Nap mint nap szembesülök azzal, hogy milyen irtózatosan nagy szakadék van az internetből élő (szak)emberek és az internetet használó, vagy használni akaró vállalkozások, vállalkozók között. Szinte már kulturális szakadék.
Az internetből élők egy jelentős része technológiai munkát végez: programozók, rendszergazdák, grafikusok, ilyesfélék. Ők azok, akik azért felelnek, hogy milyen is lesz a weboldalunk, működik-e az oldalunk, megy-e a levelezésünk stb.
Ezek az emberek - tisztelet a kivételnek - annyira a saját világukban élnek, hogy fel sem tételezik, hogy van egy másik világ, egy olyan, ahol az IP címről az Interpress Magazin ugrik be elsőre, ahol a DNS ködös emlék biológiából, ahol a SEO lefordíthatatlan izé.
Pedig igazából ebből a másik világból élnek. Ez a másik világ a megrendelő. Aki nem mindig van tisztában azzal, hogy mire is van szüksége. Problémái vannak, arra keres megoldásokat. Nem SEO-t akar, meg nem sitebuildet, hanem mondjuk weben eladni. Nem mailszerver kell neki, hanem valamilyen megbízható e-mail. És így tovább.
A két tábor ég és föld. Ráadásul nem elég, hogy messzi vannak egymástól, de ráadásul más nyelven is beszélnek. Nagyon más nyelven.
Így aztán a tanácsadói munka jelentős részben hídépítés fordítás. Azért kapjuk a pénzt, hogy közvetítsünk a két tábor között.
És azért ez néha nagyon fárasztó tud lenn...
Utolsó kommentek