objektum letolteset szamolja egynek, egy jol tordelt oldalon igy egy lap akar 30-50 letoltest is eredmenyezhet. Az alulkepzett marketinges ezt ugy talalja, mint 30-50 egyedi latogato, szegeny ugyfel meg azt erzi, a penzeert alig kap valamit.
3.) Sokan keptelenek az online es offline marketinget hatekonyan otvozni. A Sanoma hirdetesi arai mellett tobb mint 1000 Ft-ba kerul egy latogato a honlapon, es ott ugye meg korantsincs uzlet.
4.) A virusmarketinget meg mindig nem alkalmazzak kishazankban a megfelelo modon.
5.) a neten meg mindig az megy hogy meztelen no mindenhova aztan katt... mikozben pl a kiskoruak vedelmerol szolo torvenyre magasrol tesznek, a fogyasztovedelem (!!!) betiltja az online szexshopokat (mi kozuk hozza???). Nincs tisztazva a web jogi helyzete, az adatvedelemrol es informacios tarsadalomrol szolo torveny megserteseert meg mindig nincs szakcio meghatarozva a jogszabalyban. Igy a spammelok barmit megtehetnek.
6.) Nehez megbizhato informatikust talalni, aki hataridore kepes koltseghatekonyan dolgozni, igy szinte lehetetlen tervezni par millios koltsegvetesbol.

Megoldas:
Szakmai tomorules. Ha valoban online marketing szakemberekbol all, akkor tehetnek arrol, hogy valoban minden erintett tudjon rola, ha nem, az bizonyit valamit. Legyen merce es legyenek tehetseges csapatoknak szolo palyazatok. Akik megutnek egy szintet, azoknak megrendeleseik lesznek. Ez eleg motivacios tenyezo arra, hogy kideruljon, vannak tehetsegek.
Van erre egy programjavaslatom, nyilvan megfelelo erdeklodes eseten van ertelme kifejtenem.
info@diamondhostess.hu

vippraad · http://www.vipbudapesthostess.com 2013.08.22. 12:07:29

Ebben is mint minden másban igaz az, hogy minél nagyobb a piac annál több a lehúzás meg a hozzá nem értő is. Ahhoz, hogy az ember kiigazodjon ezek között ahhoz pedig érteni kell hozzá.


süti beállítások módosítása