Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Olcsó weboldalt?

Címkék: weboldal

2009.03.02. hétfő 21:39 Konrad

Láttam egy hirdetést, ami fapados weboldalt hirdet, "ócsóért". Kisebb-nagyobb rendszerességgel hívnak fel ismerősök, hogy kellene egy olcsó weboldal. Rendszeres kérés ez az ügyfelek felől is: csináljunk valami olcsó megoldást.

Nem egyszerű dolog elmagyarázni azt, hogy miért nem jó egy olcsó weboldal. Mert lássuk be: az olcsó weboldal és a drága weboldal között - messziről nézve, hunyorítva - a laikus nem nagyon lát különbséget. Oké, az olcsó kicsit talán esetlenebb, a drágábban több a csicsa, de weboldal mindkettő, nemigaz?

Jöhetnék persze hülye autós példákkal, hogy a Trabant is autó meg a Hummer limuzin is, de mondok én egy sokkal fontosabb különbséget. Attól olcsóbb az olcsó weboldal, hogy sokkal kevesebbet időt foglalkoztak annak az elkésztésével.

A webes projektekben ugyanis szinte mindenért az idővel kell fizetni: a programozó idejét, a grafikus idejét, a tanácsadó idejét kell megvenni. És vannak olyan elemek, ahol az idő megspórolható. Lehet kész szoftvereket venni - így olcsóbb a programozó. Rárakhatunk egy sablont - olcsóbb a grafikus. Kitalálhatjuk mi a weboldal szerkezetét, tartalmát - nem kell tanácsadó.

Lehet olcsóbb a weboldal, ha mi, mint megrendelők, kevesebbet költünk rá. És akkor kapunk egy konfekció öltönyt.

Hátradőlhetünk, rendben is vagyunk, megvan a weboldal "ócsóért". Hol itt a baj? Hát kérem ott, amikor valamit változtatni kell. Mondjuk keresőoptimalizálni. Vagy beletenni valami plusz funkciót. Vagy hirtelen kiderül, hogy alig találják meg a címünket. Mert ilyenkor könnyen kiderülhet, hogy az olcsó cucc nem változtatható, ezt vagy azt a funkciót nem ismeri, a keresők emésztés nélkül kiköpik.

És ha nem lehet változtatni, de nagyon kell az új funkció, akkor kénytelenek leszünk új weboldalt készíteni. No ilyenkor jön a drágább megoldás: fizetünk a programozónak, a designernek és a tanácsadónak. Ahogy az elején kellett volna.

A régi, "ócsóért" weboldalunk pedig? Az volt a tanulópénz!

 

111 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr42976365

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: hdesign 2009.03.05. 18:10:27

Webenlét, de hogyan?Igazság szerint ezzel a bejegyzéssel megelőzött Berényi Konrád. Az Olcsó weboldalt postjában, pontosan leírta azt, amit én akartam közzétenni. Így hát nincs más hátra, mint előre: kiegészítem saját mondanivalómmal Konrád írását...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.03.02. 22:52:17

egyébként abba is akarom hagyni az egészet mert az ilyen emberek miatt már annyi ideget megzabáltam, hogy az nem igaz. az egészségem többet ér :)

TBALAZS · http://eloszto.blog.hu 2009.03.02. 22:57:49

Én is egy weboldalakat is készítő cégnél dolgozom. Mi egy grafikai, interaktív stúdió vagyunk. Ami a legnagyobb gond, hogy a weboldalkészítő piac tele van szomszéd Psitával meg Gézával. Ők azok akik grafikusok, programozók, rendszergazdák és úgy egyébként számítógépzsenik. Nah Ők otthon bármikor összedobnak egy nagyon szép hirdetést 2000 forintért és megcsinálnak egy weboldalt webshoppal meg mindennel 50 000 forintért. És ha Géza megbetegszik vagy nem ér rá, akkor a kedves Ügyfél eljut egy olyan céghez mint mi vagyunk.
Nálunk művészeti egyetemet végzett grafikusok és Infokart vagy Progmatot végzett programozók ülnek. Egy irodában, egy profi gép mögött és van ugye szerverünk egy rendes szerverparkban stb.
Én vagyok aki eladja az ügyfeleknek a terméket azaz a sales.
Namármost nekünk vannak költségeink amit ki kell termelni havonta azaz nehezen vállalunk el egy 3 hetes munkát 100 forintért, jah meg mi adót is fizetünk ám rendesen.
Szerencsére nem sokat "versengünk" a 100 ezer forintos honlapot had vállaljuk el kérdésen, mert azt ugye nem éri meg megcsinálni. Továbbá az ügyfél megnézi a referenciákat és látja, hogy jééé ez tényleg szebb, könnyebben kezelhető, meg olyan jobb mint a többi. Csak a bökkenő, hogy ezt Ő 100 ezer forintért szerezné, mert Pista is ennyiért mondta. Itt jön az én szerepem aki szépen elmagyarázza, hogy ez nemúgy van ám.
Az ügyfelek egy része megsértődik egy része megérti és megrendeli a terméket.
Volt már persze olyan is aki konkértan kiabált nekem, hogy mit képzelek, hogy át akarom verni??? Mi az, hogy 500 000 forint egy "sza*os" honlap és még áfát is kell fizetni:)
Sajnos amíg a szakmai tudás csak Uri mulattság (by Torgyán József) addig nehezen jutunk előrébb.
De mindenkinek örömmel jelentem, hogy javul a helyzet vagy csak szerencsénk van:)

ibn_battuta 2009.03.02. 23:00:22

Egy indiai céget bíztam meg egy nagyszabású projekt (web2.0 alkalmazás) első fázisának elkészítésével. 7300 dollárt fizetek érte (mai áron kb. 1,8 MFt). Az eLance oldalon találtam rájuk, egyelőre meg vagyok velük elégedve. A fejlesztés még javában zajlik, még pár hónap.

Ha van itt olyan itthoni fejlesztő, aki szívesen beszállna a következő fázisba, szóljon.

(LAMP környezet, Google Maps API, stb.)
csabazita kukac yahoo pont com

Szabolcs Bakos (web2.0 designer) · http://www.newconcept.hu 2009.03.02. 23:22:36

Kezdő koromban (10éve) még én is bevállaltam "low cost" weblapokat. De ezekkel az ügyfelekkel mindig csak a gond volt, 1től 1ig és hosszú távon idegileg rá ment az ember.

Ez a "miért nem dob ki a google az első oldalra" kérdés ez folyamatosan alap volt.

Rengeteg olcsó webdesigner személy, cég van akik minimál pénzekért gyártják a szemetet. Bár ha úgy nézzük ez megy külföldön is, csak sajnos Magyarországon kiemelkedően magas az alacsony színvonalú weblapok száma.

Én mára már csak minőséget gyártok, de azt drágán :D

A-tech · http://www.oszkar.com 2009.03.02. 23:35:51

Javítsatok ki ha tévedek, de valószínű senki sem úgy kezdte hogy egyből vállalatirányítási rendszerbe integrált web-interfészt hozott létre.
Nem mondom, ha egy komoly cég (akinek tevékenységi körébe szorosan passzol az online értékesítés) ezen akar spórolni, az szűklátokörűség!!!...de ha a Pista asztalosműhelyének nem többmilliós honlapja van, hanem esetleg alacsonyabb költségvetésű (akár ismerős által készített) azon nem kell annyira megbotránkozni. Valószínű egy cég még a telefont se venné fel annyi pénzért amiért a szomszéd rászánja pár estéjét...

Szóval mindenki emlékezzen vissza hogy kezdte, akár az infón akár a progmaton végzett, hátha előjön pár kellemes emlék a múltból. Gyakorlat teszi a mestert ugyebár.

Capo di tutti Capi · http://www.izine.hu 2009.03.02. 23:38:26

Én is a profi munka híve vagyok. E mellé azonban meg kell említeni, hogy abszolút jó és olcsó megoldásokat ad pl. a Templatemonster, Wordpress, Google hármas, úgymint design, CMS, mail+naptár+csoportmunka a méréssel, adserverrel, reklámozással együtt. Igen sok ügyfélnek ennyi is elég. És ez nem Jóskapistagéza megoldás, ezt is kell telepíteni meg üzemeltetni, vannak security patch-ek plusz érteni kell a reportáláshoz is. De nem nagyon kell grafikus plusz programozó munka, mint hozzáadott érték.

ave 2009.03.03. 00:08:36

Erdekes dolog ez az olcso weboldal tema.
Van ra kereslet, nemde? Hat ki kell elegiteni.

Kesz motor?
Egyszeruen testreszabhato sablonok?

Mint ez a blog pl? ;)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.03. 00:11:35

@ave: igen, így van. Ennek megfelelően nem kevés nehézséget jelent, ha valami olyat akarsz csinálni, amit Blumiék éppen nem fejlesztettek bele. Próbálj csak meg egy külső plugint felrakni például...

TBALAZS · http://eloszto.blog.hu 2009.03.03. 00:14:18

@Capo di tutti Capi: Igen, de ezek csak templatek. Van néhány helyzet ahova használható, de azért nem túl könnyű hozzáfejleszteni azaz csak limitáltan használható. Nem vitatom, hogy vannak helyzetek ahol ez is elég, de azért a többség nem ilyet akar, pontosabban ilyet csak még ezt-azt azért tegyünk bele, mert láttam máshol - itt szokott elszállni az egész.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.03.03. 00:15:28

És van egy rakat cég, amelynek tényleg nem kell csilivili, profi, gugliba magától felmászó weboldal, csak ilyen-olyan okból kint szeretnének lenni az interneten.
Nekik elég párhavonta kicserélni egy-két képet, pár sor szöveget, és vígan elvannak az egyszerű kis weboldalukkal.
Elvileg el lehetne magyarázni nekik, hogy költsenek rá többet. gyakorlatilag meg nem, mert a legtöbbjüknek valóban nincs szüksége a húdecsilivilire.
Lehet őket cinkelni, mondván igénytelenek, meg lehet őket próbálni lehúzni nagyobb összegre is, csak felesleges.
Viszont egyszerűen nem olyan területen élnek, dolgoznak, ahova szükség lenne a hűdedrága, minőségi weblapra.
Ezt meg ennek az oldalnak kéne felfognia, elfogadnia, és kidolgoznia erre a nem éppen kicsi piaci szegmensre a megfelelő ár/érték arányú terméket, és nem nyafogni az adó, iroda, egyéb rezsi miatt. Ugyanis az a megrendelőnek is megvan. Részben esetleg pont emiatt akar olcsóbb weboldalt.

Octavia 2009.03.03. 00:20:00

Én simán megcsinálok egy tetszetős, pároldalas weboldalt 50-100e ft közötti árért. Szép lesz, meg table-mentes, xhtml meg css, meg nagyon szép-jó grafika.

- Ami nem lesz benne: php, bármiféle programozás (tehát statikus webszájt lesz, legfeljebb javascript), adatbázis, ilyesmi. Tehát webshop kapásból kilőve, hacsak nem valami statikusan megvalósítható alapvonali verzió. Ha meg például fórumot szeretne, rezzenéstelen tekintettel beleépítek valami ingyenes fórumot valahonnan.

- A megrendelőnek elmagyarázom, hogy a Google-ban való első hely nem garantálható, ezt nem vállalom be nyilván, de valamilyen szintű SEO-t csinálok neki.

- Szervert nem üzemeltetek, tanácsot adok és segítséget, hogy hova lehet felhelyezni, hogyan kell domaint regisztrálni hozzá. Sok megrendelőnek már eleve van tárhelye és domainje, sőt egy régebbi összegányolt honlapja is, ilyenkor csak feltöltöm az új lapot a meglévő helyre.

- Ja, és ami még fontos: ha a megrendelő ragaszkodik valami ocsmány színvilághoz, undorító logóhoz, akkor elmondom, hogy az nem jó, de ha mégis azt akarja, simán legyártom, akkor is, ha nekem nem tetszik.
Mert a vevő az első, ugyanis ő adja a pénzt.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.03.03. 00:21:45

Írok én is valami okosat, hátha idetéved a vevőoldal is, mint én:) Magyar szervert akartam bérelni, 2 hónapig ment a hercehurca a domainnel. szerverhely, mint másnál is, havi 2-3-4-5 ezer forint pár gigabytért. Aztán egyik nap jól begurultam este 18 órakor. Kerestem külföldi szerverhosztingot, átutaltam havi 6,95 Dollárt, akkori áron alig 18000 HUF-ot egy évre. Reggel 8 órakor kész volt a webtárhely. Akkor 300 GB volt a tárhely mérete, ma korlátlan. Ingyen 50 dollar értékű Adwords stb, és olyan szerverhoszting, hogy szavam nem lehet. Szerződésük van a Googleval, így őket átkutatja sűrűn. Szinte naponta látom a keresőmotor nyomait, pagerank3. Baromi nagy szerencsém volt, hogy szopattak a magyarok akkor :)
Most nem hu, hanem com. No problem. Blogokat létrehozni? Nem blog,hu, hanem blogspot.com. Az a Google cucca. A keresőben már 3 nap után megtaláltam magam az első lapokon.
A weblap ára pedig függvénye kell legyen a várható haszonnak. Webes cuccot árulnak, vagy csak bemutatják a cég telephelyét. Ez utóbbira egy sima statikus weblap is elég occsón. Sajna, weblapépítők, ezekkel a blogmotorokkal már baromi egyszerű összedobni egy weblapot. Így max a a végtelenül kezdőket lehet csak fejni, aki még egy képet sem tud kivágni, vagy akik tele vannak pénzzel. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.03. 00:28:48

@Vérnűsző Barom: igen van. De az a baj, hogy aki komolyan műveli ezt a szakmát, az konkrétan nem olcsó. Tehát ha valakinek egyszerű weboldal kell, akkor is van egy belépési minimum, ami alatt olyat fog kapni, hogy inkább ne csináljon semmit. Az a baj azzal, amit elmondassz, hogy olyan nincs, hogy "csak legyen" weboldal. Kell valami cél. Jellemzően az ilyen weboldalak megrendelői nem gondolják végig, mi a céljuk az internetes jelenléttel, és vagy alálőnek az elvárásoknak, vagy olyan esetben eröltetnek weboldalt, amikor az igazából nem kellene.

@Octavia: megintcsak az a gondom, hogy így születnek a gondolkodás nélküli weblapok... amik után lesz az amit leírtam.

@Ludas Matyi Online: yess! Tök másról írsz, amiről én, de nem baj, tanulságos. Egy weboldal akkor jó, ha a célokat teljesíti. Ha a céljaid olyanok, akkor az általad leírt megoldás tökéletes. Mindabban, amit leírtál, két dolog sántít: egyrészt attól olcsó, mert a te időd van benne - van, akinek ez sok pénzt ér. Másrészt mellékszáll, de olyan nincs, hogy "Szerződésük van a Googleval". A Bloghunak nincs szerződése a Google-lel, mégis sűrűn átkutatja. Jellemzően 4-6 óra egy post leindexelése...

Octavia 2009.03.03. 00:37:29

Konrad: "megintcsak az a gondom, hogy így születnek a gondolkodás nélküli weblapok... amik után lesz az amit leírtam."

Szerintem nem lesz feltétlenül az, mert amire nekik kell egy weboldal, azt hozza az általam szállított megoldás. Például: különböző hirdetésekben szeretnének egy weboldalcímet elhelyezni, ahol többet megtudhat a vevő róluk és a termékeikről.
Például az sem szokott gond lenni, hogy a PHP hiánya miatt nincs admin felület, mert az úgysem kezelnék szívesen, a frissítéseket úgyis rám bízzák kisebb összegekért, mert nem nagyon értenek a szgéphez. Ez így nekik is, és persze nekem is jó.
El szoktam nekik mondani, hogy mit tud és mit nem az én megoldásom. Meghallgatom az igényeiket, és elmesélem, ebből mit tudok és mit nem teljesíteni.

Nagyon sok olyan cég vagy személy van, akik nem képesek több százezer forintot költeni egy szájtra, tehát ők az olcsó vagy a semmi közül tudnak választani. Nekik egyszerűen nem opció legyártatni egy neves website-szerelő céggel egy általad vázolt rendszert.

Szabolcs Bakos (web2.0 designer) · http://www.newconcept.hu 2009.03.03. 00:41:01

@Vérnűsző Barom: Igazad van, csak Magyar szokás ha a kisujjad nyújtod az egész karod kell. Vannak 10 ezer forintos cégek ebből élnek, templateket is simán le lehet tölteni minimál pénzekért és nem kell több, ez is tény, maximum annyi hogy másik 1000 használja veled 1ütt.

Viszont ha profi dolgot akarsz és 1edit, akkor akkor fizesd is meg.

Octavia 2009.03.03. 00:43:56

Ja, és például házhoz megyek általában, és teszek olyan gesztusokat, hogy például adok kisebb-nagyobb tanácsokat nekik a szgép használatával kapcsolatban (tipikusan nem túlságosan hozzáértő felhasználók ezek a megrendelők), és hasonló figyelmességek.
Ha kérnek valami frissítést, vagy valami alakítást a weboldallal kapcsolatban, igyekszem azonnal megcsinálni, és ha megvan, hamar küldöm az SMS-t vagy mailt. Szokták értékelni az ilyesmit.
Vevőcentrikusnak kell lenni ebben az iparágban is.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.03. 00:49:46

@Octavia: továbbra is azt állítom, hogy ez az eleje a fenti folyamatnak. Ugyanis pont az ilyen ügyfelek azok, akik mivel nem értenek sem a marketinghez, sem az internethez, olyat kérnek, amire nincs szükségük. Valami másra van jellemzően szükségük, de ez csak akkor derül ki, ha az ember elkezdi célirányosan kérdezgetni.
Nem kevés rossz tapasztalat mondatja ezt velem :(

@Wishmylove(web2.0 designer): az a gáz, hogy ez feltételezi a megrendelőről, hogy tudja mit akar. A többit lásd itt fent.

valakinek a csókosa 2009.03.03. 00:50:10

Sztem Vérnűszőnek, octavianak és LMO-nak is igaza van.

Ez a cikk az igényes (vagy magát annak hívő) honlapkészítő siráma, hogy "itten az én munkám értéke nincs elismerve".

Ha az a gond, hogy idehaza sokan nem vágják mennyi egy profi oldal, SEO, stb. értéke akkor nyomuljatok. Persze ez a cikk pont ezért van, pont itt :)

+1
Azért létezik sztem nagyon olcsó és mégis elég profi megoldás, pl. a Joomla, mi most a cégnél két hét alatt dobtunk össze ketten egy sráccal egy komplett terméktámogató portált fórummal, értesítőkkel, rss-sel, anyámkínja stb. Ugyanez webshoppal, online fizetéssel kiegészítve se lenne az a hatalmas varázslat.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.03. 00:52:59

@valakinek a csókosa: jelenleg annyi a meló, hogy nem látszok ki belőle. Az írás nem azért született, hogy több legyen, hanem azért, hogy aki olvassa, tanuljon más hibájából.

A Joomla-val épp most szívok egy ügyfélnél, az is egy ilyen műkedvelő "két hét alatt egy sráccal" összedobott oldal, közben a srác alig válaszol a levelekre, és a Joomla sem teljesít mindent úgy, ahogy azt elvárnánk tőle... lassan ez is a kidobott pénz kategóriája sajnos :(

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.03.03. 00:57:06

@Konrad: Nos, te gondolj amit akarsz, de ezt olvastam náluk nem véletlenül adják az ajándékukat. A prioritás pedig ott jön elő, hogy melyik szolgáltató a találatait favorizálja a google, még akkor is, ha a sokat kutakodik a gyorsan változó weboldalakon. De ha elfogadjuk a rémhíreket, hogy a google a saját dolgait teszi előtérbe, akkor máris helyben vagyunk. Mivel nem célom a meggyőzésed, így erről többet nem tudok mondani :)

Az idő, amit írtál az helyénvaló. Egy épeszű weblapot előállítani valóban sok-sok óra. Ha 5000 HUF/órás szakmunkadíjat számolunk akkor már 10 óra alatt össze is jön 50 rugó. Csakhogy 10 óra alatt sablonból egy weblapépítő szaki csinál bizony egy csilicsálé weblapot is, ha akarna. De nem fog akarni, mert el fogja húzni napokig.
Igaz, én sem csinálnék másnak olcsón weblapot:) Na de a kérdés az, hogy mi az az olcsó:) Az első írásomban csak a szerverhelyet taglaltam, ami szintén a weblap költsége.

max_headroom 2009.03.03. 00:57:15

Az Egyesült Államokban nyomom az ipart, és itt ugyanúgy megvannak azok a helyi jóskapisták - főleg egyetemisták -, akik hipp-hopp összegányolnak valamit ócsóért.
A különbség talán az, hogy itt, ahol lényegesen nagyobb az internet-penetráció, már nem nagyon kell senkinek sem magyarázni az online jelenlét, illetve a keresőkben elérendő jó pozíció fontosságát.

A saját bőrömön tanultam meg, hogy ha egy megrendelő nem akar kifizetni $800-t sem egy statikus site-ért, azzal egyszerűen nem éri meg vesződni.

@ibn_battuta: Nem akarlak ijesztgetni, mert egyáltalán nem biztos, hogy te is így jársz, de jó, ha felkészülsz a lehetőségre. Sokat tudnék neked mesélni arról, hány olyan kliensünk van, aki indiai programozókkal / designerekkel kezdte. Legyártják neked a site-ot, aztán ha valamilyen változtatás / patch / működési probléma miatt szükséged lesz rájuk, sosem hívnak vissza. Márpedig ha komoly oldalt üzemeltetsz, kritikus kérdés a rendelkezésre állás.
Aztán azok az indiaiak, akik tényleg akkora programozózsenik, már rég a Microsoft alkalmazásában állnak. Az outsourcing ötlete nem új.

RustySpoon (törölt) 2009.03.03. 01:04:58

Nagyon sok cikkedet olvastam és általában jók.. ez nem tetszett. Semmitmondó. Amit leírtál azt minden racionálisan gondolkodó ember tudja, érzi a mindennapokban az összes többi használati cikk vásárlásakor. Szóval.. ez most gyengus. bocs.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.03. 01:06:00

@RustySpoon: no problem. Másnak meg pont ez tetszik, ahogy nézem az egyéb visszajelzéseket :) Majd talán a következő neked is tetszeni fog :D

max_headroom 2009.03.03. 01:13:22

@Ludas Matyi Online: Ne haragudj, de ez a hosting company - Google szerződés nem arról szól, hogy ki mit gondol, vagy ki miről akarja meggyőzni a másikat. Ez egy sima hazugság, itt is jó pár tárhely-szolgáltató próbálja ilyen trükkökkel meggyőzni klienseket. Téged ezek szerint sikerült.

10 óra alatt pedig senki nem fog neked sablonból komoly site-ot készíteni, de ez persze már arról szól, hogy ki mit ért a "komoly" alatt.

cserebogar 2009.03.03. 01:18:01

Nem baj, ha valaki kevés pénzt akar fizetni egy weboldalért, ha ezzel arányban állnak az igényei. És ez vonatkozik arra is, hogy ne várja el egy otthonról, egyedül, olcsón dolgozó, esetleg nem is számlaképes weboldalkészítőtől, hogy éveken keresztül, minden munkanapon rendelkezésre álljon, továbbfejlessze az oldalt, vagy még inkább elébe menjen az igényeknek és ő maga adjon tanácsokat, amiből az ügyfele internetes jelenléte hatékonyabbá válik.

Van olyan cég, aminek elég egy olyan weboldal, amin semmi más nincs, mint a céglogó, 2 mondat arról, hogy mivel foglalkoznak, és a címük-telefonszámuk, esetleg nyitva tartásuk. Ez tokkal-vonóval néhány ezer Ft-ért elkészíthető. De a néhány ezer Ft arányban áll azzal, amit az oldal tud. Ha valaki tudja a cég nevét (mondjuk egy e-mail címből), akkor megtudhatja, hogy a cég valóban létezik.

A gond inkább azzal van, hogy nagyon sokan áron alul akarnak weboldalt készíttetni. Hogy úgy gondolják, egy olyan website, aminek kitalálása, megtervezése, programozása, tesztelése mondjuk 100 munkaórát vesz igénybe, az 200.000 Ft-ért megkapható. Persze azonnal. És mivel a 200.000 Ft nagy összeg, aki ennél magasabb árajánlatot ad, az már le akarja húzni őket.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.03.03. 01:26:54

@max_headroom: Nem sikerült, mert én ezt már a regisztráció után olvastam. De ez meddő vita, mert kettőnk közül mégin én vagyok informáltabb ez ügyben, és ah te is annyit tudnál, mint én akkor sem jutnánk semmire:) A lényeg, hogy hogy hol tart a keresésem. A többi elmélkedést rád hagyom :)
Nem lehet behatárolni, hogy melyik a komoly weblap, ez jól írta a posztoló. :) Így itt be is fejeztem :)

Octavia 2009.03.03. 01:28:46

Szerintem érdekes a cikk és a problémafelvetés, és az is biztos, hogy többet tud egy általad készített weboldal, mint amiket én szoktam gyártani.
Abban tér el a véleményünk, hogy szerintem sok megrendelőnek nincsen szüksége azokra a pluszokra, amit a te megoldásod nyújtana, hanem tökéletesen elegendő számukra az én termékem. Azon kívül - mint már említettem - nem is tudják kigazdálkodni a több százezres weboldalt; tehát nem zsugoriak, hanem nincsen rá keretük. Vagy olcsó weblapjuk lesz, vagy semmilyen. Az olcsó kategóriában pedig vagy megcsinálom én (vagy egy hasonló kollégám) szépen, vagy valami ismerősük, általában csúnyán.

Úgy gondolom, hogy a jóskapistáknál többet tudok nyújtani azáltal, hogy nagyon jól értek a Photoshophoz, tiszta xhtml/css kódokat írok, a munkáim kellemes megjelenésűek, jól áttekinthetőek. Az esetek többségében ez elegendő. Még a felkerülő szövegek (amelyeket ők adnak át) helyesírási hibáit is kijavítom :)

Szerintem számukra egy több százezer forintos webszájt az "ágyúval lőni a verébre" esete lenne. Biztosan buta a példa, de ha csak egy pár zoknit akarok kimosni, akkor nem vásárolok meg egy komplett mosodát, hanem csak egy lavórt veszek és némi mosóport (vagy kimosatom anyámmal, olcsón :) ). Később, ha mondjuk egy egész szállodaláncot öröklök a gazdag nagybácsimtól, akkor majd ráérek venni egy mosodát.

max_headroom 2009.03.03. 01:37:43

@Ludas Matyi Online: "... én ezt már a regisztráció után olvastam."

És tényként fogadtad el. Tehát sikeres volt az átverés.

"De ez meddő vita, mert kettőnk közül mégin én vagyok informáltabb ez ügyben..."

Ha te ezt így, anélkül, hogy ismernél, ki merted jelenteni, akkor igazad van; valóban meddő vita. :-)

"A lényeg, hogy hogy hol tart a keresésem."

Ez tényleg lényeges, csakhogy a vitatott kérdés szempontjából irreleváns. Ugyanis attól, hogy neked van egy PageRank 3-as oldalad, még nem válik valósággá a feltételezett hosting company-Google deal.

"A többi elmélkedést rád hagyom."

Tévedésben vagy, ez nem múlik semmilyen elmélkedésen, ez ténykérdés. Nincs ilyen deal, pont.

cserebogar 2009.03.03. 01:51:01

@Octavia: Szerintem nem kell mentegetőznöd. Nekem az jön le az általad leírtakból, hogy egyszerű statikus oldalakat készítesz, amikben nincsenek extra funkciók, annyi szolgáltatást nyújtasz hozzájuk, amennyi egy egyedül dolgozó személytől elvárható - de az ügyfeleid pontosan tudják, hogy mit fognak kapni.

Ha ők eltökélték, hogy max. mennyit szánnak a netre, azt az összeget nálad úgy tudják elkölteni, hogy megfelelő értékű szolgáltatást kapnak.

Más kérdés, hogy ha egy kicsit jobban körüljárnák a témát, akkor a weboldalkészíttetést nem azzal kezdenék, hogy "mennyibe fog ez nekem kerülni", hanem azzal, hogy "mit akarok elérni", "mekkora befektetésre van ehhez szükségem", "mennyi idő alatt térül meg a befeketetett összeg".

Mert igazából minden üzleti weboldal drága, ha akár közvetlenül az értékesítésből, akár más módon nem hoz akkora bevételt vagy költségmegtakarítást a cégnek, mint amennyibe került.

sourcerror 2009.03.03. 01:57:19

@Octavia: Igazad van, csak a nagy helyzet az, hogy az emberek statikus honlapért fizetnének, és webshopot várnak cserében ...

sourcerror 2009.03.03. 01:59:14

Másrészt az alsó árszegmensben több vita lehet a nemilyen lovat akartam, még változtassunk kicsit dolgokon ... meg kevésbé papírozzák alá az egészet.

viks 2009.03.03. 03:31:35

Ez a Blog igazi marketingfogás - semmitmondó.

Mint szakmabeli, őrült nagy hülyeségnek tartom amit ide leírtál.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.03.03. 03:59:19

Egész őszintén kimerem jelenteni - noha nem művelem ezt a szakmát, ahogy a többit se azzal a komolysággal, mint ti -, hogy olcsón is lehet egyszerű, normális kis statikus weblapot csinálni. Olyat, amivel a megrendelő elégedett, a látogató megkapja a szükséges információt, és még sokba se kerül.
Miért kéne minden weboldalnak seo, meg blogmotor, meg hatórás guggli? Ti, én is tudjuk (tanultuk, gyakoroltuk eleget), hogy ezek zöme mennyiben babona, lehúzás, belemagyarázás, önfényezés, ügyféllehúzás.
Szerintem messze korrektebb elmondani annak a "tisztes iparos" hidegburkolónak, vízvezetékszerelőnek, vagy akárki másnak, hogy biza a weboldala csak nekünk fog konkrét anyagi hozni, neki soha.
Számára jó arra, hogy kiegészítse a névjegykártyáját, a potenciális megrendelője megnézhessen pár referenciamunkát, és nagyjából biztos lehet benne, hogy csak neve, cégneve alapján fogja - esetleg - megtalálni bárki is guglin.
Lehetne beletolni sok pénzért mindenféle vajákosságot (valóban van, ahol kell is), némelyik még talán hajlandó is lenne kiizzadni valami számára komolyabb összeget, de átverés lenne bevállalni ilyen feladatot. ha meg normálisan át van rágva az ügyféllel a hogymivan, akkor jó esetben jéspbb is hozzád eszi a fene, mert már bízik benned. Vagy nem persze, de ettől még dől össze a világ.
Persze van olyan ügyfél is, ahol napi alig néhány látogató miatt is kell minden, amit csak ki lehet találni, és még az is kevés. Nem is jó neki soha semmi...

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.03.03. 04:56:27

Ezt az olcsozast sosem ertettem. Persze van olyan olcso, ami nagyon olcso, de ahogy masok is irtak ez egyreszt semmit mondo (mit is ertunk olcso alatt?), masreszt amit meg kiolvasni velek belole az a piacanak lemorzsolodasatol felo, a valtozasokat nem koveto vallalkozo felelme. Meg akkor is, ha ahogy irod tele vagy munkaval.

Be kell latni, hogy ahogy no a piac, ugy alakul is at a szerkezete: egyre tobb lesz a vevo is meg a szolgaltatast kinalok szama is, igy ohatatlanul megy lefele az atlag ar. Ennek persze technologiai hattere es oka is van. Alapvetoen mint szoftver fejleszto nem ertem, hogy mi a fraszt kene programozni egy weboldalon. Meg akkor sem, ha van mogotte valami minimalis dinamikus viselkedes, mondjuk egy CMS az elet megkonnyitesere (bar azert az csak addig konnyit, amig valoban egyszeru). Mert ha jol ertettem kifejezetten weboldalrol beszeltel, nem valami webes alkalmazasrol.

Tehat a programozast kilohetjuk. Illetve... azt mondod, hogy olcsoert nem programol senki, ezert szar lesz az eredmeny. En meg azt mondom, hogy aki egy ilyen mezei ceges weblapon nekiall barmit is programolni, az alapvetoen feltehetoleg irdatlan nagy kokler, megpedig azert, mert barmire is legyen szukseg azt mar vagy masok megirtak, vagy ha nem, hat legalabbis az illetonek mar le kellett gyartania _ujrafelhasznalhato_ formaban. (Ha meg epp most kezdi a bizniszt, es nullarol irja, akkor kokler, vagy zseni, de raverni akkor sem lehet az egeszet egy ugyfelre.) A lenyeg az ujrafelhasznalhatosag. Mert a jo programozo lusta. Aki nem lusta es 50x lekodolja ugyanazt, az rossz szakember. 50x ad lehetoseget maganak a hibazasra, 50 helyen is kell majd egyesevel javitgatni a hibakat, stb.

Hogy az elore elkeszitett keretrendszerek nem lennenek hasznalhatok, az messze nem igaz. A blog.hu nem jo pelda, hiszen az egy hostolt szolgaltatas, amibe te nyilvan nem tudsz belepiszkalni. Ha felraknak neked egy egyszeru (es ez nagyon fontos!) de bovitheto CMS-t, akkor azzal boven jo vagy indulasra. A CMS is csak leginkabb azert kell, hogy amennyire lehet minimalizald a redundanciat (ne kelljen mar 27 file-ban atirni a (C)-ot vagy a ceg nevet, vagy a fejlecet, stb.) meg esetleg kezzel tudjon boviteni cikkeket felvinni a felhasznalo.

Ha egy fel oranal tobbe van egy ilyennek a belovese (nem az oldalak es a strukturak kialakitasa, feltoltese, stb. csak a puszta rendszer felallitasa) akkor mar rosszul csinal valamit a fejleszto. Es sztahanovista/mazochista :). De inkabb azt mondanam, hogy 5 perc.

Template-et is lehetne siman hasznalni. Hozza nem ertokent macera azk kozul is valogatni, minimalis erzekkel sokkal konnyebb. Az persze lehjet, hogy akkora piaca azert ennek nincs magyarorszagon, hogy valoban jol kepzett szakemberek alljanak ra erre a szegmensre, ezert aztan igaz lehet az olcso husnak hig a leve megfigyeles. De ennek semmi technologiai oka nincs. Megfelelo meretu piacon remekul lehetne mukodtetni a dolgot. Mar csak azert is lehet ertelme, mert a sok olcso site-tal indulo ugyfel kozul biztos akad egy par, aki tovabb lepne, az pedig - ha ki tudjak szolgalni - inkabb marad ott, ahova eloszor ment.

joungen 2009.03.03. 06:23:59

Tök jól kiveséztétek a problémát, jó volt olvasni a sok értékes hozzászólást. Amiről még szerintem nem esett szó az a programozói cégek közti versengés és a mutyi. :) Én eléggé sok cégben dolgoztam ebben a szakmában az elmúlt 10 évben és azt láttam, hogy a fejlesztők egy részt felhígultak (nagyon sok a féltudású szakember, önjelölt webfejlesztő) másrészt meg hiány van jó és megbízható emberből, a cégek pedig nem rendelkeznek megfelelő kultúrával, tehát a jó szakemberek csak ritkán lojálisak, mert nem fizetik meg őket rendesen - illetve ha megfizetik, akkor lehúzzák róluk az utolsó bőrt is. A nagyobb webfejlesztő cégek pedig mutyiból és pályázati csalásokból élnek (lásd a különféle botrányokat a sok-sok milliós állami díszportálok elkészítéséért, meg amiről nem is írt a sajtó...) és emiatt nincs a nagyobb cégek közt igazi verseny, mert egy-egy ilyen zsíros mutyiból elvannak 1 egész évet. Szóval itt is megy a sógor-koma biznisz, éppúgy mint az építőiparban vagy bárhol - nemrég kerültem kapcsolatba egy külföldi ügyféllel aki soha többet nem szeretne magyar céggel fejleszteni: átverték. Csak persze ezekről a dolgokról nem nagyon beszél senki, mert a legtöbben azt képzelik, hogy ez a generáció és ez a közeg már picit kultúráltabb...pedig nem. Persze sok kivétel is van, csak az a baj, hogy mivel a nagyobb megbízások, pályázatok környékén nincs igazi verseny, ezért a többi területen nagy a marakodás, egymás árainak lenyomása, egymás lesajnálása az ügyfél mindenáron való megszerzése. Klasszikus magyar történet, hogy egy ügyfél már az 5. webfejlesztő céget gyúrja, mert 4 már átverte az elmúlt x évben... Bocsánat a sok negatív dologért, de sajnos szerintem ezek is léteznek :)

miszisz 2009.03.03. 06:48:57

Én az árajánlatot mindig egy teljes kimeritő ajánlattal adom át, amiben minden benne van mint egy szerződésben. Benne van hogy nem garantálom a Google helyet, mennyi SEO-t teszek csak bele, pontos leirása az oldalnak, profi szövegiró, programozó, fizetési feltételek, stb....
ez kb 4 oldal. Igaz macerás, de ha a vevő veszi a fáradságot hogy elolvassa akkor mindent meg fog tudni, és nem lesz kérdés, félreértés, meg vissza telefonálás, stb...
Azonkivül az árat is megérti, igy hogy látja mi minden is kerül az oldalára.
Ha átnézi, egyetért, aláir és már kezdhetjük is....

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.03.03. 07:06:57

Hm, sikerült duplán elküldenem. Na, mindegy, valahogy túlteszem magam rajta...

@joungen: Nincs azzal a kis sógor-koma viszonylattal semi baj, ha - nem mellékesen - a normális teljesítés is számít. Mert ki a fenében bízzon az ember, ha nem ismerősben?
Sajna sokszor a teljesítés maga már nem számít, csak a számlázás módja.
Verseny meg milyen legyen? Ki igér többet vissza zsebbe? Ismeretlennel nem megy, akármilyen referenciái is vannak, ha meg ismerős, ott is vagyunk az elején.

Arra meg mindenképp kell figyelni, hogy az ügyfeles, programozó, akárki nehogy jobban összehaverkodjon az ügyféllel, mint kéne, mert hipp-hopp, már viszi is a melót a saját, frissiben létrehozott cégéhez. Ez ellen meg nem lehet lépni szinte sehogy, csak az ügyféllel tartott megfelelő - ha úgy tetszik - sógor-koma viszony rendes üzemeltetésével.

A külföldi ügyfelet, akit szegényt átverték azok a gaz magyarok, meg nem tudom kellőképp sajnálni. Lévén őt csak egyszer-kétszer verték át, míg sokunkat igen gyakran. És nem annyira a gonosz, rosszindulatú magyar cégek, hanem a remek, megbízható gyakran 90-120 napra (sem) fizető külföldi partnerek, illetve velük karöltve a hozzájuk igen lojális hazai képviselőik. Majd risztelnek...

@miszisz: És tulképp az esetek jelentős részében melósabb elkészíteni az árajánlatot, mint néha magát a weboldalacskát... Ilyenkor kiszámlázod? tíz alma+áfa árajánlatírás, plusz négy alma+áfa statikus weboldal mindennel együtt?

cserebogar 2009.03.03. 07:41:49

@miszisz: Az ügyfél pedig fogja a részletes árajánlatodat, elviszi a konkurenciához, aki a specifikáció birtokában már lazán mond 15-20%-kal kisebb árat... És örül, hogy megúszta az időrabló egyeztetéseket az ügyféllel.

Annak a kitalálása, hogy pontosan milyen is legyen a weboldal, nem egy ajándék, ami jár a weboldal elkészítéséhez, hanem munka, ami szakértelmet igényel, amit az ügyfélnek meg kell fizetnie.

CyberPunK 2009.03.03. 07:46:59

@cserebogar: Örülnék, ha valaki belinkelne egy ilyen weboldalt. De komolyan. Úgy tudjátok előadni a dolgot, mintha a komplett e-bay-t kérné általában az ügyfél. :D Megy itt rendesen a vakítás.

gogyimogyi 2009.03.03. 08:01:18

Én ezen már nem is idegeskedek. Amíg olyan az ügyfelek hozzáállása, hogy egy kókler 'ismerősnek' mindent elhisznek, a szakember meg hiába magyarázza, h az hülyeség és csak kidobott pénz lesz, sajnos nincs mit tenni. Tele a piac kezdő és hozzánemértő szakemberekkel. Megnéznek 3 tutoriált és azt hiszik értenek a grafikához. Utána bevállalják fillérekért a melókat és elviszik az ügyfelek egy nagy részét, elhitetve velük, hogy 10e Ft-ért is lehet igényes dolgot csinálni. 15 éve foglalkozom marketing kiadványokkal és jópár éve online marketinggel, de én ott tartok, hogy ezen már nem vagyok hajlandó idegeskedni. Inkább megélek másból és megcsinálom azoknak a megrendelőknek a munkáit, akik komolyan gondolják hogy létezik marketing és erre költeni kell, minthogy naponta azon görcsöljek, hogy meggyőzzek embereket arról, amiről dilettánsok lebeszélik őket. Sajnos ebben az országban ez van pillanatnyilag...

CyberPunK 2009.03.03. 08:06:16

@gogyimogyi: Mert egy átlagos grafikához kell 5 év 3DS Max és 8 év Photoshop tapasztalat, ugye? :D Azért utcáról bejött embereknek, akik csak egy kis portfóliót akarnak a cégükről, ne kezdjük már meg elmagyarázni, hogy ki kell bérelni egy teljes render farmot...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.03.03. 08:09:36

Amíg az emberek képesek Tesco Gazdaságos terméket a szájukba venni, addig ezen nem lepődök meg.

Én már kifejezetten rühellem az "olcsó" kifejezést, nagyjából a szar szinonímája manapság. Van jó és rossz ár/érték arány, de ami olcsó, attól én már írtózom.

Dave_hu (törölt) 2009.03.03. 08:10:32

@CyberPunK: pontosan. A sok "szakértő" még mindig a 90es évek szintjén hülyiti az ügyfelet az információs szupersztrádáról, meg, hogy mennyire bonyolult is az, amit ők csinálnak.

Szerintem a honlap költsége legyen aránnyal azzal, hogy mennyire fontos is nekem az internet. Szerintem innek a webisztánról kockulva nehezen hinnénk, de a gazdasági élet nem az internet körül forog. (Mielőtt flame lenne, nem azt mondom, hogy kulönböző netes alkalmazásokat nem használ szinte mindenki.)

gogyimogyi 2009.03.03. 08:26:59

CyberPunK: én egy szóval sem mondtam, hogy ez kell hozzá, de az ilyen komoly szakemberek erősen letörik az árakat és sajnos az esetek nagy részében növelik az elégedetlen ügyfelek számát, akik rosszabb esetben egy-egy ilyen balul sikerült akció után méginkább sajnálják a pénzt marketingre (főleg kisvállalkozások esetében).

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2009.03.03. 08:27:22

sajnos nagyon sok az önjelölt oldalkészítő, akik lehúzzák a színvonalat és az árakat, ezzel nem lehet versenyezni, ha minőségi oldalt akarok csinálni olyan áron, hogy nekem is megérje.
Btw "keresőoptimalizálni" ez valami új magyarizált ige? nagyon gáz.

Nick Leeson 2009.03.03. 08:28:52

Szakértő oda kell ahol megfizetik.
Elég kevés cég van az országban akik milliós költséget tudnak áldozni egy weblapra.

A piacnak igazodnia kell az igényekhez. Kellően széles lehetőségeket kell biztosítania az ügyfelek részére. Ebbe beletartozik az egy db képből álló villanyszerelő weblapja és a vatera is...

Ez a szöveg, hogy 100e Ft alatt csak sz@rt lehet csinálni, ez baromság... Az valójában nem szar, hanem arra van igény!

Az más tészta, hogy az ügyfelek fejében sincs egészen rend...

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.03.03. 08:28:55

Valahol erre rejlik a titok. Az ár/érték aránynál. Nem ott, hogy ha olcsó akkor csak rossz lehet, ha meg drága, akkor az biztosan jó.

Ki lehet hozni pár óra alatt, viszonylag olcsón egész pofás kis weboldalt, amivel elégedett lehet a megrendelő, megfelel a céljának, és remekül elvan vele.
Meg hűdesok millióból is rettenetes izét, ami amellett, hogy ronda, még véletlenül se felel meg deklarált céljának, hiába van esetleg benne rengeteg fejlesztési, grafikai, meg akármilyen egyéb munka, lesz belőle egy hisztis, elégedetlen ügyfél, meg egy zavartan magyarázkodó vállakozó, akik kölcsönösen, és némi joggal nézik hülyének a másikat.
Van még a ritka madár, az igényes, fizetőképes megrendelő, aki tudja, hogy mit akar, és azt ki is tudja, akarja fizetni. Ritka madár...
Meg persze van a remek állami, párt, meg multimegrendelések világa. De ez meg egy másik kérdéskör, mégha bizonyos szinten köthető is az ár/érték arányokhoz.

CyberPunK 2009.03.03. 08:32:15

@gogyimogyi: Azt is tegyük hozzá, hogy a "profik" viszont erősen verik fel az árakat, mint ha ez egy misztikus tudomány lenne. Persze, sok pistike van a piacon, de azért ott van a sok fél profi, egyetemista, hobbiprogramozó, akik igen jó munkát tudnak készíteni, de ők is letörik az árakat, mivel nem céges keretek között dolgoznak. Az adózást meg hagyjuk, nem egy programozó cég fizet zsebbe... Azt is tegyük hozzá, hogy pistike sose fog bevállalni egy igen komoly munkát, míg a profik meg csak horribilis összegekért vállalhatnak el egy mezei statikus oldalt, mivel már az súlyos tízezrek (kiadási oldalon) céges szinten, hogy a fejlesztő bekapcsolja a gépet.

Dave_hu (törölt) 2009.03.03. 08:36:59

valaki linkeljen már be egy ilyen elcseszett pistike oldalt, már ugy megnéznék egyet.

CyberPunK 2009.03.03. 08:44:28

@dave: Kezd el bejárni a mindenféle ingyenes tárhelyeken fellelhető céges weblapokat. A nagy részük pistike gyártmánya, bár van amelyik saját, vagy haveri/rokoni förmedvény.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.03.03. 08:49:19

Szerintem Octavianak van igaza. Ahol nincs kereslet bonyolult megoldásra, ott az egyszerű is jó. Van, ahol a letölthető excel árjegyzék bőven elegendő (célközönség úgyis a nyolc paraméter között saját szája íze szerint akar rendezni, hiperkönnyű frissíteni, statikus weboldal elég) és lényegében kidobott idő az ezzel többet való foglalkozást, elpocsékolt erőforrás.

A gond akkor van, ha ugyanennyi ráfordítással akarnak jobbat, de ez már szinte teljesen technikai kérdés: nem ismerik a lehetőségeket és irreálisak az elvárásaik.

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.03.03. 08:54:47

Akik azt írjátok, hogy nem kell az iparosnak jó weboldal, csak valami, amit rá tud írni a névjegyére (vévévépont...), azok tévedtek.

Panelban lakunk, az ablakunkat műanyagra akartuk cserélni. Beírtuk a gugliba amit akarunk és fölhívtuk az elsőt. Akiről kiderült, hogy asztalos, és nem cserél ablakot, hanem abból él, hogy azoknak, akik a google-ben ablakcsere után keresnek megjavítja a régi fakeretes bukó-nyíló ablakait.
KIZÁRÓLAG abból él. És ezt annak köszönheti, hogy szakmunkásként fölfogta az internet hatalmát és nem volt rest megfelelő SEO-val forgalmat szerezni magának - méghozzá olyan forgalmat, ami alapvetően nem felé irányul, hiszen műanyagablakkal nem foglalkozik.

(mi meg spóroltunk ár százezer forintot)

A Google-szerződésről: olyanom nekem is van. Sőt, bárkinek, akinek van gmail-es címe, lehet. A beállításoknál van egy csúszka, azon be lehet állítani, hogy ritkán vagy sűrűn jöjjön a bot. Ezen felül van erre utaló meta-tag is. A leggyakrabban pedig akkor jön, ha az oldal gyakran frissül - minek jöjjön, ha többnyire ugyanazt találja?

CyberPunK 2009.03.03. 09:03:57

@Benbe: Kevered a szezont a fazonnal. Nem nem jó weboldal nem kell az iparosnak, hanem piszlicsáré, huszonnyolc millió extra faszsággal teletűzdelt förmedvény. Ég és föld.

Dave_hu (törölt) 2009.03.03. 09:04:13

@CyberPunK: ne, valami ponthu-s cim, ami valóban elvette a munkát egy profi csapattól. Olyat mutass. (Az freewebes cim példaként olyan, mintha az Ogilvy panaszkodna, hogy a Békásmegyeri Hirdető reklámujságban de béna képek és szövegekkel reklámozzák magukat a "cégek".

Martinicske 2009.03.03. 09:07:07

Két észrevételem van.

1. Elég hülyén veszi ki magát egy ingyenes, ráadásul még csak nem is önállóan hostolt blogon ingerkedni az olcsó weboldalak ellen.

2. Nem biztos, hogy mindenkinek több milliós költségvetésű weboldalra van szüksége. Nem hiszem, hogy egy redőnyösnek, vagy egy könyvelőnek ne lenne elég egy normálisan megszerkesztett, alapvetően jól optimalizált statikus oldal, egy ügyvédnek ugyanez, plusz egy wordpress blog az esettanulmányoknak, esetleg még egy hírlevél stb.

Aki nagyobb projekteket vállal az nem feltétlenül übermensch egyszerűen más a célközönsége.

zala 2009.03.03. 09:07:32

egy elcseszett pistike oldal:
www.x-party.hu/

:DD

sok-sok elcseszett pistike oldal:
webszemet.blog.hu/

csak erős idegzetűeknek! :))

CyberPunK 2009.03.03. 09:14:53

@dave: Én nem fogok tudni neked mutatni, mert közöm sincs a web-hez, mezei programozóként funkcionálok. Majd érdeklődöm haveroknál. Viszont sok freeweb-es lehetne .hu-s is. De pistike meggyőzi, hogy nem kell évenként a 3000-ért webtárhely + kétévente sac/kb 2500-as domain reg, elég a free is...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.03.03. 09:19:59

@zala: húbazmeg, ez az x-party nagyon súlyos. Főleg a menü képei: 1754px × 1240px (átméretezve: 146px × 100px)

LOL

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.03.03. 09:20:54

> Elég hülyén veszi ki magát egy ingyenes, ráadásul még csak nem is önállóan hostolt blogon ingerkedni az olcsó weboldalak ellen.

Ha Konrád a www.onlinemarketingblog.hu címen saját tárhelyen blogolna, szerinted kint lenne az index.hu címlapján?

> huszonnyolc millió extra faszsággal teletűzdelt förmedvény.

Igen. De szerinted egy olyan iparágban, ahol nem Józsi az egyetlen, aki tud valamit a SEO-ról, hanem van két-három versenytársa is, akkor kijön 100 000 alatt az, hogy jó, informatív és pénzt hozó legyen az a weblap?

Érdemes kiszámolni, hogy (nem számolva a vállalkozáshoz kapcsolódó járulékos költségeket, mint a könyvelő, az iroda, stb.) hány órányi órabér mondjuk 50 000 forint áfástul?

Szerinted egy annyi idő alatt elkészült oldallal egy ügyvéd, biztosítási ügynök, stb. mekkora előnyhöz jut?

manager2008 2009.03.03. 09:24:10

Kedves Konrád és többiek

Nem helyes a megközelítés.
Értéket kell adni a pénzért, és ennek a mértéke mindig a feladattól függ.
Sajnos a mai informatikai képzés a rendszerszervezést, elemzést, stb. nem nagyon tartalmazza, mert a tantóbácsiknak sincs benne gyakorlatuk. Így jól képzett technikus generáció gyártogat weboldalnak nevezett prospektusokat, az összehalászható, kész funkciókat biztosító eszközökkel.
Tehát van Megfelelő weboldal, és Nem Megfelelő, az hogy éppen drága vagy olcsó az a készítő lelkiismeretétől függ, meg a megrendelő hülyeségétől.
Az a tapasztalatom hogy a készítők egy igen nagy százalékának fogalma sincs az on-line marketingről, így akkor sem tud eleget tenni a megrendelő érdekeinek (nem a kívánságainak) ha akarna.
De nem akar, mert gyorsan szeretne bevételt, hiszen ő is be van korlátozva (idő, bevételkényszer). Így aztán kialakult egy versenyre képtelen helyi kínálat, és elárasztja használhatatlan de sokszor csicsás és akár szépnek is mondható akármikkel a piacot.
Az eredmény csak azért baj, mert akit egyszer levettek 100000 Ft körüli összeggel az nehezen meggyőzhető hogy újra rendeljen, inkább azt mondja hogy az internet egy hülyeség, hiszen fel sem hívták soha.

A mi oldalunk napi 20000 letöltéssel működik, vagy 20-30 deszkriptorra első 1-3 oldalon jön a Google eredményei között, és átlag 100000 hirdetés jelenik meg naponta. Ettől még rengeteg javítani való van (nem vagyunk megelégedve az eredménnyel és a régi dolgokkal pláne, ezt a fejlesztést csináljuk folyamatosan. Minden lényeges oldal távolról is adminisztrálható a felhasználó által, tehát nem kell webmester az információk felviteléhez, módosításához vagy törléséhez. Persze szervercsere, szoftvercsere, böngészőkhöz igazítás, és ezer kényszerű tevékenység szinesíti a tevékenységet.

CyberPunK 2009.03.03. 09:29:21

@Benbe: Szerinted egy annyi idő alatt elkészült oldallal egy ügyvéd, biztosítási ügynök, stb. mekkora előnyhöz jut?

Miért olyan nehéz megérteni, amit közölni szeretnék?

Nézzük a tényeket.

1, Sok egyetemista készít weboldalakat, igen még azok is, akik melóznak egy cégnél, mert a mellékes jól jön, ergo a minőség adott.

2, Sokkal olcsóbban tudnak ezek az embere dolgozni, mert számla nélkül teszik, vagy mert csak szimplán nem kell irodát, titkárnőt, könyvelőt, etc fizetnie.

Ezek után, ezek a szabadúszó profik (nem, nem pistike) mennyivel végez rosszabb munkát, mint a cég? Nagy projekteket egyedül meg úgy sem fog bevállalni, arra jók a céged. De könyörgöm, ne állítsuk már be 10-20 statikus oldallal rendelkező lapot úgy, mint egy komplett vállalatirányítási rendszert!

Mária 2009.03.03. 09:31:05

Ez egyrészt igaz. Az olcsó, és ez alatt lehet akár egy hatszámjegyű tételt is érteni, ami nem egyessel, nem kettessel... kezdődik, akkor rossz, ha nem azért olcsó, mert annyiból jön ki ésszerűen, hanem azért, mert mindenen spórolni akartak.

De ellenpéldát is tudnék mondani. Időnként belefutok abszolút gagyi, használhatatlan, ótvar honlapokba, "jónevű" fejlesztő cégek által jegyezve. Tudni lehet róluk, hogy nem voltak olcsók.

Az igazság valahol a kettő között van.

Szabolcs Bakos (web2.0 designer) · http://www.newconcept.hu 2009.03.03. 09:35:11

Kedvencem az volt amikor egy önkormányzat bekért tőlem árajánlatot egy önkormányzati portálra 2 hét múlva az árajánlatomból megírt 1 tendert és a saját cégével megnyerte :D

Mondjuk akkor nem tartottam ilyen mulatságosnak

Lord_M_ 2009.03.03. 09:36:07

Fúúú...

Oké. Olcsóweboldalt (is) csinálunk. Valóban gáz tud lenni, ha a megrendelő nem tudja mi fér bele bizonyos keretösszegbe. Amikor előáll egy gyenge elképzeléssel, ami nincs rendesen kiforrva. Amikor egy hat hetes projektidőt feltornászunk félévre, mert hetente változik az elképzelés és a terv. És a kezdeti "csak néhány szöveges oldal" álomból egyszercsak ott tartunk hogy portálmotort kéne alá tenni. És valóban, amikor az olcsó megrendelő azt hiszi hogy a weboldal készítője csak érte él a nap 24 órájában, hétfőtől vasárnap éjfélig.

Nem azzal van a baj, hogy az "olcsó" weblapokra igény van. Azzal van a baj, hogy nem olcsó weblapot akar olcsón. Ennek persze elégedetlenség a vége, és ilyenkor megy az elégedetlen megrendelő odébb (sokszor fizetés nélkül), és vág bele egy másikba. Kikészítve ezzel a következő fejlesztő csapatot is.

Az ha egy Zöldségesnek, meg egy videoTK-nak kell egy szimpla oldal amin néha kell frissíteni az akciókat... pár ezer (pár 10.000) forintért elkészül. Nincs vele gond, megy amíg kell. Nem akar első lenni a google-ban. Csak lenni... Nekik jó az olcsóweboldal. És amíg ilyet is akarnak emberek, addig meg is csinálják nekik. Jóskapisták... de tessék kapaszkodni... profi programozók is... mert egy kis mellékes mindig jól jön. akár nettó fél millió mellé is elmegy 50.000 forint...

Mint említettem, akkor kerül elő a probléma, amikor a megrendelő drága cuccot (értsd : mindent) akar olcsóért. És ezzel a megrendelő is meg a fejlesztők is csak az idegbetegségre gyűjtenek ... és jön a cikkben vázolt helyzet.

[imi]-nek igaza van... ilyenkor csak az ember haja hullik... a megrendelőé, az "olcsó" fejlesztőé... és a végén a "drága" fejlesztőé is... gondolom erről is van tapasztalatotok... :)))

jut is eszembe... olcsó weblapot keresek... hatos zsugorfóliában... újrahasznosítás céljából :P

CyberPunK 2009.03.03. 09:40:45

@Lord_M_: Van a másik oldal is, amikor kéne a megrendelőnek egy "videoTK" szimpla oldal, néha frissítve, de a cég, ahova betévedt, már rábeszélte a fórumra, webcamerára, etc-re. De erről ugye nem szól a fáma. :)

Szabolcs Bakos (web2.0 designer) · http://www.newconcept.hu 2009.03.03. 09:46:29

@Lord_M_: Teljesen igazad van. Én ezért dolgozom már csak külföldre 90%-ban, Magyarországra csak komoly érdeklődés esetén. Megvan már az a 15 év tapasztalatom hogy a megkeresésből már 1ből levágom pár kérdés után hogy lesz valami vagy komolytalan az illető.

Persze néha tévedek és kellemes meglepetés ér.

zala 2009.03.03. 09:52:44

@Gery Greyhound >:

hátha még egyszer mosolyt csalok az arcodra: a honlap Szilvásy György öccsének a munkája, és ha átböngészed akkor találsz rajta egy aloldalt, mely
KORMÁNYZATI TANÁCSADÓ JÓSDA néven - sőt talán funkcióval - üzemel.

ha most nem nevetsz, hanem sírsz, akkor is megértem és én kérek elnézést

pollner · http://soreo.biz 2009.03.03. 11:03:54

Nem igazán értem itt a drámai konfliktust. Ruhát lehet venni a kínai boltban, az Andrássy út márkaboltjaiban, vagy valamelyik "Plazában" is. Aki a kínaiaknál vásárolt nem feltétlenül hülye, tahó, legfeljebb nincs pénze. Aki divatszalont vezet, annak a nem a kínai vásárlói után kell ácsingóznia. Előbb-utóbb a "webdizájner" cégeknek is kell egy kis marketinget tanulniuk.

Egyébként úgy látom, hogy Amerikában is egyre több cég indít honlapot a Wordpress használatával. Előnyeit talán felesleges ecsetelnem...

Jeromos 2009.03.03. 11:07:17

De ennek így nincs értelme, ha drágán akarsz dolgozni, akkor hiába a porszívóügynököt lepipáló meggyőzés, ha a végén kérik a cég webcímét. Azon rajta kell lennie a portfóliónak, neves ügyfelek listájának, díjaknak, publikációknak, teljesmunkaidős alkalmazottaknak közte diplomás grafikussal.

A másik véglet aki olcsón, egyedül, gyorsan megcsinálja a századik kisvállalkozás weboldalát, mert a tartalom és a forma nagyjából adott, csak kicsit kell testreszabni.

Octavia 2009.03.03. 11:57:19

@zala: "Szilvásy György öccsének a munkája, és ha átböngészed akkor találsz rajta egy aloldalt, mely
KORMÁNYZATI TANÁCSADÓ JÓSDA néven - sőt talán funkcióval - üzemel."

Én is egyből ezt szúrtam ki, és jót mosolyogtam rajta :) Korábban olvastam erről a Kormányzati Jósda-dologról asszem az indexen.

Octavia 2009.03.03. 12:04:56

@CyberPunK: "Mert egy átlagos grafikához kell 5 év 3DS Max és 8 év Photoshop tapasztalat, ugye? :D"

Hát a 3DS Maxot sajnos nem nyomom, de a több, mint 8 éves (10-11 éves) Photoshopos tapasztalat, az nálam stimmel ;)

Merras · http://miyazakijun.hu 2009.03.03. 12:14:56

@valakinek a csókosa:

Profi joomlásokat hallok néha panaszkodni amiatt, mert azt hiszik a népek, hogy a Joomla=profi+olcsó.

Én is használtam Joomlát, nagyon jó cucc. Viszont érteni kell hozzá. Ha Te nem értesz hozzá, akkor Joomla szakértő kell. Annak meg ára van.

Ugyanez igaz WP-re, Drupalra, és a csillió egy darab egyéb profi, open source CMS-re is.

Attól, hogy valami nyílt forráskódú, és ingyen használhatod, nem azt jelenti, hogy találtál ingyenebédet.

Marcell. 2009.03.03. 12:26:52

Wishmylove(web2.0 designer): megnéztem a weboldalad és nekem az is tipikusan az ágyúval verébre esete (tényleg nem bántani akarlak).

1) A láblécben 100% haszontalan infók vannak: felsorolod a támogatott böngészőket. Minek? Mindegyikben meg kell jelennie. Hatalmas képek jelzik, hogy az oldal valid. Minek? Aki tudja mi az egyáltalán, úgyis saját validatora van FF-ben, és ott kijelzi neki. Odaírod, ki hostol. És ez kit érdekel? Túl sok a színes fotó, ami elvonja a figyelmemet a fő tartalomról (vagyis rólad).

2) Jobb felső sarok is felesleges. Login.. Miért regisztrálnék egy portfólió oldalra?

3) Hatalmas a fejléc. Személy szerint engem ez nem zavar, sőt szépnek is tartom a főoldalon, de az aloldalakon már haszontalan információhordozóként foglalja a helyet (auto-toggle?).

4) Szolg menüpont alatt írod, milyen gépet használsz (+fotó). Ez kit érdekel? :)

Összefoglalva, a sok részlet közben az ember elveszik az oldaladon, még én is, aki szintén régi kocka, mi lesz akkor egy sima cégvezetővel? Lényegtelen elemek vonják el a figyelmemet attól, hogy meggyőzzél hogy a te munkádra van szükségem.

Konrád pontosan azért van, hogy ezeket elmondja egy weblap készítésekor, hogy a weblap ne csak szép legyen, hanem pl ergonómikus is, és ennek nyilván megvan a plusz ára. Le kell ülni az ügyfelekkel és beszélgetni velük akár több órát, újra és újra egyeztetni a grafikussal, stb.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.03.03. 12:31:43

Na, csak elokerult amator Pistike is :), o a masik kedvencem. Lattam mar ot tonkretenni szegeny magyar tehetseges fejlesztoket is ;). De ez nekem sehogy nem all ossze: amator Pistike olcsoert amator. Az amator, bena modszerekkel annyira nem tud am hatekony lenni, vagyis csak latszolag olcso - ti vagytok dragak, ahogy fent is irtam. Olyan nincs, hogy a minoseget is 'letori' valaki az ar mellett. Ha olcson szart csinal, az nektek egyaltalan nem baj, mert akkor nem konkurencia. Ha sok ugyfelet visznek el, akkor azt jelenti, hogy ott - azon az arszinten - van kereslet. Legalabbis arra a minosgre. De mivel azt irjatok, hogy az amugy is szar, ezert inkabb orulni kene: lehet versenyezni! De az is lehet, hogy egyszeruen nem letezik az a piac, amibol meg akartok elni.

A baj ott van - legalabbis egyesek kommentjeibol ez latszik - hogy ti orakat meg munkat akartok eladni es nem termeket. Nem probaljatok meg kitalalni, hogy hogy lehet az adott minoseget minel olcsobban kihozni, mindenaron dolgozni akartok. (Mondom, a kommentek alapjan - aztan lehet, hogy felreertelek benneteket!)

A minoseg szembeallitasa a 'konfekcioval' oriasi csusztatas. A minoseg ellenparja a szar, a konfekcioe pedig a tesreszabott egyedi megoldas. De a kettonek nem sok koze van egymashoz. Ha sok ugyfel keres gyorsan (es olcson) osszerakott keves egyediseget mutato megoldast, akkor te hiaba probalsz neki mast eladni. Ot nem erdekli, hogy az igenye mennnyire egyedi, az ar erdekli. Ha a Pistike csinalja meg annyiert, akkor nala fogja (de hat ugye az szar, ami nektek jo ;) ). Az, hogy nem egyedi az igeny az nektek jelent elonyt. Mert aki felismeri, az ki tudja ezt hasznalni, es legyarthatja maganak a megfelelo eszkozoket arra, hogy gyorsan es olcson keszithessen konfekciot.

A szoftveren igy lehet sporolni, a designer is nyilvan hasznalhat kesz sablonokat, sablon elemeket, esetleg rovidebb konzultaciot vallalva az ugyfel elore valogathat, stb. Nyilvan a design resz az valtozo koltseg, nem csokkentheto barmennyire, de a szoftveres resz majdnem.

Pl. itt van Lord_M_ kommentje, hogy az ugyfel menetkozben kitalalja, hogy portal motor kell neki. Nyilvan ezert plusz penzt kell felszamolni, de nem szabadna, hogy problemat jelentsen az atallas a 'statikus' oldalakrol. Ha gond - nem pedig jo uzlet - akkor ott valami hiba van, rossz technologiakkal dolgoztak.

A statikus oldalak is generalhatok ugyanolyan template-ekbol, mint amit a portal hasznal. Sot, hat alapvetoen az oldal irojanak a munkajat konnyiti es gyorsitja meg (pl. a valtoztatasokat olcsobban es hatekonyabban tudja elvegezni). Vagyismindig igy kene dolgoznia, vagyis a portalra/CMSre atallas egyszeru esetben nem lenne szabad, hogy problema legyen.

Persze ezeket a rendszereket ki kell alakitani, es hat ehhez tapasztalt fejlesztok kellenek. Nekik viszont alapvetoen nem palya ilyen cegecskeknel 25 egyforma weboldalt osszeganyolni. Illeve a ceg nem fog megfizetni egy tapasztalt programozot, aki aztan ahelyett, hogy az ugyfellel foglalkozik, nekiall belso rendszert kialakitani. Aki meg kezdokent ilyen helyen dolgozik, az vagy nem tud szakmailag elorelepni, vagy nagyon gyorsan lepattan. De mielott en is elkezdenek sirankozni ;) a megoldas nyilvan az - kis cegek szamara - hogy meg kell keresni a megfelelo tudasu szakembereket/cegeket es veluk kiepittetni a rendszert. Igy nem kell allandora draga szakember, el lehet vegetalni a kezdo vagy ezen a teruleten kevesbe motivalt fejlesztokkel. Persze ezt is fel kell ismerni, es be kell latni, hogy a Pistike fejleszto ;) hiaba dolgozik olcson mint a guzu, valojaban hosszutavon dragabb lesz.

Nagyobb cegeknel meg talan a fejlesztok/designerek/tartalom fejlesztok (vagy hogy hovjak oket) aranya rossz, es ugye az ilyen fejlesztesek nekik is penzbe kerulnek, csak azt a sajat munkatarsaiknak fizetik ki (kozben meg kozvetlenul nem szamlazhatnak erte az ugyfelek fele). De a legtobb kozepes/nagyobb ceg irogatja is, hogy van sajat 'portal motorja'. (Ami jo esetben azert nem 100%-ban sajat fejlesztes :) )

Dave_hu (törölt) 2009.03.03. 12:42:05

@Marcell.: Wishmylove(web2.0 designer) honlapja tipikus "faszverés" már elnézést. Tele van nagyzoló, senkit sem érdeklő, láthatóan csak a design kedvéért telerakott elemmel. erre szokták mondani, hogy parasztvakítás. (Nem azt mondom, hogy nem néz ki jól...)

raklap 2009.03.03. 13:35:04

fúú elolvastam az összes hozzászólást és volt egy csomó minden amire reagálni akartam csak elfelejtettem mire leértem a végére..

na mindegy leirom hogy mi a szitu amúgy meg pista vagyok...

weboldalkészités:

van akinek kell egy honlap és kevés a pénze és nem akar nagy dolgokat véghezvinni.. neki lehetne jó ingyenes cms vagy gyorsan összedobni valamit valami grafikai munkával.. én soha nem csinálok ilyet mármint soha nem használok ingyenes cms van saját oszt cső

aztán van olyan aki felhiv hogy te figyelj már hoyg kell honlapot csinálni mert kéne nekem egy gyorsba oszt megcsinálom én magamnak...

aztán van a profi szolgáltatás:

amikor valami célja van a honlapnak.. egyetemista kilőve..mert kell egy projekt menedszer aki mögött van élettapasztalat az élet sok területén megfordult és belelát az ügyfél tevékenységi körébe ismeri a piacot és átlátja az ügyfél igényeit megérti azokat és ő felügyeli a munkát persze átlátja a webes feladatokat is és a programozáshoz is konyít. (ebből az emberből nagyon kevés van ha van 10 ilyen magyarországon lehet sokat mondtam)

aztán van egy profi grafikus aki grafikus igazából leszarható hogy milyen a végzettsége de legyen vérprofi de legjobb ha sitebuilder is egyben

aztán van a programozó akinél szintén leszarható hogy progmatos vagy infokaros e ugyanis nem mérvadó ellenben legjobb ha gyerek kora óta bújta az internetet átlátja azt..

aztán van olyan hogy seo ami sokszor szerepel a hozzászólásokban ámbár konkrétumot felfedezni nem birtam hoyg mit is értenek itt egyesek seo alatt
de megkockáztatom hogy a többség neten olvasgat utánna ...

aztán a hostingcég akinek google-el szerződése van... hát el kellhogy szomorítsalak titeket de bizony van ilyen mert az hogy egy uj domain regisztráció nélkül 2. nap már ott figyel a google találati listájába minden egyéb link nélkül akkor gyanakszik az ember de ha ugyenezen cég adminfelületéről nyílik a webmaster tools igyanazzal az account name-el mint ami az online adminhoz van akkor mártöbb mint biztos a dolog...


aztán van olyan hogy online marketing hogy hogyan szerezünk látogatót.. látogatót nehéz szerezni és rengeteg oldal van a neten és egyre több lesz a hülye ingyenes motoroknak köszöhnetően
ezért egy komoly cégnek lennie kell legalább jópár nagyforgalmú oldalának amit ő üzemeltet tökmindegy milyen témában de lennie kell ezzel a versenytársak előtt járhat.

szal nem akarok elkeseríteni senkit de vérprofi szolgáltatást kevesen nyújtanak magyarországon sokszor azok sem akik annak hiszik magukat.

Martinicske 2009.03.03. 13:57:11

"látogatót nehéz szerezni és rengeteg oldal van a neten és egyre több lesz a hülye ingyenes motoroknak köszöhnetően"

A hülye internetes motorok nélkül szerintem nem tartana itt a web ahol tart, nem lenne annyi tartalom amennyi van, nem használnák az internetet annyian amennyien, nem lenne annyi oldal ahol reklámozni lehet amennyi és nem is lehetne ezekért a híres vérprofi weboldalak elkészítéséért elkérni annyit, amennyit.

raklap 2009.03.03. 14:02:38

@Martinicske:

és nyilván egy adott információt vagy bármit is jóval hamarabb megtalálnál.. reklámozni pedig csak saját hálózatodon tudsz biztonsággal a zinterneten... de egyszer majd kifejtem neked

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.03.03. 14:12:55

@raklap: > és nyilván egy adott információt vagy
> bármit is jóval hamarabb megtalálnál..

Annyira szorakoztato, hogy mennyire rossznak tartjatok nehanyan a versenyt :). Raadasul ez igy ebben a formaban egy web site epitotol (ha jol ertettem ezzel foglalkozol) kulonosen stilusos :). Most azt hagyjuk, hogy te is termeled a plusz site-okat, amik szerinted problemassa teszik a lenyegi informacio megtalalasat, de miert gondolod hogy kevesebb site kozott konyebb lenne megtalalni amit keresel?

Konnyebb lenne talalni valamit, illetve belatni, hogy valoban a legjobbat talaltad meg, de ez meg nem jelenti azt, hogy jobb infot talalnal egy ezred ekkora interneten. Sot. Minel kevesebben publikalnak, annal inkabb ki vagy szolgaltatva nekik. Persze valogatni konnyebb kozuluk.

Jeromos 2009.03.03. 14:26:31

@raklap: A 'végzettség nélküli vérprofi' vélemény általánosan elfogadott, de engem zavar. Dilettánsként szemlélve minden szakma egyszerűnek tűnik, a pilóta vezet, az orvos receptet az író könyvet ír, a megyéjében világhírű dj hangszer nélkül zenél, a szülei szerint jó kézügyességű gyerek pedig nem méretteti meg magát a képzőművészeti egyetem felvételijével. Az egyszeri megrendelő pedig nem is tudja, hogy a weblapkészítőnek tudnia kellene a tipográfiáról, színelméletről.

raklap 2009.03.03. 14:34:48

@atleta.hu:

félreérted nem a mennyiség hanem a minőség abszolúlt nem zavar ha sok az oldal sőt ez a legjobb nyílván egy adtt információt több megvilágításból több szemszögből vizsgálni lehet hoyg hasznos is..

engem az ingyenes motorok terjedésével a minsőg romlása az ami nem jó ennyi és nem több

raklap 2009.03.03. 14:46:48

@Jeromos:

értelek és nyílván van igazság abban amit mondasz.

"Az egyszeri megrendelő pedig nem is tudja, hogy a weblapkészítőnek tudnia kellene a tipográfiáról, színelméletről."

inkább a grafikusnak kell erről tudni

a másik viszont az hgy eccerü gyerek vagyok mint egy ruhafogas... engem a tudás tud lenyűgözni nem pedig a papir.

pl van nyelvizsgád és szép papirod de itt élsz magyarországon a konkurenciádnak nincs nyelvizsgája ellenben 10 évet élt monjuk usában és anyanyelvi szinten beszéli a nyelvet nálam utóbbi a nyerő

tudom hogy hülye példa de ezen a végzettség dolgon lehetne pro és kontr érveket felhozni regeltől napestig

Szabolcs Bakos (web2.0 designer) · http://www.newconcept.hu 2009.03.03. 15:06:58

@Marcell.: Marcell a 22 éves "kocka" megmondta a frankót!

Megnéztem az oldalad és őszinte leszek nem érdekel a véleményed, pontosítok senki vélemnye nem érdekel. Az hogy mi miért és hogyan van a portfolió blogomon azt csak én tudom, neked azzal nem kell foglalkozni, tanácsra pedig nem szorulok :)

Javaslom mindig nézz szét előbb a saját portádon mielőtt másokat köpködsz :)

Megkérnék előre is mindekit , hogy a témával kapcsolatban kommentezzen ide és ne kezdjen bele az óvodás Magyar köpdösésbe, mert ez senkit nem érdekel...

Szabolcs Bakos (web2.0 designer) · http://www.newconcept.hu 2009.03.03. 15:09:59

@Jeromos: Ebben teljesen igazad van, hogy jó ha az ember tanulta azt amit csinál. Viszont tudok mondani nem 1 arcot, aki a legjobbak között van és soha nem tanulta a szakmáját, 1szerüen csak érzi.

Marcell. 2009.03.03. 15:30:36

@Wishmylove(web2.0 designer): Direkt írtam az elején, hogy nem bántani akarlak és nem is annak szántam, sőt még meg is dícsértem a fejlécet, hogy szép. Ezek után besértődni..?

Nyilván nem szorulsz tanácsra, az interneten senki sem szokott, mindenki vérprofi. Én azért ha nekem írnak ilyen tippeket azt írom általában vissza, hogy "köszi majd átgondolom", aztán max átgondolom és hagyok mindent ugyanúgy, mert nem értek vele egyet..

UI: szívesen veszem az ötleteidet az oldalaim kapcsán, nyugodtan írj e-mailt, ha gondolod (Konrád nem hiszem, h örülne ha itt folytatnánk)
UI2: emlékszem olyan estre amúgy, hogy kaptam egy tanácsot, de nem fogadtam meg, mert nem tetszett az ötlet. Aztán eltelt 2 (két!) év és rájöttem, h tényleg igaza van az illetőnek. Módosítottam az oldalt és írtam az illetőnek egy e-mailt, hogy beérett a tanácsa. :)

Jeromos 2009.03.03. 15:50:58

@raklap: Nem a nyelvvizsga hanem a nyelvtudás a fontos, ez így van, de többnyire olyanoktól hallod akiknek se nyelvvizsgája se nyelvtudása.

@Wishmylove(web2.0 designer): Pl. olyan orvos. :) Minden szakma mögött van megismerhető, megtanulható és elismerendő tudás. Az eredeti bejegyzésből inkább olyasmi jön le, hogy ez kellő magabiztossággal leplezhető és a dilettáns megbízó jól lehúzható.

Dave_hu (törölt) 2009.03.03. 15:57:00

@Marcell.: Szia Marcell. Megnéztem a Hallgass.hu -t. Mi cd/dvd sokszorosítással foglalkozunk, érdekelne megjelenési lehetőség a weboldalatokon, ahol el tudnánk érni Zenekarokat. Ha érdekel a dolog, esetleg keress meg a hdcopy(kukac)hdcopy.hu -n.

Szabolcs Bakos (web2.0 designer) · http://www.newconcept.hu 2009.03.03. 16:08:47

@Jeromos: Jó, van igazság abban amit mondasz, de nézzük pl. a webdesign szakmát, igazából ezt a szakmát 10-15 éve sehol nem tanították, mostmár talán tanítják, illetve vannak tanfolyamok is. De az , hogy leülsz a padba és akkor én most webdesigner leszek, valamilyen szinten biztos működik, de ha nem érzed a dolgokat 1 szint után nem fogsz tovább fejlődni.

Az igaz, hogy Magyarországon mindeki webdesignernek és design szakértőnek hiszi magát, hiszen bárhol felmerük a webdesign témában 1 jó post mindenhol beindul 1 ből a sok post, köpködés , véleményezés.

De hosszútávon szerintem ettől nem kell tartaniuk az "igazi" szakembereknek, mert olyan hihetelen sebességgel fejlődik ez a szakma, hogy 1 idő után már tényleg csak "valós" tudással lehet majd profi weblapokat gyártani.

Nézd meg a legújabb css alapú "nyugati" weblapokat, már brutális typo, komoly grid rendszer és full textura van mögöttük. Magyarországról már van 1-2 de nagyon minimális aki ki tud jutni egy olyan galériába, ahol ilyen websiteok vannak.

Pistike és Petike , illetve a magukat webdesignernek, design tanácsadónak nevező személyek közül csak páran fogják tudni tartani a tempót.

Mint minden fejlődő ágazat szépen ez a szakma is lefog tisztulni és már nem is olyan sok idő.

Jeromos 2009.03.03. 16:21:07

@Wishmylove(web2.0 designer): Van a rengetegszer hivatkozott "Web Design is 95% Typography" bejegyzés, és ez nagyon igaz, az említett "nyugati" weblapokra méginkább, miközben a tipográfia nagyon régi dolog és nagyon régen elismert egyetemi tantárgy. A technikai felületes rész persze gyorsan fejlődik, de azt sokan képesek követni, az alapok viszont az önképzetteknél többnyire hiányoznak. Ugyanígy van a Sulinetnek köszönhetően sokezer önjelölt fotóművészünk.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.03.03. 22:00:42

@raklap: > félreérted nem a mennyiség hanem a minőség

Akkor tenyleg felreertettelek, pedig eleg egyertelmunek tunt, hogy a mennyisegre (is) celzol a "és nyilván egy adott információt vagy bármit is jóval hamarabb megtalálnál" kijelentessel.

> abszolúlt nem zavar ha sok az oldal

Ugyanakkor a mennyiseg es a minoseg persze osszefugg, mert a mennyiseg novelesevel az atlag minoseg tenyleg romlani fog. Ha csak az elso idokben nem volt kontraszelekcio, de hat tudjuk, hogy nem volt. Mennyisegileg tobb lesz a hasznos informacio is, meg talan a legjobbak minosege is javul, de az atlag ohatatlanul romlik, ahogy a felsooktatasban is (hasonlo okokbol).

> engem az ingyenes motorok
> terjedésével a minsőg romlása az ami nem jó ennyi és nem több

De akkor itt most (mar?) nem az informacio, hanem a web site-ok minosegerol (hasznalhatosagarol?) beszelsz. Ez nem igazan ingyenes vagy nem ingyenes kerdes, leszamitva persze azt az esetet, amikor valaki ingyenesen hozzaferheto cuccon maga barkacsolgat, de az meg kit zavar? Felhasznalokent a szemetet nem kell nezni, szolgaltatokent meg meg mindig nem latom, hogy ezt miert tekintitek konkurencianak.

Capo di tutti Capi · http://www.izine.hu 2009.03.03. 22:17:19

@Konrad: "olyan nincs, hogy "csak legyen" weboldal"

Márpedig van. :( Online webshop-ot ajánlottam egy olyan cégnek, aminek van profi logisztikája, termékei, stb. Azt mondta, nem kell, mert csak jelen akarnak lenni. Több, mint 10,000 eladási helyen vannak jelen az országban és magasról tesznek az internetre. Csak mi hisszük, hogy ez egy MUST HAVE cucc. Nem az. Vagy nem feltétlenül úgy, ahogy mi gondoljuk.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.03. 23:00:49

@Capo di tutti Capi: akkor sincs. Ez a cég vélhetőleg rosszul döntött. Ők azt gondolják, nem kell nekik a net, de az ügyfeleik nem biztos, hogy ezt gondolják. Másrészt meg ha tényleg nem kell, akkor a minimalista oldal sem kell.
Cél nélkül céges weboldalt csinálni tuti pénzkidobás.

aropet · http://www.kormanyvaltas.hu 2009.03.04. 01:14:37

Amikor meghallottam a webmester szót berosáltam. Mondom ilyen szó nincs is. Aztán tessék. Most már én is mesterkedem.:-)

Octavia 2009.03.05. 16:05:17

@Capo di tutti Capi: "Online webshop-ot ajánlottam egy olyan cégnek, aminek van profi logisztikája, termékei, stb. Azt mondta, nem kell, mert csak jelen akarnak lenni. Több, mint 10,000 eladási helyen vannak jelen az országban és magasról tesznek az internetre. Csak mi hisszük, hogy ez egy MUST HAVE cucc. Nem az. Vagy nem feltétlenül úgy, ahogy mi gondoljuk."

Nem mindenki szeret webshopban vásárolni. Asszem a magyarok nagy része nem szeret. Például én sem. Nem is igazán bízom meg a magyar webshopokban, jobban szeretem személyesen megnézni, megtapogatni a kinézett holmit, lehetőleg egy minél nagyobb áruházban, ahol nem bámulnak az unatkozó eladók egyfolytában a képembe.
Továbbá a webshopokból való vásárlásnál általában van szállítási költség is, amit feleslegesen fizetnék ki, plusz nem számítható ki, hogy a futár mikor óhajt jönni.
Ebből következőleg meg tudom érteni az olyan cégeket, akik nem szeretnének webáruházat fenntartani.

Több marad ... · http://www.penzgazda.hu 2009.03.05. 18:24:24

@Wishmylove(web2.0 designer):

Nagyon profi a weblapod megjelenése! Gratula!

Mi ingyen adjuk a weblapot, de tőlünk is azt kérdezik a felhasználók, hogy miért nem kerültek (a regisztráció után pár nappal) a Google-ba, ill. az első 10-be:
www.hupont.hu/22/ingyen-honlap-a-keresoben-mikor

Capo di tutti Capi · http://www.izine.hu 2009.03.10. 10:54:24

@Konrad: De épp hogy kellett nekik a minimál oldal, ettől nem tágítottak. Tudod miért? Mert a) telefonkönyv kivonatnak használták, b) volt válasz a "Van weboldalatok?" kérdésre. Megnéztem, hol tartanak ma. Kicsit ugyan bővebb lett az infó, webshop azonban még ma sincs és úgy tűnik, nem is lesz. A domain pedig semmitmondó maradt a termékre nézve.

@Octavia: Vannak azért olyan termékek, amelyek tipikusan jók webshop-ba. Hadd ne soroljam, nekik is olyan volt. Nem pedig olyan, amit meg kell szagolgatni vagy tapogatni.

Weboldal készítés olcsón · http://olcsoweboldal.hu 2009.03.18. 13:51:37

Még egy dolog eszembe jutott:

"Oké, az olcsó kicsit talán esetlenebb, a drágábban több a csicsa, de weboldal mindkettő, nemigaz" Nem attól lesz jobb egy weboldal, hogy sok benne a csicsa. Sőt, az csak eltereli a látogatók figyelmét.


süti beállítások módosítása