Én akkor most hazamegyek, és nem kapcsolom be a tévét, hanem leülök a számítógép elé, és megnézem a YouTubeon a Híradót. Illetve bekapcsolom a tévét, de az új blu-ray BlueRay lejátszómban már van YouTube kezelés, és azzal nézem meg a Híradót. (LG BD370, 69.990,- Ft - nem, nem vettem meg, de a ma kezembe vett MediaMarkt katalógusban benne van.)
Illetve megnézném a Híradót, ha lenne. De nincs. Illetve van, de nem a YouTube-on, hanem az egyes tévéadók saját oldalain. Amit vagy meg tudok nézni, vagy nem. Az Királyi tévé például nem flash-ben teszi föl. De más platformja van a kereskedelmi csatornáknak is. De én akkor is YouTube-ot nézek, legfeljebb nem Híradót, hanem zenét. Mert az nekem jobb.
Még tavaly ősszel próbáltam félrészegen magyarázni az Internet Hungary-n az egyik kertévés online-osnak, hogy mennyivel jobban járnának, ha ők raknák fel azonnal a kisvideókat a YouTube-ra, és nem a rajongók - akik egyrészt vacak minőségben teszik ezt, másrészt reklámot biztos nem raknak bele.
Az interneten így megy ez: hiába van saját farmod, a te állataid is jobban nőnek a közös legelőn. Nehéz ezt elképzelni, nemigaz?
Persze most jöhet a magyar öntudat, és nem YouTube, hanem IndaVideó vagy Videa - igen, esetleg azok is. De azokat sokkal kevesebben nézik... és azokhoz nincs az LG-nek támogatása. Így lesz ez: a nagyok az ilyen kis trükkök miatt még nagyobbak lesznek, a kisebbek pedig lassan elhalnak, vagy specializálódnak. Ha szerencsénk van, akkor marad még itt piaci rés a YouTube-on kívül is.
Utolsó kommentek