Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Brandismertség becsléssel

Címkék: onlinemarketing

2009.10.08. csütörtök 21:30 Konrad

Hülyén hangzik, nem igaz? Annyira tudománytalan, hogy már szinte szép! Hát hogyan lehetne megbecsülni egy cégnév vagy egy terméknév ismertségét? Ehhez komoly kutatás kell!

Pedig az internet miatt már erre is van némi lehetőségünk. Ahogy a Google a keresések alapján megsaccolja, hogy merre terjed az influenza, úgy azt is meg tudja mondani, egy-egy brand mennyire keresett. Vagyis ha megnézzük, hogy cégünk nevére hányan keresnek, akkor abból máris kialakulhat egy képünk.

Persze nem fogunk így abszolút számokat kapni, hanem sokkal inkább trendeket nézhetünk meg. Ha mondjuk novemberben futtatunk egy crossmédiás brandépítő kampányt, akkor kezdjük el most figyelni a statisztikákat: figyeljük a weboldalunkba befűzött Google Analytics kulcsszavait, és ha azt látjuk, hogy a kampány alatt növekszik a reklámozott nevekre a keresés, akkor jól dolgoztunk. Ráadásul azt is megfigyelhetjük majd, hogy mekkora lesz a visszaesés: vajon szereztünk-e új embereket, vagy csak a kampány alatt jöttek újak?

Kiváló eszköz egyébként a Google Keresési Trendek nevezetű szolgáltatása is.

Oké, persze, egy kutatással foglalkozó ember számára ez hájogkovácsolás. Tudománytalan vacak módszer. De mégis, azt gondolom, ad egy gyors és vázlatos visszajelzést ez a módszer. Érdemes kipróbálni!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr961437474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.10.09. 08:37:06

Az igazán kiváló megoldás pedig egy olyan Include-filter, ami a brand-jellegű kereséseket szűri ki külön profilba a Campaign Term mező tartalma alapján.

Így külön látszik minden paramétere az így érkezőknek egy profilban, nem a teljes látogatottságból kell kibogarászni a sokszor kibogarászhatatlant.

heh 2009.10.09. 11:42:53

Én gyakran használom a keresési trendeket ilyen-olyan kutatásra. Arra tényleg jó, hogy egy irány vonalat adjon, sajna a többi a szerencsén múlik: sikeres lesz-e az adott fejlesztés, termék.

Druking 2009.10.09. 15:23:23

Van több ilyen oldal is, azt, hogy melyik mennyire hiteles azt nem firtatnám.

pl. www.alexa.com

De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ha egy adott dolgot keresek a
trens.google az erősen exponenciálisam felfelé mutató nézetséget mutat az adott oldalra, az alexa meg stagnáló vagy zuhanó.
Így azért óvatosan kell az innen származó infókat kezelni.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.10.10. 13:23:02

Érdekes megnézni a laptop és notebook szavakat ezzel az eszközzel. Nos ki akar még Notebook boltot nyitni? :)

bülbül · http://www.bulbul.hu/ 2009.10.14. 23:02:15

basszus, azért ha egy másik posztban bőszen hejesírásozol (ld IIR), akkor kérlek itt is korrekten leírni a hályogkovácsot.

Más: nem az a gond azzal amit írsz, hogy komoly kutatás kellene, hanem hogy a kutatók első kérdése mindig az: kik tartoznak bele a mérésbe, másképpen: ki lesz tagja a populációnak. Ennek pedig az a jelentősége, hogy azokra kell releváns megállapítást tenni, márpedig számos olyan brand van, amelyre a google (de más kereső sem) nem lesz torzítatlan. Ha pedig torzít a mintavételi eszköz akkro nem az a gond, hogy nem lesz adatod, hanem hogy az eredmény nem illeszkedik a valósággal.
Tehát az alapelv nem ördögtől való, sőt - viszont a használata előtt érdemes átgondolni, hogy vajon mennyire releváns a vizsgálat tárgykörét tekintve.
Könnyű belátni például, hogy egy keresőmotorok brandismertségére vonatkozó értékelés erősen megkérdőjelezhető eredményeket ad, ha a google-s adatokra támaszkodik.


süti beállítások módosítása