Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Vakok vagy vakmerők?

Címkék: tartalom weboldal

2010.03.18. csütörtök 22:10 Konrad

Így hirtelen két híroldal is nyílt a napokban, amik nem csinálnak mást, mint a máshol is olvasható híreket valamilyen újabb mixben kínálják nekünk. Ráadásul mindkét oldal régi piaci szereplőtől származik.

Az egyik a Sanoma Hír24.hu oldala, ami egy hírportál. Részletes leírását és találgatást, hogy minek is van, Pollnernél találunk. Én csak osztani tudom a nála leírtakat: nem értem. Ha mobilra van kitalálva, akkor sok benne a kép. Ha hírpörgetésre van kitalálva, akkor meg miért olyan vékony, hogy normális képernyőn a nagyítás gombot keresi az ember?

Ráadásul valahogy nem is illik a Sanoma hazai portfóliójába: idegen test kívül és belül. Vajon mire számítanak? Ide fognak szokni a... kik is? Az FN.hu kapott most egy belső konkurenciát? Vagy?

Ez az oldal már 5 éve se tetszett volna. Persze kellően nagy reklámmal és forgalomtereléssel - erre van eszköze a Sanomának - még többé-kevésbé olvasott is lehet. Akár. Én mindenesetre szkeptikus vagyok.

A másik oldal a Tallozó című offlin válogatás újság online változata. Nos, ez nem is ígér saját tartalmat, ez azt ígéri, hogy újraosztja a máshol megjelent érdekes cikkeket. Vagyis egy szerkesztett tallózás biztosít nekünk.

Kétségtelenül látványos az oldal, de most őszintén: kinek jutna eszébe itt keresni híreket? Ott van a Hírkereső, a maga nemében nehezen leküzdhető oldal - de a Tallózó mégcsak nem is frissül napon belül, ahogy néztem. Nem értem. Vagy csak én látom rosszul a várható trendeket?

Egyébként érdekes, hogy egyik oldal sem elég gyors és elég érzékeny abban az online hírzabálós világban, ahol az esti híradókat sem érdemes megnézni, mert abban csak a reggeli hírek vannak...

Eközben meg megújult a Szörcs kereső trend része. Ha tényleg hírek - friss hírek, tallózások - kellenek, akkor nem érdemesebb itt kezdeni? Ez nem is ígér mást, mint megmutatja, mi az aktuális trend, mivel foglalkozik kb. mindenki...

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr121850999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

syck · https://twitter.com/sycko 2010.03.18. 23:15:53

"akkor nem érdemesebb itt kezdeni?"

hat nem igazan.

nem a trendeket mutatja. az embernek az az erzese, h kezzel, otletszeruen kerulnek be szavak.

es rss sincs :(

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.18. 23:26:08

@syck: "nem a trendeket mutatj" - tudsz valamit? Tudod egyébként, mi alapján választja ki, mik a trendek?

Rss: jogos. De ha szar, akkor meg miért hiányzik? :D

syck · https://twitter.com/sycko 2010.03.18. 23:29:28

nem mondtam, h szar. csak, h van sokkal jobb ahonnan erdemes elindulni.

miert fontos, h mi alapjan valasztja ki, h mik a trendek, mikor nem a trendeket mutatja?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.18. 23:30:35

@syck: de honnan tudod, hogy nem a trendeket mutatja? Tudsz másik szolgáltatást, ami viszont az Igazi trendeket tudja? Muti, érdekel!

EXplorer · http://kecskemeten.hu 2010.03.18. 23:38:36

Nem csak országos méretű híroldalak mutatkoznak be, - egyre több helyi, városi, megyei híroldal is fel-fel bukkan.
Pl. mi is egy hasonlóba fogtunk bele, bár még eléggé az elején járunk ( kecskemeten.hu/ ).

Mondjuk szerintem ma a tartalom újraosztásból már mindenkinek elege van, a minőségi, egyedi tartalomra kellene ráugrani. Csak az meg ugye több és rendszeres pénz és idő forrást igényel.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.18. 23:41:53

@EXplorer: vidéki normális híroldalból kevés van, miközben a penetráció már nemcsak Bp-re koncentrálódik. Azoknak látom az értelmét és az életképességét is. Az teljesen más téma.
Sok sikert nektek!

syck · https://twitter.com/sycko 2010.03.18. 23:45:42

@Konrad: mitol lenne hitelesebb a szorcs.hu trend mint amit en vagy barki mas mond trendnek?

szoval tisztelettel, de kibujnek a kerdes elol. mond el, mitol a szorcs trend az Igazi :>

masreszt napi 1-2-3 trend azt mutatja, h semmi nem tortenik hazankban. ez biztos igy van?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.18. 23:51:48

@syck: azért kérdeztem, tudod-e, mit mutat a trend. Mert pont az benne az érdekes, hogy kiemeli azt a napi 2-3-4 dolgot, amiről sokan beszélnek, sokan írnak.

"Átnézzük a friss tartalmakat az interneten és ha olyan témát találunk, ami hirtelen népszerű lett, azt szépen megjelenítjük. (Ez egy automatikus folyamat.) Ennek következtében nagyon jól látszódik, hogy aznap mi érdekli az internetezőket. "

syck · https://twitter.com/sycko 2010.03.19. 00:13:15

@Konrad: hirtelen nepszeru lett: mint pl a 12 forintos MTI hir? ez inkabb azt mutatja, h az ujsagirok koreben mi nepszeru, mit kozolnek (mit tudnak kozolni). ezt erositi, h a 12 forintosnal minimalis a kozossegi link (gondolom az algoritmus kozel nincs kesz, es a jovoben az ilyen 12 forintos jellegu toltelek hirek lepontozza majd).

masreszt kiket szolit meg napi 2-3-4 trendnek kijelolt hir? szerintem nincs meg online az a celcsoport, akiknek napi 4 hir eleg lenne. tehat szvsz a szorcs.hu/trendek a jelenlegi beta/alpha formaban nem alkalmas arra, h itt kezdjek hireket keresni, olvasni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.19. 00:20:39

@syck: a 12 forintos hírt sokan átvették, téma volt pl. Twitteren is, kommentekben a blogokon stb.
Értem én, hogy ezt így kevésnek érzed. Én onnan közelítem meg, hogy van naponta 2-3 hír, amit nem kellene elkerülni - és azt itt megtalálom, aztán pedig meg tudom nézni a témában született anyagokat. De persze ez még most is egy fejlődés elején álló szolgáltatás, igen. De arra próbáltam utalni, hogy számomra már hasznosabb, mint a postban bemutatott másik két oldal. Ennyi és nem több.

syck · https://twitter.com/sycko 2010.03.19. 00:27:42

@Konrad: hat akkor vege a flamenek, ebben a kontexusban (ezerszer hasznosabb szorcshu/trendek mint a nu.nl klon) maximalisan igazad van es +1.

konyvelomo 2010.03.19. 01:56:18

Engem is foglalkoztat egy ideje egy ilyen hírportál összehozása. Foglalkoztat úgy h csak kapásból 10-20 jelenleg is létező szolgáltatás fel tudok sorolni a témában, de ezek között egy sincs amit szívesen használnék. Jellemzően mindegyik valamilyen automatizmust használva generál meglévő hírfolyamokból új mega-hírfolyamokat és igazából nem tesz semmit hozzá, csak átszervez... Sajnos ma ennél egyszerűbben web2 szolgáltatást létrehozni nem lehet, ezért oly vonzó sokaknak.

Egy ilyen szájtnak mutatnia kellene az aktuális napi trendeket, az értékes és értéktelen olvasnivalót ÉS ITT A LÉNYEG: a kül. források hírei közötti összefüggéseket, sőt azonosságokat, duplázásokat, "verziókövetést" és így tovább...

Ez nem lehetetlen vállalkozás és hiszem h ilyen híraggregáló portálra lenne igény. Nem csak kockáknak.

(Ha valaki lát benne fantáziát és szívesen továbbgondolná a történetet, esetleg kíváncsi a részletekre, vagy maga is ötletelne - elérhető vagyok :)

Laci 2010.03.19. 07:31:52

@Konrad: menj fel a mitortent.hu oldalra és tökéletesen megkapod az első oldalon, mindenféle kattintás nélkül hogy az elmúlt 24 órában mi volt fontos. Nem 2-3 "trendet", hanem mindent ami fontos lehetett az elmúlt egy napban.

2010.03.19. 09:47:57

Félelmetesen sok hasznavehetetlen híroldal van amik a többiektől másolják a híreket és általában elég rondák is. Múlt héten is belebotlottam két ilyenbe, de annyira nem érdekelnek az ilyen sokadik klónok, hogy semmiféle fáradságot nem vettem ahhoz hogy megjegyezzem a címüket. Lehet a sok munkanélküli hírportálokat indít be amit aztán pár hónap múlva felad?

konyvelomo 2010.03.19. 10:11:20

@syck: És az nem érdekelne h egy adott hírről mit ír az index, mit az origo, mit ír a hvg és mit a többi hírszájt.

Ezek a szájtok (többnyire) saját tartalmakat generálnak, saját nézőponttal, stílusban, részletességgel, stb. Nem lenne jó mindezt egy helyen elolvasni, keresgélés, a hírportálok átbogarászása nélkül nélkül?

@Laci: A mitortent.hu gyenge pontja is a fent leírtak (és emiatt ez is csak egy a sok közül):
"A mitortent.hu automatikusan generált weboldal, mely magyarnyelvű hírforrásokból gyűjti össze és rendeli össze a hasonló anyagokat, majd jeleníti meg az oldalon."

Automatikusan generált tartalommal ezt a feladatot nem lehet kielégítően megoldani, viszont az olvasóközönséget bevonva már igen...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.19. 10:30:49

Van már ilyen, a mandiner... És amögött nincs nagy piaci szereplő a háttérben (tudtommal)

konyvelomo 2010.03.19. 10:43:21

@Fedor: Igen a mandiner/propeller hasonló, de ők inkább egy index/origo/stb-szerű HÍRPORTÁLNAK szeretnének látszani, saját tartalom nélkül.

Ezzel szemben szerintem fontos lenne az RSS-szerű hírfolyam, teljesen egyére szabhatóan, viszont SOK pluszinformációval (hírösszefüggésekkel) az RSS-hez képest.

bensomo 2010.03.19. 11:03:16

"Ha mobilra van kitalálva, akkor sok benne a kép"
Szerintem ez az állítás igaz lett volna 3-4 évvel ezelőtt. Ugyanis nem az összes magyar mobilt kell figyelni, hanem azt, hogy mely telefonokat használnak rendszeresen és ténylegesen internetezésre, és azok a milyen sávszéllel vannak értékesítve..

mig8 (törölt) 2010.03.19. 11:15:23

Konrád, egy oldalt ajánlanék, elsősorban elemzésre.

Ez pedig a NOL www.hirmatrix.hu oldala, ahol népszabis cikkek vannak fenn kategorizálva. A turpisság benne pedig az, hogy nem mindegyik, hanem egy cikk aszerint kerül fel, hogy hányan olvassák (a neten, offline ennek nincs értelme). És minél olvasottabb egy cikk, annál nagyobb az őt befoglaló téglalap.Az algoritmust igazság szerint annyira nem ismerem, de ezzel hírdeti magát az oldal.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.19. 11:25:06

@mig8: köszi, ismerem, de több szempontból is zsákutcának tartom.

mig8 (törölt) 2010.03.20. 14:29:08

@Konrad: Értem. De megkérdezhetem, hogy mit tartasz rossznak benne?

Az mondjuk igaz, hogy tkp belső használatra jó igazán.

mig8 (törölt) 2010.03.20. 14:32:08

@Fedor: Ha abból indulok ki, hogy mi érdekli az újságolvasókat, akkor a bulvártémák verhetetlenek. Ez igaz az online sajtótermék-fogyasztókra is. Nekem ez jött le belőle.

De a kérdést úgy is meg lehet fogalmazni, hogy mit szeretnénk, ha mi lennénk egy sajtótermék gazdái? Kielégíteni a fogyasztói igényeket - legyenek azok bármennyire is alantasak -, vagy formálni a közízlést?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.20. 16:18:26

@mig8: a Hírmátrix látványnak csúnya, felépítésében gyakorlatilag használhatatlan. Egy szerkesztő vagy egy újságíró számára releváns információkat vizualizál, de egy olvasó nem elsősorban a népszerű tartalmakra utazik, hanem az őt érdeklő népszerúekre. Egy ilyen megoldás a Blikk összes cikke esetén is minimum furcsa lenne, de a NOL esetében aztán tényleg nem látom sok értelmét.

mig8 (törölt) 2010.03.20. 21:33:32

@Konrad:

No igen, a kivitelezése némi kívánnivalót hagy maga mögött: a kisebb olvasottságú cikkek címe olvashatatlan és a szöveget is csúnyán tördeli.

meglátjuk, hogy megéri-e a jövő évet! :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.20. 22:32:38

@mig8: a technológia egy dolog. De a logikája az, ami miatt nem használom. Ugyanis én hírekre vagyok kíváncsi, és nem a NOL híreire. Ezért ami nekem érdekes, az a twitteren megosztott cikkek, a Turulmeme, meg pár ember rss megosztása.

mig8 (törölt) 2010.03.21. 07:10:19

@Konrad: Aha. Nade ha egy hír megjelenik a NOL-on, akkor az onnan kezdve automatikusan nolos hír is lesz - szerintem.

Vagy esetleg a hírek tálalásával/stílusával van gond? Hogy ha a hirmatrix-ról válogat az ember, akkor olyan érzete támad, hogy egyoldalúan tájékozódik?

Ebben az esetben, ha lenne egy full uilyen oldal, csak több sajtótermékből legolvasottabb cikket tálalná, akkor az jobb lenne?

Lho 2010.03.31. 16:30:21

Érdemes megfigyelni a hasonlóságot:
www.nu.nl/
A következtetéseket le lehet vonni.


süti beállítások módosítása