Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Rss használat és marketing

Címkék: rss blog blogmarketing

2008.08.04. hétfő 13:21 Konrad

 Az rss jó dolog. Az rss-t szeretjük. De felmerül a kérdés: mire való a marketingben?

Egy cikknek, blogbejegyzésnek, friss tartalomnak több módon tudunk rss-t készíteni. Egészen pontosan három alapvető módon:

  • a teljes tartalmat megoszthatjuk
  • egy ajánlót osztunk meg
  • csak a címet tesszük közre.

A teljes tartalom megosztása a legfelhasználóbarátabb, ellenben a látogató nem mozdul ki az rss olvasóból (általában). Azaz akkor érdemes használni, ha a cél a tartalom megosztása, és nem látogatókat akarunk "generálni" az oldalunkra. A non-profit oldalaknak, a blogoknak, a reklám célból készült tartalmaknak mindenképpen ez az ajánlott megoldás.

Trükközni persze ilyenkor is lehet, ha mégis az oldalra akarunk csalogatni embereket. Például azzal, hogy hozzászólások is vannak (alapesetben a blogok ilyenek), amit persze már csak a weben lehet követni. Hozzászólni és sok esetben szavazni is csak az oldalon lehet. Tehát a teljes tartalom nem jelenti azt, hogy le kell mondanunk a látogatókról. Egész egyszerűen csak az történik, hogy nem minden esetben jönnek el oda.

Egy előnye van még a teljes tartalomnak a blogok esetében (idehaza): a Miner.hu blogkereső az rss tartalmakat dolgozza fel. Azaz ami nincs az rss-ben, azt nem látja.

Az ajánló megosztása egyértelműen felhasználó csalogatás. Ha érdekes az, amit írunk, akkor jön a látogató: kattint és a weben olvas. Több látogató, és értelemszerűen hasszabb eltöltött látogatási idő is "jár" ezzel a megoldással.

Ugyanakkor ez egyfajta felhasználói kényszerítés is, így nem teljesen barátságos megoldás. A blogokon is szokás ezt használni, cikkek esetében pedig a többség ilyet használ. Hiszen így a látogató a tartalom mellett a hirdetéseket is látja, sőt, könnyebb átcsábítani más tartalmak "fogyasztására" is.

Ezt a megoldást tehát azoknak javaslom, akiknek fontos a reklámbevétel, értékes és érdekes tartalommal bír, és tud olyan többletet adni, ami miatt végső soron érdemes az oldalra látogatni.

Blogok esetében is érdemes ezt használni két esetben: egyrészt, ha szerkesztett a tartalom, és fontos, hogy a weben pontosan jelenjen meg (képek, ábrák, videók használata). Másrészt akkor, ha az ajánló minden lényeges dolgot tartalmaz, és az rss-ben nem látható rész már kiegészítés vagy pontosítás.

Bloggerek használják még ezt arra is, hogy a blog címlap ne csússzon teljesen szét a hosszú bejegyzésektől.

A csak cím közzététele egyfajta kényszer- vagy szükségmegoldás. Olyan, mintha a weboldal csak azért használná az rss-t, mert az "trendy", de valójában csak púp a hátán, hiszen elviszi a látogatókat, meg különben is, milyen dolog az, hogy nem látszik a hirdetés...

Így ezt a megoldást nem igazán javaslom használni, mindenképpen érdemes egy kis ajánlót közzétenni. Ugyanakkor vannak esetek, amikor egy régebbi portálon csak azt tudják megoldani, hogy legalább a cím kimenjen rss-ben. Ilyen esetben átmeneti megoldásként mégis érdemes ezzel élni.

Végül zárásként meg kell említeni, hogy létezik direkt rss-ben történő hirdetés is. Az rss alján megjelenő képpel (banner) vagy linkkel egyre több helyen találkozhatunk, idehaza például a Sanoma is él ezzel az eszközzel. Ez a megoldás - ha nem tolakodó - jó eszköz lehet a geek-ek elérésére, bár meg kell jegyeznem, ezt se szereti mindenki. Könnyen belefuthatunk negatív véleménybe, ha pl. egy blogon az rss-ben hirdetés is megjelenik.

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr11599869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

caféopen · http://www.onlinekkv.hu 2008.08.04. 13:56:07

Hasznos bejegyzés, gratulálok a címlaphoz.
Tudomásom szerint a keresőmotorok számára sem mellékes, hogy találnak-e egy oldalon rss-t vagy sem.

kapalai · http://www.marketingblog.hu 2008.08.04. 14:16:46

hasonló a miner.hu-hoz, én ezt olvasom. www.marketingblog.hu

mesemondó · http://mesek.blog.hu/ 2008.08.04. 14:35:20

Mondjuk ez nagy hülyeségnek tűnik, hogy a miner.hu csak a feed-ben levő dolgokat indexeli, és nem megy el az oldalra a cikkért.

Azt értem, hogy technikailag ez egyszerűbb volt, de a funkció szempontjából jobb lenne, ha full text lehetne keresni vele.

C10H12O6 2008.08.04. 14:52:35

mesemondó: na most képzeld el, amikor a miner kezi indexelni a teljes oldalat...:)

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.08.04. 15:19:23

caféopen: nem bizony. Amúgy a legtöbb crawler inkább az atomot és rdf-et eszi, mert annak primitívebb a felépítése és ritkán tartalmaz cdata:encoded elemet. Ez valószínüleg azért van, mert a crawlereknek sem mindegy a feldolgozandó adatmennyiség.

mesemondó: nem megy el, mert a Bártházi féle motornak így is túl sok a dolga a rendelkezésre álló kapacitáshoz képest.

A feed hasznos a terjesztés szempontjából. Legyen szó RSS, Atom vagy RDF ( esetleg PAD www.avast.com/pad/avast_whs.xml ) formátumról.

Nem csak a keresőmotorok, hanem a terjesztőoldalak miatt is. Nálam például ezért van kategóriánként is külön rss2, hogy minden szakirány le szűrni tudja a számára érdekes dolgokat. Persze ott figyel az iso és utf-8 atom is, de az csak a keresők miatt.

Nemsokára készen vagyok a PHP alapú, nyílt forráskódú RSS/Atom/RDF olvasómmal (Feedios). Ebben sokféle paramétert meg lehet majd adni és könnyen beilleszthető egy-egy oldalba korlátlan számú feed html-é konvertálva.

Ennek ellenoldalára is lesz szkript egy két héten belül. Egy egyszerű függvény, amely bekéri az adatokat és abból generál szabványos RSS2 feedet. A bekért adatok ilyesmik lesznek: cím, rövid leírás és URL, nomeg kulcsszavak.

Mindkettőhöz lesz komoly leírás, hogy kevés szakértelemmel is fel tudja használni bárki. Még akár cégek is kereskedelmi célokra.

kereso · http://kereses.blog.hu 2008.08.04. 15:29:56

Mint olvasó egyértelműen a teljes tartalmat átadó feedeket preferálom, így a saját blogomon is osztom meg a tartalmat.

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.08.04. 15:49:15

Nahát, egyre gondolunk, pont ma tettem szóvá a kedvenc PDA-okostelefon oldalamon, hogy micsoda szemétség hogy a gmaillel végre megszabadultam az e-mail spamtől, most pedig RSS-ben kapok reklámot.

Egyébként én iGoogle kezdőlapomra pakolom fel kedvenc oldalaim RSS feedjét hogy a Firefox indításakor rögtön ott legyenek. Viszont helytakarékosság céljából csak a címek jelennek meg, úgyhogy én mindenképp rákattintok ha valami érdekel.

Alex_79 2008.08.04. 16:17:44

Andrei: mint a feed43.com?

Alex_79 2008.08.04. 16:18:53

[OFF] Ajánljatok RSS-eket: www.rsslap.hu

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.08.04. 17:54:26

Tök jó összefoglalás a RSS-ről marketing szempontból. Kösz.
Engedd meg, hogy ellopjam (megnevezlek :-) és a tanítványaimnak bemutassam.(Széchenyi Egy. győr, Mark.Komm. szak, e-marketing műhely)
Elé, ha intenzíven blogolok, és fel tudok készülni az óráimra. Hehe, nem rossz...

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.08.04. 20:34:42

Alex: nem. Az RSS csinálónak az a lényege, hogy egyszerűen tudnak az amatőrök pl a feedburner vagy feed43 nélkül feedet kreálni. Letölti a kódot, meghívja a függvényt (saját tárhelyén), aztán készül az rss feed. A feed olvasó meg szimplán csak beolvas és megjelenít. Semmi több. Nem kell egy közbenső lépcsőfok. Ennyi. Saját erőforrásból kreálni mindent nyílt forrás által. Slusz.

Rooza 2008.08.04. 20:47:18

Eltartott egy ideig, míg megértettem az rss/atom értelmét, de viszonylag korán felraktam a SAGE olvasót, és el is feledkeztem róla. Most pár hónapja szedtem elő újra, és mint FF kiegészítés nagyon jól működik. Egyszerű.
A teljes tartalomnak örülök, és a hozzászólások egyben című rss-t is, mert így a korábbi bejegyzésekhez írt hsz-ek is feltűnnek, vagyis nem merülnek el a süllyesztőben. Itt ez rendben van, (bár más blogszolgáltató is adna ilyen lehetőséget!)
A wordpress egy lépéssel előrébb jár, mert a hozzászóló nevét is feltünteti a hozzászólás alatt. Ezt látom Pollner új blogjában
Korábban sokfélét kipróbáltam, az Omea reader free verziója tetszett, és az érdekes módon a blogok hozzászólásait is összeszedte, magától. Azzal csak a nagy helyfoglalás volt a gondom.. A Grazr- izé is jó ilyen szempontból, amit a mediablogon láttam először, de az már művészet, hogy több olvasnivalót belekössek- bár a lehetőség megvan rá.

Én biztosabban elolvasom a felvett blogokat így a sage segítségével, mintha mindig el kellene battyogni a célhelyre. Lehet, hogy ritkábban jövök a helyszínre, de a tartalmat, a lényeget illetően képben vagyok, és azt hiszem, ez a legfontosabb egy blogíró szempontjából, hogy az olvasó minél kisebb energia beadásával követhesse a napi információkat.

Az jó lesz, ha más blogokat is két bekötéssel követhetek, vagy akár saját blogom hozzászólásait is.
Ha egy tapasztalatlannak akartok rss-olvasót ajánlani, a sage kiváló választás lehet.

Rooza 2008.08.04. 20:53:01

Andrei, a Blogter blogokat is fel lehet fűzni majd vele két rss-szálra? (bejegyzés-hozzászólás). saját blognál nyilván csak a hsz-rss-t venném fel :)

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.08.04. 22:15:48

Ez egy előzetes tesztfelület volt, de még fent hagytam, amíg el nem készül a teljes anyag:

Bejegyzések Konrádtól (RSS2):
www.andreiground.com/feedios/?url=http%3A%2F%2Fonlinemarketing.blog.hu%2Frss2%2F

Kommentek Konrádtól (ATOM):
www.andreiground.com/feedios/?url=http%3A%2F%2Fonlinemarketing.blog.hu%2Fcomments%2Fatom

A végleges változaton akár egymás mellé, alá, stb rakhatod. Egyszerűen, de lesz hozzá magyarázat.

Rooza 2008.08.04. 22:26:48

elég szellősnek látom (tetszik)de csak bevezető van a teljes bejegyzés helyett.
Gondolom, hogy majd ezen lehet egyénileg változtatni.
A hozzászólás nick meg fog jelenni?

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.08.05. 08:48:27

Rooza: ez a poszt azért nem rólam szól. A függvény ezeket tudja jelenleg, tehát feedenként változtathatod.

ISO, UTF8, WIN1251 karakterkészlet kezelés, atom, rdf és rss feedek (0.9-2.0).

feed2html(
webcím,
általad megadott cím,
doboz szélessége,
max bejegyzés szám,
a leírás max hossza (intelligensen vág),
mutassa-e a leírást,
mutassa-e a dátumot,
mutassa-e a szerzőt,
mutassa-e a kulcsszavakat,
elszinezze-e (halványítás),
a szinezés halványítás vagy sötétítés,
induló szövegszín,
induló linkszín,
doboz háttérszíne)

Ebből mindössze az első kötelező, a többire van beállított alapérték. Ha nem az alapérték, akkor megcsinálja, amit kérsz.

Rooza 2008.08.05. 08:55:50

Köszönöm Andrei a választ, Kornélnak pedig a türelmet.

Rooza 2008.08.05. 09:07:42

Ez talán nem lesz off:

Arra gondoltam, hogyha Kornél az oldalt sorjázó linkeken esetleg rss-linkeket adna, akkor rövidebb úton olvashatom az általa ajánlott tartalmat. Az rss-tartalom fog az adott oldalra csábítani , ez egyenlő reklám (is), nem? Ráhúzom az olvasómra a linket(sage oldalsáv), és meglátom, hogy miket kapok majd. Ki is próbáltam, dehát nem rss-link volt :)
Saját blogomon majd kipróbálom, bár az ilyesminek itt lenne valós jelentősége.

Rooza 2008.08.05. 09:15:18

Elnézést kérek: természetesen Konrád. (előtte Nyúl Kornél bloggert olvastam)

Rooza 2008.08.05. 09:34:52

Hosszabb ideje használom az Interclue kiterjesztést, amivel kattintás nélkül megnézhetem a link mögött lévő oldalt, képekkel, szöveget is másolhatok belőle, küldhetem tovább mail-ben, stb.
Azt látom, hogy a Blogter főoldalon ez nem mutat kattintást, de észre lehet-e venni egyáltalán, hogy jártam ott? vagy ez egy lopakodó-böngészésnek számít? Ha az olvasottságot a rákattintás jelzi, akkor megtévesztő adatot kap a lap gazdája,mert talán nem egyedüli felhasználója vagyok, mert fejlesztések is vannak. Érdemes kipróbálni (és ilyenkor sajnálom, hogy nem vagyok üzleti érzékkel megáldva), mert tényleg nagyon jó! :)

deejayy · http://deejayy.hu/ 2008.08.06. 18:53:20

A teljes tartalmat megosztani nem mindig célszerű.

1. az olvasók nem mindig formáznak megfelelően (próbálj meg egy teljes weblaboros cikket elolvasni feedben, vicces :)
2. a weboldal (blog) azért jött létre, hogy ott fogyasszd a tartalmat, van neki dizájnja, keresője, tartalomjegyzéke, stb.

Másik véglet, amit a "népszerű" "technikai" portálok követnek: bulváros cím, semmit mondó bevezető. Az ilyenekre már csak azért sem kattintok rá. Teljesen triviális, hogy a címből mi lenne az első kérdésem, de még csak meg sem közelítik a bevezetőben felfedni. Ismétlem, ezek főleg IT témájú RSS-ek.


süti beállítások módosítása