Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Csodabogár?

Címkék: kreatív

2010.02.10. szerda 01:01 Konrad

Hétfőn jelent meg az a kutatás, amelyből kiderült, mennyi tévéreklámot toltak az arcukban tavaly, és melyik volt az a reklám, amit a legtöbbször adtak le.

A pontos adatok elolvashatók a Kreatív Online-on, de azért kiemelném a nyertes reklám számait:  

A legtöbbet vetített reklámszpot az Advil Ultra Forte volt a fiktív Urbán Ildikó művelődésszervező szereplésével, ami összesen 15 274-szer jelent meg a tévében, április 24-én például 81-szer.

Íme a reklám:

Megnéztem. Most. Mert bevallom, eddig még nem láttam. Pedig naponta nézek tévét, sokféle adót, és nemcsak a reklámmentes HBO-t. De alapvetően reklámkerülő vagyok, vagyis ami felvételről megy, ott a reklám átpörgetődik, a normál adás esetén minimum hang le, de jellemzőbb inkább az elkapcsolás.

Vagyis tavaly a 15274 megjelenésből egyszer sem jutott el hozzám a reklám. 2009-ben töltöttem be a 38. évemet, a fővárosban élek, néha fáj a fejem (jellemzően a stressztől), vásárlóképes vagyok és szoktam is gyógyszereket, gyógyhatású szereket vásárolni. De sem a reklámmal, sem a termékkel sehol nem találkoztam. Miközben a számok alapján a csapból is ez folyt - a tévében.

Ezek után felmerült bennem a kérdés: nem lett itt valami elcseszve, kedves médiatervezők? Mondjuk lett volna olyan pár százzal kevesebb megjelenés, cserébe más eszközökkel el lehetett volna érni engem is, nem? Mert reklámot, azt kapok. Nem is keveset.

Aztán felmerült bennem a kérdés: lehet, csak én vagyok csodabogár? Sikerült olyan módon helyezkednem, hogy pont nem láttam? (Elvileg átlagosan 100 alkalommal kellett félrenéznem, haha.)

Most tanácstalan vagyok. Lehet, szegény médiatervező nagyon ügyes volt, és csak én voltam ravasz dög, amikor elkerültem a műremeküket. De az is lehet, egész egyszerűen nem vagyok nekik fontos. Végülis mindegy. Van nekem jól bevált fájdalom csillapítom, ha mégis kell. Mit foglalkozok én bármi mással.

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr521744488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.02.10. 06:47:39

Vártam a konkrét javaslatokat és megjegyzéseket is. Pl., hogy tagja vagy a "fejájósak" iwiw és FB csoportjának, és követed a #fejfajas cimkét twitteren.
Ja, meg hogy rendszeresen keresel a neten "fejfájás elleni gyógyszer" kifejezéssel...
:)

EsTeh · http://www.go2jordan.info 2010.02.10. 08:22:38

Valószinüleg a megjelenéseket a Duna TV-re koncentrálták, mert én csak ezt a magyar csatornát látom (külföldön élünk) és naponta találkozom a kedves Urbán Ildikóval. És nem csak tavaly, már azelőtt is folyamatosan nyomták és még most is megy rendszeresen.
(A termék mellesleg sz@rt sem ér, egyszer prőbáltam.)
Az egésznek annyi haszna van, hogy 5 éves lányom remekül megértette általa a reklámok működését:
"A néni csak azért mondja ezt, mert pénzt kapott érte, hogy mindenkit rábeszéljen hogy ilyen gyógyszert vegyen. Pedig nem is használ, az anyukámnak sem múlt el tőle a fejfájása!"

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.02.10. 08:43:49

Csodabogár nem vagy, de különc mindenképpen. Amúgy meg igazat adok Neked, 100 spottal kevesebb és mehet egy mega-gerilla kampány :D

Mundr 2010.02.10. 10:45:56

Nekem ettől a reklámtól sajog a fejem :)

ervin d · http://www.marketingszoveg.com 2010.02.10. 12:41:01

Mundr: látod, így teremtik a keresletet ;)

heliox 2010.02.10. 15:01:40

Nem csak a fejed fáj öreg, hanem szenilis is vagy. Láttad te azt a reklámot, csak elfelejtetted!!!

2010.02.10. 15:31:46

mondjuk ha csak a híradót nézte meg a tévében, igen jó időzéssel, vagy mindig elkapcsolt reklámok kezdetekor akkor még jó hogy nem látta :)

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.02.10. 16:48:11

Én mindig csak futólag nézem a TV-t, és azért találkoztam ezzel, vagy valamelyik másik verziójával. Sőt, olyan sokszor, hogy már maga a reklám idegesített, pláne, hogy a színészi teljesítmény és a koncepció is csapnivaló.

A minőség hasznosabb, még ha a legyártása többe is kerül. A gagyit tunkolhatjuk az embereknek ezerrel, ha mindenkit csak idegesít, akkor francot sem ér. (Hehe, például én egyáltalán nem iszom alkoholt, de éppen némely Soproni reklám után kedvem volna bevásárolni, pedig utálom a sört. :) Ha nem is vásárolok, akkor is jó véleménnyel vagyok róla, esetleg megemlítem, mint itt is. A jó - jobb - minőségű és ötletes reklám fontos, médiumtól függetlenül.)

Borzasztó Károly 2010.02.10. 18:13:44

1. jó cégérnek nem kell reklám. (tudom kell )
2. biztos rossz, ha ennyit nyomják.

3. konkurencia még ócskább.
:D

Atisp · http://www.netgo.hu 2010.02.10. 18:15:45

Össze vissza vagyok most zavarodva :)

Most akkor az elérés számok, elért bevételek fontosak egy kampány megitélésénél vagy az, hogy Konrád látta-e? :))

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.02.10. 18:41:51

@Atisp: ha nem akarsz eladni, akkor az utóbbi. Mivel ez egy blog, amit én írok, így az én szempontjaimról olvashatsz.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2010.02.10. 18:52:40

Mondjuk nekem is csak azért tűnt fel, mert ennél hiteltelenebb, beszélő fejes, pocsék reklámot még nem láttam (ennyiszer).

Nemhogy elkerülte a figyelmemet, de kifejezetten taszított a reklámozott terméktől. Soha nem is vettem.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.02.10. 21:13:45

Tényleg ez az egyik legrosszabb reklám amit mostanában TVben adnak :)

Kicsit off:
Konrád... nagyon aggódom, van Neked elég munkád? :) Jártamban keltemben próbálom felmérni a lehetőségeket és a hazai hirdetési piacot. Valami döbbenetes, hogy nincs reklám sehol, legfeljebb adsense. Még a Sanoma is csak a saját oldalait reklámozza körbe. Ez a válság eredménye vagy itthon tényleg csak napi 100.000 egyedi fölött lehet hirdetőt szerezni? Nem értem miért a TVben és rádióban mennek a hirdetések miközben itthon óriási látogatottságú portálokon még egy árva banner sincs. Az egyetlen fantáziadús hirdetés mostanában a Class FM-é volt az index címlapon ahová integrálták az online rádiót...

Szoktátok jelezni a megrendelőnek, hogy pár plusz munkaórával és ötleteléssel nagyságrendekkel nagyobb konverziót tudnának elérni?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.02.10. 21:35:13

@hamlet79: van, köszi :) Szerencsére mi nem a reklámokból élünk.

joskafiser 2010.02.11. 01:16:17

ez azert van hamlet, mert a magyar ember le se sz.rja a reklamot. es bizony a neten minden merheto milimeter pontosan. ergo az is, h a kutyat nem erdekli a reklam. ezert van az h 1-2%os ctrnel mar tapsikolnak a t. reklamtervezok h hujjdejo, teljesitettuk a tervet.

tvnel ugye ez nincs igy. kijon a csuda kozonsegmeroceg megcsudasabb 500as panelen alapulo "kozvelemenykutatasa" (muhahaha), kivetitjuk 10milliora es kesz is a megagyonyor: a reklamot 1millio397ezren lattak. fizess oreg.

szal ott meg lehet vezetni a reklamozot rendesen. az meg tejel vidaman, hisz 1: leirtuk az adobol, 2. mennyisokmillio ember latta , huuu..

jah, h a termek nem fogy? azkerem azert van mert vaaaalsaaag van....

ha jot akarsz az online magyar hirdetespiacot ugy ahogy van messze elkerulod es elfelejted! van kint penz boven meg melle tiszta uzlet.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.02.11. 08:06:58

@joskafiser: Egyetértek. 1-2% CTR is csak azokon az oldalakon van ahol nincs elég jó tartalom ami lekösse a látogatót. Viszont ha 10-15 percig van a felhasználó az oldaladon, mert szereti akkor éhen döglesz :)

Egyébként igazad van... hülyeség nem angol területre készíteni oldalt.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.02.11. 08:29:14

Ez amúgy érdekel... nem siránkozásként :) Csak próbálom megérteni a logikáját a dolgoknak.

Miért jobb a hirdetőnek az indexen egy mindenkinek kiszórt banner 4 Ft / AV -ért, ahelyett, hogy egy erősen targetált oldalon 0,05 Ft / AV -ért hirdetne?

Miért erősebb egy db index AV mint egy blöki AV (azon kivül, hogy nem ismerik)?

Iron1 2010.02.11. 10:26:17

@hamlet79:

Anno kis honlap tulajdonosként szembesültem én is azzal, hogy nehezebb hirdetést eladni, mintha nagy lennél. Több oka van, a legfontosabbak szerintem a következők lehetnek:

- A hirdetési összeg nagyságrendjéhez képest túl sok munkát kell rád fordítania a megrendelőnek. (Nem mindegy, hogy 10 milliónyi hirdetés letárgyalására fordítasz X órát, vagy 100.000 Ft-nyira X/2-t. Az utóbbi esetében a fajlagos költség nagy.)
- Mivel kicsi vagy, "nem vagy a radaron".
- Nincs hiteles mérés vagy jó adserver az oldaladhoz.

Javaslom, hogy olvasd el a következő cikket Rabbit oldalán: www.rabbitblog.hu/2008/09/10/mihez-kezdjek-a-site-ommal-1-resz/

Nekem anno sokat segített, rájöttem, hogy inkább szponzor kell az oldalamra (speciális megjelenéssel), s nem standard hirdető.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.02.11. 10:52:52

@Iron1: Köszi.. olvastam már.

Persze sales househoz kell csatlakozni, csak amelyikkel beszéltem ott olyan 1 oldalas szerződést toltak az orrom alá ami alapján bármikor lehúzhatnának pár millára ha épp 2 napig nem vagyok elérhető. Nem feltételezem a rosszindulatot, de ha már szerződést kötünk akkor kicsit pontosabban kéne - nehogy elvigyék a házat ha véletlenül elmegyek nyaralni.

Mi számít nagynak? A témánkban a haziallat.hu talán az egyik legnagyobb.. őt már utolértük és jelenleg *havonta* 30%-al növekszünk, ha szeretném fel tudnám vinni havi 50%-ra is, csak azt már lehet, hogy nem birná a szarka farka :)

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.02.11. 10:54:15

Konrád: bocsi az offért :)

On: fáj a fejem :)


süti beállítások módosítása