Az egyik legfontosabb dolog, amire a blogírás megtanított, hogy mi a különbség az üzleti célú és a nem üzleti célú blog között. Ez pedig a rendszeresség, a folyamatosság.
Nagyon sok olyan kiváló blogot olvasok, amelyet nem rendszeresen frissít az írója. Amikor persze ír, akkor azt el kell olvasni, időt és figyelmet kell rá fordítani, mert megéri. De van, hogy hetekig hallgat az író, hallgat a blog.
Két ilyen példát tudok a szűkebb érdeklődési körömből: Rabbit és Szántó Balázs blogja.
Az ő blogjaik, és a hasonló blogok szakmailag rendben vannak, látszik, hogy az írója tudja és érti a témát, de valójában közvetlenül üzletet nem hoz számukra. Persze erősíti az ismertségüket és szakmai elsimertségüket, de megrendeléseket, munkákat nem ez alapján kapnak.
Ezek a blogok jórészt a szakmának szólnak.
Ha viszont egy konkrét megrendelői célközönséget szeretnénk elérni, akkor folyamatosan kell írni. Na nem minden nap, de valami rendszerességgel. Hetente legalább, de az még jobb, ha hetente többször.
És nem szabad abbahagyogatni. Az ember vagy csinálja vagy nem csinálja. Ha csinálja, akkor az legyen folyamatos. És akkor ha ráadásul jók is az írások, meg fognak jelenni azok az ügyfelek, akik a blog miatt jelentkeznek. És innentől válhat a blog a reklám közvetlen eszközévé.
Utolsó kommentek