Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tíccsák be!

Címkék: érdekes

2008.12.03. szerda 22:00 Konrad

Tíccsák be a reklámot! Úgyis hazudik! Átveri a zemböröket! A zembörök hülyék, nem gondókoznak, mög köll nekik mondani, mi a jó! Milyen mán az, hogy csak úgy ajángatnak mindenfélét itten a bankok! A zembörök mög ehiszik, vöszik fő a hiteet, aztán belebuknak!

Me én is fővöttem a lapostévére vagy 250 ezret, közben mög itt a kocsi is, a gyeröknek a lakás, azt is fizetni kő, most meg drágább is, aztán mög nem is monták, hogyígy lösz!

Ne kölljön má gondókozni, a reklámok mongyanak igazat, mög ne reklámozhassanak a bankok, csak szíják a vérünket, oszt úgyis tuggyuk ki keresnek rajtunk is. Mé nem lép a kormány? Tessenek kérem odahatni, hogy ne érezzük magunkat hülyének! Na!

Hát gratulálok, Tisztelt Szakszervezet, köszönjük, leülhet.

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr15802446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EsTeh · http://www.go2jordan.info 2008.12.03. 23:18:37

Igenis, Állam Bácsi tiltsa be a csokoládé-, a csipsz-, meg a sör- és kóla reklámokat is, mer' a csak hízunk itten tehetetlenül!
Bezzeg a szocializmusban meg lett mondva, hogy A tej: Élet, erő, egészség!

zRg 2008.12.03. 23:29:47

Ehh, Borsik "ne a mozdonyvezetőkkel fizettessék meg" Jánosnak megint nincs értelmes témája? Hihetetlen...

2008.12.04. 00:39:22

igen, ilyen hitelek támogatása miatt szopunk a közteherviselés címén. vagy tilcsák be jól, vagy adják drágán, de ne én szopjak már ilyenek miatt. meg ti.

2008.12.04. 00:40:57

szolidalitás na. oktatni kéne inkább. az is külön biznisz lehetne...

ManiAc 2008.12.04. 08:32:00

Cadmagician -nak igaza van. Felelőtlen bankárok elcseszik a saját üzletüket, névleg csődbemennek, aztán minden ember emiatt szív, rosszabb esetben fizet. (pl. az állami támogatáson keresztül, vagy épp megnövekedett törlesztőrészletet fizet, sokféleképp lehet szívni...)

Valóban kellene valamiféle kontrol, bár a reklámok nem okozói a helyzetnek, csak az állapotokat tükrözik.

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.12.04. 10:35:17

Nem a reklámot kell betiltani, hanem tájékoztatni a népet társadalmi célú kommunikációval, iskolai oktatással a pénzügyi rendszerről. Meg még sok másról is.

falusi liba 2008.12.04. 10:42:39

Miért van az, hogy ha a trendi fiúk elő akarják adni a bunkót, akkor mindig tájszólást imitálnak? Vidéki = buta és sötét, náluk ez axióma. Az uzsorakamatra adott plazmatévés áruhiteleket is a Szeged környéki tanyavilágban élő öreg parasztgazdák vették fel, ugye.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.04. 11:12:59

A hírben a szakszervezet tiltakozik. Olyan stílusban (tartalmilag), mint egy Szeged környéki parasztember. Vagy zalai gazdálkodó.
Azaz nem néz körbe, nem gondolkozik, hanem nyomja a véleményét.

malterosláda 2008.12.04. 11:30:04

az agresszív szakszervezeteket (és vezetőiket) nem tiltják be? különösen válság idején...

Pierre 2008.12.04. 11:42:28

Igen Tisztelt Marketinges Kollégák!
Nekem ez az egész egy kicsit a "bort iszik, vizet prédikál"-féle hozzáállásnak tűnik. :-)
Persze értem én Konrád álláspontját az erősen eltúlzott szakszervezeti álláspont kapcsán, de sokkal kevésbé értem a felháborodást, a reklámok és a reklámszakma nevében és védelmében.
Mindannyian tudjuk, hogy az éter (különösen atl fronton) telistele van szándékosan (!) félrevezető/eltitkoló, nem ritkán egyenesen hazug reklámokkal. És nem csak a pénzügyi termékek/szolgáltatások terén, hanem szinte minden területen.
De ez még nyilvánvalóan nem ok arra, hogy betiltsuk a reklámokat (a cigit se tiltották be, pedig az is káros az egészségre is meg a pénztárcára is), de talán ha a reklámszakma jobban odafigyelne a korrekt tájékoztatásra a hazudozás helyett, és valódi kreativitással, egyedi ötletekkel próbálnánk kitűnni a médiazajból, akkor nem lennének ilyen reakciók.
Kevesebb támadási felület, kevesebb támadás, nem? :-)

G Zoli · http://www.garamiz.hu/blog 2008.12.04. 11:56:20

A helyzet az, hogy sajnos az emberek itthon nem tanultak meg gazdálkodni a pénzükkel. Külföldön van vásárlási kultúra.
Itthon a szocializmus után rászakadt az emberekre ez a hitel dolog és sokan, általában a nem túl iskolázott emberek nem tudtak/tudnak mit kezdeni a dologgal.
Bárki bármit mond, ezeket az embereket sajnos rossz irányba viszik az említett típusú reklámok. Persze nem azt mondom, hogy be kell tiltani ezeket, inkább az embereket kéne felvilágosítani, tájékoztatni megfelelően.
Fel kell tudni mérniük a korlátaikat és felfogni, hogy attól, hogy elhozzák a termékeket 0%-kal, attól az még nem az övék.

ManiAc 2008.12.04. 12:11:04

Zoli: Szerintem külföldön még rosszabb a helyzet, tőlünk nyugatabbra legalábbis még nagyobb az adósságállomány mint itt.

A felelős vásárlás és hitelfelvétel szükségességében viszont maximálisan egyetértek.

Bár akkor lenne csak igazán válság, ha mindenki csak annyit fogyasztana amire pénze (és szüksége) van...

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.04. 13:45:30

félrevezető reklámok ide vagy oda

- miért nem veszem fel zsákszámra a hiteleket, hogy abból plazmatévét vehessek karácsonyra?

- miért nem dőltem még be soha a celldorado.com-nak?

- ha én és a környezetemben kb mindenki fel tudja ezt fogni (úgy, hogy nem volt egyetlen ilyen óránk sem gimiben vagy máshol), akkor miért gondoljuk azt, hogy az államnak kéne bármit tegyen vagy a bankoknak vagy a reklámszövetségnek? demagógabban úgy is mondhatnám, hogy miért költség az én pénzemet hülyék felvilágosítására?

Vendég 2008.12.04. 14:54:13

G Zoli, tsabeeka! Igazatok van.
Az embereket simán átverik a reklámok (tisztelet a kevés kivételnek), és ezt a reklámozók is jól tudják.

Atti 2008.12.04. 17:50:50

Konrádnak teljesen igaza van!

A marketingesek nem tehetnek arról, hogy javarészt az embereket megtévesztő, hazug reklámok készülnek. Ugyanúgy, mint a bankárok, brókerek sem tehetnek a pénzügyi válságról. Es ugyanúgy az mszp sem tehet arról, hogy az ország olyan helyzetben van amilyenben. Természetesen ezek a problémák mind mind adottak, ezeknek a problémáknak vannak okozóik, de azok nem a marketingesek, bankárok, politikusok. Kérlek benneteket, hogy ne próbáljatok bunbakokat, csoportokat keresni, szakmákat megbélyegezni. Nem lenne szép magatartás.

Next demagóg post?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.04. 17:56:13

Vendég, Atti, többiek!
A reklámok nem hazudnak, a reklámok eladnak. A rábeszélés nem hazugság. Soha nem állít olyat egy reklám, ami direkt nem igaz. Maximum felnagyít dolgokat, míg hátrányosakat nem említ. Azt mondja pl., hogy a BMW erős és gyors autó, de azt nem mondja, hogy sokat fogyaszt.
Amelyik reklám hazudik, megtéveszt, azt jellemzően meg is büntetik.
Pont ez a fajta közfelfogás az, ami káros ugyanis a felelőtlen döntést áthárítja másokra, jellemzően most a reklámozóra. Ez egyfajta butaság, szűklátókörűség.
Aki azt mondja, a reklám káros, az azt is mondja, hogy "hülye vagyok, befolyásolható vagyok, védjen meg valaki, nem kell a szabadság, sokkal fontosabb egy valaki, aki vigyáz rám". Lehet ilyen, de nekem ez nem tetszik. Ez van.

Pierre 2008.12.04. 18:29:07

Kedves Konrád, rendben van, hogy Te is a marketingből élsz, de azért nem kellene ennyire eufemizálnod... Vagy a 3 csepp Jar elmosogat egy egész esküvői étkészletet, az csak "felnagyítás"? Nálam hazugság. Nem akarok végigsorolni minden reklámot, ami olyanokat állít, ami "direkt nem igaz". Túl sok van.
De ahogy egy szóval sem állítottam, hogy a reklám káros (csak azt, hogy sok esetben nem igaz, amit állít) - ebben egyetértünk, hogy nem a felelősséget kell átárítani -, úgy Te legalább olyan "butaság, szűklátókörűség"-betegségben szenvedsz ha azt hiszed, hogy csak a reklám- és szólásszabadság máris felmentést ad az alól, hogy pusztán üzleti érdekből hazudjunk.
Lehet hangsúlyozni és kiemelni bizonyos előnyöket, és az sem hazugság, ha nem említed meg azt, ami kevésbé kedvező.
De - nevezz bár butának és szűklátókörűnek - akkor sem helyes olyasmit állítani egy reklámban, ami egyszerűen nem igaz.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.12.04. 19:01:32

a reklámok egy része amúgy is az ostobáknak szól.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.04. 19:58:30

Pierre, egyszerű. Olyan a magyar reklámtörvény, hogy gond nélkül feljelentheted az összes reklámot, amelyikben nem igaz állítás hangzik el. Ha igazolod, hogy hazudott a reklám, akkor büntetnek. Van is erre példa, elég csak az internetszolgáltatók ajánlataira gondolni... De büntetnek akkor is, ha a kedvezményes termék nem kapható, vagy ha más átverés van.

Pierre 2008.12.04. 20:25:46

:-D
Most komolyan azt gondolod, ez a megoldás?? Jelentgessük fel a reklámokat/ügynökségeket? Nincs elég széthúzás, ellenségeskedés, feljelentgetés még ebben az országban??
Már megint a "könnyebbik" utat választanánk...
Vagy tényleg ennyire nehéz a korrekt kommunikáció? Esetleg arról van szó, hogy könnyebb hazudni (túlozni, csúsztatni...), mint megdolgozni a pénzünkért, és valami ötletes, újszerű, kreatív megoldással kerekedjünk felül a versenyben?
Mindegy, (sajnálattal) látom nem egyformán gondolkodunk, és elnézést a hosszú kommentjeimért. Befejeztem. :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.04. 20:38:01

Szívesen érvelek én a szakma mellett. Sok esetben az történik, hogy a briefben vannak olyan állítások, amik később kiderülnek, nem fedik a valóságot. De ez pont nem az ügynökség felelőssége, hanem a cégé. Ezért aztán nem is az ügynökséget büntetik ilyen esetben.
Nem széthúzás ez, hanem a piaci verseny része.

2008.12.04. 21:07:05

még mielőtt a parasztokat lenéznék, a paraszt gyesznyaja és a pék kenyere miatt nem halunk éhen....

Róth Dénes 2008.12.04. 21:21:54

A "ki miről tehet" és felelősség kérdésköréhez lenne egy népszerűtlen hozzászólásom.

Minden ellenkező híreszteléssel szemben Gipsz Jakab, a hófehér Swiftjét (lakását, plazmatévéjét stb) alacsony önrésszel CHF-hitelből megvásárló átlagember bizony egy arbitrázsügyletben ülő spekuláns, aki munka nélkül szeretne gyarapodni azon, hogy a pénz (mint áru) piacain térben és időben különbözőek az árak. Arra spekulál (azon nyerészkedik), hogy a CHF és a HUF közötti kamatkülönbség és az árfolyamok változatlanok maradnak, vagy legalábbis nem változnak nagyon.

Csak azt a tényt, hogy ő egy kosztpénzzel játszó buta spekuláns (még ha egyébként megértené) nem hajlandó tudomásul venni.

Persze neki is nagyon nehéz visszaszokni arra, hogy csak a reálgazdaságban ténylegesen megtermelt javakból gyarapodhat.

De ezért nem a bankárok, meg a reklám a felelősek.

Róth Dénes 2008.12.04. 21:27:53

Ja, és a marketing olyan mint az udvarlás: hazudni általában nem kifizetődő, de a legjobb formádat mutatni, a gyengeségeidet palástolni viszont igen.

Ezt pedig lehet primitíven és stílusosan is csinálni -- attól függően, hogy az eladni szándékozó melyikre képes, de méginkább hogy a potenciális vevő melyikre gerjed.

falusi liba 2008.12.04. 23:02:18

"Olyan stílusban (tartalmilag), mint egy Szeged környéki parasztember. Vagy zalai gazdálkodó.
Azaz nem néz körbe, nem gondolkozik, hanem nyomja a véleményét."

Mégis hány fős minta alapján vontad le azt a következtetést, hogy a Szeged környéki parasztemberek és a zalai gazdálkodók nem néznek körbe, nem gondolkoznak, hanem csak nyomják a véleményüket?... Vagy ez csak úgy ex has jött? Nem nézel körbe, nem gondolkozol, csak nyomod a véleményed? Szánalmas vagy.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.04. 23:02:32

egy pillanat, én egészen pontosan arra utaltam, hogy aki elhiszi, h 3 csepp jar elmosogat, az meg is érdemli, hogy szétszívassák. az ne legyen már felháborodva.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.04. 23:06:30

nem hiszem, h a stílusparódián kellene fennakadni. kivéve, ha konrád komolyan gondolta. de nem hiszem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.04. 23:48:27

Kedves falusi liba, sajnos az internet egyik nagy hibája, hogy nincsen olyan jel, amivel a "szatíra", az "irónia" jelölhető lenne. Ha te ezt így komolyan veszed, és nem annak, aminek szántam, akkor megértem, miért értesz egyet azzal, hogy tíccsák be.

Károly · http://szeged.blog.hu 2008.12.05. 07:02:41

Nu, a szögedies tájszolással kissé problömák vannak a fönti idézött szöveg kapcsán, de ha gondolod szivőssen lefordítom néköd úgy, ahogy az röndben lögyön... :)
Amúgy a lényög ok, röklámot bötíltani annyi, mint töhénnek azt mondani, ne bőgjél...

2008.12.05. 07:36:29

@tsabeeka: "hogy aki elhiszi, h 3 csepp jar elmosogat, az meg is érdemli, hogy szétszívassák."

teljesen egyetértek. de mondok egy példát:

nemrég volt egy hír, blablabla külterületén blabla. csakhogy nem a külterületén, hanem a belterületén. a hír nem igazat közölt, az hogy tévedés vagy szándékos teljesen mindegy. feltételezhető, hogy másban is előfordulhat ilyen, politikai hírben főleg, máshol is, hogy nem igazat közölnek, elhallgatnak tényeket, ami nagyban befolyásolja a véleményedet. aki nem ismeri a körülményeket, az elhiszi. ugye? tehát ki lehet használni a tudatlanságot, az informálatlanságot. de hol a határ? 1 csepp jarnál? 3 kattintásnál, hogy jó a hitelt felvenni, 400e ftot 8 évre? valahol határt kéne húzni. szerintem ez a baj. ami neked evidens, az másnak nem biztos, és fordítva. pl egy gyógyszerreklámon lehet h Dr. House fogná a fejét. :)

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.12.07. 22:13:41

hm, persze, minden csak ésszerű határokon belül érvényes, de hát igen, elég nehéz meghúzni, hogy hol van a határ.

szerintem az a normális, hogy azon döntések előtt, amik nagyban befolyásolhatják az életünket (oké, a mosogatás nem ilyen, de mondjuk egy hitel az már igen), alaposan utánajárunk mindennek.

mondok egy példát én is:) mielőtt beadtam a felvételi jelentkezésemet (jézus, ez lassan már történelmi távlat?!:|), minden szaknak utánanéztem, de nem ám a nyíltnaposmarketingelős szinten, hanem a kari honlapon megnéztem a szak hálótervét, hogy milyen órák lesznek, stb. ehhez képest az egyik szakomon egyszer kifakadt valaki, hogy hát ő tökre nem erre számított. erre megkérdeztem, hogy látta-e a jelentkezés beadása előtt a hálótervet, mert abban bizony benne van, h mik lesznek. "nem, hát minek néztem volna meg?!" erre mondtam neki, h nem gond, csak akkor most hallgasson, és legközelebb vagy tájékozódjon a döntései előtt vagy tanuljon meg csendben szívni.

Norbert · http://www.wdm.hu 2008.12.08. 18:15:38

A tájszólás avagy regionális köznyelv, a hangsúlyeltolódás, magánhangzóváltás a beszélt nyelvben nem a műveletlenség, vagy képzetlenség mutatója - ezen kicsit elcsúszott a post. Ettől eltekintve egyetértek.

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.12.28. 15:43:22

"vagy tájékozódjon a döntései előtt vagy tanuljon meg csendben szívni"

ennyi.
ezen nincs mit tovább ragozni.


süti beállítások módosítása