Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (4) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (6) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az igazat az igazat, hop-hop-hop!

Címkék: üzlet jog

2008.12.17. szerda 22:58 Konrad

Te jól tudod, a költő sose lódit:
az igazat mondd, ne csak a valódit,
 

József Attila sorai talán pont annyira igazak (sajnos), mint amennyire igazinak gondoljuk a reklámokat. Ennek oka a napi tapasztalatunk: annyira átbaszós reklámmal találkozunk, hogy már annak sem hiszünk, amelyik véletlen nem nagyít fel valamit vagy nem hallgat el semmit.

Érdekes kérdés az, hogy a piac miért fogadja el, ha egy-egy hirdető végső soron átveri. Egyik ok lehet, hogy mindenki ezt csinálja, így ez válik normává. Ilyenkor igazából csak külső segítség jöhet szóba, valakinek kellő erővel bele kell nyúlnia a reklámokba. Ennek eszköze lehet szakmai szervezet ajánlása, hatósági büntetés vagy direkt szabályozás.

A hazai vadkeleti gazdasági állapotok miatt egy ajánlás pont annyit ér, mint az a papír, amire esetleg kinyomtatják. A büntetések segíthetnek, de ha egy egész szekor átverésre játszik, akkor bizony ez csak azt jelentheti, hogy végigveri a hatóság a teljes bagázst. Marad tehát a szabályozás.

Egy ilyen pofonba szaladtak bele a hazai internetszolgáltatók. Nagyon jól tudjuk, milyen az általános szolgáltatás minőség, mennyire megbízhatóak, ha a határidőket be kell tartani (miközben pénzbehajtásban profik), és mennyire hihető az, amit a reklámokban mondanak.

Nem állítom, hogy lesz gyors javulás, de egy biztos: a reklámok igazabbak lesznek.

Csaknem egy hete, december 11-én lépett hatályba az a kormányrendelet, amely arra kötelezi az internet-szolgáltatókat, hogy hirdetéseikben, weboldalukon és az általános szerződési feltételekben is a garantált le- és feltöltési sebességeket tegyék közzé. Korábban az elméleti maximum sebességértékkel reklámozták szolgáltatásaikat a vállalkozások. Ez azonban a GVH tapasztalatai szerint megtévesztette a fogyasztókat, akik a szolgáltatás ára és a sebesség alapján válogattak az egymással versengő ajánlatok közül.

Én még azért nem örülnék. Figyeljük meg, lesznek mindenféle próbálkozások, kibúvók keresése. De most legalább van mire hivatkozni, ha azt érezzük, át lettünk verve.

Kedves hatóság, javaslom, legyen a következő vizsgálandó terület az ügyfélszolgálat! El kellene érni, hogy legyen egy kötelező minimum, mennyi ideig lehet várakoztatni az ügyfeleket pl. telefonos ügyintézéskor!

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr72828974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://longhand.hu 2008.12.17. 23:07:06

"Érdekes kérdés az, hogy a piac miért fogadja el, ha egy-egy hirdető végső soron átveri."

Nem jut eszembe a szindrómának a neve: ha valamit ismétlődően emlegetnek, az ember egy idő után hajlamos elhinni, akkor is, ha annak semmi valóságalapja.

Gab007 2008.12.18. 00:57:04

Konrád: Az ügyfélszolgálatos téma jóformán kezelhetetlen. A hívásgörbe időnként annyira szélsőséges, hogy lehetetlen várakozási időt garantálni.
Ellenben léteznek olyan rögzített minőségi elvárások, mint például meg nem válaszolt hívások aránya/összes hívás, ezek göngyölített statisztikák, és baromi keveset segít Rajtad, ha épp akkor telefonálsz, amikor másik százan.

2008.12.18. 07:18:49

erre született ez :D
robot.dev2.hu/tantum/
milyen undorító, nem?

én azon akadtam ki, hogy a mobil internetet a pannonnál nem lehet mobilról használni, csak laptoppal, de akkor mitől mobil? ez is bullshit, apróbetűbe eldugva. van rá alternatíva, igen, drágábban ugyanaz, drágábban kevesebb. de legalább az nem 2 év hűséggel...

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.12.18. 07:55:16

"...A reklámok egyértelmű közlést tartalmaztak a letöltési sebességgel kapcsolatban, amelyek a fogyasztók felé konkrét ígéretként jelentkeztek. Ugyanakkor a Magyar Telekom maga is elismerte, hogy a leggyorsabb csomag esetében csak megközelíteni tudták a reklámozott sebességet. A szolgáltató által beküldött adatok alapján 2007-ben nem volt olyan fogyasztó, aki a 8 Mbit/sec sávszélességű csomag maximális értékét elérte volna...."

ésmégésmégésmégésmég!
www.gvh.hu/gvh/alpha?do=2&pg=86&st=1&m129_doc=5264

meg van még pár ilyesmi ott

Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2008.12.18. 08:03:44

A telefonos ügyintézésre szerintem nagyjából kielégítő megoldás lehetne, ha bepötyöghetném a számomat és visszahívna egy ügyintéző. Számomra is elfogadhatatlan a mai gyakorlat.
Hozzáteszem, hogy csak akkor hívok ilyet, ha már az internetes lehetőségeket teljesen kimerítettem.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2008.12.18. 12:10:47

Hát igen, de sok esetben az emailre meg semmitmondó választ kapsz, a telefonban legalább lehetsz "erőszakos", addig gyötröd őket, amíg nem válaszolnak rendesen, vagy ami rosszabb, de gyakoribb, hogy ők sem tudják a választ. Engem a nagy cégeknél általában nem az zavar, hogy lassúak mostmár, hanem a tájékozatlanság. Én pl. mac felhasználó vagyok, az mekkora egy para, ha valami gondom van, akkor mindig azzal kezdik, hogy akkor menjen a start menübe. Mire én nincs START MENÜ!!! Erre nem tudják mit mondjanak...

tóbiás · http://poorn.hu 2008.12.18. 12:25:00

cadmagician: A mobil szó esetlegesen nem mobilitást takar nem pedig mobil telefont. Ez is egy alternatíva. Bár lehet neked van igazad...

tóbiás · http://poorn.hu 2008.12.18. 12:26:54

Na bassz az első mondatomat még én sem értem. :) Szóval a mobil szó ebben az esetben amit említettél a mobilitást/hordozhatóságot takarja nem pedig egy mobil telefonon használható szolgáltatást. Másodikra csak ment.

2008.12.18. 16:19:21

tóbiás:

:)

ezek szerint: a hordozható internet (mobil internet) megköveteli, hogy a felhasználónak egy számítógépet - leggyakoribb esetben laptopot, notebookot - kell ahhoz magával cipelni, hogy valamit meg tudjon nézni a neten. Ezt olcsobban teheti meg, mint hogy telefonjára "rákötve" a netet, valóban bárhol bármikor bármin bármivel kapcsolodhatjon az internetre. Laptopppal nem vagy mobil, le kell üljél, nagy böszme, míg telefonnal.... ez a bajom, és sajnos megint a birkavásárlók vannak előtérbe véve... :(

2008.12.18. 16:21:30

ja, és ezt ugy mondom, hogy 2002 óta mindig! van internet elérés a telefonomon, tehát van tapasztalat mobilitás terén :D

tóbiás · http://poorn.hu 2008.12.18. 18:31:09

cadmagician: Nem úgy értem Te. :) A pannon gondolta úgy, hogy a jelen esetben a mobil szó a hordozhatóságot jelenti. Persze, hogy az emberek minek értik az más tészta. Egyértelmű egyébként, legalábbis nekem, (úgylátszik a pannonnak nem) hogy ha előfizetek mobil internetre akkor az általam használt eszközök bármelyikére használható legyen. Persze amivel esetleg kompatibilis lehet. Mobiltelefon, laptop, psp, akármi... Én a trémobilnál vettem mobil internetet ami egy pendrájvot takar illetve egy bejelentkezés segédet amit fel kell tenni a laptopra.

Ez pl. mobiltelefon esetében nehézkes lenne. De elég tré volt sajna. Iszonyat lassú. Ez még nyáron volt azóta is ott csücsül a fiókba. Gondolom azóta már javúlt a sávszél vagy ilyesmi.

2008.12.18. 20:09:36

"egyértelmű egyébként, legalábbis nekem, (úgylátszik a pannonnak nem) hogy ha előfizetek mobil internetre akkor az általam használt eszközök bármelyikére használható legyen."

hát ez az, igen, nekem is...

mert ugye kisbetűvel ott van, hogy csak modemmel vehető igénybe. akinek nem ugy kell, vegye a drágábbat. de én ugye különc vagyok, kell a telora is, ebből kifolyolag már laptopra is rátehetem...

nem egyszer látom, hogy beizgulnak a dolgon, odamegy, kiderül hogy hát mégse jo így, de ha már ittvagyok megveszem, jo lesz ugyis...

szádba szarok 2008.12.19. 00:37:40

de attól még lehet a 128 kbps garantált sebességű csomagot ADSL Pro 8M néven hirdetni, nem?

2008.12.19. 06:36:10

igen, nincs tiltva. :D


süti beállítások módosítása