Hülyén hangzik, nem igaz? Annyira tudománytalan, hogy már szinte szép! Hát hogyan lehetne megbecsülni egy cégnév vagy egy terméknév ismertségét? Ehhez komoly kutatás kell!
Pedig az internet miatt már erre is van némi lehetőségünk. Ahogy a Google a keresések alapján megsaccolja, hogy merre terjed az influenza, úgy azt is meg tudja mondani, egy-egy brand mennyire keresett. Vagyis ha megnézzük, hogy cégünk nevére hányan keresnek, akkor abból máris kialakulhat egy képünk.
Persze nem fogunk így abszolút számokat kapni, hanem sokkal inkább trendeket nézhetünk meg. Ha mondjuk novemberben futtatunk egy crossmédiás brandépítő kampányt, akkor kezdjük el most figyelni a statisztikákat: figyeljük a weboldalunkba befűzött Google Analytics kulcsszavait, és ha azt látjuk, hogy a kampány alatt növekszik a reklámozott nevekre a keresés, akkor jól dolgoztunk. Ráadásul azt is megfigyelhetjük majd, hogy mekkora lesz a visszaesés: vajon szereztünk-e új embereket, vagy csak a kampány alatt jöttek újak?
Kiváló eszköz egyébként a Google Keresési Trendek nevezetű szolgáltatása is.
Oké, persze, egy kutatással foglalkozó ember számára ez hájogkovácsolás. Tudománytalan vacak módszer. De mégis, azt gondolom, ad egy gyors és vázlatos visszajelzést ez a módszer. Érdemes kipróbálni!
Utolsó kommentek