Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hidak és fordítók

Címkék: tanácsadás üzlet

2010.02.18. csütörtök 22:50 Konrad

Nap mint nap szembesülök azzal, hogy milyen irtózatosan nagy szakadék van az internetből élő (szak)emberek és az internetet használó, vagy használni akaró vállalkozások, vállalkozók között. Szinte már kulturális szakadék.

Az internetből élők egy jelentős része technológiai munkát végez: programozók, rendszergazdák, grafikusok, ilyesfélék. Ők azok, akik azért felelnek, hogy milyen is lesz a weboldalunk, működik-e az oldalunk, megy-e a levelezésünk stb.

Ezek az emberek - tisztelet a kivételnek - annyira a saját világukban élnek, hogy fel sem tételezik, hogy van egy másik világ, egy olyan, ahol az IP címről az Interpress Magazin ugrik be elsőre, ahol a DNS ködös emlék biológiából, ahol a SEO lefordíthatatlan izé. 

Pedig igazából ebből a másik világból élnek. Ez a másik világ a megrendelő. Aki nem mindig van tisztában azzal, hogy mire is van szüksége. Problémái vannak, arra keres megoldásokat. Nem SEO-t akar, meg nem sitebuildet, hanem mondjuk weben eladni. Nem mailszerver kell neki, hanem valamilyen megbízható e-mail. És így tovább.

A két tábor ég és föld. Ráadásul nem elég, hogy messzi vannak egymástól, de ráadásul más nyelven is beszélnek. Nagyon más nyelven.

Így aztán a tanácsadói munka jelentős részben hídépítés fordítás. Azért kapjuk a pénzt, hogy közvetítsünk a két tábor között.

És azért ez néha nagyon fárasztó tud lenn...

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr31771941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.02.18. 23:20:26

Én élvezem... :) már egy email írásakor azon gondolkozom, hogy vajon hogyan tudja majd ezt az illető félreérteni. Ez egy szép kihívás. Figyelni kell az célszemély tudására és annyi technikai információt kell adni amennyi szükséges, nem többet. Nem kell olyan döntéshelyzetbe hozni amiben úgysem tud dönteni, ilyenkor felvázolsz neki 1-2-3 lehetőséget azok előnyeivel és hátrányaival és megmondod, hogy melyik a jó döntés - aztán választhat.

Csak egy esetben idegesítő ez az egész... ha olyasvalakivel kell beszélned akinek a pozíciójában mindenképpen szükséges lenne egy netes alaptudás, de még nincs meg neki.

EdBoyWW · http://twitter.com/edboyww 2010.02.19. 07:21:47

hamlet79: Én is találkoztam már olyan cég olyan "informatikusával", akinek foggalma nem volt a vállalatirányítási rendszerről, amelyett elméletileg karban tartani hivatott.

Na, az szép menet volt, mert elvileg ő volt a kompetens ember a megrendelő csapatában.

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.02.19. 08:54:55

Pont emiatt évről évre butítjuk le az ajánlatainkat, egyszerűen nem értik a tartalmát, és olyasvalamire, amit nem értenek, senki nem bólint rá szívesen.

Mirta · http://mirta.hu 2010.02.19. 09:28:32

From the other side @Artuum: hát, szerintem te se szeretnéd, ha a pék a kenyér csomaglására ráírná, hogy hánykaros dagasztóban készült a tészta, és miért jobb neked a BL 55-ösből készült kenyér, mint a 76-osból...valószínűleg nem is érdekelne, csak az, hogy finom legyen és ne legyél éhes tőle.
Legyen csak buta az az ajánlat!

llyes Edit (törölt) 2010.02.19. 09:48:21

Én legalább ilyen gyakran találkozom egy másik típussal, főleg a self-made man sikeres középvállalkozók között: olvas ezt-azt az interneten, és úgy gondolja, máris szakértő.

grofakos · http://www.zoldhetfo.com/blog/online_vasarlas_elonyei 2010.02.19. 09:57:44

Kedves Konrád!

Szívemből szóltál, amikor e sorokat leírtad. 1 héttel ezelőtt olvastam egy blog bejegyzést egy "akadémia" oldalán, ahol csak úgy hemzsegtek ezek a szakszavak. Fel is tettem a kérdést, hogy akkor kinek szólnak ezek a blogok? A szakembereknek vagy a vevőknek? Kik látogatják az oldalt? A szakemberek vagy a vevők? Kinek akarnak értékes tartalmat adni? A vevőknek vagy a fejlesztőknek?
Szvsz ha az oldalunk a vevőknek szól, akkor beszéljünk az ő nyelvükön!

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.02.19. 10:46:14

@Mirta: Pontosan ezért indultunk el ebbe az irányba, én nemrég vagyok a szakmában ezért bevallom a korábbi formátumokat én sem értettem teljesen sosem, így nekem is könnyebb a dolgom, örülök, hogy végre mi is hidakat építünk.

fraki 2010.02.19. 14:27:12

Közhelyes gondolat, és természetesen az éremnek két oldala van itt is.

2010.02.19. 22:01:39

szörnyen általánosítóak a mostani posztok

ervin d · http://www.marketingszoveg.com 2010.02.22. 11:58:14

Olyan ez, mint amikor egy vízvezeték-szerelő cég a hirdetésében plombálást akart nekem eladni.

Ha nem tudom, mit jelent, elég kicsi az esélye, hogy valaha is eszembe jut, hogy erre van szükségem.

De ha tudom, mit jelent, az sem jelenti azt, hogy keresletem lenne iránta.

És itt van valahol a marketing feladata, hogy úgy tálálja a dolgot, mint egy megoldást: pontosan definiálva a problémát és a vásárlás okozta előnyöket.


süti beállítások módosítása