Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ablakon kidobott pénz

Címkék: hiba üzlet ebusiness

2010.02.24. szerda 01:07 Konrad

Folyamatosan megy az ötletelés, miből lehet pénzt csinálni az interneten, miből lesz pénze a tartalomszolgáltatóknak a hirdetések mellett.

Az egyik válasz ugye az integráció az online boltokkal. Ennek megfelelően a hazai vezető mamutok mind rendelkeznek valamilyen áruházzal, és szépen, kötelező gyakorlatként ki is rakják az ilyen-olyan hirdetéseiket a cikkek mellé. Nem tudom, mennyi forgalom származik innen, biztos nem kevés, de az is biztos, hogy lehetne több.

Nem kellene más, csak egy kis odafigyelés. Amikor pár hónapja leírtam, hogy bizony a cikket író-felrakó-szerkesztő újságírónak lenne a dolga bekapcsolna a kapcsolt, tartalomhoz illeszkedő hirdetéseket, akkor finoman szólva is sátánt kiáltottak jó sokan. Ez nem az újságíró dolga, nehogymár neki kelljen, van elég más dolga, blablabla.

És valóban, senki nem próbálkozik ezzel. Pedig a több bevétel bizony az újságírónak is jó lenne.

És akkor most itt van előttem egy élő példa. Egy rossz példa. Az egyik volt miniszterrel, jelesül Molnár Lajos volt egészségügyi miniszterrel készült egy interjú, abból az apropóból, hogy megjelent a könyve. A cikk elsősorban a könyvről, az abban leírtakról szól. Sőt, a végén a felütés - a bevétel gyakorlatilag jótékony célra megy - olyan, hogy kedvem lenne azonnal megvenni.

Az írás az Index.hu-n jelent meg, kiemelt, vezető hírként. Az Index.hu és a Bookline.hu tulajdonosa közös, a CEMP. Ennek megfelelően a cikk mellett van is Bookline doboz.

De a cikk végén nincs link. Nincs kirakva egy plusz doboz, hogy itt vedd meg. Oldalt néztem a Bookline dobozt, de abban sincs benne.

És a vicc: a könyv kapható a Booklinnál! 20% kedvezménnyel azonnal rendelhető.

Vajon hányat adott volna el az Index ebből, ha ott lesz a link? 

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr571785717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konyvelomo 2010.02.24. 01:55:09

Párakat zavarhat is az ennyire nyomuló marketing. A jobb oldali ajánlódoboz így is témába vágó termékeket ajánl...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.02.24. 01:59:10

@Könyvelő Mo: A cikk aljén, mér nem a cikk részeként bátran ott lehetne egy "Megveszem!" link, az senkit nem zavarna szerintem.

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2010.02.24. 05:07:42

@Könyvelő Mo: Párakat bármi zavarhat :). Akarjunk már eladni...

Sörivóje 2010.02.24. 07:26:19

A példa szerintem éppen arra világít rá: mennyire ingoványos ez a terület. Innentől kezdve megkérdőjeleződne, hogy vajon mennyire könykritika az, amit éppen olvasunk és mennyire hirdetés...

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.02.24. 09:24:37

@Sörivóje: Szerintem is... azrt nincs ott a link, hogy ne legyen hirdetésszagú a dolog, de azért ott van mellette a bookline doboz, hogy ha valaki akarja akkor megveheti.

Petnetman · Http://www.petnet.hu 2010.02.24. 10:02:59

GigaLoL:)

hiába még itt a fejekben sincs rend. mint kereskedő igen is élni kell ezekkel a lehetőségekkel. Mindíg lesz egy –az indexen különösen– hangos réteg aki fikáz, mondván "nekik el akartak adni" de lehet a többség lazán elviselné a cikk alatt (hangsúlyozottan alatt) egy linket. akit nem érdekel a cikk, vagy olvasás közben abbahagyja az úgysem jut el odáig, aki viszont érdeklődik lehet szívesen vette volna. azt mondják az okos "marketingszakértők" Tesztelni, Tesztelni, Tesztelni...

'szerintem megérte volna

konyvelomo 2010.02.24. 10:49:05

@szekerkaa: Nyilván akarnak is, csak nem mindegy h az oldal+tartalom elrendezés cikk érzetét kelti vagy pedig egy webáruházét.
Persze egy kattal kevesebb lenne, de akit érdekel az a (hangsúlyosan jelenlevő) Bookline társoldalon semmi perc alatt megveheti...

grofakos · http://www.zoldhetfo.com/blog/online_vasarlas_elonyei 2010.02.24. 12:45:54

Teljesen egyértelmű, hogy ott kell lennie a terméknek a kritika mellett. Aki nem olvasta, az most megveheti és elmondhatja a véleményét. A reklámoknak mindig lesz negatív közönsége, de nem nekik készül, hanem azoknak, akik éppen vásárolni szeretnének. Meg kell nézni tőlünk nyugatabbra, nincs az a kis felület, amit kihagynának a hirdetők. Hirdetni kell és kész!
Ja, szerencsésebb, ha több lehetőség van a cikk mellett és akkor már nem is tűnik elfogultnak.

gabesas 2010.02.24. 13:39:10

Ennyi erővel egy termékteszt után is lehet egy vásárlás link, és nagyon könnyű innen oda eljutni hogy csak egekbe magasztaló tesztek legyenek, mert csak azért fog kiemelt pénzt fizetni a hirdető.
Nagyon ingoványos terület, vannak olyan szerkesztőségek, ahol semmifajta pr melléktevékenység nem fér bele az újságíróknak, és talán ez így is van jól. Nemnagyon bízok a magyar viszonyok között a független magyar újságírásban, hogyha ilyen szinten érdekeltté tesszük az újságírókat vagy a szerkesztőségeket.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.02.24. 13:46:43

@gabesas: valamiből meg kell élni. Önmagában az, hogy a hirdetésből élnek a portálok, már ezt az általad említett helyzetet jelenthetné. És mégsem ez történik. Másrészt pedig majd lesznek olyan szolgáltatások, amik reklám nélküliek, de fizetősek - ha lesz erre igény.

Roltcheee 2010.02.24. 16:41:28

Jelenti is. Nem igazán vannak függelen portálok.

Atisp · http://www.netgo.hu 2010.02.24. 19:46:34

Lehet, hogy a tulajdonosi háttér közös, de 2 külön cégről van szó. Kell megrendelés, szerződés, átutalás. Ha cikk megbízásból készült akkor meg kell jelölni, hogy PR anyag. (Ha erről lett volna szó, akkor biztos ott lenne a végén hol lehet megvenni). Nem hiszen, hogy a 2 cég a teljes müködését összehangolja és újságiróknak pedig feladata lenne, hogy ellenőrizzék, hogy vajon az X könyv hol kapható. Kereskedőknek pedig rálátás lenne, hogy épp miről fog írni a portál. A koncepciót persze értem, de ez a példa nagyon rossz :)

Socialman 2010.02.24. 22:04:26

a vetélytárs origo esetében komplett szolgáltastások mentek tönkre a szerkesztői hozzáállás miatt...

Az újságíró orkokra (elnézést a kivéteketől) felesleges számítani...

Automatizálni kell, az az esély..semmi más..

magyar ugar.

2010.02.24. 23:24:29

Ez már egy komplex dolog, ezt már nem igazán tudják összehozni. :)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.02.25. 21:15:37

Konrád, egyetértek Veled. Én is kitettem volna azt a "Megveszem" gombot! Ez egy ilyen világ...


süti beállítások módosítása