Rendszeresen előjön a kérdés: mire optimalizáljunk? Vagyis melyik keresőben legyünk jó találati helyen?
A válasz az, hogy a Google-ben. És ez első közelítésre igaz is: sem a Yahoo, sem a Live nem rendelkezik olyan magyar lokalizációval, ami miatt sokan használnák. És bár a Live-nak elég nagy a látogatottsága, de onnan nagyon kevés találat érkezik. A nagy látogatottság oka ugyanis az, hogy sokaknál az Internet Explorer-ben ez a nyitólap, így minden elindításkor ez jön be. De a keresési találatokhoz akkor is Google-t nyitnak a magyarok. A gyakorlatban ez 95% körüli piaci részesedést jelent a Google javára!
De.
A Google sem egy kereső! Érdemes lefuttatni ugyanazt a keresést a Google.com-on és a Google.hu-n, máris látszik a különbség.
Sőt, ha a Google.hu-n a magyar nyelvű oldalakon keresünk és nem a Web-en, akkor is más találatot kapunk!
Nos, ilyenkor kell ismerni a weboldalunk célcsoportját. Ha tudjuk, kiket akarunk elérni, akkor meg kell nézni az ő webezési szokásaikat, és annak megfelelően kell optimalizálni. De hazai cégnél jellemzően mégis a Google.hu a jó megoldás. A Web-en keresve.
Utolsó kommentek