Ez utóbbit hallottam (ami kellően lapos és érdektelen lett a végére), ez előbbiről csak beszámoltak a többiek. A rádiós izgalmasabb volt, vitákkal és mérési módszerekkel tarkított "kinek van igaza" párbajt hallgathatott az ott lévő közönség.
Aztán ma olvasom, hogy az AGB növelni fogja a tévés nézettség panelt, és a Terepnaplón van egy jó példa, miért is kell ez.
Ez alapján gondolkoztam el azon, hogy bár van több hibája az internetes mérésnek, és a Webauditot is szokták szidni, de egyet kell értenem a Carnationos Szabó Erikkel, amikor felhívta arra a figyelmünket, hogy azért itt arról van szó, hogy a sok adattal mit kezdjünk, és nem arról, hogy pl. kevés az adat.
Lefordítva: az interneten egy kis weboldal is mindig mérődik, azaz méréshiba miatt nincs, nem lehet nulla (0) nézettség, mint például a tévés mérésnél. Azaz az internetes piac sokkal jobban szegmentálható és sokkal jobban mérhető is.
Végülis pont erről szól a long tail. Már csak be kéne tudni csatornázni a kis oldalakat is a hirdetések világába valahogy...
Utolsó kommentek