A Gmail összeomlásának a kapcsán jutott az eszembe, mintegy a probléma margójára, hogy nálam hogy van megoldva a levelezés. Azért lehet ez talán érdekes, mert ezidáig nem hagyott cserben a rendszer, és nem okoz problémát egy-egy ilyen leállás.
Igaz, otthoni megoldásnak kicsit drága, de üzleti felhasználás esetén szerintem pont jól használható. A lényeg tehát végtelenül egyszerű: ami a céges e-mail boxomba megérkezik levél, azokról készül egy másolat a Gmail postafiókomban is. A szolgáltatónk a Smartsector egyébként, és úgy oldották meg ezt az átirányítást, hogy a Gmail-ben is úgy néznek ki a levelek, mintha egyenesen oda jönnének, vagyis a feladók ugyanúgy pontosak.
Ezek után a Gmail-ben beállítottam, hogy azok a levelek, amik direkt a Gmail-es címemre érkeznek, másolatként menjenek el a céges boxomba is. Így minden levelemről van egy másolat a gépemen, amit a céges boxomból töltök le, és a Gmail-ben.
A Gmail-t pedig végül beállítottam úgy, hogy az onnan küldött levelek feladója a céges címem legyen.
Egyébként nem az adatmentés miatt csináltam ezt elsősorban, hanem azért, mert a Gmail-nek elég jó a mobilos támogatása. És bár a céges boxhoz is van webes felület, de mégiscsak egyszerűbb egy célprogramot használni a telefonomon.
Utolsó kommentek