Vagyis mi történt és mi várható a web 2.0 világában? Jó hosszan írhatnék erről, de Hírbehozó megelőzött, ezért inkább csak kiemelek egy-egy dolgot: szerintem mi a legfontosabb és szerintem mi lesz a legfontosabb.
Tehát: szerintem 2008. a megosztás éve volt. Egészen pontosan a tartalommegosztásé, amikor már nem az a fontos, hogy leírjuk mit gondolunk, hanem az, hogy megmutassuk másoknak, hogy mi tetszik nekünk. Ennek a folyamatnak a csúcsa lett a TurulMeme.
(Megjegyzem, ebből az egészből félig kimaradtam. Őskövületként nem használok Google Readert, hanem továbbra is asztali rss olvasóm van. Így csak olvasom néhány ember megosztását, megjegyzéseit, de én magam továbbra is csak blogolok és csiripelek...)
Ennek online marketinges "vetülete" a szóbeszéd-marketing és annak erősödése. Persze nem azonnal, naná, sem a hirdetők, sem az ügynökségek nem fognak tömegével ilyen gyorsan követni trendeket.
2009. idehaza egészen biztosan az IWIW éve lesz (újra, hiszen már volt ilyen). Ennek oka pedig a külső fejlesztők által fejleszthető szolgáltatások lesz: valamikor januártól várható, hogy az éles felületen is elkezdenek megjelenni az alkalmazások.
Egyelőre csak tervek és esély-latolgatások vannak arra nézve, hogy mennyiben fogja ez valóban megváltoztatni az iwiw-et és a felhasználókat, de ha bejön a lépés, akkor az iwiw platformá válik (és innentől majd Doransky elmagyarázza, ez miért jó).
Szóval fejlesztőknek irány a dev.iwiw, felhasználóként pedig majd meglátjuk.
A fenti változásnak is van online marketinges vonulata. Egy-egy jól eltalált alkalmazás lehet kampányelem, sőt, már van egy ügynökség is, ami direkt erre alakult (állítólag, mert bővebb információt csak nagyon körülményesen adnának, de erre momentán nem volt időm).
Egyébként pedig várjuk 2009-et, igen, és biztos vagyok benne, hogy lesz miről blogolni az új évben is!
Utolsó kommentek