Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Keresőoptimalizálások

Címkék: keresőoptimalizálás tematikus hónap

2009.04.02. csütörtök 21:41 Konrad

A keresőoptimalizálás úgy érzem kilépett a babacipőből, és lassan a gyerekcipőből is: egyre többen veszik komolyan és egyre több pénzt költenek erre a cégek. Ennek megfelelően a szakmán belül is elindult egy tisztulási folyamat, és mostanában ennek a kicsit látványosabb részét, a nyíltszíni és kevésbé nyíltszíni vitákat láthatjuk.

Ezért az április hónapot a keresőoptimalizálás tematikus hónappá teszem a blogon, és sok SEO-s írás lesz az elkövetkező napokban.

Elsőként megpróbálom kicsit összefoglalni, mi az alapvető kérdés, ami a szakmai vitákat kiváltja. Szögezzük le: nem kérdés az, hogy idehaza elsősorban Google keresőre optimalizálunk. Az sem kérdés, hogy mennyire etikus maga a keresőoptimalizálás (legalábbis szakmán belül nem kérdés). Végül az sem kérdés, kell-e keresőoptimalizálás. A vita tehát egyértelműen nem az alapoknál, hanem a megvalósításnál van.

Lássuk, mi az a három felfogás, amivel találkozhatunk!

Az elsőt nevezzük a kulcsszó-fetisisztának. Ez az a fajta "irányzat", ami csak egy dologról szól: egy-egy kulcsszóra hanyadikak vagyunk a Google-ben?

A másodikat nevezzük csöndes szemlélőnek. Ez a felfogás azt mondja, hogy nem kell mást csinálni, mint betartani a Google szabályait, neki tetsző, keresőbarát oldalt kell csinálni, és ennyi bőven elég.

A harmadikat nevezzük látogató-fetisisztának. Ez a megközelítés nem foglalkozik a konkrét kulcsszavakkal, hanem a weboldal látogatottságával, és azt a célt tűzi ki, hogy minél több látogató legyen az oldalon.

Akkor most kicsit részletesebben írok mindről, és beleviszem a véleményem is.

A kulcsszó-fetisiszta megközelítés elsősorban a helyezésekkel foglalkozik. Nem különösebben érdekes, hányan is érkeznek a keresőkből, az még kevésbé fontos, mit is csinálnak az oldalon. Egy dolog az érdekes: benne lenn az első 10-ben vagy első 3-ban. Vagy legelől lenni.

Ez a fajta megközelítés a leglaibilisabb szerintem. Íme néhány buktató: a Google nem egy darab szolgáltatás. A Google kereső szolgáltatások egésze. Minden országnak megvan mára a saját Google-je, elég csak kipróbálni azt, hogy a Google.hu-ban történt keresés mennyire hasonlít a Google.com vagy a Google.de találataihoz. Ugyanarra a szóra. A Google bevezette a személyre szabás lehetőségét. Ez azt jelenti, hogy a bejelentkezett felhasználó esetében előnyben részesíti a neki tetsző oldalakat. Mivel a saját oldalunkra többet kattintunk, így nekünk szívesebben emeli ki a saját oldalunkat, ergo torz listát láthatunk, és nemcsak mi, hanem a felhasználók közül többen is.

Ráadásul nem szükségszerűen találjuk el a legizgalmasabb szavakat. Ha például túl általános szóra gyúrunk, és aztán jönnek is a látogatók, egyáltalán nem biztos, hogy rendelnek is mondjuk tőlünk. Vagyis hiába van jó helyezésünk a Google-ben, ez nem jelent alapvetően olyan nagy előnyt - minden esetben.

Másrészt a kulcsszavas eredmény fontos lehet egyéb PR okokból. Monduk a cégünk vagy termékünk nevére illik jó helyen lenni. Aztán ha az oldalunkon fizetős adatbázis van, akkor az abba való bekerülést is egyszerűbb eladni, ha a jó szavakra elől vagyunk. És hát nem mindegy, sörözés közben mivel dicsekedhetünk. Én pl. elmondhatom, hogy a Konrád szóra néha már a Wikipediát is lenyomom a Google.hu-ban. Tök jó. Egyébként semmi haszna nincs, úgy mellékesen...

A csöndes szemlélő igazi szakember, aki nem nézi a statisztikákat, nincs Google Analytics függősége, és nem szokott kényszeresen rákeresni naponta ugyanarra a 10 szóra. A csöndes szemlélő elolvas mindent arról, hogy mit javasolnak mások, hogyan kell a weboldalunkat kialakítani, és a jó ötleteket mind meg is valósítja. Majd azt mondja, ez a keresőoptimalizálás, hiszen mostmár a Google látja az oldalt, és meg van neki mutatva, miről is szól.

Ez a megközelítés nagyon hasznos, de nem biztos, hogy produktív. Nagy előnye az átlátható kód és a felhasználóbarát (vagy többé-kevésbé felhasználó barát) felület, hiszen a Google által szeretett oldalak ilyenekké fognak válni. Ugyanakkor a kereskedelmileg fontos témák ugyanolyan súllyal vannak a weboldalon, mint minden más, tehát nincs igazán aktív keresőoptimalizálás, egyszerűen csak jól meg vannak csinálva a dolgok.

A látogató fetisiszta sem foglalkozik sokat a keresőszavak helyezésével. Számára a jól elkészített oldal alapfeltétel, és az érdekli, hány látogató jön a Google-ből, azok mit csinálnak az oldalon. Amikor optimalizál, nem az a cél lebeg a szemei előtt, hogy 3-5 kulcsszóra elől legyen a weblap, hanem az, hogy jó sok találat érkezzen a weblapra, az se baj, ha több száz vagy ezer kulcsszóról - naponta.

Ez a fajta megközelítés nagyon hasznos, ha látogatókra van szükségünk, és ha elég nagy a weblapunk (sok a tartalmunk). A nagy előnye a növekedés lehetősége, hátránya viszont az, hogy nincsenek igazán kiugró, jól PR-ozott eredmények. A látogatottság persze nagyon jó, de sokszor a megrendelő nem érti, hogy ez a fontos, és nem mondjuk a kulcsszavas eredmény.

Láthatjuk, van három markánsan különböző megoldás. Melyik a jó? Természetesen egyik sem és egyben az összes. Hogy mikor melyik, na erről (is) fogok áprilisban írkálni bejegyzéseket.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr641042717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2009.04.03. 00:14:12

Ez jó hónap lesz.

Azt tudod miért PageRank 3 ez a blog a több, mint 50.000 backlinkkel?
Mit tettél, amit nem szeretett a Google?

Mielőtt valaki letorkol: Tudom, hogy a PR nem számít már igazán, de arról azért ad néha információt, ha az oldal büntetésbe van.
Az más kérdés, hogy a találati listákra ez sokszor még nem hat ki.

Az én tippem, hogy a 9 sitewide onlinemarkeing.hu-s link veri ki a biztosítékot a Google-nél.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.04.03. 00:17:49

@harzol: nem kellene annyi kifelé linket raknom rosszabb oldalakra, pl. ezt a saját hirdetési dobozt meg kéne szüntetni. De csak a PR-em a rossz, nem látszik se a látogatottságon, se a találati eredményeken, úgyhogy a Google nyaljon sót :)

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2009.04.03. 08:12:20

Épp akartam írni, hogy a 4. kategóriáról, a PR fetisisztáról megfeledkeztél, de látom előkerült magától is az ügy. ;-)

Hungarian SEO · http://hungarianseo.com 2009.04.03. 08:15:48

Véleményem szerint a 3 irányzat egészséges keveréke a jó megoldás:

Kell, hogy kulcsszavakra gyúrj, méghozzá a jól kiválasztottakra :) hiszen ezzel pozicionálod a honlapod.

A csöndes szemlélő látásmódjára még alapok lefektetésénél van szükség, tehát - ha lehet - már a honlap vagy blog elkészítésekor alkalmazni kell az alapelveket.

A látogató fetisiszta elve viszont szerintem nem megengedhető egy induló honlapon, mivel ott még annyira minimális tartalom van, hogy ha azt több 10 vagy 100 kulcsszóra kezdi el valaki optimalizálgatni, akkor a "két ló közül a földre" elvet fogja megtapasztalni.
Egy régóta működő - mondjuk blog esetében 20-30, egy témában megírt bejegyzést követően - oldalon már van értelme újabb kulcsszavak bevonni és azokra keresőoptimalizálni, hiszen az már nem fogja elvinni a fókuszt a fő csapásirányként meghatározott néhány kulcsszóról.

kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.04.03. 09:22:02

jól összefoglaltad, hogy mik a buktatói annak, ha valaki félreértelmezi a SEOt :)
sajnos mindhárom szemlélet tisztán is jelen van a piacon, de az ilyeneket nem tudom, nevezhetjük-e valóban SEOsnak.
Igazából az is kérdés, hány "valódi" SEOs van itthon.
Ahogy én látom, a nagy cégek egyelőre továbbra is tesznek rá, és elsősorban a kicsik, akik maguk, házon belül is utána tudnak menni, alkalmazzák. És nem feltétlen csak az egyelőre kevés szakember, és az ilyen irányú szakképzés hiánya miatt.
(utalnék a nagy médiavállalatok sírására, hogy a NY Times és társai sehol nincsenek a keresőben, és hogy a gugli részesítse őket előnyben)
A három összegyúrása mellett egyébként még kimaradt a konverzió említése. Szerintem vannak konverzió-fetisiszták is, és az is legalább olyan fontos.
Igaz, az, hogy egy oldal konverziót csináljon, nem feltétlen illetve elsősorban SEOs, hanem usability kérdés, de én azt vallom, hogy a SEO csak usabilityvel, User experiencel karöltve tud tényleg hatásos lenni.

kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.04.05. 11:29:11

kezdem kicsit úgy érezni, hogy beszélgetésleállító hatásom van, ez már a második eset (legalábbis itt), hogy miután hozzászóltam, senki többet :)

Alex_79 2009.04.06. 15:22:40

Hát én nehezen tudom magam bármelyikbe is besorolni. :)

VargaZ · http://keresomarketingtipp.blog.hu 2009.04.09. 09:19:25

Még megemlítenék egy negyedik, szerintem nagyon fontos és elterjedt látásmódot. Ez a user-generated content "fetisiszta".
Ezeknél az oldalaknál alapból rendben van az onsite SEO, a tartalomról nem is beszélve, általában mindegyik web2-es oldal.
A linképítés itt már elveszíti jelentőségét, mert a backlinkek a hasznos tartalomnak köszönhetően maguktól generálódnak.


süti beállítások módosítása