Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tipikus ökörségek

Címkék: weboldal

2010.01.15. péntek 23:26 Konrad

2010-ben azt gondolná az ember, hogy vannak triviális dolgok, ha egy erre vállalkozó cég weboldalt készít. Tehát: webszerkesztéssel, programozással foglalkozó cégekről beszélek, nem sufnituningról, meg szomszédpistikékről!

A munkám egyik része, hogy átdobnak ezt-azt megnézni, jó, nem jó, mit kellene javítani. Ez alapján néhány nagyon alap dolgot mondanék itt és most.

  • Ne legyen tartalom, szöveg képként felvíve! Ami szöveg, az legyen formázott szöveg, és ne jpg!
  • Legyen minden oldalnak egyedileg kitöltve a title meta tag-je, és e mellett legyen keywords és description mező, és persze töltsük is ki!
  • Ne dugjuk el képként vagy flashben a menüt. Ha lehet, legyen szöveg, ha nem lehet, akkor legalább címkézzük a képelemeket.
  • Legyen a logó kattintható, és vigyen a címlapra.

És akkor ezek voltak az alap dolgok. Olyanról, hogy beszélő url, breadcrumb menü, meg világos kód, meg külső css file nem is beszélek, ez már a haladú tréning része.

Elszomorító, mennyire gagyi lapok készülnek nem kevés pénzért. Aztán meg amikor kiderül, hogy vacak, még fel is háborodnak...

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr181675884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2010.01.16. 00:02:45

Mi az a beszélő URL? Title? Jó lenne egy ilyen lista. Mondjuk valahol olvastam is egy ilyet, csak most nem találom.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.16. 00:08:15

Ezek valóban megmosolyogtató dolgok, ha előkerülnek. :) Bírom én is, amikor egy termék jellemzőit kimásolnám, de nem tudom, mert flashben jelenítették meg, képként. Az ilyen kiakaszt.

Amúgy a szöveg-alapúság már csak az esélyegyenlőség miatt sem árt, hiszen a csökkent látóképességűek/vakok gyakran felolvastatják a weboldalt speciális szoftverrel, és az alapján tájékozódnak. Egy Flash menüvel sokat nem tudnának kezdeni.

gored · http://seologik.blog.hu 2010.01.16. 00:36:55

Tökéletes honlap nincs, szinte mindegyikbe bele lehet kötni akár seo, akár a felhasználhatóság szempontjából. Persze, amiket Konrád fentebb felsorolt, azokra talán még a szomszédpisti is ügyelni szokott.

Előfordulhat azonban, hogy maga az ügyfél kéri/erőlteti a csilivili flash-bannert, hiába próbálom lebeszélni erről, ha olyat akar, akkor olyat kap.

A beszélő (canonical) url-ről bővebben pedig itt: googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/02/specify-your-canonical.html

sajt · http://sajt.tumblr.com 2010.01.16. 01:00:51

@gored: köszi. Egyébként van egy rendszergazda ismerősöm, aki azt mondta, hogy a programozók (site-builderek vagy mik) olyanok mint az autószerelők. Ha másikhoz viszed a kocsid/weboldalad biztos, hogy talál benne hibát.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.01.16. 01:26:00

nekem a masik, habar mar inkabb expertebb szint hogy konyorgom a javascriptes linkkel keszitett galeriakat felejtsuk el :) utalom mikor nem tudom kozepso gombbal uj tabon megnyitni!

2010.01.16. 01:42:24

ezen pontjaidnak egy részének csak akkor van értelme ha a minél jobb google láthatóság a cél

de egy szépségre menő oldalon, művészettel kapcsolatos eszem-faszom, ott sok esetben csak baromság

2010.01.16. 01:45:34

mondjuk most csak arra gondoltam, hogy pl. a főmenüsor ne legyen kép

ami persze jó is ha nem az, de ha minden áron egyedi betű típus kell, esetleg domborítva meg árnyékkal meg minden, akkor csak is a kép marad

2010.01.16. 01:48:12

"És akkor ezek voltak az alap dolgok. Olyanról, hogy beszélő url, breadcrumb menü, meg világos kód, meg külső css file nem is beszélek, ez már a haladú tréning része.

Elszomorító, mennyire gagyi lapok készülnek nem kevés pénzért. Aztán meg amikor kiderül, hogy vacak, még fel is háborodnak..."

erre meg MAX azt tudom mondani, hogy irányítsd ezeket az embereket hozzám ha ha :D

tőlem megkapják az átlátható kódokat meg ezeket a nagyon alap dolgokat :D

és akkor nem fogsz elszomorodni annyiszor :D

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.16. 01:49:02

@B.Cs.: ja, ha nem kell látogató... de ez a kivétel. Egyébként erre is van megoldás, írtam is: címkézzen legalább. És ne rejtse el a linket valami vacak js vagy flash mögé.

De lehet persze olyan full flash oldal is, amit a Google jól lát. De ezekkel a nagyobb baj általában a használhatatlanság. Az, hogy a web nem tévé, és egy weblap nem művészeti alkotás, hanem funkcionális dolog. Az esetek 99 százalékában.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2010.01.16. 09:19:03

"Előfordulhat azonban, hogy maga az ügyfél kéri/erőlteti a csilivili flash-bannert, hiába próbálom lebeszélni erről, ha olyat akar, akkor olyat kap."

@gored: Ha tanácsadóként dolgozol, tegyél meg mindent annak érdekében, hogy elmozdítsd az álláspontjáról. Ettől leszel sikeres. Egyébként létezik megoldás, hogy amennyiben nem rendelkezik a felhasználó Flash-el, vagy tiltja azt, akkor egy alternatív HTML kódot töltsön be a böngésző, ami természetesen a keresők számára is látható. Én rendszeresen szoktam alkalmazni ezt a megoldást.

"nekem a masik, habar mar inkabb expertebb szint hogy konyorgom a javascriptes linkkel keszitett galeriakat felejtsuk el :) utalom mikor nem tudom kozepso gombbal uj tabon megnyitni!"

@zsoltikam: Szerencsére erre is létezik megoldás programozói oldalon, de jogos a panasz, én is utálom, ha gondtalanul csak úgy odahánynak egy LightBox-ot a lapra.

ieFouqu9 2010.01.16. 10:02:06

Kedves Konrád,

a title tag az kurvára nem meta tag.
Ezt még én is tudom.

Szeretettel:
Szomszéd Pisti

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.01.16. 10:45:50

Hát ez épp aktuális nekem, Konrád. Épp felmértem egyik ügyfelem partnereinek a honlapját és számos ilyen jpg-index oldallal találkoztam! Ha mindegyik megbízna honlapszerkesztéssel, már abból mégélnék...

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2010.01.16. 11:34:51

@ieFouqu9: Kedves Szomszéd Pisti, a <meta name="title" content="Az adott lap címe ..." /> deklarációról hallotál-e már?

Mária 2010.01.16. 12:20:28

Konrad, engem az döbbent meg, hogy X év tanácsadás után még szóba állsz olyan ügyfelekkel, akik a felsorolt ostobaságokhoz ragaszkodnak.

Hulljon a férgese! Vannak olyanok, akik nem érdemesek másra, csak arra, hogy a levesbe menjenek.

Nem kell boldog-boldogtalanak tanácsot adni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.16. 13:05:42

@Mária: nos, ezek jellemzően úgy történnek, hogy megrendelnek valami kampányt (pl. ppc), és elkezdjük átnézni az oldalt, hogy hova is érkezzen az érdeklődő.
A másik változat: tudja az ügyfél, hogy kell neki az online jelenlét, van is oldala, amit mostanában csinált, és lépne tovább, ezért keres meg. És akkor persze először megnézzük az oldalát...

Wellness-Hotel · http://www.wellnesshotel-balaton.at 2010.01.16. 15:26:59

Konrad: az év honlapja konferencián hallottam egy statisztikát, hogy Magyarországon mennyi weboldal van és hány cég csinálja őket és melyikek a legnagyobb weblapgyártó cégek

Javaslom, ha elő tudod ásni ezt a statisztikát, akkor hamar kiderülne ki gyártja a trágyát

bár szerintem az is triviális, hogy kik a trágyagyártók :) nah de nem mindenkinek...

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.16. 23:09:39

@Konrad: Van olyan szegmens, ahol a weblap akkor jó, ha művészeti alkotás is egyben. Annyira nem is elhanyagolható, hiszen a játékokról van szó, pl.
us.blizzard.com/diablo3/

Abban persze egyetértek, hogy egy átlagos cég honlapjának nem így kell kinéznie, de még egy online íróklubnak sem. Itt is tisztában kell lenni azzal, hogy az oldal (és a tulajdonos) céljai mire adnak lehetőséget, és egyáltalán mit igényelnek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.16. 23:17:32

@Ódor Richárd: de nézd meg azt, amit linkeltél. A flashnek célja van, de a szöveg az nem kép, a linkek azok szövegek (alul), és így tovább. Vagyis a művészi oldal sem kell, hogy rossz legyen.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.17. 00:11:24

@Konrad: "Az, hogy a web nem tévé, és egy weblap nem művészeti alkotás, hanem funkcionális dolog. Az esetek 99 százalékában." - Csak erre reagáltam. :) Úgy vélem, a filmek és játékok (és még van, ahol fontos) oldalainak szegmense talán nagyobb, mint egy százalék, bár ez irányú statisztikákkal nem rendelkezem.

Ám ha egy magyar cég weblapján, mikor meg akarom nézni az elérhetőségeket vagy a terméklistát, egy ilyen fél képernyőt és egész processzort elfoglaló flash fogadna a menüsor fölött, szerintem szentségelnék kicsit. :D És ha jól emlékszem, megesett már hasonló...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.17. 00:15:31

@Ódor Richárd: de amit linkeltél, az sem művészeti alkotás, hanem funkcionális oldal - csak szép, nemcsak jó. És ez a fajta megjelenés illik az eladandó termékhez.

Egyébként igen, a nagy flash legnagyobb baja az, hogy csak akadályoz.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.17. 01:10:47

@Konrad: "de amit linkeltél, az sem művészeti alkotás, hanem funkcionális oldal" - Feltétlenül kizárja egymást a két dolog? Maga a játék is funkcionális (és még interaktív is), sőt, egy film is, mégis művészeti alkotásnak vehetjük. De innentől már megközelítés kérdése (pl. hogy csupán azt vizsgáljuk-e, hogy ez egy oldal információkkal, vagy számba vesszük-e a kétségkívül művészi alkotóelemeit is), és egyáltalán nem vitatkozni szerettem volna erről, csak kiegészítésképp mondtam. :)

2010.01.17. 09:29:20

@$Norbert$: nagy karier lehet ilyen oldalakbol megélni... :s

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2010.01.17. 20:30:26

@Ódor Richárd: Azért a Blizzardnak sem sikerült tökéletesre, mert aktív NoScript kiterjesztés mellett csak egy nagy fehérséget látok. Semmi <noscript> vagy ilyesmi, csak az abszolút nihil. :)

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.17. 23:15:32

@Yo P: Szerinted ez ront bármit is a reklámértéken? :)

(A helyzet az, hogy egy Blizzard fan inkább szenved órákat, hogy behozza az oldalt, vagy más gépén csorgatja a nyálát. Mert ez _A_ Blizzard, akik mindig pontosan tudták, hogyan kell vásárlásra ösztönözni. Külön cikket érdemelne az egész marketingjük, mert profizmus a köbön.)

De amúgy ja, van ilyen hibája.

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2010.01.18. 17:41:38

Azért emeltem ki, hogy szakmailag is precízek legyünk, és igen, szerintem biztosan ront a termék/szolgáltatás értékén. Ugyanis gyanítom, hogy nincs mobil verziója sem. Sőt, ha én egy nagyon kíváncsi olcsó mobillal rendelkező Diablo rajongó vagyok, akkor számomra használhatatlan az oldal. Pedig lehet, hogy szívesen végigpörgetném a napi artworköket. ;)

De gondolj csak arra, mi lenne akkor, ha nem tudnád megnézni a GMail fiókodat egy PC-n azért, mert a JavaScriptek tiltottak. (Jelenleg az egyetemen, ahol tanulok ez valós problémát jelentene, ugyanis a géppark egy részén a JS-ek használata valóban tiltott.)

Tehát összefoglalva, hogy összefüggjön a hozzászólásom a bejegyzés témájával, én odáig is elmennék, hogy egy Blizzardhoz hasonló méretű informatikai vállalkozásnak gondolnia kell már a mobil platformokra is. Illetve "csökkentett üzemmódú" változatok megjelenítésére is be kell rendezkednie!

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.19. 00:05:26

@Yo P: Valóban nem megy mobilon (jó, az okostelefonokon megy, persze), én magam nem vagyok webfejlesztő, nem is gondoltam ilyenekre. De, ha már ennyire marketinges szempontból nézzük, erre a kisebb és feltörekvő cégeknek kell jobban odafigyelniük, akik emiatt esetleg vevőket is veszthetnek. A Blizzard - és még néhány megacég - ezen nem fog.

human · http://yummie.hu 2010.01.25. 02:27:14

"mondjuk most csak arra gondoltam, hogy pl. a főmenüsor ne legyen kép" Hát a css mire van? Gyengénlátó módban ott a lista, fel tudja olvasni a szotverük, látja a google, amúgy meg ott a kép mindenki másnak.


süti beállítások módosítása