Miközben nálunk a Google mindent visz a keresésben, a tartalom-érzékeny megjelenések terén az ETARGET elorozta előle a piac nagy részét. És bár várható, hogy lesz némi változás, de az bizony látszik, hogy a Google minden áron próbál terjeszkedni.
De ez nem megy mindenhol zökkenőmentesen. Most például Oroszországban akadt meg a Google, és bukik egyelőre egy felvásárlást. Egy több, mint 143 ezer (!) orosz weboldalt kiszolgáló PPC szolgáltatót vett volna meg, de ez nem sikerült a helyi versenyhivatal vétója miatt. Ráadásul már mindenki a zsebében érezte a deal-t, így aztán nemcsak a Google, hanem a helyi cég is nagyot koppant.
Ez egyébként érdekes kérdéseket vet fel számomra is a hazai piacon. Ha mondjuk a Google radikálisan terjeszkedne, és pl. 100% közelbe emelné a keresőrészesedését, az felvetne versenyjogi problémát? Mondjuk az ETARGET-et egyelőre nem valószínű, hogy eladnák nekik, de ha az ETARGET-től venne el ügyfeleket, azt vajon hogyan kellene értelmezni?
Ezek persze elvi kérdések, de engem még egy dolog érdekelne: ki vagy kik azok, akik azt mondhatják: oké, ennyi volt? Van olyan szerv, van olyan szervezet, ami erre figyel?
Az orosz példa elég egyértelmű, hiszen cégfelvásárlásról van szó. Idehaza ennek kisebb az esélye. De más módszerek is léteznek, nem igaz?
Utolsó kommentek