Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hogyan lehetne magyar kereső?

Címkék: kereső

2008.12.11. csütörtök 20:28 Konrad

Nem az a baj a magyar keresővel, hogy van már egy, és Google.hu-nak hívják. Az a baj a magyar keresővel, hogy nem elég olyan jónak lenni, mint a világ egyik legerősebb IT cégének a terméke, hanem jobbnak kell lennie. Sőt, nem elég jobbnak lennie, el kell érni, hogy használják is.

Ha most egy "garázscégben" két guru megalkotja a Tökéletes Magyar Keresőt (TMK), akkor se biztos, hogy néhány geeken kívül azt bárki is használná. Nem jutna eszébe se senkinek, hogy ezzel keressen információkat. Nem beszélve arról, hogy hol van ma két olyan kódarcú, akik lefőznek egy több milliárdos amcsi céget?

Így aztán nem is biztos, hogy TMK-t kell csinálni. Sokkal inkább egy Elég Jó Magyar Kereső (EJMK) kellene. Az EJMK a hazai találatok közt hozná a Google.hu tudását, de külföld felé már buta lenne, viszont lenne hozzá néhány olyan okosság, ami a hazai viszonyokra van kitalálva. (Például azonnal indexelné a nagyobb híroldalakat, bejutna olyan zárt közösségekbe is, ahová a Google nem, stb.) Ráadásul egy EJMK-hoz nem kell feltalálni a XXII. századot. Az EJMK-hoz pénz kell. És persze olyan nyilvánosság, ahol majd megtalálják a felhasználók.

Azt gondolom, EJMK-t lehet fejleszteni. Sőt, kellene fejleszteni. Egyrészt azért, hogy legyen egyfajta kihívás a Google.hu-val szemben, másrészt azért, hogy legyen a piacon valódi alternatíva.

Van is egy ideám, egyfajta naív álomkép, hogyan lehetne EJMK-t fejleszteni.

Összefogással.

El tudnék képzelni egy olyan céget, amiben benne vannak a nagyobb hazai tartalomszolgáltatók: Origó, Index.hu, Ringier, Axel Springer, (Sanoma valószínű nem, a Tangó kinyírása után...). Benne vannak a technológiában jártas cégek (a Góliátot fejlesztő csapat, a Hírek Média, az ETARGET, A BlogSearch, a Miner stb.). Lenne egy ilyen Közös Kezdeményezés. Még talán néhány ügynökség is látna benne fantáziát. (Állami pénzt viszont nem raknék bele...)

Ez a Micimackó szintű mese azzal folytatódna, hogy egy ütőképes csapat néhány hónap alatt fejlesztene egy nyílvános bétát, majd nagyon hamar lenne egy Használható Változat. És az EJMK Használható Változatot befűznék a tulajdonosok saját szolgáltatásaikba.

Hát így. Egy ideális világban. Idehaza? Szerintetek?

48 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr31817825

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: SEO blog - Longhand 2008.12.11. 21:30:26

iWiW lehetőségekKonrád írt egy bejegyzést, amelyben azt latolgatja, mik az esélyei egy olyan lokális kereső létrehozásának, amely felülkerekedhetne a Google-n magyarországi keresések tekintetében. Hozzászóltam, hogy ezt én saját tartalommal rendelkez...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2008.12.11. 20:35:18

Ez a vilag kb annyira idealis, mint egy vasarnap delutani amerikai csaladi moziban, ne rohogtess mar, Konrad.

Longhand · http://optimalizalas.info 2008.12.11. 20:39:29

Legnagyobb kihívás a Googlenek a lokális jellegű keresések hibátlan kiszolgálása.

Egy saját tartalommal - is - rendelkező keresővel verni lehetne lokál keresésben a Google-t.
Saját tartalmat pedig közösségi portálon belül lehet szerezni, az iWiW kiváló terep lenne erre és ez az egyik legnagyobb lehetőség ami rejlik benne - most még - a tulajdonosai számára.
Egyben a hosszú távú létjogosultságát is meg lehetne alapozni az iWiW-nek egy saját kereső létrehozásával, amelyben a saját tartalomstruktúra szerkesztésében aktívan bevonható lenne a - most még aktív - közössége.

Látom a lehetőségét, hogy jó néhány év múlva remek lokális keresők háttérbe szorítják majd a nagyokat világszerte.

_original · http://mikvannak.hu 2008.12.11. 20:46:50

szerintem hamarosan várhatóak lépések a hazai lokális keresők,és EJMK-k terén...

Éjszakai őrség · http://eo.blog.hu 2008.12.11. 21:12:44

A Google pontosan odaadja azt a toolkitet- amivel a saját tartalmadban is tudsz keresni. Ha adsz neki egy felhasználónevet és egy jelszót, akkor a védett tartalomban is indexel.

A Góliátosok tudtak valamit, csak soha nem adtak nekik annyi pénzt/megrendelést, hogy naggyá nőhessenek. Még nem volt annyira Google mánia, amikor ők már a teljes magyar tartalmat le tudták indexelni. De más technológusokat is lehetne ide sorolni, akik a kockázatitőke rövidlátása miatt nem tudtak kiugrani, és ma szégyenszemre olyan cégek képviselik a Fast50 vagy mittudomén milyen listán a magyar "szakértelmet", amilyenek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.11. 21:12:50

zsolti, közös tulajdonlásról írtam. A cég már cégként működne. A költségeket, a hasznot és a felhasználási lehetőséget osztanák meg.

Ricco 2008.12.11. 21:24:49

"két olyan kódarcú, akik lefőznek egy több milliárdos amcsi céget"
A Google tíz éve pont így kezdte, nem kell ez ilyet feladni alapból.

devizakozep 2008.12.11. 21:30:02

roviden: MAF

hosszabban: Mi A Francnak?

meghosszabban: nemhinnem hogy akarod hallani, ill. tudsz minden infot hozza. rakd ossze plz.

amatőr 2008.12.11. 21:31:50

Bocs hogy amatőrként belebeszélek a hozzáértők dolgába, de a polymeta az nem egy magyar kereső?

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.12.11. 21:45:08

Ja, és a saját kereső mellett kellene nekünk saját magyar tengeralattjáró-flotta, meg egy saját űrállomás is.

A Google ezekhez hasonló technológiai high-end, kéremszépen. A búvárszemüveg nem tengeralattjáró.

lamantin 2008.12.11. 21:49:42

Kizart dolog. Amit itt leirtal egy nagy cegnek is nagy falat. Kepzeld el a ceget:
cegvezetes: Ravenni kicsiket es nagyokat hogy szalljanak be. A kicsiket haggyan, a nagyok valaoszinuleg azt sem ertenek mirol beszelsz.
fejlesztok: eloszor is kell egy TMK, merthat vacak keresovel mit er az egesz. Aztan a millio technologaval keszult "adatforrast" indexelni keresni stb. Neverending story, soha sem lesz eleg jo. A "nem rossz"-hoz is minimum 4-5 zsenire van szukseg.
PR: magyarazd ezt el a magyar netezoknek, akiknek a tobbsege noklapjacafe szinvonalon van.
penzugy: Mibol varhato bevetel? Mennyi bevetel varhato? mikor? mennyire stabil az uzletag? hogy fog nevekedni?

es akkor osszal-szeorozzal. Befektetes, megterules, varhato haszon, kiszamithatosag.. Epeszu uzletvezeto ebbe nem ugrik bele (sajat penzevel legalabbis)

Éjszakai őrség · http://eo.blog.hu 2008.12.11. 22:15:02

De beleugrik. -10 év múlva. Nem magyar. :/

ROBERTO 2008.12.11. 22:15:45

Mit is nyújtana a magyar kereső? Megtenné azt a szívességet, hogy a fizetett hirdetések helyett valódi releváns találatot adna? Kötve hiszem. Aztán mit csinálna akkor, ha rákattannának a magyar nagy valóság pénzesebb cégei, hogy a terméket juttassák el a kereső találatlistájának elejére? Természetesen az optimalizált dolgokat hozná le először.

Pont mint a gugli. Hiába írnának jobbat a magyarok, ugyanolyan szarhalom lenne a végeredmény, miután a sok pöcs marketinges rákattanna, hogy a keresőben elsőnek lenni jó.

És onnantól kezdve mindegy, hogy van-e magyar kereső, mikor a találati arány, mármint az értékes/szemét közelítene a 0-hoz....

Kolos Tibor · https://www.haloszem.hu 2008.12.11. 22:20:55

Az EJMK inkább marketing feladat lenne, mint technológiai. Szükséges hozzá egy olyan üzleti modell, ami kellőképpen vonzó a nagyoknak, akiket be kellene vonni. Pl. ahogy a Google-nak van ehhez egy AdWords-e, úgy kellene egy HirdSzavak nevű reklámprogram hozzá :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.11. 22:26:46

Van egy ETARGET-ünk. Hazai kézben.

efff_ · http://eff.hu 2008.12.11. 22:31:16

Konrád, jó lenne EJMK, hogyne. de akkor, amikor a nagy cégek alapvető dolgokban - mérési rendszerekhez köthető visszaélések szankcionálása, stb. - tekintetében sem tudnak közös nevezőre jutni, akkor hogyan lennének képesek egy olyan mérvű és összetettségű feladat megtervezésében, levezénylésében, mint egy közös cég létrehozása (nem beszélve most itt a személyes és céges érdekellentétekről), majd az EJMK létrehozásában.
amúgy lehet, h én vagyok már túl realista, és jobban kellene hinni.

tóbiás · http://poorn.hu 2008.12.11. 22:38:46

Egyszer csinálta egy keresőt gyerekeknek védett tartalommal. Felkapták, igéreteket kaptam, hogy tovább lehessen fejleszteni aztán ennyibe maradt a dolog. :) A Magyar valóság ez kérem szépen. Addig érdekli a pénzembert a dolog amíg pénzt lát benne. Ezzel nincs is gondd, de akkor ne ígérjen. Egyébként a kacifant.hu volt az. Még ma is működik de csak ritkán indexel a robot mert eladtam így nem én foglalkozok már vele. Nem, nem milliókért. :) De egy jó kezdeményezésnek éreztem...

Dezső 2008.12.11. 22:58:31

Ezért ez a bejegyzés most nagyon viccesre sikerült. És mindez azért mert az Etarget kereső nélkül maradt...remélem azért sikerül majd hasznos bejegyzéseket is írnod Konrád!

Andor 2008.12.11. 23:10:20

Kiváncsi vagyok, Konrád, hogy a Microsoftnak Miért nem sikerült a Live-val, vagy a régebbi webes cég Yahoonak a saját keresőjével sem lenyomni a Googlét?

Hozzájuk képes Te mivel tudnál többet a téma részleteihez hozzátenni?

A Google több mint 500 ezer db számítógépből álló működő és piacvezető infrastruktúrával rendelkezik(cloud).

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.11. 23:25:45

Andor, nem akarom lenyomni. A napi 2 millió+ hazai keresés negyedével elégedett lennék.

Andor 2008.12.11. 23:31:13

Nem nagyon találkoztam, még olyan magyar oldallal, ahol a yahoo vagy a live 1-2%-nál többel részesedne az összforgalomból, de nem zárom ki.

A Google-ban azért is bíznak az emberek, mert nincs ún. "paid inclusion", tehát az organikus találati lista nem eladó. Arra ott van az Adwords.

Éjszakai őrség · http://eo.blog.hu 2008.12.11. 23:31:53

Futott még - vagy fut is még - a CTNetwork is.

Egyébként a Live-ot nem kell nagyon leírni. A Google eléggé sok dologgal kezd foglalkozni, ez a trendekben meg is mutatkozik szépen. Az Alexa.com-on egy évre visszanézve a Live emelkedése szembetűnő.

Szalai Ferenc · http://wsbricks.com 2008.12.11. 23:44:04

ad1. Minél többen vannak a buliban annál valószínűbb, hogy nem lenne belőle semmi.
ad2. Mire az általad felvázolt konzorcium megalkotja az üzleti modellt, technológiát, lefejlezsti, összerakja az infrastuktúrát stb. Addigra a google jobban fog keresni helyi tartalmakban mit most.
ad3. A feladat méretét jelentősen alábecsülöd technológialilag is, amikor az mondod, hogy egy elég jó változattal pár hónap alatt ki lehet jönni. Ez azért tudom, mert most speciális feladatra speciális keresőt tervezek készíteni és kicsit köbejártam a kérdést.
ad4. Ha valaki ilyet akar, akkor inkább tegyen egy meta, magyar specifikus szűrőt, réteget stb-t a Yahoo BOSS-ára.
ad5: Minden tipikusan hibás üzleti modellben van egy ilyen elem: itt van ez az órási piac csak egy év alatt szerezzük meg a piac 1%-át már nagy happy lesz.

Gasparovics 2008.12.11. 23:49:04

Konrád, ha már kvázi nemzeti alapon képzeled el az online marketing jövőjét, miért az Etargetet nyomod ezerrel, következetesen, a súlyához képest túlzottan is? Van azért egy-két tiszta magyar CT hálózat...

Egyszer írhatnál arról, hogy milyen szálak fűznek az Etargethez, akkor mindannyian jobban értenénk ezeket a nyomulós bejegyzéseidet.

Fercsi 2008.12.11. 23:52:11

"Például azonnal indexelné a nagyobb híroldalakat"

A gugli néhány percenként indexeli a gyorsan frissülő, minőségi hírportálokat. Itt olyan, hogy azonnal, technikailag nincs.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.11. 23:54:50

Gasparovics: ha olvasod a blogom, tudod, "milyen szálak fűznek". Soxor leírtam már. Ha olvasod a blogom, azt is tudod, mennyire nemeti alapon gondolkodom. Semennyire, megsúgom. A magyar kereső sem nemzeti okok miatt kell, hanem üzletiek miatt.

Fercsi: van olyan, hogy azonnali. Amikor konkrétan a híroldal pingeli a keresőt a tartalommal.

Critique 2008.12.11. 23:55:43

"A napi 2 millió+ hazai keresés negyedével elégedett lennék."

Szerintem már így is túl nagy a pocokod, pihenj kicsit.

"Benne van a..." na mi? Onlinemarketing.hu Kft.

Komolyra fordítva a szót, mi a ráknak ilyen? Ezek az ún. hazai nagyok is mind külföldi tulajdonban vannak, nem mindegy, ki fölözi le a hasznot? Pár év múlva a google is jó lesz lokális keresésben, aztán akkor majd azért sírnátok, hogy.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.11. 23:56:54

Critique: a személyeskedés részét nem értem... nincs elég érved? Vagy ettől élvezel? Vagy mi?...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.11. 23:57:29

BTW, az onlinemarketing-re nem vagyok rossz helyen a Google.hu-n...

Longhand · http://optimalizalas.info 2008.12.12. 00:11:24

LSI processing Tool Beta v0.9:
mitis..miért..mivel..minek..úgyis...szálak..úgysem..lesz..semmi..mindegy..sírnátok

Critique 2008.12.12. 00:29:47

Igen, sírnánk, még egy Döbrögi húzna le minket :)

The Great Destroyer 2008.12.12. 00:34:39

Nem hiszem, hogy le lehetne nyomni a guglit, akár hazai pályán is... Sajnos elég jól működik a google, ahoz, hogy bármi más életképes legyen mellette. Egyébként nekem van saját opera pluginom, ami párhuzamosan indít keresést a megadott szűrőkkel a jahún, guglin és az msn/live hülyeségen és csak az első 10 egyező találatot linkeli, ritkán fordul elő, hogy ne találjak meg valamit :P.

mizrolist 2008.12.12. 00:56:30

Azért senki se felejtse el, hogy a lokális keresők működhetnek; Kínában és Oroszországban sem piacvezető a Google...

dr poljakov 2008.12.12. 01:10:44

Ahogy mailben is elég erős maradt a Hotmail, a Yahoo Mail és a Mail.ru is. Kínában nem vagyok otthon.

0xFFFF 2008.12.12. 06:43:03

"Azért senki se felejtse el, hogy a lokális keresők működhetnek; Kínában és Oroszországban sem piacvezető a Google... "

Nem felejtjük. De ! Kína speciális eset, mert zárt, szó szerint, központilag vezérelt a szabad információáramlás.

Ez a magyar piacnak hívott felfordulás pedig kicsi, egy jó keresőalternatíva sosem hozná a hasznot.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.12.12. 06:54:19

egy a baj Kondrád: olyan lett a google mint a windows.
jön a gyerek haza és aztmondja: apa bekapcsolom a windowst.
nem tudod az embereknek megmagyarázni, hogy egy másik kereső jobb találatokat ad magyar oldalakra!
megkeresem a googlevel kész. sőt azthiszik a kereső "külföldiül" google.
én is örülnék pedig egynek.

Sziebig Péter 2008.12.12. 07:17:32

az álom szép, de a valóságban biliben a kéz.

egyszerűen el vagyunk késve.

ha mindezt 5 éve csinálod meg, akkor ott lehetnénk mint most a cseh seznam: az istenért nem tudnak neki eleget fizetni, hogy eladja magát a Google-nek.

Monika Fothy 2008.12.12. 07:34:59

Én nagyon szkeptikus vagyok.
Lehet jobbat csinálni, nagyon sokkal több pénzből. Egy egyszerű tényt ne felejtsünk el: amíg a Google a vasait több időzónán keresztül tudja futtatni, addig egy lokális kereső csak úgy tud dolgozni, hogy csúcsidőben maximumon, a többi időszakban kihasználatlanul alszanak a gépek - ezért sírnak a Seznam fejlesztői is Csehországban. Nyereséggel üzemeltetni egy lokális keresőt nagyon nehéz, pláne úgy hogy a felhasználók megszokták a Google minőséget.
Indexelni és állandóan frissen tartani a magyar webet egy legalább Google minőségben nyereséggel - nem létezik! :-)

deejayy · http://deejayy.hu/ 2008.12.12. 08:14:30

Merjünk nagyot álmodni! 4-5 zseni akármelyik nemestihaméron összejöhet :)

Kolos Tibor · https://www.haloszem.hu 2008.12.12. 08:52:36

Az etarget, mint EJMK üzleti modell része azért nem jó, mert annak már megvan a tulajdonosa - nehezen tudnám elképzelni, hogy betolná a projektbe azzal, hogy itt van, osztozzunk azon a bevételen, ami eddig csak az enyém volt - kevesebb meg nemigen lehetne elég a partnereknek.
Ráadásul az etarget még jelenleg is jóval kevesebbet nyújt, mint az AdWords statisztikai, finomhangolási lehetőségekből.
Ami miatt pedig tényleg nagyon kétséges, hogy érdemes-e eljátszani ezzel a gondolattal, az a Microsoft és a Netscape böngészőháborújának víziója: Ahol nagyságrenddel több a pénz, ott a győzelem - csak némi ésszel invesztálni kell - és ebben a gugli is jó.
Arról nem is beszélve, hogy a gugli jó, a gugli piacvezető. Az ilyeneket pedig nemigen lehet kirobbantani a pozíciójukból. Hacsak persze nem buknak bele valamibe. Na persze nem itt nálunk, hanem Amerikában, és nem kicsit, hanem nagyon. De erre nagyon kevés esélyt látok - bár még mindig ez a legtöbb, amit érzésem szerint valaha is meg lehet ragadni.

kereso · http://kereses.blog.hu 2008.12.12. 09:03:43

Az időtényezőt nem lehet sajnos kikerülni. Ahogy az indextools kapcsán hallottuk az alapítótól a demo hungaryn. Ha a Google hamarabb szerez be egy analitikai szoftvert, akkor hamarabb ölte volna meg ezt a piacot is, és nem lenne ez a kimelkedő magyar sikersztori.

Sajnos azt kell kimondani, hogy rövidlátóak voltunk a magyar piacon annak idején. Ahhoz mérhető pénzt kellett volna beletolni a fejlesztésbe, mint amit egy-egy komoly portálba tettek és meggyőződésem, hogy lehetett volna egy Google-l magyar nyelven abszolút versenyképes dolgot csinálni, saját hirdetési hálózattal. Szerintem ezt a vonatot lekéstük.
Miért? A kulcs ott van, hogy szemben az altavista - google átmenettel, a Google a legtöbb esetben "elég jó" találatokat ad. Természetesen lehetne jobbat sok és komoly munkával, de az átlagigényeknek bőven megfelelő.
Ez pedig nagyon fontos alapelv: ha valami nem fáj, akkor nem akarsz váltani.

Martinka 2008.12.12. 09:09:17

Nem hiszem, hogy lesz egy sikeres lokális kereső, de szerintem nem is kell és valószínűleg nem is érné meg a történet szereplőinek - az Etargeten kívül.

Kolos Tibor · https://www.haloszem.hu 2008.12.12. 09:32:40

Keresőoptimalizálás szempontjából mindenesetre kényelmesebb, hogy csak egy keresőnek kell megfelelni :)

iii · http://www.hirdetespiac.hu 2008.12.12. 10:58:08

Úgy látom, ha kereső nem is, de hozzászólás az jó sok lesz :).

Szerintem: a közös biznisznek turos a háta. Próbálkozók meg voltak, vannak és lesznek. Majd kiderül, de nem valószínű, hogy 1-2%-os részesedésnél nagyobbat ki tudnának hasítani.

Iron1 · http://edzoba.blog.hu 2008.12.12. 15:34:08

Nagyon örülnék, ha lenne a Google-nek életképes versenytársa, mert akkor több keresőt tudnék használni a munkámhoz. Azt viszont nem hiszem, hogy ez összefogással megvalósítható lenne, mert a különféle érdekek, feladatok egyeztetése elvinné az egésztől az energiát. Lehet, hogy valamikor valaki megcsinálja, de nem hiszem, hogy az egy, a mai vezető magyar online cégekből álló konzorcium lenne.

@Amatőr: A polymeta magyar, de metakereső, s jogász nem vagyok, de feltehetően lennének jogi problémáik, ha nagyon sikeresek lennének. Egyébként sem a legjobb minőségű találatokat adja a polymeta (bár mintha a képkeresési része egész jó lett volna).

@Konrád: "Sanoma valószínű nem, a Tangó kinyírása után..." - A keresők technológiai hátteréhez nem értek, de a munkám miatt rengeteget használok keresőket, s időnként tesztelem is (magam részére), hogy milyenek. A Tangó - magyar vagy nem - teljesen használhatatlan kereső volt, nekem biztosan nem fog hiányozni.

LinkUnderground · http://www.linkunderground.hu 2008.12.12. 17:02:05

No, az előző kommentem elszállt az éterbe. Nos, szerintem jó gondolat, mármint a "hazai" Lokális Kereső gondolata. Ilyen volt/van a netkezdo.hu is melyet fejlesztenek éppen. Ha jól tudom.

Én inkább onnan közelíteném meg, mint anno a Startlap a Tango keresőjével, egy linkgyújteményből való felfutással.

Minden esetre szerintem megkell lépni akinek van rá lehetősége. A google előbb utobb túl nagy lesz itthon, ( már az ), és kell még egy kereső, labda rugni viszont ténylegesen Lokális Keresővel lehet, a hangsúly azon van, hogy szerintem.


süti beállítások módosítása