Amikor valaki úgy általában nézi a hazai internetes piacot, akkor nagyon hamar arra a megállapításra jut: néhány mogul itt jól berendezkedett, vannak kiszolgáló és másodhegedűs oldalak, és van egy nagyon széles futottak még kategória.
Aztán jó sok időnek kell ahhoz eltelnie, hogy kiderüljön: vannak itt független vagy részben független részpiacok. Mert hiába van vezető helyen az Origó-Index-Sanoma, hiába van nagy forgalma az Adaptive-EVO duónak, vannak területek, ahol ők sehol nincsenek. Vagy ha vannak, akkor sem túl erősek.
Például az autós részpiac: piacvezető a Használtautó.hu, a tulajdonosok félig az alapítók, félig a Lapcom. Vagy az ingatlan piac: piacvezető az Ingatlan.com, az alapítók tulajdonában. Aztán itt van az árverező oldalak: piacvzető a Vatera+TeszVesz, a dél-afrikai Naspers tulajdonában, az Allegro csoport részeként.
És ezekben a részpiacokban, ezekben a szűk szegmensekben ha valaki piacvezető, akkor az anyagilag sem áll rosszul. És például tud terjeszkedni is, ha akar. Ahogy azt tette most az Allegra csoport, és így már az Árukereső.hu is hozzájuk tartozik.
Ez pedig így elég fontos lépés lehet: a hazai e-kereskedelmi piac nagyágyúi az árverési oldalak, és sokkal fontosabb szereplők az árösszehasonlítók, mint maguk az áruházak. Vagyis errefelé haladva az Allegra csoport lassan komoly tényezővé válik.
Figyelni kell rájuk!
Utolsó kommentek