Bár sem a Google, sem az ETARGET nem nagyon beszél arról, hogy mennyit is csökkent a válság miatt az egy kattintás költsége, de az azért tudható, hogy csökkent. A hirdetők sem nagyon beszélnek erről, minek elmesélni a konkurenciának a jó hírt, hogy olcsóbb hirdetni? Úgyis alacsonyabb a lehetséges jövedelmezőség.
A válság miatti csökkenés egyébként bele van kódolva a licitálós rendszerbe. Ha rosszabb a megtérülés (konverzió, de szerintem ez egy szép, magyar szó rá, nem?), akkor kevesebbet ér egy kattintás, vagyis nem érdemes annyira rohanni a licitbe. Ráadásul kevesebb pénz is jut általában reklámra, így sokkal fontosabb az optimalizálás, ami még tovább csökkenti az egy kattintásra eső költséget.
Ahol ez szépen látszik, az a tartalmat előállítók bevételi oldala: csökkent vagy nőtt a bevétel, ami ugyanannyi kattintásra esik? Hiszen kattintani most sem drágább, mint tavaly ilyenkor volt: pontosan ugyanúgy ingyen van.
Persze konkrét iparági számok erre sincsenek, de egy amerikai blog csinált egy kis felmérést, amire viszonylag sok, 120 válasz érkezett. Ebből pedig az látszik, hogy a válaszadók 68,91 százalékának csökkent a bevétele az AdSensből, 22,69 százalékának nem változott, és mindössze 8,4 százaléknak nőtt.
Rossz hír ez a tartalomszolgáltatóknak, de jó hír a hirdetőknek: aki még nem próbálta, az is nézzen utána a PPC hirdetéseknek, irány a Google AdWords és az ETARGET! Most olcsó!
Utolsó kommentek