Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kampány: a politikai tartalmak trendje

Címkék: tartalom polblog weboldal

2010.03.04. csütörtök 23:01 Konrad

Alábbiakban csorbítatlanul közlöm a Szörcs.hu anyagát:

Magyar Internetes Tartalmak Trendjei
A Szörcs Magyar Kereső havi adatai alapján
2010. február

POLITIKAI ADATOK A VÁLASZTÁSOK KAPCSÁN

A politikai választási kampány kezdete óta 25%-kal több belpolitika tartalom keletkezik az internetes híroldalakon. Az internetes közösséget látszólag jobban érdeklik a választások mint a hírszerkesztőket; a blogokon ugyanez az arány 35%-os.

Pártok említése

2010 februárjában, közeledve a választásokhoz az összes párt növelni tudta az internetes jelenlétét. A Szörcs Magyar kereső adatbázisának segítségével a hazai online tartalmakban megvizsgáltuk, hogy az előző hónaphoz képest mennyivel változott a pártok februári említésszáma.

Legnagyobb mértékben az LMP tudott növekedni, őket közel kétszer annyiszor említették februárban, mint előző hónapban. Az MDF emlegetettsége 18%-kal nőtt, MSZP-é 17%, a Jobbiké 10%, a Fideszé pedig csupán 5%-kal.

Februárban összesen 1 millió 200 ezer online tartalom említette a Fidesz nevét. A MSZP-nél ez a szám 980 ezer, amelyel az LMP a februári ugrást követően, 900 ezres értékkel veszi fel a verseny. Az MDF-nél 730 ezer a Jobbiknál pedig 660 ezer volt ez az érték.

A pártokra vetített tartalmak számában azét nincs feltűnően nagy eltérés, mert nagy az átfedés közöttük. Ha egy tartalom legalább egy párt nevét megemlíti, akkor 55% arányban megemlíti legalább egy másik pártét is.

Ez a jelenség a Fidesz – MSZP között volt a legkiugróbb: 67% az átfedés a tartalmak között, ami gyakorlatilag a kormány – ellenzék, ellenzék – kormány online politikai kommunikációnak köszönhető.

Jobbik és LMP megjelenése

Kimagasló a Jobbik népszerűsége a blogokon*. Januárról februárra 47%-kal nőtt a pártról szóló tartalmak száma, így a Jobbikot összesen 52 ezer alkalommal említették** február hónapban. Érdekesség, hogy a hírekben történő említettségük viszont alig 2%-al nőtt az előző hónaphoz képest. Azaz nem túl kimagasló a Jobbik szereplése a hagyományos online médiában a közösségi médiához képest. Így a Jobbik a hagyományos online média említésekben, a többi párthoz képest az utolsó helyen áll. Viszont a social mediában (pl. blogok, fórumok) jelentős aktivitással és említésszámmal bír. Ez jól mutatja, hogy a közösségi tartalmakban nagyobb teret kapnak a párt megosztó szerepével kapcsolatos vélemények is.

Az LMP említettsége a híroldalakon ugyanakkor kimagaslóan teljesített februárban. Gyakorlatilag a Fidesz-szel és az MSZP-vel egy súlycsoportba hozta az előző havi kiugrás a pártot az online említésszámok tekintetében. Nevezetesen négyszer gyakrabban írták le a híroldalak az LMP nevét februárban januárhoz képest. Az LMP neve ugyanakkor a blogokban februárban csupán 6.200 említést kap, amellyel a vizsgált pártok között az utolsó. (Az MDF 11.200 említés volt a blogokban.) Ez mutatja, hogy a korábbi sajtó hírekkel szemben az LMP egyelőre nem használja erősen az online közösségi médiát.

Politikusok az interneten

A legnagyobb népszerűség növekedés februárban Bokros Lajos nevéhez köthető. Kimagaslóan, 82%-kal többször említik a politikus nevét, mint januárban.

A legkisebb növekedést Dávid Ibolya érte el, őt a kampánykezdet ellenére csak alig 3%-kal többet említik. A blogok, pedig mintha megfeledkeztek volna róla: ott 15%-kal kevesebbszer szerepel a politikusnő mint januárban.

Orbán Viktor és Mesterházy Attila említése viszonylag stagnál, 10-10%-kal növekedett csak.

Kimagaslóan nőtt Bajnai Gordon népszerűsége a híroldalak között: kétszer annyit írnak róla februárban, mint januárban.

Népszerűség

A politikai témájú tartalmaknál nehezebb megállapítani, hogy milyen kontextusban említik az adott kulcsszót. Elmondhatjuk, hogy a politikusok és a pártok kapnak hideget - meleget egyaránt, a tartalmak 70%-áról nem lehet megállapítani, hogy pozitív vagy negatív mondanivalója van-e. A maradék 30%-al érdekességképpen érdemes foglalkozni.

A Fidesz említése a megállapítható halmazban alig mutat kilengés: 59-41% a pozitív-negatív kontextus. Az MSZP-nél ugyan ez az adat már 13-87%, a negatív kontextus javára.

Az MDF-nél megjegyzendő, hogy a tartalmak 85%-a semleges kontextussal bírt. A maradék 15%-nál sem voltak kimagasló adatok: 61% negatív 39 % pozitív kontextus aránya.

A Jobbik tartogatta a végére a legnagyobb meglepetést: 55%-os arányban megállapítható volt a kontextus. Azaz sokkal kevesebb volt az objektív, semleges tartalmak aránya, mint a többi párt esetén. Viszont a pozitív - negatív kontextust vizsgálva 45 - 55 arányt kaptunk, ami szerint a Jobbik a véleményt legjobban megosztó párt a választásokon.

Érdekességek

  • Átlagosan 12 percenként hangzik el „Vona Gábor” (lásd Jobbik) neve a magyar interneten.
  • Januárhoz képest 21%-kal nőtt a belpolitika témájú tartalmak száma.
  • Januárhoz képest 5%-kal csökkent a külpolitikai, és 11%-kal a bulvár témájú tartalmak száma.
  • Januárhoz képest 23%-kal nőtt a sport témájú tartalmak száma. Ez 2%-kal nagyobb növekedés, mint a teljes belpolitika esetében.

Trendek (toplista az említésszám alapján):

Valentin nap: 11.200
Téli olimpia: 7.100
Orbán Viktor: 6.700
Toyota: 5.500
Visegrádi négyek: 5.200
Bajnai Gordon: 5.100
Torkos csütörtök: 4.600
Kopogtatócédula: 3.500
Adóbevallás: 3.100
Demszky Gábor: 1.700

* A Jobbik nevét csak a belpolitikai kontextusban vizsgáltuk (lévén, hogy a „jobbik” magyar ragozott szóalak.)
** Külön számoltuk a kommentekben történő említést. Minden hozzászólás, amelyben szerepelt a vizsgált kifejezés, külön említésnek minősült.

Az adatokat a Szörcs.hu Magyar Kereső (power by Blogter) biztosította. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr11810247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása