Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Bulvárblogok

Címkék: blog

2009.06.16. kedd 21:30 Konrad

Az Index címlapon található blogketrec egy sajátos hazai blog műfajt hozott létre, a bulvár blogokét. Ha valaki folyamatosan követi a kiemelt bejegyzéseket, akkor jól láthatja, hogy a kiemeltek fele, kétharmada igazából oda íródott. Valamilyen megbotránkoztató, utálni való, lenézni vagy sajnálni való téma kell nagy eséllyel a kikerülésre. Ha van benne csúnya szó, esetleg konkrét elsődleges nemi jellegek felemlegetése, akkor majdnem tuti a siker.

Sikeres téma természetesen a politika. Az a jó, ha csőlátásúak vagyunk, az mindegy is, éppen melyik zászlót lobogtatjuk, csak mondjunk jól oda a másik oldalnak - máris megvan a tuti blogketrec!

De megvan a tech műfaj bulvár témaköre is: a Google vagy az Iwiw könnyen címlapos, de ha az ember izomból szidja a Microsoftot, akkor azzal is ki lehet ám kerülni. De persze érdekes kütyükkel, haszontalan tárgyakkal is van esély.

Az Index hozzáállása érthető: olyan blogokat emel ki, amelyek várhatóan sokakat érdekelnek. Mivel az Indexen elsősorban a bulvárabb tartalmak az olvasottabbak, vagyis van egy alap olvasóközönség, így értelemszerűen az ilyen témák fognak "jól pörögni" a blogketrecben is.

Azok a bloggerek, akik látogatókra utaznak, ezt felismerték, és ki is szolgálják az igényeket. Az a szomorú, hogy néhány blog már csak erre utazik, így aki nem bulváros témára vár, az jól teszi, ha inkább leiratkozik azokról...

Persze természetesen meg kell említeni: nemcsak bulvár témák vannak a blogketrecben. Sok érdekes vagy akár hasznos blogra is rálelhetünk, igaz, azok nincsenek kint minden nap, és nem is maradnak kint félnapokig.

Egyébként gyomor kell ahhoz, hogy az ember címlapos bejegyzéseket írogassan. Az Index szörnyű hozzászóló-tábora azonnal lecsap, és olyan mértékig szét tud túrni bármilyen témát, hogy azt tanítani lehetne. Rendszeres az olyan hozzászólás, amelyen látszik, el sem olvasta a hozzászóló a bejegyzést, csak jött, hogy odapiszkítson. Egy címlapra került írást egyszerű megismerni: meg kell nézni a hozzászólásokat, és 3-4 után azonosítható, ezek az emberek olyanok, mint a sáskák: jönnek, pusztítanak, elmennek.

Persze a bulvárblogok ettől még köszönik, jól megvannak. De azért remélem, tisztában vannak azzal, egyszerű manipuláció áldozatai: nem csinálnak mást, mint gyártják az ingyen tartalmat a Nagy Testvér Indexnek. Cserébe pedig megkapják a népszerűséget.

Korrekt üzlet, mindenki jól jár vele.

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr61189713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

O'Seamus · http://www.hhanuman.blogspot.com/ 2009.06.16. 22:04:43

igen, teljesen jogos. és tényleg sáskahad és ingyenmunka. és ez a poszt már nagyon ért nálam is, örülök hogy megírtad.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.06.16. 22:20:17

Sajnos, a fogyasztóknak erre van igényük, amit az Index nagyon szemfülesen ki is elégít. Lehetne szót ejteni ehhez kapcsolódóan etikáról és erkölcsről is, de fölösleges.

sixx · http://comment.blog.hu 2009.06.16. 22:26:29

Valoban, jogos, persze. A szerzo csak azt felejti el megjegyezni mintegy mellekesen, hogy heti, nemritkan napi rendszeresseggel szerepel a ketrecben, es ez ellen eddig nem tiltakozott, de oke, vettuk az adast.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.16. 22:27:59

@sixx: ah, azt hittem, hamarabb megkapom :) Szerintem olvasd akkor el mégegyszer, amit írtam, mert nem tiltakoztam a címlap ellen. De az se fog fájni, ha nem kerülök ki.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.06.17. 00:52:27

No offence, de te is rendszeresen írsz a címlapra "szakmai bulvárt" :P

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.17. 00:57:25

@Rabbit: nos nem igazán. Egy időben próbáltam aztán rájöttem: mindig az megy címlapra, amit legkevésbé oda várok. Amire meg azt hiszem, na, ez címlapos lesz, szinte sose jön be :)
Így aztán már jó ideje egyáltalán nem foglalkozom ezzel, csak tudomásulveszem és jellemzően örülök, ha valami kikerül. De ha meg nem, akkor sincs tragédia :D

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.06.17. 01:05:20

@Konrad: Mindenesetre most magad ellen fordítottad a szerkesztőket :D A trollok láttán mindig megörülök, hogy passzív olvasóim vannak. Már csak azért is, mert egy-két idióta napokra képes elrontani a kedvemet.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.17. 01:08:05

@Rabbit: lassan egy éve tervezgetem ezt a cikket. Korábban sokkal durvábbakat írtam volna :)
De most azon akadtam ki, hogy egy-két többé-kevésbé olvasható blog is teljesen lefeküdt a címlapnak, és emiatt olvashatatlanná vált.
Egyébként meg nem érdekel a címlap. Korábban még hozott érdemben olvasókat, mostanában már egyre ritkábban. A többit lásd a bejegyzésben.

Anim · http://www.supertutorial.hu 2009.06.17. 01:29:56

nem mindegyik politikai oldalt engedik, sőt, szinte soha nem látok olyan blogot ott, ami a valódi problémákról szólna, őszintén

attól biztos félnek

Longhand · http://longhand.hu 2009.06.17. 01:37:58

Konrád a jelenségre utalt talán, hogy egyre többen utaznak a blog-ketrecre és ez kicsit visszataszító.

Mondjuk az már tényleg nem teljesen igazságos a részedről Konrád, hogy ennyi blog-ketreces szereplés után leminősíted a dolog értékét :)

Bizony van ennek komoly brand-építő szerepe. Nemcsak trollok olvassák az Indexet, hanem szakmai közönség is, olyan szakmai közönség akit az online marketing érdekel.

És a szakmai közönség számára nem kicsit emeli a hírneved, ha visszatérően előfordulsz ott.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.17. 01:40:16

@Longhand: Igen, ez így van. A kérdés az, megéri-e valóban direkt a blogketrecnek írni? Szerintem nem.
Én magamnak írok, és ha az esetleg találkozik a szerkesztők véleményével, akkor örülök. Egyébként meg valóban a jelenség miatt írtam.
Nem akarom én leszólni a blogketrecet, nagyon jó az egyébként. (Nincs ellentmondás, illetva ha van, akkor az nem véletlen... ambivalens a véleményem, no.)

Longhand · http://longhand.hu 2009.06.17. 01:57:35

@Konrad: szerintem is jó, egy nagyon remek megoldás, amivel közelebb hozta egymáshoz az Index az UGC-t és szerkesztőségi contentet :)

Az meg már eléggé szubjektív kérdés, hogy mi lenne az a tartalom, ami érdemileg kiemelhető és odavaló.

Nagyon személyes vagy nagyon szakmai jellegű témákkal nyilván még a mostaninál is nagyobb lenne a lepattanó forgalom.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.17. 02:19:30

@Longhand: az írás igazából nem is az Index gyakorlatáról szólna, hanem a bloggerek reakciójáról.

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2009.06.17. 03:39:20

Először búvárblognak olvastam. Már kezdtem örülni ...

De félretéve a tréfát: vannak bulvár blogok, amik folyamatosan kint vannak a címlapon, és előfordulnak a címlapon nem bulvár blogok is, nem folyamatosan.

>gyártják az ingyen tartalmat

Nincs ingyen ebéd. Az index ezért fizet. Hosszú távon bulvárosítja az egész újságot, és ennek megfelelően az elérhető hirdetési árakat is. A blogger meg kapja a kétpúpú tevéjét.

Koós Miklós · http://koos.hu 2009.06.17. 07:19:47

jó kérdés, hogy mit kell/érdemes/hasznos írni a saját blogba?? az év elején készítettem erről egy felmérést, ha nem is reprezentatív volt, de a 612 válaszoló elég nagy merítés már. igazából 2-3 témát jelöltek meg a legtöbben. Azokból szeretnének többet, de hát a munició és az energia is véges, főleg ha a végterméket egyedül állítjuk elő.
A többi cikk olyan töltelék, ami csak arra szolgál igazából, hogy az olvasókat ne engedje el...legalábbis a felmérés tanulsága szerint.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.06.17. 09:57:40

Nekem a masszázs-blog tetszik. Az mindig ugyanarról szól és kötve hiszem, hogy egy szó is igaz belőle...

KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.06.17. 10:15:19

én nem csodálkozom, hogy a bulvár burjánzik...
kell a pletyka, amit az utcán összebújó szomszédasszonyok helyett az internet ad meg, a két utcával lejjebb lakó lányka helyett meg az önlejölt celebeken megy a csámcsogás.
Ez a legtöbb embert vonzó téma, mert életkortól, végzettségtől, munkakörtől független, a legszélesebb kört vonzza.
Én egyébként elég rég leszoktam arról, hogy nézegessem a blogketrecet(tegyük hozzá, hogy magát az indexet is egyre ritkábban)
De mint homár olvasó, azonnal észreveszem, ha valami volt kinn címlapon...
Képszerűen élve, a blogketrec olyan, mintha egy csorda közepébe dobnánk az adott blogot. Van, amelyik szerves része lehet a csordának és befogadják, meg van olyan, amit megrágnak, mert nem közéjük való :)

pollner · http://soreo.biz 2009.06.17. 11:41:34

@konrad, nem értem, mi a bajod. Lehet a Google-ra optimalizálni és lehet az Index blogketrecére. Ha valakinek ott van a közönsége, miért ne? A troll-áradat ennek mellékhatása, nem valószínű, hogy belőlük vevőt tudsz konvertálni:) Ha meg nem akarsz a címlapos vegyes társaságba keveredni, elég átiratkoznod a Csizmás Kandúr (ha jól emlékszem) felhasználói csoportba.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.17. 11:44:51

@pollner: bajom lenne? Leírtam egy jelenséget.

csiszi 2009.06.17. 15:43:32

Azért legyünk őszinték Konrád, régebben rendszeresek (!) voltak az egyértelműen a címlapnak szóló cikkek itt is. Persze a blogra szabaduló nagy tömeg jó része nem marad rendszeres olvasó, de már csak a nagy számok törvénye alapján is biztos, hogy azért van, aki marad.

Ezt a "magamnak írom" dolgot is több helyen olvastam már, pedig nettó hülyeség: nyilván mindenkinek megvan a saját véleménye, különösen a szakmájához kapcsolódó hírekről. Ezek átgondolásához nem kell blog, csak egy 20 perces üldögélés a kedvenc jegeskávénk társaságában.

A blog írásának több indítéka is lehet: ismertség, elismertség, remélt reklámbevétel, közvetett vagy közvetlen eladás. Az olvasók számának növelése mindegyikhez fontos, kisebb-nagyobb mértékben.
Ráadásul a blognál is létezik egy kritikus tömeg, ami felett úgy érzi a szerző, hogy érdemes vesződni vele. Ez függ a céltól és a műfajtól, de ettől még létezik: ezt átlépve és lefelé tekintve a többiekre már elkurvulásnak tűnhet a dolog, pedig teljesen racionális.

Mivel ahogy írtad is, hogy az ilyen bejegyzések könnyen felismerhetők, ezért egy gyors "mark as read" elég a hatástalanításukhoz: nem gondolom, hogy emiatt olvashatatlanná válna egy amúgy érdekes blog. Ez ugyanolyan szükséges zaj, mint mondjuk az etarget "sikeres kampányok" bejegyzéseid voltak. Biztos vannak, akiknek hasznos volt (ahogy biztos érdekes valakinek a bulváros cikk), de ennek a megfelelő forma egy rendszeresen (akár automatikusan) frissülő toplista oldal, és nem egy heti post (amennyiben a te nyilvánvaló érdekeidtől eltekintünk).

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.17. 16:59:13

@csiszi: a baj akkor van, amikor már csak bulvár bejegyzések vannak. Sajnos mostanában tapasztaltam pár ilyet

A "miért írok blogot" kérdést már többször leírtam, az elsődleges célcsoport én magam, és az elsődleges ok pedig egyfajta rendszeresség megteremtése. Így indult lassan 4 éve, és a mai napig ezt tartom.

Egyébként lehet, nem fogod elhinni, de egy-két próbálkozástól eltekintve nem írtam rendszeresen "címlapra".

NanoTek 2009.06.17. 21:38:52

Így olvasva a bejegyzést és a kommenteket, erősen elgondolkodtam magamon is. Én speciel azért kezdtem el a blogolást, mert érdekelt, láttam/tapasztaltam annyit a gömbvilágból, hogy azt már érdemes leírni.
Egyébként a ketrec nem rossz, de ha az oda bekerülés egyet jelent az "elsőzők" megjelenésével,akkor nem ér annyit. Szerintem.

fraki 2009.06.17. 22:48:39

„bajom lenne? Leírtam egy jelenséget.”
„a baj akkor van, amikor”

:)

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.06.18. 07:40:54

Ha adhatok egy csendes jótanácsot: túl nagyot ne harapj a kézbe, ami enni ad. Mert a blogketrec csak egy dolog, de alul, a lap alján - tudom, tudom, az olvasók nem szeretnek gördíteni - a Blogsalátában is ott van folyamatosan a link a blogodra. Egy 6-os PR-ű oldalra kitett link azért elég jó, nem?:))

Éjszakai őrség · http://eo.blog.hu 2009.06.29. 11:37:26

@Konrad: "Én magamnak írok..."
Szerintem meg nem. Ha magadnak írnál, akkor fognál egy franciakockás füzetet, és abba írnál. Tudod ki ír magának? Mert én nem. J. D. Salinger is csak közelíti ezt a státuszt, pedig ő már 1965 óta nem publikált semmit.

Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2009.06.29. 19:22:10

még annyival egészíteném ki, hogy vannak olyan blogok, amelyeket folyamatosan futtatnak. persze jó a tartalmuk (de valamikor gyatra), de azért vannak még sokkal érdekesebb blogok.


süti beállítások módosítása