Hátat a falnak és megdögleni!
Lee Van Cleef tudta ezt remekül.
Először arra gondoltam, hogy szó nélkül hagyom a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete elnökének véleményét, van szegényeknek annyi bajuk... De aztán arra jutottam, hogy mégiscsak egy komplett iparág egyik választott vezetője, és a véleménye sokat számít. Épp ezért is bosszant, hogy volt szerencséje azt nyilatkozni, hogy igazuk volna az importőröknek, ha nem reklámoznának, most ugyanis senki nem figyel oda a hirdetésekre.
Érted. Amikor baj van, esik a forgalom, jóval kevesebben vesznek a termékedből, akkor valóban az a feladat, hogy fölteszed mindkét kezed a levegőbe, kinyitod a szád, és várod a sültgalambot. Biztos a te szádba fog repülni, mert az olyan!
Hátat a falnak, és megdögleni! Ahogy Cseh Tamás is énekli. Ez a megoldás a válságban, nemigaz? Biztosan segít.
Vagy megpróbálsz alkalmazkodni, megpróbálsz inkább vevőket keresni. Olyanokat, akik mégis hajlandóak venni. És ezeket vajon hogyan éred el? Ugye nem azt várod, hogy pont a te portékádat veszi meg? Vagy ennyire bízol magadba? Akkor nem kell félni, elég remélni. Nem kell a hirdetés. Vagy van versenytárs? Akkor talán nem kellene hagyni, hogy hozzá menjen az a kedves vevő, nemigaz?
A válság bizony hozhat olyan eredményt, hogy átrendezi a piacot. Nagyon. Az eddigi nagyok kicsik lehetnek (hátradölnek, nem költenek, minekaz), az eddigi kicsik megnőhetnek (keresik az olcsó és hatékony csatornákat, valódi ügyfélélményt alakítanak ki, befektetnek ha van miből). És ebben a reklámnak iszonyúan nagy lehet a szerepe: most, hogy válság van, még akár kisebb is lesz a reklámzaj, egyszerűbb és karakteresebb üzeneteket lehet megfogalmazni.
Azt gondolom, sületlenség az, amit Győző Gábor mondott. Egyébként ahogy nézem, az importőrök sem úgy gondolják, ahogy ő: jönnek azért szépen az autós reklámok most is. Mert aki nem reklámozik egy ilyen versenyző piacon, az bizony konkrétan becsukja a boltot. Kirakja a zárva táblát.
Aki pedig reklámozik? Meglátjuk...
Utolsó kommentek