Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Google: Stop!

Címkék: google üzlet

2008.10.26. vasárnap 21:39 Konrad

Miközben nálunk a Google mindent visz a keresésben, a tartalom-érzékeny megjelenések terén az ETARGET elorozta előle a piac nagy részét. És bár várható, hogy lesz némi változás, de az bizony látszik, hogy a Google minden áron próbál terjeszkedni.

De ez nem megy mindenhol zökkenőmentesen. Most például Oroszországban akadt meg a Google, és bukik egyelőre egy felvásárlást. Egy több, mint 143 ezer (!) orosz weboldalt kiszolgáló PPC szolgáltatót vett volna meg, de ez nem sikerült a helyi versenyhivatal vétója miatt. Ráadásul már mindenki a zsebében érezte a deal-t, így aztán nemcsak a Google, hanem a helyi cég is nagyot koppant. 

Ez egyébként érdekes kérdéseket vet fel számomra is a hazai piacon. Ha mondjuk a Google radikálisan terjeszkedne, és pl. 100% közelbe emelné a keresőrészesedését, az felvetne versenyjogi problémát? Mondjuk az ETARGET-et egyelőre nem valószínű, hogy eladnák nekik, de ha az ETARGET-től venne el ügyfeleket, azt vajon hogyan kellene értelmezni?

Ezek persze elvi kérdések, de engem még egy dolog érdekelne: ki vagy kik azok, akik azt mondhatják: oké, ennyi volt? Van olyan szerv, van olyan szervezet, ami erre figyel?

Az orosz példa elég egyértelmű, hiszen cégfelvásárlásról van szó. Idehaza ennek kisebb az esélye. De más módszerek is léteznek, nem igaz?

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr44733365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IS 2008.10.26. 22:42:56

a Google-ra egy történet: egyik haverom kötött velük AdSense-t. mikor összejött volna a 10 dolcsi, visszaszólt a Google, hogy dehát Te magad is nézted az oldalad, máredig az benne van a 13. fejezet apróbetű, bolhapiszok részében, hogy Te magad nem növelhetd a látogatottságot.

De baszki! Hát leellenőrizni, hogy műkszik az oldal, azt mégis hogyan, ha nem mehetek rá? A haver dobta is a Google-t, az ETARGET-nél ilyen gond nincs, és fizetnek is.

IS 2008.10.26. 22:43:27

bocs, 100 dolcsi, annyit fizetnek

2008.10.26. 23:12:11

"De ez nem megy mindenhol zökkenőmentes."

Zökkenőmentesen. A cikk témája pedig kiváló. :)

ricco 2008.10.26. 23:23:17

"Ha mondjuk a Google radikálisan terjeszkedne, és pl. 100% közelbe emelné a keresőrészesedését"

A keresőrészesedése 100% közelében van. Nem vet fel problémát, mert természetes növekedéssel érte el.

Jani 2008.10.26. 23:26:36

IS-nek!

Ez nem így van. Évek óta AdSense megjelenítő vagyok.
A pénzt nem a látogatottság, hanem a reklámon való klikkért kapod.
A szabály amire meg gondolsz úgy szól, hogy saját AdSense megjelenítésedre nem klikkelhetsz, így növelve bevételed. Mivel így nem érdeklődés céljából mész a célhonlapra.

Program szabélyzat-ból:
Ne feledje, hogy tilos bármiféle okból is a Google hirdetésekre kattintania a saját webhelyén.
www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=48182&sourceid=aso&subid=ww-ww-et-resourcestab&medium=link

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.26. 23:28:59

ricco, a Google se mond 100%-ot, hanem 92% körülit. Vannak még azért olyan keresők, amik nem Google, pl. a Tangó.

Másrészt attól, hogy természetes növekedéssel érte el, még monopolista lett, és ilyen esetben más területeken már keményen szabályoznak. Illetve szabályozhatnak.

ricco 2008.10.26. 23:56:29

Konrád, én se mondtam 100%-ot.

Nem vagyok egy szakértő, de a MS-t se azért szokták piszkálni, mert 100% közeli a részesedése az operációs rendszerek piacán, hanem azért mert ezt kihasználja más piacokon. (pl. böngészők)

Igazából csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy nem szerencsés összemosni a keresést a keresőhirdetést és a szöveges hirdetéseket.

peti 2008.10.27. 00:05:06

én hirdettem mindkettővel. úgy, hogy nem volt időbeli átfedés -egy időben csak eggyel hirdettem a webáruházam.

eredmény:

-az etarget a googlehoz képest nem hozott forgalmat, de a napi limitet mindig 'lekattintották' a biztonság kedvéért.

-a google-n hónapokig hirdettünk mert megérte.

be kell látni: bizonyos, de inkább minden tartalomra a google nagyságrendekkel több oldalon hirdet mint az e target. és ez volt a kollégák véleménye is.

ez a szakállas pali, aki az oldalt üzemelteti gondolom az etarget embere is.
ugye optimalizációval foglalkozik, lehet ajánlani etargetet is, van aki megfizeti - őt pl. etarget. a

egyébként szoktam az ilyen menő optimalizátorokat mérni az 'optimalizálás' és hasonló szavakra.
az ő oldalára is érdemes keresni -pl. optimalizálás- ki találja meg legelőször ?
mert az első 10-ben nincs.

szóval az etarget kidobott pénz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.27. 00:09:34

peti, az ETARGET és a Google együtt jó a hazai piacon. Vannak esetek, amikor jobb az ETARGET. Nem én mondom, nem az ETARGET mondja, hanem ügyfelek.
Nagyon erősen téma függő természetesen. No és kampány függő is. Sok esetben nem lehet ugyanaz a szöveg a Google-ben és az ETARGET-ben például, ha komolyan gonolod a kampányodat. Mert másképp működik az egyik és másképp a másik.
De mondok egy másik összehasonlítást: Google tartalmi hálózat vs. ETARGET. Ebben is jobb a Google? Mert az ETARGET jobbára NEM keresőhirdetés.

Másrészt nem tartom magam menő optimalizátornak, jelentsen ez bármit is. Csinálok ilyen munkákat is, de nem véletlenül nem hirdetem magam sehol komolyabban. Így is van annyi meló, hogy győzzük megcsinálni...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.27. 00:10:06

ricco, nem akarom összekeverni. Én csak kérdezek...

peti 2008.10.27. 00:31:11

nem számítottam ilyen gyors válaszra.

szóval: az biztos, hogy mi az etargettel webáruházunkat-azzal foglakozunk- nem hirdetünk. már googleval is csak az újakat. az új témákat.
van az a pont amikor 1 év után már mindenki tudja, stb...
de az etargettel jó tapasztalataink nincsennek.

egyébként meg örülök hogy van munkátok, nekünk is lett idővel, tagadhatatlan pl. a google sokat segített.
én jobbnak tartom a google tartalmi hálózatát.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.27. 00:48:07

peti, webáruházhoz általában jobb a Google. Az ETARGET a széles tartalmi hálózat miatt sokkal inkább igény felkeltésre és szélesebb elérésre való, alacsony a konverziója, de ennek megfelelően nem is olyan magas az árszintje (szinte minden kampány optimalizálható 30 Ft átlag ár alá, ha nagyon akarjuk).

Egyébként valóban sokat hoz a Google, de pont az én szakmámban a személyes ajánlás sokkal többet ér (jobb a konverziója :) ).

Barabás Csaba · http://vallalkozok.blog.hu 2008.10.27. 01:19:01

Ha nem akarsz komoly konkurenciát magadnak, akkor ez a legjobb megelőző technika: vásárold fel azokat, akikben a jövőbeni konkurenseidet látod.

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.10.27. 01:49:24

Egy másik megközelítésből szerintem átgondolandó, hogy ha jól emlékszem, akkor nemrég a British Telecom-ot kötelezték feldarabolásra, hogy külön legyen a kábelhálózat üzemeltető része. Kíváncsi leszek, mikor tesznek hasonlót a Google-lel. Tetszik amit csinál, de azért nekem szokott olyan hirdetéseket bedobni, ami fasorban sincs a tartalommal. Adsense pedig mindaddig nem használható megfelelően, amíg a felhasználóknak nem adnak megfelelő kontrollt a hirdetések felé. Semmilyen statisztikája nincsen az átkattintásokról, sem témakör, sem más egyéb, és természetesen a szabályzat mellett erőteljesen fellép a csalások ellen. Valahogy a Google mérlegének serpenyője nem kiegyenlített. Lassan majd ha összekötik végre Analytics szolgáltatásával, akkor talán jobban használható lesz. Vagy akkor már lehet, hogy túl sok információt adnának a weboldal tulajdonosoknak...

butcher 2008.10.27. 05:04:11

Úristen IS, ha valamihez nem értesz inkább kussolj...

tóbiás · http://poorn.hu 2008.10.27. 07:02:32

Évek óta használom az adsense-t. Én meg vagyok vele elégedve bár egyszer nekem is bele léptek a bögyömbe, de hamar helyre tettem a dolgot. Történetesen azt írták, hogy vannak olyan címek amik rendszeresen kattintanak az oldalamon megjelenő hirdetésekre. Írtam nekik egy választ, hogy adjanak legalább egy geo leírást, hogy ugyan melyik orzágból jönnek a kattintások, vagy ha mo-ról akkor melyik városból mert akkor esetleg szólhatok az ismerősöknek (akiket nem buzdítottam kattintásra), hogy ne csesszenek ki velem. Persze azt írták, hogy belső adatokat nem közölhetnek, de ugyan már hogyan tudom azt kontrolálni, hogy vki mondjuk Romániában rendszeresen az én oldalamról kattint egy videóletöltős hirdetésre akkor annak mondjam, hogy ezentúl ne kattintson? Dehát ez a lényege ennek a fajta hirdetésnek. :) Szóval az szarul esett, hogy gyanusítottak azzal, hogy másokat kattintásra buzdítok. Egyébként ez akkor volt amikor a gumimaci vagy mi nagymenő volt az online videós oldalakon ,és volt rá releváns mobilos letöltés, és gondolom a már olvasni tudó gyerekek kattinthatták. Nah mind1. Amúgy nem hoz rosszúl nálam legalábbis.

2008.10.27. 07:19:53

[imi] szebben: az erősebb kutya koitál. egyébként idő kérdése.

brendi2 2008.10.27. 08:21:40

Saját tapasztalat szerint hazai viszonylatban az Etarget sokkal, de sokkal jobban teljesített. Adwords nálam leszerepelt.

gőzgazdász · http://www.gvh.hu 2008.10.27. 08:38:22

Érdekes cikk, thx.

Az Európai Bizottság márciusban engedélyezte a Google-nak a DoubleClick felvásárlását. Hogy a Bizottság vagy tagállami versenyhatóságok engedélyeznek-e további fúziókat, az az érintett piacok versenyhelyzetétől, a piacra való belépés könnyűségétől függ - ha úgy ítélik meg, hogy a verseny érdemben romlana, akkor vagy feltételhez kötik az engedélyezést vagy tiltanak. Az oroszok versenypolitikában egyébként annyira nem mérvadók.

A felvásárlás engedélyezésen túl valóban van más versenypolitikai eszköz is a beavatkozásra: ha egy erőfölénnyel bíró, a piacon megkerülhetetlen cég nem jobb szolgáltatással hanem a versenytársak durva kiszorításával próbálja tovább javítani piaci pozícióját, vele szemben eljárás indulhat, bírsággal és egyéb intézkedésekkel a végén, mint a Microsoft ellen az interoperabilitási infók és a Media Player árukapcsolás kapcsán.

gőzgazdász 2008.10.27. 08:39:37

az előbb nem ment át a href-elt link a Google/Doubleclick-re, úh csak beillesztem:

ec.europa.eu/comm/competition/mergers/cases/decisions/m4731_20080311_20682_en.pdf

Én úgy vélem 2008.10.27. 09:07:37

A google soha nem fog 100%-s részesedést megszerezni a ppc hirdetés piacon és ezt a saját szabályzatának köszönheti. Rengeteg olyan oldal van ahol az oldal témája miatt nem jelenhet meg adsense hirdetés és sok olyan hirdetés van amit nem lehet adwordsben feladni, így mindig lesz igény egy másik, toleránsabb hirdetési rendszerre. Ez most nálunk az Etarget.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.10.27. 09:29:07

A magyar versenytörvény alapján (is) nem a 100% számít, hanem a gazdasági erőfölény. Ebbe olyan dolgok is beletartoznak (ld gőzgazdász), mint a piacra való belépés költségei és kockázatai (és az online piacokon ezek nem túl magasak: próbálkoznak is rendszeresen újabb keresőkkel pl), vagy a keresleti helyettesíthetőség (ha nem tetszik a Google keresője, nagyon könnyű másikra átváltani, ha nem tetszik az AdSense, elég könnyű váltani).

A másik kérdés meg az, hogy visszaélnek-e ezzel az erőfölénnyel. Ha pl az AdSense olyan sokat fizet egy kattintásért, vagy olyan keveset kell neki fizetni hirdetőként, hogy az a hatékonysággal nem indokolható, _és_ ez alkalmas a versenytársak kiszorítására, az már visszaélés. Mondjuk ezt kissé nehéz megállapítani úgy, hogy a Google tiltja az árai nyilvánosságra hozását.

Nick-Son 2008.10.27. 15:53:01

Ha csak Konrád cikkein múlna az ETARGET sikere, akkor már piacvezető lenne.

És amikor ezt eléri, akkor a piacának a felét átadja a konkurenciának, hogy legyen már valami izgi versenyhelyzet.

Talán nem is a pénzért csinálják az egészet...

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.10.27. 16:44:44

Jó mind a kettő. Tudni kell használni.

Ash 2008.11.04. 15:12:07

"mint a piacra való belépés költségei és kockázatai (és az online piacokon ezek nem túl magasak: próbálkoznak is rendszeresen újabb keresőkkel pl)"

Nem túl magas? Megnézném mennyiből tudnál egy versenyképes keresőt, kifejleszteni, üzemeltetni.
Próbálkoznak? Hol? Magyarországon? Évek óta nincs új magyar kereső.
Legnagyobb bánatomra.

Steven 2008.11.04. 16:06:22

Kár hogy az E-target is döcög... Épp ma halt be pár órára!


süti beállítások módosítása