A mai napig rendre belefutok abba, hogy amikor banner helyett kódot küldök, nem értik a portál tulajdonosok, mit akarok. Ezek persze főleg kisforgalmú vagy egzotikus piacon mozgó portálok. Az alábbi írás az ő okulásukra szolgál. De miről is van szó pontosan? Mit nem értenek?
Egy normál hirdetés vagy egy kép vagy egy flash file. Ha kép, akkor lehet jpg (ritkán) vagy gif (általában). Mert a gif tud mozogni, így van valami figyelemfelhívóbb hatása (vagy nem...). A flash jobb, mert ugyanakkora file méretben több dolog fér el bele, nemcsak mozogni tud, de interakcióra is képes lehet, és alapvetően sokkal szebb dolgokt lehet így megcsinálni. De míg a képet simán html elemmel be lehet linkelni, addig a flash-t csak úgy, ha bele van "égetve" a link.
Ez a történet egyik fele.
A történet másik fele a mérés. Bármilyen módon is rendeljünk hirdetést, azért az érdekes, hogy hány alkalommal jelenik meg, és hányan kattintanak arra. Ezt mérni kell. Mivel az ember bizalmatlan, és a jó barátság alapja egyébként is a pontos elszámolás, így jó az, ha valami függetélen mérőrendszerre bízzuk a bannerek mérését.
Erre való a hirdetéskiszolgáló rendszer. Ilyet használnak a portálok is a bannerek megjelentetésére, és a legtöbb ügynökség is ilyeneken keresztül futtatja a kampányokat.
Ügynökségi oldalról ennek több előnye is van: menet közben lehet kreatívot (bannert) ésvagy linket cserélni, egyben lehet látni az összes megjelenést és kattintást, le lehet állítani a futó kampányt ha baj van.
Ez a történet másik fele.
Visszatérve a bannerre: a hirdetéskiszolgáló segítségével a flash bannerre történő kattintás is mérhető, ilyenkor csak egy kód kerül a flash-be, és a hirdetéskiszolgáló "tölti azt fel" tartalommal, azaz linkkel. (Mellékszál, de ez szokott a vízválasztó lenni, amikor bannerkészítő kisiparost választ az ember: tudja-e, miről beszélek, amikor pl. adverticumos kódot kérek a bannerbe...) Ráadásul lehet olyan trükköket is elkövetni, hogy amennyiben a flash nem tud megjelenni, úgy nem üres képernyőt, hanem egy helyettesítő képet (gif-et) jelenít meg a portálon.
Namost. Ha én egy hirdetéskiszolgálót használok, akkor a fentiek alapján nem egy gif-et vagy egy flash-t, hanem egy html kódot kell, hogy elküldjek. Ez a kód jeleníti meg a hirdetést. De ezt a kódot pont úgy kell berakni az oldalba, ahogy a képet vagy a flasht. Akár egy másik hirdetéskiszolgálón keresztül, akár közvetlenül mehet a portál kódjába.
Nem nagy trükk. És nem is újdonság, az Adverticum pl. 10 éve nyújt ilyen szolgáltatást.
Így aztán, kedves portál tulajdonosok, ha kódot küldök, nem kell megijedni! Elég csak berakni a portálkódba, vagy a már meglévő hirdetéskiszolgálóba, mint html banner.
És így jobb lesz mindannyiunknak.
Utolsó kommentek