Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

SEO mentes tea

Címkék: seo keresőoptimalizálás weboldal

2009.02.23. hétfő 22:49 Konrad

Amikor a multinacionális megrendelő egy német fejlesztésű oldalt magyarra adaptáltat, és valószínűleg a határidő is rövid volt, akkor bizony születnek érdekes megoldások.

Nem is arról van szó, hogy maga a weboldal miért olyan, mintha 2005-öt írnánk. Miért készült csak flash-ből, miért fontosabb az "ügyfél élmény" bulváros része, mint az igazi "ügyfél élmény", vagyis az információ szerzés. Hanem arról, hogy nagyon magas ívben tesznek midnenre, ami keresőoptimalizálás.

A Coca Cola Company tea vonalához tartozó új site, az Enviga.hu vagy rohamléptekben készült el és "majd javítják", vagy valóban senki nem is próbálkozott azzal, hogy a Google megtalálja. Elég csak megnézni a fejlécet:

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="de" lang="de">
(...)
<meta name="description" content="Beschreibung" />
<meta name="keywords" content="Meta-Tag, Metad

 

Ez full német, nemigaz? És ezek után betöltődik egy csak flash oldal. Ennyi.

Vajon a Coca Colának nem fontos a keresőtalálat? Vagy egész egyszerűen erre már nincs kompetenciája annak a (valószínűleg német) multimédia fejlesztő brigádnak, amelyik átmentette magát a webkorszakba, és ilyeneket csinál? Pedig mostanában mintha sehol nem lenne annyi pénz a hirdetésre... Vagyis egy ilyen nem jó megoldás konkrét pénzkidobás az ablakon. Pedig mennyire jó lenne, ha mondjuk a "tea" szóra legalább a Google.hu első tíz találatában benne lenne ez az oldal, nem?

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr22962026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2009.02.24. 08:58:40

Ne áltassuk magunkat...
1. A megbízó tud a google-ról, csak mindössze mint az online marketing eszközről nem tud egy büdös gondolatot sem
2. Általános esetben a fejlesztő ügynökségnél még ajánlatba se kerül bele, hogy "ugyan egy bagatel összeg ellenében keresőoptimalizáljuk is a micrositeot"(többek között azért, mert nincs is olyan ember, aki értene ehhez, meg valljuk olyan macerás ez...)

Na most ezek után, ha tényleg überfasza emberek dolgoznak mindkét oldalon, mert feltételezhetjük ezt, miért nem merül fel egyáltalán ez a gondolat?

Ja, egyszerűbb az ATL és az importált szpot/print kampány...

mosquito_ 2009.02.24. 10:05:08

Amugy meg igen, a Coca-Colanak nincs szuksege a keresokbol jovo forgalomra, mint ahogy pl. a Canon-nak sincs. Azt viszont nem hiszem, h a minimal keresobaratsag egy tudatos dontes eredmenye, inkabb csak a figyelmetlensege. Ez is erdekes google-ban keresve: site:coca-cola.hu

Mária 2009.02.24. 10:14:52

A tévés és nyomtatott kreatívokon a New York-i Anomaly dolgozott. A hazai kreatívügynökség a McCann Erickson, a médiaügynökség a Starcom, az online ügynökség a Carnation, a pr-ügynökség a Well PR, míg a BTL-feladatokon az XMatrix dolgozik. A kampány arca Ördög Nóra, a márka egyik hazai nagykövetének kiválaszott műsorvezető lesz.

Jó nagy csöcsei vannak a Nestlének, hogy ennyien tudnak lógni rajta.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2009.02.24. 10:32:13

@mosquito_: Az ilyen cégek oldalai sokszor nagyon gázok, erről írtam mostanában párszor. A coca-colának is biztos jönne találat a google-ból, de most még nem érdekli. Aztán valakinek csak fel fog tűnni, és őt vagy iszonyú zseniként ünneplik majd, vagy megkövezik. Aztán a következő ember csendben bevezeti. A nagy cégek nagyon kényelmesek a webbel kapcsolatban. Nagy ára lesz még ennek.

mosquito_ 2009.02.24. 10:44:13

Andras, nem tudom, h ezen a szinten kell e nekik "erolkodni". Egy posztot lehet irok rola. Mondjuk a tokeletes kephez - ha van olyan - mindenkeppen hozzatartozna, h rendben van az oldal, mind kereso, mind felhasznalo szempontjabol.

Alex_79 2009.02.24. 11:57:34

Szeritnem akik megrendelték a honlapot még csak nem is hallottak arról, hogy mit is kellene tenni, hogy a keresők is megtalálják.
Egyszerűen nem volt előírva nekik.

Végig ment a site a nagy multi sok-sok lépcsőjén és egyiken sem gondolnak arra, hogy mit is csinálnak. Nekik ez csak egy új kampány, projekt a sok közül.

Ha a fejlesztő (jó esetben az online stratégia megalkotója) nem világosítja fel a cicababa account lányokat soha sem kerül napirendre a SEO.

Esetleg másik megoldás: valamelyik fejes olvas róla egy cikket vagy másik fejes haverja megemlíti neki. :)

Annyi ilyet végigjátszottunk már, egyszerűen nem érdekli a multikat, ha mondasz egy jó ötletet, ha meg igen hónapokba telik mire végigmegy a procedúrán.

Anim · http://www.supertutorial.hu 2009.02.24. 14:58:44

ez egyszerűen csak emberi hanyagság, nem mindenki ügyel a részletekre

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.02.24. 18:29:52

Inkább örüljünk, hogy hagynak a kicsiknek egy kis "friss levegőt" a multik a Google-ben. Ha valaki holnap indítani egy teagyárat, akkor legalább tudná, hogy a Google-ben a Coca-Cola elé kerülne. Hajrá, itt a lehetőség. :)

Komolyra fordítva a szót, szerintem több pénzébe kerülne a multinak a weblap minőségét minden regionális divízióban ellenőrizni, mint amennyit ezek hozhatnak neki full SEO-zva.

Szerintem ezen oldalak nagy részét csak két okból hozzák létre:
1) Hogy mutogathassanak az internetre, ott is van információ a termékeikről.
2) Egy hagyományos reklámokkal felfuttatott nyereményjátéknak kívánnak (a jövőben) otthont adni a weboldallal.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.24. 18:47:08

@Yo P: nem kellene full optimalizálni. De azért legalább a kötelező minimum meglehetne. Pl. egy magyar oldalon ne a német legyen a nyelv beállítás.
Trehány munka ez, az a nagy igazság.

Longhand · http://longhand.hu 2009.02.24. 21:30:09

Ismerek sok ilyen oldalt, ahol a nyelvi preferenciák helytelenül vannak beállítva, skipeli lazán a kereső, nem gond, de tényleg nem szép.

Mosquito: fontos - lenne - az a forgalom a keresőből, a Coca-Colanak is meg a Canon-nak is.

Nem mindegy mit lát, mit talál az a nagyszámú közönség, aki a termékeikhez kapcsolódó kereséseket indít.

CPL 2009.02.25. 13:58:59

@Mária:

Mária, ha házifeladatot csinálsz akkor legyen már pontos:
Az ügynökségek akiket felsoroltál a Coca Colának dolgoznak, nem a Nestlének és nem is tartozik a tárgyhoz. A termékhez van köze a Nestlének, de a kampányhoz és forgalmazáshoz jóformán semmi.

Pláne meg a kreatív, média, PR és BTL ügynökség? Ez az ügyfél vagy/és online ügynökség dolga lenne, esetleg egy x.-edik cégnek aki a site-fordítással fejlesztéssel foglalkozik...

Mária 2009.02.25. 16:15:24

@CPL:

hátrább az agarakkal, fiacskám!

Valóban Coca-Cola, hiszen ők gyártják az Envigát. A felsorolt ügynökségek viszont az Envigával kapcsolatban stimmelnek.

Ezek szerint nem csak a Nestlének, de a Coca Colának is hatalmas csöcseik vannak :)

Forrás:

www.kreativ.hu/cikk.php?id=23406

A gyengébbek kedvéért.

Egyéb kérdés?

CPL 2009.02.25. 20:03:24

@Mária:

Nem megyek hátra az agarakkal, és nem vagyok a fiacskád.

Azért keltem ki, mert hibás, félrevezető és nem releváns információt írtál. Nem tartozik a tárgyhoz, hogy ki vett részt a bevezető kampány tervezése során. Már leírtam korábban ez a kérdés kinek a felelőssége lehet, ahogy azt mások is megtették.

Felháborít, hogy a kommenteddel egy rakat cég munkáját lealacsonyítod amelyek nagy részének a kérdésnek semmi köze(utóbbi kommenteddel ezt legalább megdupláztad). Egy ekkora cégnél általában már van ennyi ügynökség, van ahol több is (a T csoport kreatívügynökségeit már követni sem lehet). Valószínűleg azért tartják őket, mert megéri. Anyagilag, jobb esetben szakmailag is.
Ez most egy példa volt, hogy valaki nem végzett szakmailag alapos munkát valami oknál fogva. De te általánosítottál olyan jó Máriás módon, hogy ezek csak a szájukat tátják...
Ettől még lehet, hogy a BTL ügynökség írtó frankó POS cuccokat készített, vagy a médiaügynökség hatékony, jó kampányt tervezett. Ezt majd eldönti az ügyfél, meg persze az eladási adatok.

Részemről a téma lezárva.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.02.26. 08:39:21

@Konrad: Igen, valóban trehány, és én sem adnék ki ilyet a kezemből. Azonban, ha egy hozzá nem értő látogató direkt hívja meg az oldalt, akkor nem tapasztal semmi rendellenességet. Valószínűleg a Coca-Cola-nál az oldal átvevője is egy ilyen "látogató" volt. Amúgy, ha már betöltötte valaki az oldalt, akkor mindent meg talál, amire szüksége van.

Mária 2009.02.26. 10:24:29

@CPL: pedig hátrább mehetnél.

Magabiztos ifjú titánokat szoktam reggelizni :)

kairakuda · http://zann.hu 2009.02.26. 12:53:50

Érdekes, közben javítottak rajta, de nem mindent, vajon ez ennek a cikknek a hatása?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.26. 20:46:48

@kairakuda: erős túlzás, hogy javítottak. A nyelv továbbra is német, igaz, a kulcsszavak magyarok, de pl. description még mindig nincs. Ez utóbbi azért is vicces, mert ugye normális tartalom sincs az oldalon, tehát pont itt lehetne kommunikálni a brand-et.

Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2009.02.27. 12:00:42

@Yo P: Sajnos az "internet" egyik hátránya, hogy tudnod kell mit akarsz(URL) megnézni - esetünkben enviga.hu(vagy rákeresel google-n). DE, ha én ezt egy plakáton, újságban, TV-ben látom, akkor ezt a csodálatos márkanevet annyiféleképpen elronthatom - mire hazaérek-, hogy elmegy a kedvem ettől. Ekkor keresek rá a google-ben és persze csodák-csodájára még indexelve sincs a google-ben(2009.02.27.-n)
www.google.hu/search?hl=hu&q=site%3Aenviga.hu&btnG=Keres%C3%A9s&meta=

Félreértés ne essék, nem szükséges ide a Full optimalizálás(első körben), de azt a minimumot tegyék hozzá! Mert ez így gyenge!

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2009.02.28. 00:24:18

@Longhand: Jól beszélsz. Egy idő után luxus lesz ez a nagy lazulás. Én pl. 1 hónapja írtam arról, hogy a media markt milyen nagyvonalúan bánik a webes lehetőségekkel. Igaz az nem optimalizálás, hanem ergonómia. Naponta érkeznek olyan emberek a blogomba, akik ilyenekre keresnek, mint media markt+árak vagy árlista vagy terméklista. Szegény persze nálam se találják meg, de legalább megtudják, hogy az információ nincs. Egyre több ilyen ember lesz, aki csalódik a multikban a vacak weboldalaik miatt. Ők a kiscégekhez fognak majd pártolni, ahol foglalkoznak az igényeikkel.


süti beállítások módosítása