Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Lee ilyen fiú

Címkék: onlinemarketing

2009.01.30. péntek 21:31 Konrad

Hátat a falnak és megdögleni!
Lee Van Cleef tudta ezt remekül.

Először arra gondoltam, hogy szó nélkül hagyom a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete elnökének véleményét, van szegényeknek annyi bajuk... De aztán arra jutottam, hogy mégiscsak egy komplett iparág egyik választott vezetője, és a véleménye sokat számít. Épp ezért is bosszant, hogy volt szerencséje azt nyilatkozni, hogy igazuk volna az importőröknek, ha nem reklámoznának, most ugyanis senki nem figyel oda a hirdetésekre.

Érted. Amikor baj van, esik a forgalom, jóval kevesebben vesznek a termékedből, akkor valóban az a feladat, hogy fölteszed mindkét kezed a levegőbe, kinyitod a szád, és várod a sültgalambot. Biztos a te szádba fog repülni, mert az olyan!

Hátat a falnak, és megdögleni! Ahogy Cseh Tamás is énekli. Ez a megoldás a válságban, nemigaz? Biztosan segít.

Vagy megpróbálsz alkalmazkodni, megpróbálsz inkább vevőket keresni. Olyanokat, akik mégis hajlandóak venni. És ezeket vajon hogyan éred el? Ugye nem azt várod, hogy pont a te portékádat veszi meg? Vagy ennyire bízol magadba? Akkor nem kell félni, elég remélni. Nem kell a hirdetés. Vagy van versenytárs? Akkor talán nem kellene hagyni, hogy hozzá menjen az a kedves vevő, nemigaz?

A válság bizony hozhat olyan eredményt, hogy átrendezi a piacot. Nagyon. Az eddigi nagyok kicsik lehetnek (hátradölnek, nem költenek, minekaz), az eddigi kicsik megnőhetnek (keresik az olcsó és hatékony csatornákat, valódi ügyfélélményt alakítanak ki, befektetnek ha van miből). És ebben a reklámnak iszonyúan nagy lehet a szerepe: most, hogy válság van, még akár kisebb is lesz a reklámzaj, egyszerűbb és karakteresebb üzeneteket lehet megfogalmazni.

Azt gondolom, sületlenség az, amit Győző Gábor mondott. Egyébként ahogy nézem, az importőrök sem úgy gondolják, ahogy ő: jönnek azért szépen az autós reklámok most is. Mert aki nem reklámozik egy ilyen versenyző piacon, az bizony konkrétan becsukja a boltot. Kirakja a zárva táblát.

Aki pedig reklámozik? Meglátjuk...

 

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr68913221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

web1 (törölt) 2009.01.31. 11:34:32

recesszióban minenki visszafogja a reklámköltést, nincs ezen csodálkozni való. az autókereskedőknek meg kell találniuk azt a területet, amelyik növekszik, és amelyiket a személyes kapcsolatok által kiszolgálhatnak, amelyik terület kihúzhatja őket a bajból. és ehhez nem kellenek reklámszakemberek.

Mária 2009.01.31. 11:38:27

A piacot élénkítő kormányzati döntés valóban elkelne, csak soha nem fog eljönni ebben a ciklusban szerintem.

Néha le kell tenni a marketing szemüveget és natúrban megvizsgálni a való világot annak érdekében, hogy az ember ne vonjon le hamis következtetéseket.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.01.31. 11:47:04

@web1: nem fogja vissza mindenki, de valóban sokan visszafogják. Viszont a kijelentés arról szólt, hgy egyáltalán nem hirdetnek, ez pedig szerintem hülyeség.

@Mária: ezt az egész válságot imho rosszul fogják meg, ha leveszem a marketinges szemüvegem. Ez a kormányzati döntésre várás számomra nem túl meggyőző érv.

web1 (törölt) 2009.01.31. 12:05:40

Konrád,
a reklám olyan, mint a kávé. ha okosan adagolják, akkor mindig feldob, de ha túladagolják, akkor hirtelen nagyon feldob, aztán meg visszavet.

és most a visszaesés időszakát éljük. szóval ha valaki azt mondja, hogy momentán nem kívánja a kávét az természetes. szerintem most a türelmes marketinges a jó marketinges.

mondom ezt kívülről.

Mária 2009.01.31. 12:06:01

Nem azért esett vissza az új gépjárművek eladása, mert a marketingesek rosszul végezték a dolgukat, a kereskedők meg keveset hirdettek.

És nem is attól pezsdülne fel a piac, ha a marketingesek elkezdenék beletenni a munkájukba a legjobb tudásukat, a megrendelő pedig kétszer annyni pénzt tolna mindebbe, mint amennyit most szán rá.

Ha nincs pénz a vevőnél, akinek eladni akarsz, lehet hirdetni, amíg csak ki nem ürül a kassza, akkor sem lesz megrendelés.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.01.31. 12:18:53

@Mária: Bár az autópiac nagyot zuhant, de nem omlott össze teljesen. VANNAK vevők a piacon, akik most is döntenek. Nem az a marketing feladata, hogy visszarángassa a korábbi forgalomra a cégeket, hanem az, hogy ebben az erősen összeszűkült piacon is megmaradjon az adott cég piaci részesedése. Vagyis a meglévő vevőket kell megfogni, akik azért ott vannak.

Ha nem reklámozol, akkor feladod, és azt mondod, a meglévő vevőket vigye más. ERRŐL és nem másról szól a post.

@web1: válsághelyzetben a marketing nem tud mentőövet dobni, "csak" annyit tud segteni, hogy tompítson, illetve kis szerencse (és tőketartalék) segítségével olyan piaci pozíciót szerezz, ami a válság lecsengésével nagyon sokat fog érni.

Mária 2009.01.31. 12:24:38

@Konrad: a gondom az a bejegyzéssel, hogy nagyon leegyszerűsít egy meglehetősen összetett problémát.

Lehet, hogy nincs igazam, de olyan, mintha a sarki fűszeres marketingstratégiáját akarná ajánlani a multinak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.01.31. 14:38:49

@Mária: a probléma imho nem összetett. A probléma az, hogy sokkal kevesebben vesznek autót.
Az erre adott válasz nem az, hogy akkor ne hirdessünk - szerintem. Ha nagyon röviden akarom megfogalmazni, akkor erről szól a post.

lpmorpheus 2009.01.31. 16:07:41

Konrád: "A probléma az, hogy sokkal kevesebben vesznek autót."

web1: "[..] az autókereskedőknek meg kell találniuk azt a területet, [..], és amelyiket a személyes kapcsolatok által kiszolgálhatnak [..]"

Szerintem ezt a szűk kört, ha személyesen ki tudod szolgálni, akkor nem annyira fontos most reklámozni. Nem gondolod Konrád? És szerintem nem árulok el nagy titkot azzal, hogy egy kereskedőnek rettentő sok kapcsolata van.

Jeromos 2009.01.31. 20:06:44

Ez így túl átlátszó, a reklámozásból élő azt mondja, hogy bolond aki nem ad neki munkát ahogyan eddig tette.

Megváltozott a helyzet, megszűnt a gavallér/pazarló vásárló, ugyanígy logikus, ha az ehhez passzoló kilószámra vett banner vagy hasonlóan hagyományos hirdetési forma is visszaesik. Mást kell kitalálni, ez persze jóval több munka lesz, de legalább kreatívabb.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.01.31. 20:38:12

@lpmorpheus: el kell jutnia a vevőnek a kereskedésig, nem? El kell jutnia odáig, hogy egy bizonyos autót vegyen meg (ráadásul egy bizonyos kereskedésnél), nem? Aztán jöhet az ügyfélélmény.

BTW személyes kapcsolat: az is marketing, ha eladásra használod :)

@lakatos pamela: igen, nem azt jelenti a post, hogy mindennek tovább kell mennie, hanem azt, hogy gondolkozni kell, de nem szabad leállni.

lpmorpheus 2009.01.31. 23:17:52

@Konrad: Igen, de ha jól értem, a postoddal Te arra célzol, hogy minden irányba reklámozzanak. Én a személyes kapcsolat alatt pedig egy olyan helyzetet értek, mint például egy autókereskedő cég és egy lízing cég kapcsolata. Ahhoz nem hiszem, hogy reklámkampányt kellene indítani, hogy a lízingcégekkel már létrejött kapcsolatot fellendítsék. A lízingcégre pályázó konkurencia lépéseit pedig egy jó kereskedő naponta komoly figyelemmel kíséri.

És osztom Pamela véleményét is, és megértem, hogy egy marketinges miért próbálja serkenteni a marketinget. De ezért ne legyen harag. ;)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.01.31. 23:23:54

@lpmorpheus: nem volt szándékom ilyenre célozni :) A kritizált kijelentés arról szólt, hogy semmit nem reklámoznának, az is érthető. Erre írtam, hogy nem, ez nem érthető.

Nincs harag :)

Jeromos 2009.02.01. 09:41:11

Mindig azt mondják, hogy a kapitalista gazdaságnak nem a létező vásárlói igények kielégítése a célja hanem fordítva, az adott termékhez (autóhoz, hitelhez) kell igényt generálnia. Ha ez most bedőlt akkor a maradék tudatos és racionális vásárlót már nem villogó reklámmal kell célozni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.01. 11:38:48

@lakatos pamela: a kapitalista gazdaság nem egyenlő a fogyasztói társadalommal, nézz ennek utána. Amit te írsz, az a marketing egyfajta modern (de nem a legmodernebb) megközelítése, amely azt mondja, hogy igényt kell teremteni. Másrészt a reklámnak nem csak ez a célja, a reklám célja a vásárlói döntések befolyásolása is. Vagyis a létező igényt úgy elégítse ki, hogy NEKEM hozzon hasznot.

Másrészt az, hogy kisebb a vásárlóerő, nem azt jelenti, hogy a tudatos vásárlók maradtak meg. Teszem hozzá: a reklámok egy része a tudatos vásárlókat is befolyásolja, főleg, ha a saját preferencián belüli döntésben segíted.

De szabad utálni a reklámot, a marketinget, a kapitalizmust, megértem, rohadt dolog ez. De működik.

Stavok 2009.02.01. 16:59:59

Jajj Istenem... nos, nézzük már tényszerűen.
1. Konrádnak abban igaza van, hogy turbulens időkben legalább olyan fontos a marketing, mint bármikor máskor (az más kérdés, hogy nem feltétlenül ugyanúgy, ugyanolyan módszerekkel, de ebbe most ne menjünk bele). Ugyanis csökkenő piac esetén - szándékosan nem használom a válság kifejezést, nem értek vele teljesen egyet - ugyanúgy, sőt még inkább lehet növekedni, mint "normális" vagy épp növekvő piaci körülmények között. Aki nem így vélekedik az nem ért sem a marketinghez, sem az értékesítéshez (sőt, továbbmegyek: az üzlethez sem).
2. Nem értem azokat, akik egyetértenek Győző Gáborral abban, hogy nem kell/szabad ilyenkor marketigre költeni. Ahogy Konrád mondta: ez a sültgalamb effektus. Ki az a hülye, aki tétlenül várja a csődöt? A csökkenő tortából egyféleképp lehet nagyobb szeletet kihasítani: ha teszünk érte. De sajnos a magyar értékesítők többsége reaktív, ahelyett, hogy proaktív lenne. Ha nincs marketingem, mi a francért választana pont engem az az egyre kevesebb vásárló, aki a jelenlegi piacot alkotja?
Aki meg azt mondja, hogy majd az autókereskedők a kapcsolatrendszerükön keresztüli értékesítésekből élnek meg, annak fogalma sincs az (autós)piacról...
3. Kormányzati döntés a piac élénkítésére? Ez meg mekkora marhaság? Ez majdnem ugyanaz, mint a sültgalamb-sztori... Megint mástól várjuk a (rossz) megoldást. Mint említettem, csökkenő piacon is lehet nőni, aki erre nem képes, az ügyetlenebb, mint a versenytárs. Ennyi. Másrészt azért marhaság, mert nem a kormány tehet arról, hogy visszaestek az autóértékesítések. Sem itt, sem az USA-ban. Emberek, marketingesek, legyen már eszetek... egy mesterségesen túlpumőált piacról beszélünk, ahol sokkal több eladás történt az utóbbi években, mint amennyit a piacok méretei diktáltak. Egyszerűen megkezdődött a visszarendeződés a normális méretekre. Én elhiszem, hogy ez pár embernek fáj, de ez van. Annyi történik, hogy ezentúl, jó ideig, csak azok fognak autót venni, akiknek TÉNYLEG szükségük van rá. Ahogy ez normális (lett volna).
Ha ezek után valaki még mindig úgy gondolja, nem kell ide marketing, az keressen s.o.s. más szakmát magának, mert már nem sokáig fog ebből megélni...

procuris · http://www.procuris.hu 2009.02.01. 20:01:41

Előbb-utóbb a marketingeseknek is tudomásul kell venniük, hogy megváltozott a világ, a mostani válság nem csak egy kitérő, ami után visszatér a "régi, szép" világ. Az erőltetett eladások (és az ezt támogató marketing) helyett a fenntartható fejlődésre és a költségcsökkentésre kell koncentrálni.

Jeromos 2009.02.01. 20:17:48

Túlpumpált piac = túlpumpált reklámköltés. Ha a piac egy jól meghatározható része kiesik akkor logikus az ehhez kapcsolódó reklám megszűnése is (ez elég objektíven meghatározható, hogy mi esett ki és miféle reklám támogatta azt).

Az autóvásárlásra költhető pénz adott, ezt a marketing nem tudja számottevően emelni. A márkák/kereskedők arányát próbálhatná meg átrendezni, de az sem sikerülne, mert mindenki megemelné a reklámkeretét, a reklámcégek örömére. Csak ettől a csapdától óvja az elnök a tagjait.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.01. 20:59:05

@procuris: már tudomásul vették, és már láthatod a következményét is, csak figyelni kell.

@lakatos pamela: szerintem te még mindig nem érted, feladom, gondolj amit akarsz.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2009.02.02. 07:25:01

@Stavok: Alapvetően én is így gondolom. Én abban értek egyet Konraddal, hogy nehéz időkben még többet kell költeni az új vevők szerzésére és a régiek megtartására. Hogy ennek a reklám-e a leghatékonyabb eszköze az szakterületekként változik. Én a képzőművészetet ismerem jól. Pl. ha ott akarsz eladni most akkor ne költs a hagyományos reklámra, hanem vegyél vitorlásbérletet és barátkozz az összes jobb megjelenésű emberrel a bárban. Így több esélyed van mint egy szép nagy színes hirdetéssel az Új művészetben vagy egy kicsivel a Figyelőben.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.02.02. 18:36:40

Én is teljesen egyetértek Konráddal.Most költeni kell reklámra. Aki most nem fél széllel szemben pisilve előre rugaszkodni, az sokat nyerhet. (persze kockáztat is)
Ifjúságom remek dalára való emlékeztetőért pedig külön pirospont.
Miközben olvastam a dal szövegét, arra gondoltam, hogy a blog olvasói köre milyen korosztály lehet? Van aki nem tudja ki aza Lee Van Cleef?

Martinicske 2009.02.03. 14:56:19

Konrád, jelen esetben teljesen egyetértek veled.

Aki most a reklámon spórol, az üzleti öngyilkosságot követ el. Én - a saját üzletágamban - nem érzek visszaesést. Igaz, a marketing jól meg van alapozva, nem pont most fogom a reklámot eltüntetni, hogy aztán megrendelés híján bezárhassak.

Azt ugye senki sem gondolja komolyan, hogy az autókereskedő a személyes kapcsolatrendszerén keresztül értékesít. Biztos van olyan része is a palettának, úgy 0,05%.

Fellendíteni a lízingcégekkel a kapcsolatot? Pont most amikor sorra dobják vissza a hitelkérelmeket? Amikor szigorítják a feltételeket? Hehe.

Gavallér meg pazarló vásárló? Az meg milyen? Aki új BMW -t vesz az gavallér? Vagy pazarló?

Egy fenét. Minőséget vesz.

Jeromos 2009.02.03. 17:27:33

Most már van adat, januárban az egy évvel korábbihoz képest 71% a visszaesés. De a kényelmes marketingesek azt javasolják, hogy a reklámköltés ne essen vissza, se 71%-kal, se semmivel, hanem a forgalomhoz mérten nőjjön a 3,5-szeresére, vagy többre. Ez abszurd.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.03. 17:37:54

@lakatos pamela: és a "kényelmes" marketingesek vajon hol javasoltak ilyet? Másold már ide, kérlek!
Annyire imádom, hogy direkt félreérted, amit leírok...

Jeromos 2009.02.03. 19:12:11

Olvasd vissza amit írtál. Nehéz az érdemi javaslatodat kiolvasni. Tehát a reklámköltés hogyan változzon az eddigiekhez vagy az éppen aktuális forgalomhoz képest? Magas reklámköltéssel a márkák közti arányok átrendezésére bíztatsz? Vagy mire?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.03. 23:26:07

@lakatos pamela: Tehát: Győző Gábor azt nyilatkozta, megértené, ha a gépjármű importőrök EGYÁLTALÁN NEM HIRDETNÉNEK. Erre mondom én azt, hogy nincs igaza. Nem szabad leállni a hirdetésekkel.
Ezért írtam ezt:
"Az eddigi nagyok kicsik lehetnek (hátradölnek, nem költenek, minekaz), az eddigi kicsik megnőhetnek (keresik az olcsó és hatékony csatornákat, valódi ügyfélélményt alakítanak ki, befektetnek ha van miből). És ebben a reklámnak iszonyúan nagy lehet a szerepe: most, hogy válság van, még akár kisebb is lesz a reklámzaj, egyszerűbb és karakteresebb üzeneteket lehet megfogalmazni."
Vagyis egyáltalán nem azt mondom, hogy az eddigi költés kell. Azt se, hogy több. Azt mondom, nem szabad leállni, de ennyit. A módját a "nem leállásnak" pedig mindenki saját tudása, lehetősége alapján döntsék el a cégek.


süti beállítások módosítása