Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kódot küldtem...

Címkék: onlinemarketing adverticum

2008.07.24. csütörtök 12:07 Konrad

A mai napig rendre belefutok abba, hogy amikor banner helyett kódot küldök, nem értik a portál tulajdonosok, mit akarok. Ezek persze főleg kisforgalmú vagy egzotikus piacon mozgó portálok. Az alábbi írás az ő okulásukra szolgál. De miről is van szó pontosan? Mit nem értenek?

Egy normál hirdetés vagy egy kép vagy egy flash file. Ha kép, akkor lehet jpg (ritkán) vagy gif (általában). Mert a gif tud mozogni, így van valami figyelemfelhívóbb hatása (vagy nem...). A flash jobb, mert ugyanakkora file méretben több dolog fér el bele, nemcsak mozogni tud, de interakcióra is képes lehet, és alapvetően sokkal szebb dolgokt lehet így megcsinálni. De míg a képet simán html elemmel be lehet linkelni, addig a flash-t csak úgy, ha bele van "égetve" a link.

Ez a történet egyik fele.

A történet másik fele a mérés. Bármilyen módon is rendeljünk hirdetést, azért az érdekes, hogy hány alkalommal jelenik meg, és hányan kattintanak arra. Ezt mérni kell. Mivel az ember bizalmatlan, és a jó barátság alapja egyébként is a pontos elszámolás, így jó az, ha valami függetélen mérőrendszerre bízzuk a bannerek mérését.

Erre való a hirdetéskiszolgáló rendszer. Ilyet használnak a portálok is a bannerek megjelentetésére, és a legtöbb ügynökség is ilyeneken keresztül futtatja a kampányokat.

Ügynökségi oldalról ennek több előnye is van: menet közben lehet kreatívot (bannert) ésvagy linket cserélni, egyben lehet látni az összes megjelenést és kattintást, le lehet állítani a futó kampányt ha baj van.

Ez a történet másik fele.

Visszatérve a bannerre: a hirdetéskiszolgáló segítségével a flash bannerre történő kattintás is mérhető, ilyenkor csak egy kód kerül a flash-be, és a hirdetéskiszolgáló "tölti azt fel" tartalommal, azaz linkkel. (Mellékszál, de ez szokott a vízválasztó lenni, amikor bannerkészítő kisiparost választ az ember: tudja-e, miről beszélek, amikor pl. adverticumos kódot kérek a bannerbe...) Ráadásul lehet olyan trükköket is elkövetni, hogy amennyiben a flash nem tud megjelenni, úgy nem üres képernyőt, hanem egy helyettesítő képet (gif-et) jelenít meg a portálon.

Namost. Ha én egy hirdetéskiszolgálót használok, akkor a fentiek alapján nem egy gif-et vagy egy flash-t, hanem egy html kódot kell, hogy elküldjek. Ez a kód jeleníti meg a hirdetést. De ezt a kódot pont úgy kell berakni az oldalba, ahogy a képet vagy a flasht. Akár egy másik hirdetéskiszolgálón keresztül, akár közvetlenül mehet a portál kódjába.

Nem nagy trükk. És nem is újdonság, az Adverticum pl. 10 éve nyújt ilyen szolgáltatást.

Így aztán, kedves portál tulajdonosok, ha kódot küldök, nem kell megijedni! Elég csak berakni a portálkódba, vagy a már meglévő hirdetéskiszolgálóba, mint html banner.

És így jobb lesz mindannyiunknak. 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr78583292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2008.07.24. 12:56:52

Sőt még konverziót is tudunk mérni(akár ha termékeladásról van szó és még az ár is dinamikus) banneres kampányok során a független mérőrendszerrel.

Bizony, mérhető és konfigolható itt minden, mi szemszájnakingere:)

Fega · http://www.almalap.hu 2008.07.24. 13:11:30

és az, aki a kódot semtudja beilleszteni, a mérésben hagyatkozhat a megrendelőre (épp nem értük el a célt...) - írhatná egy kis-szájtoló.
fg

pollner · http://soreo.biz 2008.07.24. 13:30:11

Bocs Konrad, kicsit off, de a bejegyzésben számtalanszor szerepet a "portál" kifejezés, ugyanakkor a kontextusból kiderül, hogy kisebb webhelyekről (honlap, website, webszájt) van szó. A világ fejlettebb részén a "portál" kifejezés afféle webtörténeti fogalom (a dotcom-fellendülés szimbóluma), nagyon web 1.0-ás dolog. Gyorsan el kellene felejteni itthon is. Ebben nagy szerepe lenne a véleményvezérereknek - Neked is!

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2008.07.24. 13:40:49

Manapság mindenki mindentől megijed, ami minimális szakmai felkészültséget feltételez.
A nyomtatott sajtó csak jpg formátumú hirdetéseket fogad, mert ott nincs gond a fontokkal, viszont nekem tipográfusként elfogadhatatlan a minősége (raszteres betűszélek – broáf) és iszonyat nehéz kiküzdeni, hogy legalább egy pdf-et hadd küldjek.
Az is igaz (részt veszek a másik oldali harcban is), hogy rengeteg a dilettáns „kolléga”, aki viszont képtelen egy hirdetést úgy összerakni...
De legalább az esély legyen meg, hogy normálisan jelenjen meg az anyag.

Iron1 2008.07.24. 14:17:10

Konrád! Te többnyire kkv-knek adsz tanácsot, ha jól sejtem. Valószínűleg részben online ismereteik hiányosságai miatt kérnek tőled tanácsot. Gondolom, sok esetben a weblapkészítésük is kihelyezett, s lehet, hogy csak egy portálmotorral dolgoznak. Nem hiszem, hogy a helyedben meglepődnék, hogy a kód pontos helyére nézve segítséget kérnek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.24. 15:18:35

Iron1, most nem a kkv hirdetőkről beszélek, hanem azokról a weblap tulajokról, akik elvileg hirdetési pénzből élnek.

Iron1 2008.07.24. 18:53:45

Konrád: Sorry, az tényleg más. Ott azért illene tudni...

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.24. 19:21:11

Egyszer én is szeretnék olyan weblaptulaj lenni, aki hirdetésekből él. Jelenleg hirdetés sincs az oldalamon, de ezügyben majd kereslek mélben. Esküszöm, hogy én egy kódot be tudok illeszteni. :DDD


süti beállítások módosítása