Azt gondolná az ember hogy az e-mail adatbázis használata egyszerű: bemásolom a címeket, aztán hajrá, had menjen! Aztán kicsit gondolkodik, és rájön, hogy hohó, kellene megszólítás! Akkor arra itt van a Word, annak is a körlevelező része, azzal lehet írni e-mailt is, majd akkor azzal!
De az se jó, mert annyira azért ez meg nem e-mail, nem jól jelenik meg mindenkinek... akkor fogjunk egy direkt nagyobb mennyiségű e-mail küldésre való programot, és akkor majd azzal! Ez már igen, ezzel már jól állunk, el is leszünk így egy jó ideig.
De akkor rájövünk, hogy miután elmentek az e-mailek, alig van visszajelzés. Vajon hányan nyitották ki? Hányan kattintottak? És akkor itt jön a képbe a profi e-mail küldés, egy olyan megoldás, ami statisztikákat is ad!
Az elv egyszerű: rakjunk bele úgy képet az e-mailbe, hogy az egy szerverről töltődjön be, és nézzük, hányan töltik azt le - meg is van a kinyitások minimális száma. Azért minimális, mert lesznek, akik nem akarják a képet letölteni (nem engedi az e-mail program, vagy letiltották). A levélben lévő linkekre való átkattintást pedig egy egyszerű átirányítással is mérhetjük. Ez már egy jobb felállás, hiszen a kiküldött mailekről már tudjuk, hányszor nyitották ki és mennyit kattintották.
De itt nem állunk meg. Ha már ott a szerveren a program, és ezt használjuk küldésre is, tudni fog ez mást is mérni! Például nemcsak a kinyitások és kattintások számát tudja mérni, hanem azt is, hogy kik nyitották ki és kik kattintottak. Ebből következően már azt is tudjuk, hogy ki hányszor nyitotta ki és hányszor kattintott. Ja, és a kattintások esetében minden egyes linket külön is mérünk.
Na és akkor eljutottunk odáig, hogy egy profin mért e-mail kampányból mit látunk:
- kik azok, akik biztosan kinyitották a mailt
- ki hányszor nyitotta ki az e-mailt
- melyik linkre hányszor kattintottak
- melyik klikkre ki kattintott
Oké, de mire jó ez? Miért kell nekünk ennyi adat?
Leginkább azért, mert így nézhetjük, kik az aktív és kik az inaktív tagjaink. Az inaktívoknak pedig küldhetünk másmilyen tárggyal e-mailt, vagy akár többször is küldhetünk nekik pl. akciós ajánlatot. Vagyis aktivizálhatjuk őket. És ehhez kell tudnunk, ki azok.
Erre (is) kell ez a sok statisztika.
Utolsó kommentek