A februári témám, úgyis, mint tematikus hónap, a website ergonómia. Bár egyre többen beszélnek erről a témáról, mégis fontosnak érzem összefoglalni a legfontosabbakat ebben a témában is. Hogy miért? Lássuk csak.
Egy cég websiteja az interneten a cég maga. Ha valaki egy számára ismeretlen céget meg akar ismerni, akkor az első lépés az, hogy megnézi, mit mutat magáról az interneten. Vagyis egy olyan kép fog élni benne a cégről, amit az interneten lát.
Ha hirdetünk az interneten, akkor az esetek döntő többségében a weboldalunk a landing page, vagyis ide érkeznek azok, akik eljutottak odáig, hogy kattintsanak. Nem mindegy, hogy mit találnak a kattintás után!
Ha egy olyan oldalt találnak, amin nehéz megtalálni az információkat, lassan jönnek be az oldalak, nem lehet megtalálni azt, ami érdekel, akkor nagyon hamar lelépnek onnan az érdeklődők. Vagyis van egy fölösleges weboldalunk, ami csak rontja a cég image-ét, rontja az üzletet.
Másrészt hiába van tele az oldal jobbnál jobb cikkekkel, pontosabbnál pontosabb információkkal, ha azok nehezen vagy egyáltalán nem találhatóak meg, vagy ha azok nehezen olvashatóak. A mai napig látom azt a hibát, hogy hiába van egy jól megtervezett weboldal, hiába van logikus felépítés, a szövegek tagolása, a megfogalmazás módja nem webre való. Egyszerűen átveszik a nyomtatott katalógus szövegét - ami több ok miatt sem jó.
A hibákat lehetne napokig sorolni, de ezzel nem megyünk sokra. Megoldások is kellenek! Februárban ilyen megoldásokat szeretnék adni itt, az Onlinemarketing blogon.
Utolsó kommentek