Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (8) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (10) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (10) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A fizetős tartalmak kísértete

Címkék: üzlet

2009.07.20. hétfő 13:30 Konrad

Kísértet járja be az internetet – a fizetős tartalmak kísértete. Szent hajszára szövetkezett e kísértet ellen a régi internet minden hatalma: a felhasználó és a szolgáltató, radikálisok és tartalommegosztók.

De vajon miért? Miért akarnak a tartalomgyártók most pénzt kérni olyanért, emiért eddig nem kértek pénzt? És a másik oldal vajon miért nem akar adni olyanért pénzt, ami neki elvileg kell, amire szüksége van?

Vagy az is lehet, félreértünk, esetleg összemosunk dolgokat?

Először is oszlassunk el egy tévhitet: az interneten nemcsak ingyenes tartalom van. Sőt, nagyon sok értelmes és érdekes tartalom van pénzért. Idehaza is, külföldön is. Ezek jellemzően adatbázis-szolgáltatások, exkluzív cikkek, hírarchívumok. Olyan tartalmak, amik nem kellenek a nagy tömegeknek, akiknek viszont kell, azok meg tudják fizetni.

Másrészt az interneten van egy nagy-nagy fétis: a látogatottság fétise. Ez annyira fontos, hogy sokan mindent alárendelnek: minőséget, erkölcsöt, társadalmi elvárásokat. Egy dolgot nem: a pénzt. Mert a pénz bizonyos határok között a látogatottságra "izgul". Például hazai viszonylatban napi 30 ezer egyedi látogató alatt nem nagyon állnak szóba portállal az ügynökségek...

A látogatottság persze úgy érhető el, ha sokak számára érdekes tartalmat nyújtunk, elérhető módon. Ebbe nem fér bele a fizetőssé tétel! Eddig a cél az volt, hogy komoly látogatottságú valamiket építsünk fel, hogy szóba álljanak velünk a hirdetők. De akkor most honnan jött hirtelen ez a fizetős izé? Miért akarnak most ezek a látogatottságra épülő vállalkozások hirtelen üzleti modellt váltani?

Kézenfekvő válasz lenne a válság. De nézzük csak meg: tényleg váltani akarnak?

A most kísértő hír alapja olyan nem internetes kiadványok (FT, NYT, vagy a XX. század médiacápája, Rupert Murdoch), akik ahhoz vannak szokva, hogy a kiadványaikért pénzt kapnak. Eladják azokat! Ez az egész internetes hülyéskedés nekik idegen. Soha nem hittek az ingyenes tartalmakra épülő modellben, maximum kényszerűségből választották azt. És most jött a válság, íme a lehetőség, megvan a megfelelő marketing bullshit, amivel be lehet vezetni - végre! - a fizetős tartalmakat.

Tehát nincs itt kérem semmi újdonság, csak az offline mogulok újra támadnak. Erős média háttérrel, saját üzleti elképzeléseik támogatásával ismét kísértet járja be az internetet.

De ahogy egy másik kísértetről is kiderült, hogy csak papíron jó és életképes, de a való világban egy nagyon furcsa és kifacsart valami lett belőle, úgy erről a kísértetről is sejthetjük: nem fog megoldást hozni a sajtó válságára.

Nagyon jó lenne tehát, ha helyén kezelnénk a dolgot: nincs it semmi újdonság, nem valami ismeretlen kísértet jelent meg, hanem a XX. századi sajtó üzleti modelljének a kísértete ijesztgeti most a népeket.

De nem kell félni tőle. Ez már a XXI. század, ahol a kísértetet nem bántjuk, inkább kiállítjuk, mindenkinek - ingyen! - megmutogatjuk, és a látogatottsága miatt (de érdekes! ilyen is volt? nahát!) még bevételre is szert teszünk.

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr661256528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mémé (törölt) 2009.07.20. 13:40:25

Végre valaki említi a válságot. Azt hittem már megint kikerül látószögből a partra vetett printek utolsó kapálódzása.

Részemről egyetértek az írással, bár szívesen olvastam volna még arról, hol ér össze a digitális- és a figyelemgazdaságtan.

Hutchington 2009.07.20. 14:02:44

Én mint látogató, tételezzük fel, hogy látok egy cikkcímet. Honnan tudom hogy érdekelni is fog? Honnan tudom hogy az a cikk megér nekem x forintot?

...vagy fordítsuk át ezt a zenei világra. Megjelenik egy új zene. Honnan tudom, hogy az tetszeni fog nekem? Honnan tudom, hogy meg fog érni nekem ez x forintot?
Ugye itt más a helyzet, mert hallom rádióban, vagy bele tudok hallgatni, vagy egy régi nagy együttes zenéje és már ismerem.

De mi van cikkekel? Azokba hogyan "hallgatok bele"? A mai felgyorsult világban pedig nincs időm arra hogy megvárjam mások véleményét, vagy hogy megvárjam amíg a "rádiók elkezdik játszani"!

Ez a modell szerintem csak erős szakmai cikkeknél működne! Ott is csak a "nagyoknak", akik szereztek már nevet maguknak ingyenes(!) tartalmakkal!

Mémé (törölt) 2009.07.20. 14:15:15

@Hutchington: A többi blogon is az utóbbi bekezdéseddel érvelnek, hogy idézzem a példát "nem az Index Belföldi rovata lesz fizetős". Ami helyénvaló az olyan rétegpiacokon, ahol magas a belépési korlát (értsd szakmai előképzettség szükséges, a "benti" tapasztalat, stb.) a versenytárs nem fogja az ingyenességig lenyomni az árakat.

Mémé (törölt) 2009.07.20. 14:19:44

OFFtopic, de a google streetview-on a kisemberke egy asztronauta, ha mozgatod. Állat. :)

Hutchington 2009.07.20. 14:27:29

@Chrisjazzingup: Világos, csak elmélkedtem kicsit :).

Szabolcs Baader · http://www.realeyes.it/hu/ 2009.07.20. 14:29:32

A "figyelemgazdaságtan" szóra kaptam fel a fejemet egy kicsit.

Igen, szerintem is fontos a figyelem, bár nem teljesen a figyelemgazdaságtanról írok majd, viszont szerintem fontos az újságok részére.

Lehet az ellen tenni, hogy ne veszítsünk el újabb és újabb látogatót és új piaci részesedést szerezzünk. Viszont ez munkával jár. Az újságokat nem csak úgy lehet előre tesztelni, hogy mi kelti fel a célközönség figyelmét, hanem úgy is, hogy figyelemfelkeltés után is igazán elégedettek legyenek (a reklám és a tartalom egyensúlyban legyen). Ez növeli is a hirdetési hatékonyságot.

A fennt említett egyik elég híres újságnak végzünk kutatásokat, tanulmányokat készítünk.

Érdekes, hogy mennyivel javulhat egy újság vásárlási kedve, ha egy kis tudatosságot is mellé rakunk, illetve ezt online téren is értem.

Ez csak egy bemutató példa hirdetések összehasonlításával kapcsolatban:
docs.realeyes.it/Sample_AdBenchmark.pdf

Ezen a linken pont egy print (The Economist) újság hirdetéseinek az összehasonlítását láthatjátok (teljes oldalasok). Megjegyzem, ez csak bemutató jellegű tanulmány. Ennek van egy másik része is, amikor csak a figyelmet és annak megoszlását, és egyensúlyát vizsgáljuk. Eléggé érdekes kimutatásokat lehet készíteni.

Én csak ennyit akartam ehhez hozzátenni, véleményem szerint valószínűleg előre tesztelik, hogy a célközönségből hányan lesznek "vásárolók", használható lesz az oldal, milyen hirdetéseket alakítsanak ki az új oldalon és miképp fog működni.

Üdv, Szabi

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2009.07.20. 16:45:21

Ha belegondolsz ez a nagy netes ingyenesség eléggé fura is, miért várjuk el?

30.000 egyedi látogató alatt nem állnak Veled szóba? Miért értékesebb az ügynökségnek 30.000 átlaguser, mint 3000 teljesen targetált felhasználó?

zsombor 2009.07.20. 17:17:24

Nem értek egyet :) de persze elfogult vagyok.

A csak hirdetésből finanszírozott normális (szűrt, kontextusba helyezett vagy saját kézzel kitúrt) tartalom nem áll meg a lábán, ez látszik. Kell neki még egy láb, és ha az nem az olvasóktól jön, akkor tényleg csak rosszabb helyről jöhet. Akinek van jobb ötlete, súgja meg a kiadóknak, de ha senkinek nincs, akkor nagyon helyesen meg fog indulni az ezirányú próbálkozódás.

Cikkalapon fizetni nyilván értelmetlen, de nincs is rá normális micropayment modell, ésszerű átalány kell. (Tudom, pont az a jó, hogy nem kell csomagban megvenni az érdekeset meg az érdektelent, mint a rettenetes print őskorban, de nincs jobb válasz.)

egy hozzászóló 2009.07.20. 17:40:34

És a tömeg mondjon le a minőségi újságírásról is?

hank_1974 · http://hirzanza.blog.hu/ 2009.07.20. 17:46:04

Szerintem az is kérdés önmagában, hogy kell-e annyi hír, mint amennyit ma kapunk. Ha az index címoldalát végignézem, legalább a harmada már kattintásra sem érdemes, a maradék feléről meg kiderül, hogy rossz MTI-anyag, gyenge fordítás, vagy rövidke és felületes hír. Szóval lassan azért éri majd meg fizetni, hogy tényleg csak a pár, érdekesebb témát kapjam az arcomba nap mint nap... Vagy amit kapok, az ne máshonnan átvett, eleve érdektelen dolog legyen.

pollner · http://soreo.biz 2009.07.20. 17:46:25

A "fizetős tartalom" koncepciója azért nem működik, mert az csak egy internet előtti állapotban (információhiány) működik. (Természetesen léteznek olyan különleges, valamilyen fizetőképes réteg számára fontos anyagok, amiért lehet pénzt kérni, de ez a tartalomszolgáltatók 99 százalékának a problémáit nem oldja meg. Más okból, de nem működik a mikrofizetés és az internetszolgáltatókkal való bevételmegosztás sem. A hosszas tökölés eredménye a nagy tartalomszolgáltatók legalább harmadának a bedőléséhez vezet majd. Azok lesznek a túlélők, aki képesek túllépni a hagyományos modellen (tartalmak gyártása - tartalmak birtoklása - reklámok adagolása ezekhez a tartalmakhoz) A saját tartalmak költséges és gyakran kevés hozzáadott éréket adó gyártása helyett egyre inkább el kell mozdulni a weben fellelhető tartalma gyűjtése, szűrése, értelmezése, továbbadása felé.

zsombor 2009.07.20. 18:02:32

@egy hozzászóló: Ne, de nyugodtan tekintse terméknek, mert az. Nem az égből jön és nem a földből nő.

zsombor 2009.07.20. 18:06:31

@pollner: Persze, hogy nem a birtoklás már az érték, és kell mozdulni, de amit írsz, az épp, hogy érték. Munkával állítódik elő, amit a hirdetések nem/nem mindig képesek önmagukban finanszírozni, és más egyéb forrást még nem találtak fel, mint pénzt kérni az igénybevevőktől. Akkor is, ha ezt eddig bénán, dölyfösen, vagy rossz reflexekből építkezve csinálták.

futureboy (törölt) 2009.07.20. 18:11:53

mondjuk az Economist-ért én fizetnék simán.

navera 2009.07.20. 18:15:34

Kedves Konrád!

Érdekes lenne, ha az index.hu úgy műkődne, mint a HVG.hu.
Ámbátor, ha keresek vmit, s nincs meg printben, akkor fiztek a HVG-nek.
Az Indexért már nem tenném meg ugyanezt!

Amit látok ez ügyben az a teljes csőd, kell jönnie egy zseninek, aki átreformálja, sőt! forradalmasítja a fizetős dolgot és a továbbiakban is eltartja a kiadókat, bár erre kicsi az esély....

PS: egy webáruház üzemeltetése, mondjuk úgy, hogy a belépésért is pénzt lehetne kérni :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.20. 18:18:19

@zsombor: egy dolgot hagytam ki ebből, de nem véletlenül - azt külön akarom megírni. Kicsit kapcsolódik @pollner írásához is, vagyis a tartalom feldolgozáshoz. Vagyis: visszatérek a témára!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.20. 18:19:26

@navera: "PS: egy webáruház üzemeltetése, mondjuk úgy, hogy a belépésért is pénzt lehetne kérni :)" Tudok ilyet, és működik :)
ppo.hu

egy hozzászóló 2009.07.20. 18:26:42

@zsombor: Az a baj, hogy én itt is valamiféle előfizetéses rendszert szeretnék, ugyanúgy, mint a filmeknél és zenéknél.

Ne külön-külön kelljen 10-15 dollárt fizetnem, hanem mondják azt, hogy havi 50 dollárért korlátlanul hozzáférek az általam választott lapokhoz (újabb 50 a filmekre plusz 50 zenére stb.), és ezt az 50 dollárt egymás között osszák el.

Remélem, érthető mit akarok mondani :)

Attila1234 2009.07.20. 18:35:16

Bárki, aki azon töri a fejét, hogy hogyan lehetne pénzt keresni online tartalmakkal, tisztában kell lennie azzal, hogy erre csak akkor van esélye, ha a lehető legmagasabb szinten űzi a mesterséget. Az interneten fellelhető anyagok minősége finoman szólva is hullámzó, ezért nekem, mint olvasónak egyben szerkesztőnek is kell lennem. Több RSS feedet kell fenntartanom, kedvencek között ott vannak a fontosabb hírportálok, vannak kedvenc blogjaim, amiket szintén követnem kell, és nagyon szívesen venném, ha levennék a vállamról ezt a terhet.
Szívesen fizetnék egy olyan portálért, ahol beállíthatnám azoknak a témáknak az arányát, amik engem érdekelnek, és csak ezeket láthatnám. Nem kell nekem mindenről tudnom, nem kell mindent az orrom alá dörgölni.
Egyetértek pollnerrel abban a kérdésben, hogy fontos feladat a webes tartalmak szűrése, szelektálása, de a saját tartalmak gyártására is oda kell figyelni, hogy ne egy mash-up site-ot kapjunk, hanem legyen egyénisége is a portálnak.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.07.20. 18:58:35

Alapvetően nem kell pánikba esni. A kezdeményezés csak néhány amerikai napilap online kiadása kapcsán merült fel. Az offline verzióknál és az online verzióknál is hatalmasat estek a reklám bevételek. Ezt a kieső bevételt most némileg ötleteléssel próbálják pótolni. Az elképzelés szerint havi 6.5 vagy évi 50-60 dollárért lehetne előfizetni, ami ottani mércével nem összeg, az azonban kérdéses, hogy mennyien hajlandóak fizetni az eddigi ingyenes tartalomért. Mivel itthon még el vannak kényeztetve a nagy portálok reklámbevétellel nem túl valószínű, hogy ilyennel próbálkoznának. Érdekes lenne látni torrent oldalakon, hogy modjuk az Index minden napja külön-külön letölthető lenne.

nanogyo 2009.07.20. 19:59:46

@chipanddale74: "itthon még el vannak kényeztetve a nagy portálok reklámbevétellel "

Hát nemtom, lehet. De azért picit tartok tőle, h nem mindegyik "nagy portál" rentábilis, ha szigorúan nézem. És ez még sokáig így is marad - épp azért, mert el lett tolva a rendszer. Rászokott a nép az ingyé kaphatóra és nem fogja szeretni, ha pénzbe kerül később. Idehaza na meg aztán pláne!

zsombor 2009.07.20. 20:33:34

@egy hozzászóló: akár, de semmiképpen ne cikkenként fizetve, hanem legfeljebb félévente vagy évente egyszer utalva, de mégis bármikor lemondható dolgon. az tuti, hogy minél betonegyszerűbb, annál életszerűbb.

zsombor 2009.07.20. 20:34:20

@nanogyo: lehet tudni, hogy kivétel az, ami nyereséges, néhány már önfenntartó, de még nem hozta vissza az árát, a zöm meg (ahol nem csak mti megy, hanem stáb is van) stabil mínuszban.

Stipistop Misi · http://www.stipistop.com 2009.07.20. 22:15:23

A "politikai elit" kifejezs egy cikkben jelent meg elsőször, amit egy álnéven publikáló vendégíró tett közzé a neten. Mémesedett, és megágyazott valami nagy változásnak. A változás még nincs itt, csak a finom előszele. Az ebből a kifejezésből levezethető változás még kb. 3-4 év, de jön. Szerintem.
Namost.
A "fizetős tartalom" hasonló mém kezd lenni. Az interneten a tartalom szabad és ingyenes akar lenni. Alapvetően. Viszont egyrészt egy adag nagyhatalmú ember és érdek elkezdte megkérdőjelezni az ingyenesség teóriáját, és ez tetszik nem tetszik, hozhat változást. Másrészt; a netet kezdjük teleszennyezni információval. Az információ a figyelmünket fogyasztja. Egyre többet fogyaszt belőle, és ez egyre rosszabb. Tehát úgy fest, hogy a fizetős de cserébe izmos, exkluzív tartalomnak egyre inkább van létjogosultsága.

Én most afelé hajlok, hogy valami tényleg elindult a fizetősség irányába.
Még valami jut eszembe. A világ egyensúlyra törekszik. Ez az egyensúly a fizetős/nemfizetős tartalmak közt az utóbbi javára csúnyán el van borulva. Szerintem a rendszer ezt korrigálni akarja majd.

Ti mit gondoltok?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.20. 22:18:14

@Stipistop Misi: amióta komolyabban van a weben tartalom, azóta téma a fizetősség. Nem hiszem, hogy ez most fog létrejönni, főleg most, a webkettes időkben. A nagy mogulok - mint írtam - nem akarnak piaci modellt váltani. De az internet nem az ő közegük...
Másrészt: a netet adatokkal szennyezzük tele. Ha ezeket az adatokat valaki feldolgozza, akkor lesz információ :)

Stipistop Misi · http://www.stipistop.com 2009.07.20. 22:18:54

@Attila1234: Autós járműves témában mi valami hasonlót próbálunk megvalósítani. Egyet érek azzal, amit írsz, és szerintem egyre többen éreznek hasonlóan hozzád.

Csáki István · http://www.csakiistvan.hu 2009.07.21. 10:54:05

@hamlet79: 5000 UV-től már tárgyalhatsz egyes Sales House-okkal, szóval nem kell ehhez akkora szám.

zsombor 2009.07.21. 20:10:19

@Csáki István: tárgyalhatsz, persze, de abból te nem fogsz szerkesztőséget fenntartani, ami onnan bejön

KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.07.22. 09:53:12

Hutchington: ahogy a zenébe bele lehet hallgatni, egy cikkbe is bele lehet, mert nem csak a címét, de általában a leadet/rövid összefoglalót elolvashatod.
Úgy azért már kevésbé zsákbamacska :)

Az egyébként világos, hogy mindenképp kell valami új lehetőség bevételre, valamilyen formában fizetőssé kell tenni azokat a tartalmakat, amelyek értékesek...
Több helyen is volt már emlegetve a "freemium" modell, ami a felvetések közül a legszimpatikusabb számomra talán. (ingyenes alap, fizetős prémium szolgáltatás)
lehet prüszkölni ellene, mindig is fognak, de akinek fontos, úgyis fizet majd. Egy része azoknak is, akik most azt mondják, hogy ááá, ők soha.


süti beállítások módosítása