Elképzeltem azt a vállalati értekezletet, amikor egy újító lelkületű munkatárs előhozakodik egy olyan hirdetési rendszerrel, mint az AdWords lett: a hirdetések utáni fizetés kattintás alapú, de nem fix az ár, hanem a hirdetők licitálhatnak arra, és ráadásként minél hatékonyabb egy hirdetés, annál olcsóbb is az egy kattintás díja.
Persze nem most, hanem még az AdWords előtt. Elképzeltem, és elképzeltem a reakciókat is:
- Miért térjünk el a megjelenés alapú árazástól, mikor az már bevált?
- Túl nagy a kockázat, a bannerre is keveset kattintanak!
- Ki akarna szöveges hirdetést, amikor máshol bannert vehet?
- Mi az, hogy olcsóbb a hirdetés, ha jobban teljesít? Inkább drágább legyen!
- Hogyan lehet ezt számlázni? Hát még tervezni se lehet a bevételt!
- Majd jönnek a kis összegű hirdetések, hogy fogjuk ezt kezelni?
- Nem fektetünk pénzt és fejlesztést ilyen bizonytalan projektbe!
- Úgyse tanulja meg a piac ezt a megoldást...
- A konkurencia se így csinálja, talán nem véletlenül.
Lehetne még sorolni, hiszen mi tökéletes nemzet vagyunk, ha arról van szó, hogyan NE csináljunk valamit. Persze, ha azt kellene sorolni, hogyan működne az ötlet, hogyan lenne ez jó vagy jobb, akkor már nem vagyunk annyira tökéletesek.
Ilyen világ ez.
Utolsó kommentek