Messze van még a 2010-es évre vonatkozó reklámköltési riport, még a 2009-es sincs kész, de azért az látszik, hogy legalábbis az év eleje nem jelentett nagy előrelépést. Nem is nekem tűnt fel elsősorban, hanem az ügyfeleim közül néhánynak.
Több helyről is hallom, hogy ugye most nem megy annyira a piac? Ugye az nem véletlen, hogy a banner helyeken sok belső hirdetés fut? És persze jön ilyenkor a fő kérdés, aminek az előkészítése volt az eddigiek: ugye most lehet jól alkudni és olcsón vásárolni?
Hát, én egyrészt adnék egy esélyt még az idei évnek. A február egyébként is egyfajta mélypont, és most ráadásul az előző év végi csúcs sem volt akkora, mint a korábbi években szokott. Aztán nem látszik kívülről, mire készülnek a pártok, vannak-e jól lefoglalt helyek márciusra - ez azért rontja az alkupozíciót, legalábbis egy időre.
De ami látszik, az látszik. A reklámok elmaradását nem lehet tagadni, és ilyenkor bizony a hirdetők is agilisabbak, keményebben akarnak alkudni. Hiszen most nem az a kérdés, lesz-e hely a számára értékes helyen, hanem az, hogy most akkor mennyire hajlandó a tartalomszolgáltató letolni a gatyáját?
Utolsó kommentek