Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szubjektív a Keresőmarketing Napról

Címkék: keresomarketing nap 2008

2008.11.21. péntek 22:39 Konrad

Ígértem, írok a Keresőmarketing Napról. Bevallom, elfogult vagyok, hiszen amellett, hogy én vezettem le a programot, én is szerveztem, és szinte a saját gyerekem ez a rendezvény. (Én is: nemcsak én, hiszen a kirowskival közösen csináltunk mindent, ezúton is köszönet nekik!) Igyekszem persze kritikusan nézni, és látok is hibákat, de ilyenkor az ember hajlamos ezeket azonnal magyarázni is holmi "körülményekkel" és "lehetőségekkel".

Én nagyon jól éreztem maga, elég sok előadást végig is tudtam hallgatni. Nem fogok egyenként írni mindről, nem is tudnám kapásból elmesélni a tartalmukat, inkább csak kiemelek pár számomra fontos dolgot.

Mindjárt az elején meglepődtem, mégpedig a hazai keresőrészesedéseken. Ugyanis azt tudjuk, hogy a Google 90% fölött van - jelesül 93% -, de azt már kevésbé, hogy ez havi 5 és fél óra átlagosan ott eltöltött időt jelent felhasználókként. Viszont a második helyezett a Live.com, 39%-os eléréssel! De az is látszik, hogy ezt nem használják, hiszen a havi ott eltöltött átlagos idő alig több, mint fél óra... A hazai harmadik az OK.hu, 14% eléréssel, és közel egy óra ráfordított havi idővel. Értelemszerűen ezek keresztolvasottsági adatok, azaz sokan jutnak el a Live! címlapra, aztán mégis a Googleben keresnek sokat. Egyébként a hazai felhasználók 5%-a nem használja egyik keresőt sem a gemius/Ipsos Audience 2008.augusztusi felmérése szerint.

A délelőttben kiemelésre érdemes volt szerintem még a kirowski heat map-es előadása, elsősorban a hazai példák alapján. Sok meglepő és érdekes adat mellett két dolog ragadt meg: szeretünk - nagyon szeretünk - az akció feliratra kattintani, és ha a link mellett van nyíl, akkor elsősorban a nyílra kattintanak a felhasználók.

A Google előadását azért említeném meg, mert nem marketing bullshittel jöttek, hanem gyakorlati példákkal a Google Analytics beállításaihoz.

A délutánban csalódtam egy kicsit. Meghívtunk négy SEO szakembert, meghirdettük a honlap szétszedési versenyt, de sajnos nem csináltunk kellő keretet az egésznek, így elúszott és talán túl szakmai lett ez a rész. Ráadásul kiugrott a hazai szakemberek mumusa: lehetsz te nagyon penge abban, amiben dolgozol, de ez nem jelenti azt, hogy tökéletesen prezentálsz. Pedig nagyon hasznos dolgok hangzottak el, és kellett is ez a blokk - legközelebb máshogy fogjuk megcsinálni.

A PPC versus SEO vita jó volt, versus nélkül. Azaz inkább arról volt szó, hogyan jó együtt a két dolog. Erről sokan sokfelé írnak is, itt most nem részletezném. Hasznos beszélgetés volt, a végén sok kérdéssel a hallgatóságtól.

Nagyon örültem, hogy még az utolsó előadásként elhangzó esettanulmányon is sokan voltak, és még kérdezni is volt kedvük a résztvevőknek - ez így este fél hat felé történt, tehát tényleg érdekes lehetett sokaknak ez is.

Összefoglalva: nem volt haszontalan a nap. Talán kicsit többet kedveztünk az ügyfeleknek, kevesebbet a szakmának, de úgy gondolom, ez nem is baj. Nem szakmai workshopot akartunk, hanem valami mást. Egyébként érdekes volt, hogy menet közben elhangzott kérdések alapján a jelenlévők döntő többsége használt már Google Analyticset, nagyon sokan futtattak vagy futtatnak kampányt a Googleben, és a társaság több mint fele optimalizálta valamennyire a saját oldalát. Azaz értő szakmai közönségünk volt.

Jövőre ismét lesz Keresőmarketing Nap, lesznek új, eddig még nem érintett témák is benne, és persze igyekszünk majd még jobbat, még informálisabbat csinálni, mint az idei volt.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr43782056

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: SEO blog - Longhand 2008.11.22. 17:43:12

Keresőmarketing Nap 2008 - összegzésCsütörtökön (2008. 11.20-án) a Konrád és a Kirowski által szervezett Keresőmarketing Nap-on vettem részt, az ott elhangzottak kapcsán osztanék meg pár gondolatot. Délelőtti műsorról lecsúsztam sajnos, de ismerősök elmo…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zerus 2008.11.22. 00:49:48

nagyon örülök,hogy ott lehettem! Nekem az tetszett,hogy az előadások pörögtek egymás után,az oldalak seo szétszedése tényleg kicsit hosszabbra sikeredett,de a kiváncsi közönséget ez nem tántoríthatta el. A heatmap-es rész nagyon vicces volt. A lényeg pedig számomra az volt,hogy az egyik legjobb (számomra legjobb) seo-s és ppc-s csapattal dolgozhatok - büszkén mondhatom ezt. reméleim tanácsaitokat sikerül megvalósítanunk a jövőben(zerus a wapról)

Longhand · http://longhand.hu 2008.11.22. 02:04:36

Elnézést, ha elhúztam kicsit az előadást és nem voltam eléggé lényegretörő, egyrészt a rutintalanság prezentálásban, másrészt pár óra volt felkészülni, harmadrészt ezt nem lehet 5 percben ilyen formán, ahogy ezt egy korábbi posztban jeleztem :)
Javasoltam, hogy legyenek konkrét kérdések, végül kiderült, hogy ott volt a JustBookIt.hu tulajdonosa és előadás után meg is beszéltük jól a benne megfogalmazódott kérdéseket, de nem akart közbeszólni.

Számomra mindenesetre teljesen pozitívak a benyomások, a beszélgetős rész elég jól sikerült szerintem, sok emberrel beszéltem, sokan megkerestek a kérdéseikkel.

Az egyéb előadások is tetszettek amiket, egyedül a végső SEO vs. PPC előadással kapcsolatban vannak ellenérzéseim, le lett ültetve 8 ember, akiből 7 és fél esetén PPC az elsődleges profil és teljesen alaptalan fals elképzeléseket hallhattunk sokszor a SEO kapcsán.

zerus 2008.11.22. 08:17:51

persze,természetesen nem lehet ezt 5 percben,szerintem azért is mert nem mindenki érthet a szakkifejezésekhez, meg kellett a sok ötletet magyarázni,hogy miért is javasolja az adott ember azt az oldal számára.

Cyber CheGuevara 2008.11.22. 09:36:49

Szia Longhand!

Lehet, hogy a prezentációd nem volt tökéletes, de a hozzászólásaidból egyértelműen kiderült, hogy rendkívül mély, gyakorlati tudásbázist birtokolsz, és aki tud olvasni a sorok között az vágja, hogy ez mennyit ér.

Kösz, csak ennyit akartam mondani.
Én

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.11.22. 11:38:16

Köszi!

Írok majd hamarosan én is a konferenciáról, mik azok a dolgok amik a SEO vs. PPC beszélgetés kapcsán megfogalmazódtak bennem, de nem akartam ott hozzászólni, mert így is kicsit sokat szerepeltem :)

Visszatérve a konferencia egészére, tényleg jó lett szerintem, ügyesen megszervezték Konrádék, köszönet érte.

Tottiata 2008.11.23. 21:25:16

Legjobban a weboldalak szétcincálása érdekelt, az 5 perc tényleg nagyon kevés.

Longhand! Egy tipp a következő prezidre: a ppt-t ne szerkesztő hanem diavetítő módban (F5) mutasd be :D

A nap nagyon hasznos volt, jövőre is elmegyek.

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.11.24. 01:28:15

Tottiata:
ne szégyeníts Attila! :)
Legközelebb majd F5-öt nyomok F9 helyett ;)

Cyber CheGuevara 2008.11.25. 08:41:52

Hello Longhand!

:D Ne is törődj vele. :) Érdemes elpróbálni a prezit magadnak az irodádban/otthon, és akkor kiderül, hogy hol kell csiszolni. :)

Szia!
Én


süti beállítások módosítása