Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

E-mail statisztikák

Címkék: adatbázis építés hónap

2009.07.09. csütörtök 21:31 Konrad

Azt gondolná az ember hogy az e-mail adatbázis használata egyszerű: bemásolom a címeket, aztán hajrá, had menjen! Aztán kicsit gondolkodik, és rájön, hogy hohó, kellene megszólítás! Akkor arra itt van a Word, annak is a körlevelező része, azzal lehet írni e-mailt is, majd akkor azzal!

De az se jó, mert annyira azért ez meg nem e-mail, nem jól jelenik meg mindenkinek... akkor fogjunk egy direkt nagyobb mennyiségű e-mail küldésre való programot, és akkor majd azzal! Ez már igen, ezzel már jól állunk, el is leszünk így egy jó ideig.

De akkor rájövünk, hogy miután elmentek az e-mailek, alig van visszajelzés. Vajon hányan nyitották ki? Hányan kattintottak? És akkor itt jön a képbe a profi e-mail küldés, egy olyan megoldás, ami statisztikákat is ad!

Az elv egyszerű: rakjunk bele úgy képet az e-mailbe, hogy az egy szerverről töltődjön be, és nézzük, hányan töltik azt le - meg is van a kinyitások minimális száma. Azért minimális, mert lesznek, akik nem akarják a képet letölteni (nem engedi az e-mail program, vagy letiltották). A levélben lévő linkekre való átkattintást pedig egy egyszerű átirányítással is mérhetjük. Ez már egy jobb felállás, hiszen a kiküldött mailekről már tudjuk, hányszor nyitották ki és mennyit kattintották.

De itt nem állunk meg. Ha már ott a szerveren a program, és ezt használjuk küldésre is, tudni fog ez mást is mérni! Például nemcsak a kinyitások és kattintások számát tudja mérni, hanem azt is, hogy kik nyitották ki és kik kattintottak. Ebből következően már azt is tudjuk, hogy ki hányszor nyitotta ki és hányszor kattintott. Ja, és a kattintások esetében minden egyes linket külön is mérünk.

Na és akkor eljutottunk odáig, hogy egy profin mért e-mail kampányból mit látunk:

  • kik azok, akik biztosan kinyitották a mailt
  • ki hányszor nyitotta ki az e-mailt
  • melyik linkre hányszor kattintottak
  • melyik klikkre ki kattintott

Oké, de mire jó ez? Miért kell nekünk ennyi adat?

Leginkább azért, mert így nézhetjük, kik az aktív és kik az inaktív tagjaink. Az inaktívoknak pedig küldhetünk másmilyen tárggyal e-mailt, vagy akár többször is küldhetünk nekik pl. akciós ajánlatot. Vagyis aktivizálhatjuk őket. És ehhez kell tudnunk, ki azok.

Erre (is) kell ez a sok statisztika.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr801237195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.07.09. 23:32:20

Na, de azt hogyan nézzük meg, hogy hogyan jelenik meg az e-mail? Illetve text vagy html levél a jó?

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.07.10. 01:26:41

vö. had vs hadd ;)

@sajt én a text dm maileket valamiért fenntartással kezelem egy bizonyos szövegmennyiség után. átláthatatlanabb. nekem a "bulvárosabb" jobban tetszik ebben a műfajban.

EdBoyWW · http://twitter.com/edboyww 2009.07.10. 07:58:13

a ha-nem-nyitottad-meg-küldjük-a-másik-mélt dologgal azonban vigyázni kell! csoidafegyvernek tűnhet, azonban ha túlzásba visszük, igazi push jellegű agresszív kampány kerekedik ki a dologból, ami több leiratkozást idéz elő, mint konverziót. itt történt meg mellettem.

sajt: text levélbe képet így hogy?

e1bandi · http://acskapocs.blog.hu 2009.07.10. 08:59:14

@tsabeeka: igazad van, szebb és látványosabb a html levél, de vannak olyan levelezőrendszerek, amelyek nem is engedik be a html leveleket. A másik gond az lehet, ha szétesik a grafika egy-egy levelezőben. Emiatt jó, ha van 6-8 különböző fiókod is (outlook, hotmail, citromail, freemail, gmail stb.) ahova el tudod küldeni tesztelésre a levelet. Egy egyszerűbb (de fizetős) programban megoldható, hogy párhuzamosan küldjed a html és a text levlet, és az megy be, amelyiket beengedik. Persze ez kicsit több munka, de szerintem megéri.

@EdBoyWW text levélbe képet nem tudsz betenni, de linket igen

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.10. 10:58:16

Hogy HTML vagy TXT alapú e-mailt tervezzünk?
Ez a kérdés azt jelenti, hogy használjunk-e előre elkészített, netán saját részünkre külön terveztetett e-mail sablonokat? Az egész világon ez az egyik legvitatottabb
téma. A HTML sok szempontból jobb és szebb, de ez még nem jelenti azt, hogy Neked ezt kell használni. Gondoljunk bele újra, hogy ki a hírlevél célközönsége!
Ha B2C-ről beszélünk, akkor szerintem javasolt a HTML, mert a felhasználók sokkal nagyobb arányban használnak ingyenes levelezőrendszereket, mint például: Freemail,
Gmail vagy Hotmail. Sokuknál az otthoni e-mail kliens is HTML fogadókész. (Bár a gmailesek rendszeresen nem állítják be a HTML fogadást, ezért soxor zagyvaságot kapnak...)
Ha pedig B2B-ról van szó, akkor szinte kötelező a csak szöveges e-mail használata. (szerintem) A döntéshozók egy cégnél elég elfoglaltak, rengeteg levelük érkezik naponta, ami miatt a levélolvasásnál csak a lényegre tudnak koncentrálni. Ha egy HTML levelet kapnának, ami tele van
képekkel és grafikai elemekkel, nem áttekinthető. Ha pedig flash animációt is tartalmaz, akkor nem biztos, hogy a felhasználó „végigszenvedi” az olvasást.
Viszont ha egy rövid és tömör üzenetet kap, amelynek egyértelmű és logikus a szerkezete, akkor nagyobb az esély, hogy el is olvassa, netán rákattint valamelyik
linkre.

Egyébként van olyan magyar nyelvű hírlevél szoftver a piacon amely automatikusan elkészíti mindkét változatot, (nem kell 2x levelet készíteni, csak 1X!) kiküldi mindkettőt és azt a levelet jeleníti meg, amit támogat a címzett levelező programja!!!

Atisp · http://www.netgo.hu 2009.07.10. 11:10:32

Azt hogy lehet mérni, hogy kik nyították ki? Tényszerűen sehogy. pl. a fogadó szervere nem adja vissza ezt a infót, vagy valakinél az Outlook úgy van beállítva, hogy rövid betekintésre minden levelet megnyít.) A klikkelésekből lehet varázsszámokat saccolni, becsülni de kb. ennyi. Tehát ez szerintem csak városi legenda.

Dunder Krisztián · http://www.twitter.com/k_dunder 2009.07.10. 11:51:59

Igen, a komolyabb email marketing szoftverek már mindent logolnak, amit Konrád ír. DE az még senkinek nem jutott eszébe, hogy esetleg a címzettet zavarhatja, hogy minden, az emaillel kapcsolatos reakcióját látja a küldő? Én botlottam már olyan emailbe, amelynél kifejezetten idegesítő volt látni, hogy a küldő látja, rákattintok-e a linkre...

Egyébként épp tegnap botlottam ebbe: Email marketing - open rate stats:open rates hit 22.1 percent www.clickz.com/3634338

Nakhchivan 2009.07.10. 20:02:21

Html/txt kérdéskörben ott az rfc 1521 ami specifikálja, hogy hogyan is néz ki e-mail belülről.
Sokféle böngésző van, sokféle levelező kliens, nagy munka mindet kipróbálni. Aki megcsinálta az szolgáltatásként árulja, pl. campaignmonitor.com.
Hogy kinyitotta-e a mailt az nehezen ellenőrizhető, pl. a gmail alapból tiltja a képek betöltését ami pl. alkalmas erre.
A nyomkövetés irritáló, pl. bkonrad@gmail.com a kozmetikai hirdetésre kattintott, de a boltban a vibrátoroknál kötött ki.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.07.12. 23:23:45

@e1bandi: persze, igazad van, de szerintem a küldő érdeke, hogy megfelelő munkát fektessen bele, hiszen egy ilyesmi dolognak csak úgy van értelme, ha minél több ember elégedett vele. azt is megértem, hogy valaki mondjuk a textet szereti jobban (olvasóként), szóval az is jó, ha jelezheti is a feliratkozó, hogy mit szeretne ő maga látni. a kompatibilitás persze ezzel még nincs megoldva.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.07.13. 23:45:30

Nálunk az a tapasztalat, hogy a hírlevélben nem szabad szétaprózni a figyelmet!

A legtöbb cég olyan hírlevelet küld, hogy végigböngészni és fájdalom, minden akciós termék szerepel benne...

A hírlevél szerintem tipikusan a kevesebb néha több alapon működik, ki kell választani 1-2 témát és arról írni röviden, de jól láthatóan.

Más tapasztalatok?

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.07.14. 09:40:16

@Ernő: más tapasztalat: nem szabad nem írni hírlevelet, viszont rendkívül termék és célcsoport érzékenyen kell tenni. Ha tudunk differenciálni, akkor sikeres lehet. Van olyan bútorboltos ügyfelem, akitől el is várják, hogy az akciós hírlevek 2 hetente kimenjenek, de több sok volna.., Van olyan 4D ultrahangos ügyfelem, aki iszonyat sok infót ad hírlevélben a szüléssel kapcsolatban,(egy 4-5 hónapos időszakban szinte 2-3 naponként) és a kismamák vadul olvassák, mert olyankor, amikor állapotosok, elolvasnak mindent ami a témával kapcsolatos. Fordító irodás ügyfelemnél pedig csak havonta mennek hírlevelek. De kihagyni kár lenne....
Sokn élnek azzal a módszerrel, hogy headlines rendszerű hírlevelet írnak, a fő témákról 2-3 mondatot, aztán ha kíváncsi vagy a többire, kattints a linkre. A hírlevél olvasója meg elmegy az oldaladra.(Na ezért nem reális pl. ha valaki csak a látogatottságával, és nem a konverzióval operál, bocs, kicsit off mondat.)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.07.14. 11:16:19

@MacTom: Igen, így jobban igaz :) Célközönsége válogatja, hogy mikor mennyi hírlevelet kell írni.
"Nálunk" webáruházaknál ez az 1 hónap/hírlevél jött be eddig a legjobban, de ahány szolgáltatás/termékkör ez úgy változhat.

kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.07.15. 10:10:53

azt hiszem a végén kicsit elkanyarodtunk az eredeti témától, mármint kicsit arra ment rá a kommentelő közösség, hogy html vagy text, milyen időközönként, meg mit, pedig a cikk nem elsősorban arról szól, milyen a jó hírlevél.
Illetve lényegében igen, hiszen arra mutat rá, hogy a statisztikák épp azért jók, mert egyrészt segítenek megmutatni, mennyire hatékony a levelünk, és akkor már el lehet dönteni, hogy html/text, vagy hogy túl sűrűn megy, túl sok a szöveg/kép stb.

amiről nem esett szó, de engem érdekelne: oké, hogy van egy csomó statisztikánk, kell is. De valóban megéri/megérheti azt a komoly erőforrásráfordítást, amit az adatok elemzése kíván, mint amennyit aztán behoz?
Ha van 1000-5000-10000 ne adj isten még több feliratkozóm, akkor azért nekem elég komoly munkának tűnik az ilyen mélységű elemzés.


süti beállítások módosítása