Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kortesbeszéd

Címkék: polblog

2008.11.02. vasárnap 14:09 Konrad

Hírbehozó a Webisztánon nagyon jól összeszedte, milyen szerepe volt (illetve van) Barack Obama kampányában az internetnek. Ezért erről most nem is beszélnék, sokkal inkább a hazai politikusokhoz szólnék.

2009 nyara nagyon közel van. Ekkor lesz biztosan a következő választás nálunk, ekkor választunk EU-s képviselőket. Kampány szempontjából és legfőképp gondolkodás szempontjából ez a hajó már elment. Már nem érdemes sem kapkodni, sem új dolgokat kitalálni, használni kell a meglévőket, és nagyon gyorsan el kell kezdeni kitalálni, milyen eszközökkel fognak kampányolni az interneten.

Mert az EU választás azoknak lesz elsősorban érdekes, akik gondolkodnak. Ezek az emberek pedig interneteznek is.

De mint írtam, sok újdonságot erre már nehéz lenne kitalálni. Nade jön majd 2010 tavasza is, amikor biztosan lesz parlamenti választás. Addig még van idő, hogy azok, akik használni akarják - komolyan használni akarják - az internetet, felkészüljenek.

Lássuk, mit kell tenni, mik legyenek az első lépések!

Kedves politikusok!

Önök közül sokan nem értenek az internethez. Lehet, használják, akár naponta is, de valójában nem tudják, mire lenne ez való, és főleg nem tudják, mások mire és hogyan használják a világhálót. Mondom ezt azért, mert látom, milyen törvénytervezeteket csinálnak, milyen döntéseket hoznak, milyen dolgokat használnak most. Az internet nem úgy működik, mint ahogy a hatalom a való világban. Ez nem egy központosított valami, itt nem lehet egy-két törvénnyel irányítani a dolgokat. Itt egy politikus pont annyit ér, amennyit egy nem politikus. Nem fogják tisztelni csak azért, mert a Kossuth térre kell bejárni dolgozni, vagy mert rajta van valamelyik párt fizetési listáján.

Máshol is így van ez, de az interneten ez látszik. Itt szembe találják magukat egy olyan közösséggel - sőt olyan közösségekkel -, amelyek kegyetlenül megmondják a véleményüket. És ha a jelenlegi tudásukkal ide belépnek, akkor bizony hirtelen szembetalálják magukat olyan folyamatokkal, amik ellen semmit nem tehetnek. Semmit. Még az "ősellenség" Kurucinfót sem tudták kormányzati eszközökkel sem megszüntetni. Legyen ez tanulság!

Egy dolgot tehetnek: tanuljanak! Kezdjenek el tanulni, informálódni, látogassák a közösségi helyeket. Találják ki magukat az interneten, kezdjenek el próbálkozni, kezdjenek el mindenféle eszközöket használni!

Mert vannak, akik ezt már teszik, és bizony előnyben lesznek 2009 végére, amikor a kampány már vadul fog dübörögni.

Tehát tanuljanak és gondolkozzanak! Kezdjék el MOST!

Egyébként a helyzet nem reménytelen, például a napokban kaptam linket az egyik Fideszes EU képviselő YouTube oldalára, ahol olyan dolgokat lehet megtalálni, ami nem is jut el az országba más úton. Egyre több politikus blogol, és sokan használják úgy az internetet, hogy nem is biztos tudjuk róla, hogy igazából politikussal van dolgunk.

Ahogy folyamatosan nő a penetráció, úgy lesz egyre fontosabb az internet a politikai kommunikációban is. Ez azt is jelenti, ki kell lépni a párthonlapok langymelegéből, bele kell ugrani az internet valódi világába. Obama példája mutatja: eljön az a pont, amikor az internet ismerete és profi használata nagyon jelentős előny lesz. Fel kell erre készülni, még nálunk is!

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr61745521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsolti 2008.11.02. 17:36:44

vhogy nem tudom elképzelni, h itthon egy gipsz jakab politikus nyilatkozik a napkeltében, és olyat mond lakat t. károlynak, hogy nézzél meg az iwiwen. napokig találgatná a kurucinfótól a színes bulvárig mindenki, hogy ezt vajon mennyivel kente meg az origo zrt. korai ez még itthon, ne akarjunk választási kampányt a netre. előbb jussunk el odáig, h pl. blogolni NEM ciki.. (re: múltkor valami felszólaló ezen *viccelődött* a parlamentben)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.02. 17:46:17

zsolti, pont ezért nem korai erről beszélni. Azért úszott el nekik 2009, mert tanulniuk kell. És nem most fognak kampányolni, hanem majd egy év múlva. Már akkor, ha rájönnek, érdemes.

W Joe 2008.11.02. 19:04:55

Csak az Obama girl mintájára ne csináljanak egy Gyurcsány-girlt vagy Orbán-girlt :)

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.11.02. 19:46:37

Szerintem a lakosságnak töredéka használ egyelőre netet, és a politikusok inkább a többségre koncentrálnak, akiket könnyebb is félrevezetni, mert kevesebb forrásból tájékozódhatnak.

igorB · Http://politech.blog.hu/ 2008.11.02. 19:49:48

A gond pont azzal van, amit mi az online közösségek előnyének tekintünk: a politikus fél, mert azokat nem lehet kézivezérelni. Félnek pénzt beleölni, mert ki tudja, hogy nem fordul-e ellene valamikor (s szinte biztos, hogy ez előbb vagy utóbb megtörténik). Nem bírják elviselni az ellentmondást, ennyire egyszerű.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.02. 20:00:11

agyvihar, az átlagos penetráció is magas, de rendszeres és folyamatos használó is az össz lakosság negyede. Nem láttam sajnos olyan felmérést, ami a választók százalékában nézi, deott ez biztos nagyobb. Ráadásul a véleményvezérek jelentős részét el lhete így érni. Nagyobb városokban és Bp-en már kihagyhatatlan az internet.
igorB: pont ezért kell elkezdeniük tanulni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.02. 20:19:32

De jó lenne ha mindegyik blogolna, 2 perc szétkapnánk a sok hülyeséget amit összehordanak ...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.11.02. 20:53:43

politikus blogot akartok? Hát tessék:
www.kohegyidaniel.gportal.hu/gindex.php?pg=27275257
A jövő politikusnemzedéke! ;) és már blogol!

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.11.02. 20:55:00

Örüljünk neki, ha nem tiltják be, baz, vagy nem kell bejelentened az IP-címedet a hivatalba tízoldalas nyomtatványon.

malinov 2008.11.02. 21:14:37

azért itt van egy rakás politikus, akiknek már van közük a nethez:

www.politikus.lap.hu

Nekik legalább van weboldaluk (most itt ne térjünk ki rá, milyen színvonalú....)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.02. 21:19:39

alinov, a weboldal önmagában kevés. Erre is próbáltam célozni a fentiekben.
Olyan ez, mintha azt mondanád: reklámoznak a politikusok, hiszen van kis füzet, amiben bemutatkoznak. Oké. És?

mlle 2008.11.02. 21:39:33

A választást nem az a töredék népesség fogja eldönteni, aki gondolkodik és/vagy internetezik, hanem az istenadta nép. Avagy borzalmas tagság, kinek hogy tetszik. Arra pedig a kertévék meg rémhírtévé meg ezek hatnak...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.02. 21:41:02

mlle: kiélezett helyzetben számít a kisebbség is, lásd pl. az SZDSZ határon táncolását. Ráadásul mára sokkal szélesebb réteg netezik, mint volt az pár éve. Elég csak az iwiw-re gondolni.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.11.02. 23:33:24

Az a baj, hogy ezek (mindkét vagy három oldal) annyira hülyék, hogy azt sem értik, amit írtál. Vagyis nem értenék, ha olvasnák. 2 db ilyen Kossuth térit is van "szerencsém" ismerni személyesen, nem csak futólag. Katasztrófa...:-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.02. 23:48:32

MacTom, én sokáig politizáltam aktívan, a mai napig vannak politikus ismerőseim, barátaim. Nem véletlen írtam ezt le :) Vagy inkább: :(

2008.11.03. 06:40:31

a politikusnak nem kell hozzá érteni. épp ezért teszik el ők a nagy lét. nincs megköveteleve, hogy értsen hozzá, így nem is fog érteni hozzá. de ha már hozzáértés, lehetne számítógépkezelést, és alapfogalmakat is tanulni.

Palócz István · http://palocz.hu 2008.11.03. 08:27:51

Türelem!
Szerintem ezeket ugyan úgy beimportálják a tisztelt politikusok, mint az összes többi technikát. Nem hiszem, hogy kitalálnának valami újat, sem ők sem a kampánystábjuk. Amint egy módszer bizonyít a nagy Amerikába akkor itthon is tarolni fog. A drága politikus nem fog ettől még érteni hozzá, mert nem ő, hanem a kampánystábja fogja jól/rosszul használni.

Ettől még fontos lenne az amiről Konrád beszél, méghozzá az, hogy képezzék magukat. Ismerjék meg ezt a médiumot. Ez azonban nem csak a politikusainkra igaz, hanem minden emberre.

pp

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2008.11.06. 13:20:35

Egy kisvárosi közösségi portált üzemeltetek, és azt hiszem nyugodtan kijelenthetem, hogy a politika felismerte az internet jelentőségét. Olyannyira, hogy a nyáron az egyik városi cég munkatársai folyamatosan regisztrálgattak a portálomra és álnéven támadták, zavarták a kialakult közösséget... a Századvég egyik kutatója által írt akciótervükben azt a szót használták, hogy "beszivárognak" hozzánk és "szavazópolgári befolyásolást" végeznek.

Szóval a politika nem alszik, alkalmazkodik, pénzért megveszi a szakértelmet, és zsoldosként használja a céljai érdekében.


süti beállítások módosítása