Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (8) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (10) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (10) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Nagyon Fontos Alkalmazás

Címkék: web2 közösség

2009.10.03. szombat 00:36 Konrad

Miközben a Google hullámzik, a FaceBook hazai világuralomra tör és az Iwiw apró és bizonytalan lépésekkel igyekszik kibővíteni a telefonkönyv-szerű szolgáltatásait, senki nem beszélt a "kis második hazai"-ról, a MyVip.hu-ról.

Pedig a MyVip.hu sem piskóta, van ott 2,6 millió felhasználó, akik ráadásul jobbára fiatalok. Na és mit szeretnek nagyon a fiatal netezők? Beszélgetni egymással, igen. És mivel teszik ezt idehaza? Na?

A csilli-villi, minden ablakos gépben jelenlévő Windows Live Messenger-rel. Nem a Skype, nem a Gtalk, főleg nem az ICQ (lánykori nevén Icuka) a nyerő. Hanem az MSN-ből lett Windows Live.

Egyébként a Microsoft olyan platformot épített ebből az azonnali üzenetküldőből, ami segítségével beépíthetővé válik webes szolgáltatásokba. Így idehaza elsőként beépült a MyVip.hu-ba.

Azt gondolom, ez egy fontos hír, ami mellett nem szabad elmenni szó nélkül. Ha valaki belép a MyVip.hu-ba, akkor azonnal belépett a Live-ba is. Illetve beszélgethet azokkal az ismerőseikkel, akik vagy ott van a MyVip-en, vagy nyitva van előttük a Live.

Vagyis lett egy olyan szolgáltatás, amely nemcsak megelőzi az iwiw-et tudásában, hanem adott egy kisebb tockost a FaceBook-nak is: hirtelen egy olyan irányba nyitott, amelyre szerintem nem sokan számítottak a piacon.

Nem tudom, ez a lépés mennyire fogja láthatóvá tenni a MyVip-et a hazai neten. A láthatóság alatt azt értem, hogy mennyire lesz téma a szolgáltatás, mennyit foglalkozunk vele egyáltalán. Mert egyelőre keveset. Viszont a Microsoft erős partner. Holman Endrééknek jó ötleteik szoktak lenni. Aztán majd azt vesszük észre, hogy a MyVip lesz a hazai közösségi piac nevető harmadikja, amikor jobbról előz a "két nagy" mellett!

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr541424176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2009.10.03. 00:54:07

Én azért ettől nem esnék hanyatt.

1. A gépek kb 99%-án van telepítve MSN.
2. Az lehet, hogy sokan használják a MyVIP-et, de kétlem, hogy sokan egyszerre egy időben.

Azaz: viszonylag kicsi az esély, hogy valakit "elkapjon" az ember a szájton egy csetelésre, aki viszont csetelni akar, az mért menne a MyVIP-re, mikor ott az MSN.
Vannak ennek a logikának hiányosságai szvsz,

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.10.03. 01:02:27

A MyVip-nek azért van 2.6 millió felhasználója, mert sokan 2 accountot használnak. 1-et igazinak, meg egyet, amivel nézegetik a többi felhasználót, mivel a MyVip tárolja, hogy ki nézte meg a profilomat.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2009.10.03. 08:40:45

Ez a 2,6 millió MyVip felhasználó azért hülyeség, mert nagy részük regisztráció óta nem lépett be.

Volt az a nagy Iwiw meghívó hiány, mikor mindenki meghívót akart. Akkor jól felpörgött a MyVip, de a beregisztráltak nagy része azóta bejutott a vágyott Iwiw-re és lógva hagyta a MyVip accountját.

A Windows Live messenger meg olyan, mint egy vírus. Minden telepítés után azzal kell kezdeni az életet, hogy kigyilkolja az ember a Windowsból.

Gergő bá' 2009.10.03. 08:50:04

Szerintem a MyVip tökéletes közösségi oldal a 10-18 éves korosztálynak. Láttam rengeteg adatlapot, ami ebbe a korba tartozó fiatalok-é, hát azt hiszem jól megismerhetők ezeken keresztül. Aki ezt a csoportot célozza meg, az jó, ha rendelkezik egy account-tal és figyeli a felhasználók szokásait....

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.10.03. 09:47:01

Az Alexa.com szerint 3 hete még 19. volt a Facebook, mostanra 14. lett... szóval azért van mit félnie a MyVIP-nek és az IWIW-nek is!
Ezenkívül az Facebook oldalon van beépített chat és elég jó is.

joskafiser 2009.10.03. 11:03:53

Hat tema ugyan nem lesz a Myvip a "szakma"ban, mivel HE soha nem fekudt le a "szakma"nak. Emiatt HE persona nongrata ebben a jolfejlett jopofa "szakma"ban.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2009.10.03. 12:12:56

@Ernő (WebSEO): Persze, hogy van sajátja, ez az oldal szempontjából érthető is, én mint felhasználó viszont minél kevesebb chat alkalmazást akarok. Az is eléggé bánt, hogy a skype és az msn nem fut egy alkalmazásban. Ergo csak skype-ot használok, mert az nekem fontosabb. A myvip korosztálynak valóban az msn a platform, szerintem jó lépés volt. Az egy másik dolog, hogy ettől még nem veri le a facebookot. Valószínűleg kialakulnak majd lokális funkciók, amikben jól megmaradnak és ellesznek.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.10.03. 15:03:18

szerintem is nagyon fontos momentum, hogy az emberek egy szegmensen belül csak egy alkalmazást akarnak vagy szeretnek használni

egy oprendszert, egy csetprogit, egy böngészőt, egy grafikus programot, egy zenelejátszót, egy községi weboldalt, egy mélklienst és így tovább

Kolbert István 2009.10.03. 15:26:56

Aki az msnt használja, nem feltétlenül megy fel a myvipre. Ráadásul gyanúsan kevés az aktív myvipesek aránya a regisztráltakhoz képest. Nekem pl. nehezemre esik megtalálni a leveleimet is myvipen ha kb havonta egyszer megnézem. Nagyon gyenge engonómiailag a myvip.

A facebookkal kapcs pedig azt vettem észre h már msn helyett ott beszélgetek az ismerőseimmel. Az ismerőseim is egyre kevésbé vannak fent msnen mikor a facebookon elérhetőek.

darkatti 2009.10.03. 18:56:56

nem rosz dolog, de aki látta már a facebookot és használja is, annak biztos nem hiányzik a live a myvip-be.
(( iwiw na az még nagyon messze van... ))

én haszbálok msn de eszembe se jutt most emiatt elkezdeni használni a myvipet..
sokkal tobbet tud a facebook, nem kell ott már online lenni hogy írj a másiknak és reagáljon mert az ott van a Hirsávon.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.10.04. 05:29:04

Valahol nagyon el van tévedve ez az egész onlineosdi, webkettősdi, beleértve az mesnt és társait, de bennnket is.

Mindenkinek van ilyen-olyan accja, MSSn is, meg iwiwes is mindeféle. Oszt nézzük már meg, ki, mennyit, hogy használ ezek közül?

Ki mennyire fogékony ezek reklámjaira, hirdijeire? leginkább semennyire. Megnézi, amit valamiért meg kell néznie, majd célzottan azzal az egy-két-akárhény emberrel cseveg pár szót, randit beszél meg, feladja a saját hirdijét, megnézi a kapott akármiket, és nagyívben szarik a töbire, hívják akárminek, legyen akárkinek a remek ötlete.

Online marketingre, mifenére meg kurvára nem ugranak.

Azaz egyrészt igaz a brutális felhasználószám (ahogy a magyar mobiltelefóniára is stimmel valahol a lakosság számát meghaladó előfizetések száma), de közben lófaszt se használnak belőle a népek. Amit igen, annak is csak a töredékét.

Lehet vergődni olvasottsági, nézettségi mutatókon, azokra bazírozva hádebrutál kampányokat csinálni, csak épp felelesleges, hazug dolog.

Aki csinálja, hazudik a megrendelőjének, mert tudja, hogy kamu az összes szám, amivel hitegetheti (ha nem tudja, annál kínosabb), a megrendelő hazudik saját magának, aztán bután néz, miért nem sikerült a remek kis kampánya, amikor még iwiw-es accot is csinált a somogyi harcsafesztiváljának, vagy az egerészülyv-találkozónak.

A hírlevélküldők ott örülnek a fejüknek, hogy micsoda siker, tavaly óta kétszáz százalékkal több címre jut el a marhaséguk, nem gondolva arra, hogy a címek zöme eleve küldi a kukába a Demeter pincészet savanyú borecetének lelkendezését.

A maradék a "sikeres" kampány. Ezek zöme meg előre lefikszált, ledumált dolog. Kiküldünk ennyi hírlevelet ennyiért, átfargjuk az oldalt annyiért, bemutajuk a statisztikát amannyiért, majd szépen szétosztjuk a lét egymás között, a megbeszéltek szerint.

Akkor most mi a faszra megy itt a nyavajgás? A blogot üzemeltető mókus csinálja a dolgát, csap egy kis vircsaftot a saját üzletének, közben néha odaböffent valami okosságot a nagyérdemánek, akik magukat részben szakmabelinek tartva lelkesen ugranak rá (engem is beleértve). Mindenki lelkesen fikázza az iwiwet, mereng az internet által biztosított jövöképen, sopánkodik ugyenezen, majd amikor valami változik, elégedett pofával közli az én megmondtamot?

Ehh, néha kéne pár sört és konyakot inni a posztok, kommentek olvasása előtt. Aztán meg jól nem írni rájuk semmit...

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2009.10.04. 11:47:05

@Molnár Gergő: csakis ezt kell figyelembe venni, teljesen igazad van: 10-18-as korosztály. Rengeteg fiatalt abszolúte hidegen hagyja az iwiw és társaik, mert a myvip-en egymás között lehetnek valamelyest. Nagyon jó kis szegmens, ha kattinthatós reklámokban gondolkodunk... Márpedig mi másról szól a net? :)

[nev] (törölt) 2009.10.04. 13:28:55

@Vérnűsző Barom:
konjunkturális időszakban nem volt kunszt marketingesnek lenni. mert gyakorlatilag minden működött. ez volt az online marketing aranykora, a hét bő esztendő. nekem erős a gyanúm, hogy most jön hét szűk.

fotofabrik 2009.10.06. 06:51:44

lehet, hogy van fenn 2.6m idle felhasználó, de gyanítom, -ahogy én- te sem tartozol közéjük.

én is csak a napisz@r-on szoktam derülni a sok írástudatlan, ... nem sorolom felhasználón. biztos vagyok benne, hogy az ottani közönség senkinek nem piac. ha az iwiw bannertemető, akkor a myvip duplán az.

hogy a generál média jó ötletekkel rukkolna elő? mondanál egyet, ami nem copypaste?

kM 2009.10.16. 01:53:19

Érdekes ez a disputa, mert a poszt íróján kívül alig akad valaki, aki kapizsgálja a lényeget: kedves kommentelő, hogy _Te_ nem használod az MSN-t és a myvipet, attól még sok százezren minden egyes nap. Igaza van Konrádnak, ez a Live integráció nagyon komoly dolog, nekem is feltűnt, amikor az egyik haverom megmutatta az accountját. A 8-18 gyakorlatilag megállás nélkül MSN-ezik, ha épp nem közösségi oldalt böngész. Két légy, sok csapás.


süti beállítások módosítása