Vagyis tudd, hogy mi az üzeneted. Az utóbbi időben több olyan céggel is találkoztam, amelyiknek egészen elfogadható szolgáltatásai vannak, de a kommunikációjuk legnagyobb hibája, hogy maguk sem tudják, mit akarnak. Persze mindig van, amit éppen akarnak, de ez az "éppen akarás" folyamatosan változik, attól függően, mi tűnik éppen érdekesnek, hatékonynak, aktuálisnak.
A rövidtávú előnyök miatt egész egyszerűen nincsenek hosszabb távú célok. Vagy ha vannak is, nem azok megvalósítására törekednek. Ilyenkor van az a megoldás, hogy meg kell próbálni kigyomlálni a vadhajtásokat.
Első lépésként meg kell határozni a (hosszú távú) pontos célt. Aztán pedig megnézni, mit is csinál a cég, mi is történik, és egyenként eldönteni, mi kell és mi nem. A döntés attól függ, mi segíti a cél megvalósulását és mi nem segíti azt. Ami nem segíti, az megy a kukába. Ami segíti, az első körben maradhat.
De lehet, abból sem minden. Fontos, hogy koncentrálni tudjunk a cél elérésére. Fókuszálnunk kell rá. Ha ezt el tudjuk érni, akkor sokkal nagyobb esélyünk van arra, hogy el is jussunk a célba.
Amit ha jól határoztunk meg, akkor nyertünk is. Sikeres lett az, amit kitaláltunk.
Utolsó kommentek